0
späť
 

diskuze k tématu: Ford Mondeo 2.2 TDCi - jaký je při 200 tis. km?

kategórie zaradenia témy: německá vozidla
Koloss
počet príspevkov639
dátum registrácie19.09.2008
Utorok 03.03.2015 18:09, RE: 2.0
Martin Srb napísal:
Auto mám rok najeto 25tis. km. nejnižší spotřeba 7,6 nejvyšší 8,6 nejčasdtěji v rozmezí 7,9-8,2. JDe o přešlapy typu vířivé klapky (mám je vyndané) palubka která ukazuje ohřátý motor a podle diagnostiky je vadný termostat teplota max 65°C (2500Kč originál) a akutálně největší problém spotřeba oleje s kterou nejsme zdaleka sám a vyjimečný jak by se mohlo zdát podle doporučování Durateců 1.8/2.0. Nevím, proč Ford nevzal klasický zetec a neudělal to jako v případfě ST170, variabilní délka sání plus časování ventilů nemusí mít takovou špičku jako v ST170, ale mazdacký 145PS není zrovna trhač navíc spojení i u nových modelů s pětikvaltem je postavená na hlavu.


Moje má najeto už 250 tisíc, klapky jsem měnil za novější, termostat mi tekl, ale velmi málo a jen po delší cestě v horku, tak jsem ho měnil, až pak se ukázalo, že byl neustále otevřený. Spotřeba oleje mi taky vyskočila někdy po překročení 200 tisíc km. Trochu ji snížilo občasné použití aditiv STP. Mám podezření na trvale otevřený ventil odvětrání klikové skříně, ten jsem před týdnem měnil, tak uvidím, co se změnilo. Pětikvalt mi přišel taky zbytečně málo, ale zase to utáhne i v plném zatížení kopce na D1 bez nějakého trápení. No a v Mk4, které je o 100 kg těžší než Mk3 by se šestka dala využít stejně jen omezeně. Motor pozná kvalitní benzín a při dovolených v Rakousku mi spotřeba pravidelně klesne i o litr. Dokud prodával Globus 98, tak se to vyplatilo, nějaký dražší Shell v Česku je nesmysl.
reagovať
Koloss
počet príspevkov639
dátum registrácie19.09.2008
Utorok 03.03.2015 18:11, RE: 2.0
mPuma napísal:
Pětikvalt je u 2.0 Duratecu pravděpodobně z marketingových důvodů. Osazena jím byla z čtyřválcových benzínů jen 1.8 SCi, kterou by v případě použití MMT6 u 2.0 moc lidí nekoupilo.


Přesně tak, ten přímý vstřik by 2.0 s šestikvaltem strčila do kapsy. Dokonce jsem uvažoval, že bych nějakou MMT6 z SCI koupil a nechal přehodit, ale to by se uplatnilo stejně jen na dálnici. Na okresky stačí ta pětka.
reagovať
Martin Srb
počet príspevkov45
dátum registrácie13.04.2012
Utorok 03.03.2015 18:18, 2.0
Mám mít 189tis. km je to 2002, dost pochybuju, ikdyž až ted v létě sjem měnil původní tumiče když jsem dával pružiny Eibach a zadní díl vůfuku který byl původní, čert ví. Jiank spotřebu oleje nebudeš mít takovou jako já. V odvětrávání klikovky by musel být ventil pouze v tom kolínku jinde není. Měl jsem ho dvakrát dole společně s celým sáním.
reagovať
Gagarin_CCCP
počet príspevkov66
dátum registrácie02.01.2012
Utorok 03.03.2015 18:19, RE: tož čus Vojto
Koloss napísal:
Gagarin_CCCP napísal:
Já zas vidím špatnou antikorozní úpravu, levné provedení kabeláže, otevřeš kastlík u spolujezdce a za ním čumí nechráněná vzpěra, jako by to byl bastl Franty Podržpádla,alternátor, občas gufero na špajzce atd.... žel je tady vidět snaha šetřit. Pravda jinak by to asi bylo relativně použitelný auto, pokuď teda funguje. Jak píšeš brzdy nic moc, ty zadní máš beztak zatuhlý, jak bejvá u tohoto pekáče zvykem.
Gagarine, Gagarine, sice reaguješ víceméně v dobrém, ale ... posbíral jsi moudra po fórech a teď si s nimi nevíš rady. Problémy s antikorozní úpravou měly modely před faceliftem, tedy do roku 2003, a to jen na dveřích. Od roku 2004 nerezne Mondeo obecně. S poruchovostí nemá Mondeo problém obecně. A zatuhlé zadní brzdy - zatuhává mechanismus ruční brzdy a světe div se, na normální brzdu to vliv nemá. Vím to, na STK jsem měl brzdy v pořádku, až na tu ruční, krásně to ty měřáky ukázaly.


Milý pane, ono to možná bude tím, že jedno Mondeo jsem měl doma a minimálně dalším dvěma jsem dával do kupy 1. vedení k řídící jednotce a za druhak kozi v konektorech. Dvě byly před FL a 1 po FL, přičemž elektrické vedení vypadalo u všech hrozně. S korozí s Vámi souhlasím, po FL by mohlo být vyřešeno. Co se týče zatuhávání zadních čelistí, tak to opravdu není žádná novinka a zadek se rozhejbával u všech tří(třmeny), takže má moudra nevycházejí milý pane z různých fór,ale z reality.
reagovať
Koloss
počet príspevkov639
dátum registrácie19.09.2008
Utorok 03.03.2015 18:30, RE: tož čus Vojto
Gagarin_CCCP napísal:
Milý pane, ono to možná bude tím, že jedno Mondeo jsem měl doma a minimálně dalším dvěma jsem dával do kupy 1. vedení k řídící jednotce a za druhak kozi v konektorech. Dvě byly před FL a 1 po FL, přičemž elektrické vedení vypadalo u všech hrozně. S korozí s Vámi souhlasím, po FL by mohlo být vyřešeno. Co se týče zatuhávání zadních čelistí, tak to opravdu není žádná novinka a zadek se rozhejbával u všech tří(třmeny), takže má moudra nevycházejí milý pane z různých fór,ale z reality.


Já o elektrice nic nepsal, zejména proto, že na mém Mondeu s ní nemám problémy. Měnil jsem jen kabely ke svíčkám, což na autě tehdy s 220 tisíci km není nic divného.

Na zadních čelistech tuhl jen mechanismus ruční brzdy, pokud se neodbrzdil a obrousily se destičky, tak normální brzda fungovala normálně (a ruční vůbec). Já mám ruční brzdu rozhýbanou a když se jednou ročně promaže, tak funguje.

No a koroze, to jste odpověděl, kromě těch dveří nerezne nijak zvlášť ani zbytek auta i před faceliftem, ne víc než běžná produkce. A recenzované auto je po faceliftu, takže vytahovat korozi bylo zcestné.
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1328
dátum registrácie09.10.2008
Utorok 03.03.2015 19:41, RE: 2.0
mPuma napísal:
Martin Srb napísal:
Auto mám rok najeto 25tis. km. nejnižší spotřeba 7,6 nejvyšší 8,6 nejčasdtěji v rozmezí 7,9-8,2. JDe o přešlapy typu vířivé klapky (mám je vyndané) palubka která ukazuje ohřátý motor a podle diagnostiky je vadný termostat teplota max 65°C (2500Kč originál) a akutálně největší problém spotřeba oleje s kterou nejsme zdaleka sám a vyjimečný jak by se mohlo zdát podle doporučování Durateců 1.8/2.0. Nevím, proč Ford nevzal klasický zetec a neudělal to jako v případfě ST170, variabilní délka sání plus časování ventilů nemusí mít takovou špičku jako v ST170, ale mazdacký 145PS není zrovna trhač navíc spojení i u nových modelů s pětikvaltem je postavená na hlavu.
Pětikvalt je u 2.0 Duratecu pravděpodobně z marketingových důvodů. Osazena jím byla z čtyřválcových benzínů jen 1.8 SCi, kterou by v případě použití MMT6 u 2.0 moc lidí nekoupilo.


Pokud vím, tak 5° převodovku měly zážehové čtyřválce 1,8 a 2,0. Zmíněný zážehový čtyřválec 1,8 SCi měl 6°přvodovku a byl jako jediný vybaven přímým vstřikem benzínu.
reagovať
Martin Srb
počet príspevkov45
dátum registrácie13.04.2012
Utorok 03.03.2015 20:14, MTX 5 vs MMT-6
Ano to si nám zopakoval co se tu psalo mimo V6 měl 6° jenom SCi, což v nových modelech je úplně na .... Nemusí 6 znamenat, že budou třeba otáčky o 500-1000 dole, ale že budou menší přeskoky mezi kvalty a třeba výsledek bude o 200otáček níž. Argumenty o kopcích v dálnici při 120 a 6° neberu. V mk3 2.0 duratec s eprobouzí na pětku nad 140km/h kdy je ochotný nějaktáhnout (iotáčky k 4000) proto uživatelé atmosfér se nesmí bát podředit a ne všechny dálncie sjou jenom do kopce.
reagovať
Gagarin_CCCP
počet príspevkov66
dátum registrácie02.01.2012
Utorok 03.03.2015 20:38, RE: tož čus Vojto
Koloss napísal:
Gagarin_CCCP napísal:
Milý pane, ono to možná bude tím, že jedno Mondeo jsem měl doma a minimálně dalším dvěma jsem dával do kupy 1. vedení k řídící jednotce a za druhak kozi v konektorech. Dvě byly před FL a 1 po FL, přičemž elektrické vedení vypadalo u všech hrozně. S korozí s Vámi souhlasím, po FL by mohlo být vyřešeno. Co se týče zatuhávání zadních čelistí, tak to opravdu není žádná novinka a zadek se rozhejbával u všech tří(třmeny), takže má moudra nevycházejí milý pane z různých fór,ale z reality.
Já o elektrice nic nepsal, zejména proto, že na mém Mondeu s ní nemám problémy. Měnil jsem jen kabely ke svíčkám, což na autě tehdy s 220 tisíci km není nic divného. Na zadních čelistech tuhl jen mechanismus ruční brzdy, pokud se neodbrzdil a obrousily se destičky, tak normální brzda fungovala normálně (a ruční vůbec). Já mám ruční brzdu rozhýbanou a když se jednou ročně promaže, tak funguje. No a koroze, to jste odpověděl, kromě těch dveří nerezne nijak zvlášť ani zbytek auta i před faceliftem, ne víc než běžná produkce. A recenzované auto je po faceliftu, takže vytahovat korozi bylo zcestné.


Tak vidíte, zas "tolika" jsem si toho nevymyslel každopádně jste zřejmě spokojeným majitelem tohoto vozu, což Vám přeji a přeji mnoho šťastných kilometrů bez nehody a bez problémů- a to upřímně!
Já vím jen to, že ke mě do baráku Ford nesmí......ale upřímně, smiloval bych se nad Expeditionem ...a Excursion, to už by bylo na zdejší poměry trochu "hard" ...ale taky bych ho neodmítl
reagovať
Hurikan
počet príspevkov50
dátum registrácie25.06.2013
Streda 04.03.2015 10:27, synek
tatka mel vzit remen a poradne mladému naplacat...Ted uz je asi pozde.
reagovať
Koloss
počet príspevkov639
dátum registrácie19.09.2008
Streda 04.03.2015 10:42, RE: tož čus Vojto
Gagarin_CCCP napísal:
Tak vidíte, zas "tolika" jsem si toho nevymyslel každopádně jste zřejmě spokojeným majitelem tohoto vozu, což Vám přeji a přeji mnoho šťastných kilometrů bez nehody a bez problémů- a to upřímně! Já vím jen to, že ke mě do baráku Ford nesmí......ale upřímně, smiloval bych se nad Expeditionem ...a Excursion, to už by bylo na zdejší poměry trochu "hard" ...ale taky bych ho neodmítl


Já jsem daleko od toho, abych někoho přesvědčoval, že si má koupit Forda. Mé zkušenosti jsou pozitivní, i když vím, že malá auta jsou (obecně) víc šizená a kazí se dřív než střední třída, kterou si kupuju. Mouchy a chyby se najdou u každého výrobce, jednou se něco povede víc jednou míň, někdy je chyba přímo v konstrukci (reznoucí dveře), někdy to kazí dodavatel dílů (teď třeba myslím Delphi u první generace TDCI).
reagovať
David V
počet príspevkov2067
dátum registrácie16.05.2007
Streda 04.03.2015 11:28, RE: Videa
Bedulas napísal:
https://www.youtube.com/watch?v=rN7aKN_T8fY- všimněte si,jak krásně a plynule táhne..https://www.youtube.com/watch?v=m0gCEVcI4ck


Co se týká projevu motoru, tak spíše preferuji něco takového:
https://www.youtube.com/watch?v=qVjebD17Wd8
a
https://www.youtube.com/watch?v=H9pEYnw_3Ts
reagovať
mPuma
počet príspevkov47
dátum registrácie05.12.2014
Streda 04.03.2015 12:18, Milltek
Ten Milltek má super zvuk :), ale na denní ježdění by to moc nebylo

Zajímavé je taky tohle video: https://www.youtube.com/watch?v=EEUrn8z86rc
Sice by z toho člověk asi ohluchl, ale ten zvuk na volnoběh
reagovať
tomaskrtek
počet príspevkov982
dátum registrácie18.03.2008
Streda 04.03.2015 12:49, RE: Milltek
mPuma napísal:
Ten Milltek má super zvuk :), ale na denní ježdění by to moc nebylo Zajímavé je taky tohle video: https://www.youtube.com/watch?v=EEUrn8z86rcSice by z toho člověk asi ohluchl, ale ten zvuk na volnoběh


to je masakr, zní to jako stará poctivá osmiválcová amerika
reagovať
pohis
počet príspevkov1
dátum registrácie03.12.2016
Sobota 03.12.2016 14:24, Pohis
Zdravím Bando .Kolega napsal velmi přesný komentář co se týče Mondea 2,2 114 kw.Už ho mám rok a jsem nadměrně spokojen.To Auto je prostě TOP.Velmi moc se o něj starám a ono se stará o mě.ST packet mám a lidi hodně koukají co to kolem nich projede .Ale ST to není .Vstříky jsem ještě neměnil a vypadá,že ještě nějakou dobu měnit nebudu.Opravdu šlape výtečně.Uvažuji,že tomu nechám zvednout obsah.Co myslíte???Je to dobrý nápad??
reagovať
Zvirak
počet príspevkov459
dátum registrácie09.09.2012
Nedela 04.12.2016 09:03, RE: Pohis
pohis napísal:
Zdravím Bando .Kolega napsal velmi přesný komentář co se týče Mondea 2,2 114 kw.Už ho mám rok a jsem nadměrně spokojen.To Auto je prostě TOP.Velmi moc se o něj starám a ono se stará o mě.ST packet mám a lidi hodně koukají co to kolem nich projede .Ale ST to není .Vstříky jsem ještě neměnil a vypadá,že ještě nějakou dobu měnit nebudu.Opravdu šlape výtečně.Uvažuji,že tomu nechám zvednout obsah.Co myslíte???Je to dobrý nápad??


zvednout obsah? Proboha proč?
reagovať
David V
počet príspevkov2067
dátum registrácie16.05.2007
Nedela 04.12.2016 10:37, RE: Pohis
Zvirak napísal:
pohis napísal:
Zdravím Bando .Kolega napsal velmi přesný komentář co se týče Mondea 2,2 114 kw.Už ho mám rok a jsem nadměrně spokojen.To Auto je prostě TOP.Velmi moc se o něj starám a ono se stará o mě.ST packet mám a lidi hodně koukají co to kolem nich projede .Ale ST to není .Vstříky jsem ještě neměnil a vypadá,že ještě nějakou dobu měnit nebudu.Opravdu šlape výtečně.Uvažuji,že tomu nechám zvednout obsah.Co myslíte???Je to dobrý nápad??
zvednout obsah? Proboha proč?


Hlavně jak....
A pisatel může být rád, že má jenom ST paket, protože jak to tak čtu, tak se skutečným ST by snad musel jezdit s plínkama.
reagovať
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.