tomaskrtek napísal:
kolega má přesně tohle, občas s tím jezdím protože je to dobrej stěhovák, momentálně najeto 240k, kupováno od známého před necelými třemi roky se 180ti k na tacho, ten to měl pět let, a 120k, jediné co dělal mimo spotřebák byl altík. takže vstřikovače jsou nejspíš origo. bez aditiv, nafta od Tesca. teď se rozpadl dlouhej klínovej (šestidrážkovej) řemen, resp. řemenice, které ho odrovnaly, celá sada i s prací asi za 5tis. jinak jezdí a jezdí. dvouhmota drží, na venkovní-netechnický stav auta kaš...
Jinak motor si myslím, že na svou dobu byl docel moderní (koncern VW by mohl ještě dnes závidět) :
celkohliníkový blok motoru, řetězem poháněné rozvody, 4 ventilová technika, VNT natáčení pomocí REA (bývá to u dražších aut-přesnější regulace plnícího tlaku turba), piezo vstřikovače (až 6 dávek v jedno pracovním cyklu), plnilo to normu EURO 4 bez fitru pevných částic, čerpadlo common rail 2 generace (max tlak myslím 1800 bar) atd. Jinak motor byl na volnoběh docela hlučnější, ale za jízdy měl jen mírnou zvukovou kulisu. Skoro vůbec nevybroval (o proti VW 1,9 TDI 96kw) a hezky lineárně tahnul od 1500ot do cca 4500ot (díky 4 ventilové technice). Měl dva problémy, vstřikovače a v zimě se docela dlouho zahříval díky asi nedomyšlenému chladícímu systému, který chladil olej. V mém případě při -20C se zahřál motor na provozní teplotu až tak po ujetí cca 25-30km.