Štvrtok 07.12.2006 10:21,
Mondeo benzín vs. diesel. Můj pohled...
Znám většinu motorizací Mondea důvěrně, proto se vyjádřím také. Momentálně jezdím 2.0 TDCI 96 rok 04. Problémy jsou už důvěrně známé: Přílišná citlivost na kvalitu nafty... Tedy tak to alespoň prezentují ford-servisy. Obtíže se však vyskytnou po čase i po tankování dostatečně kvalitní nafty (OMV, Shell atd.) Ať už 2.0 nebo novější 2.2 jsou zkrátka z dlouhodobého hlediska problemetické, navíc skýtají onen zmiňovaný problém s rozjezdy. Není to ani tak vina spojky, jako spíše ubohé životaschopnosti v otáčkách volnoběhu nebo těsně nad ním. Zkrátka TDCI má co dělat aby se ve volnoběhu vůbec udrželo, tatož aby sneslo jakékoliv zatížení (byť minimální). Spojka má totiž stejný průměr obložení i stejnou přítlačnou sílu jako u Mondea V6. Ve spojce tedy rozhodně chyba není... Co se týká benzínu: Někomu se zdá motor 1.8 slabý, někomu bude stačit . Věc se má tak, že tento motor nemá klasickou výkonovou špičku, subjektivně táhne ve všech otáčkách přibližně stejně a to tak že nijak výrazně- pochopitelně. Slabší verze měla být náhradou za motor 1.6 u předchozí verze. Proto je potřeba to tak brát. Mondeo Duratec 2.0 je vynikající motor, který bych doporučoval nejvíc. Je tichý, neunavuje vibrováním, s obrovským rozsahem skutečně využitelných otáček. Je schopen se rozjet i na volnoběh a nepolevuje ani v šesti tisících... Není pravda zvěst o menší dynamice oproti 2.0 TDCI: Benzínový motor má zkrátka jinou charakteristiku, a stejně jako využíváme charakteristiky dieselu, je potřeba jí využívat. K tomu slouží řadící páka... Je potřeba si uvědomit jestli jedu v benzínu nebo dieselu a tomu přispůsobit řazení. Jen pro názornost: Mondeo 2.0 ujede 1km s pevným startem za 30,2 s a jeho konečná rychlost je v ten moment 178 km/h !!! což je dokonce víc než u jinak dynamické Octavie 1.8 T 110kW... Ta sice získává asi do 140km/h náskok, ale pak ji prostě Mondeo ukoná... A to přesto, že váží méně a má papírově výkonější motor. Takže dvoulitr v Mondeu určitě není žádný outsider. Nemám sebemenší pochybnosti nad tím, že při jeho správném používání (rozuměj řazení) by mu 2.0 TDCI ujelo... Navíc má na rozdíl od šestiválce 2.5 velice umírněnou spotřebu. Pokud ho nebudu mordovat v horách Sardinie, určitě se do 8,5 určitě vejdu. Šestiválec 2,5 i vzácnější 3.0 jsou prostě vynikající, ale málokdo se bude chtít povznést nad spotřebu, která je v průměru o 2 až 3 litry větší než u dvoulitru. Někdo někde napsal, že se tyto motory mohou zadřít... To udělá při nesprávné údržbě každý motor kromě dvoutaktu. Osobně jsem v servisu neviděl za ta léta ani jeden zadřený šestiválec, a že už jich tam na garančce pár bylo... Kdo neudržuje hladinu oleje na správné úrovni, ten může zadřít všechny motory značek od A do Z. Tečka. Shrnul bych to takto: Náklady nejsou jenom spotřeba paliva. TDCI vás navnadí malou spotřebou, ale dřív nebo později si to krutě vybere i s úroky. A vybere si to určitě, takové jsou mé několikaleté zkušenosti ze servisu. Kdo chce jistotu a přitom se nechce vzdát dynamiky, tomu bych doporučil Duratec 2.0 benzín. Ideální volba
reagovať