citácia:
reakce na: capslock, 10.08.2020 01:28 (Sportage 1,7 je živá, protože ...)
Člověče, ty jsi komik. 1,7 je tak živá jedině oproti bicyklu. Pod pojmem živé auto mám naprosto jinou představu.
Vyšší posez je taky v autech typu C-max a obdobné, tak na co SUV 4x2? To AWD má opodstatnění, pokud jedeš mimo silnici nebo z hlediska stability.
Když máš tak skvělé FWD, tak se těším, až mi na podzim přijedeš ukázat, jak ve vlhkém počasí projedeš to co je v čase cca 3:20. Výsledek znám. Podle mokra, podmáčenosti a rozježděnosti je to od jednoduchého projetí až po nemožné. Několik krát jsem při pokusu s FWD byl rád, že jsem se z toho nějak dostal bez traktoru a to jsem najel na to pole jen kousek. Pak je tam alternativní cesta po okraji, ale tam jsou takové díry, že jsem na nich ohnul spodek blatníku. Na podzim, když je vlhko tak to v čase 3:20 je jedno z míst, kde jsem auto musel nechávat na zpevněné cestě a ten kilák dojít s výbavou pěšky. Tak jsem další auto manželce koupil Kugu AWD a dojedu kam potřebuji s prstem v nose. A i s Kugou jsem jednou byl zralej na traktor, když jsem si sednul do směsi voda/bahno až na břicho. Když jsem po čase pak byl na prvním 15tkm servisu a čekal na salonu, tak mě volá technik, ať se jdu podívat. Jak jsem se tam v tom bahně pohupem vpřed a vzad z toho vydolovával, tak se nahrnulo bahno mezi kryt motoru a motor. Tam se vypálilo a když v servisu sundal kryt, tak na něj vypadnul asi 5kg monoblok vytvrdlého bahna. To bych chtěl vidět to tvoje FWD, jak by to projelo. To se fakt nasměju, až si budeš volat traktor. Podobnejch míst, kam jezdím, mám víc. S Kugou AWD nemusím nic řešit, prostě normálně jedu. S FWD se dají nějaké úseky projet, ale musíš si předem rozmyslet jak na to a prostě to natvrdo přeletět a často riskovat, že něco na autě dokurvíš. Jako já ohlej blatník na Octavii. A že jsem taky měl pár krát FWD celé obalené bahnem, včetně zadního okna, střechy, prostě kila bahna po celé kastli. A furt řešit, že někde zůstanu a pak se všelijak z toho dostávat, vylejzat do bahna, shánět něco na podložení kol ... Proč, když to jde s AWD v klidu? Jsou místa, kde nenajdeš FWD u vody a všechno jen AWD. Proč asi?
Ale fakt jsem zvědavej, jak se pochlapíš a ukážeš mi, jak přejedeš s FWD například to v čase 3:20. Jenže ty se ani do těch míst nedostaneš, protože zůstaneš viset ještě kus předtím. Jezdím tam roky, tak vím, o čem píšu a jak jsem byl x-krát s FWD v hajzlu a místo ryb jsem se vyprošťoval.
https://www.youtube.com/watch?v=FRCs1SLaC-cBTW, Mercedesa mám AWD, i když ho do něčeho takového nikdy tahat nebudu, protože je prostě nízko a v linii Avantgarde ještě sníženej. Navíc přes 5 m délky. To není auto do terénu. Tam to je ale super s ohledem na stabilitu a taky kvůli přenosu 250 kW / 700Nm z motoru na silnici. Se zadokolkou by sice mohlo být více zábavy, ale na to je lepší třeba Mustang. Méďu mám na denní ježdění za každého počasí a na velké porce km, pohodlný parník, který i jede.