0
späť
 

diskuze k tématu: Ford Fusion 1,4 nebo 1.6

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat
Laila
počet príspevkov3
dátum registrácie21.01.2015
Utorok 27.01.2015 09:51, Ford Fusion 1,4 nebo 1.6
Obracím se na vás s dotazem.....uvažuju o koupi F F 2007 v naftě, ale nevím, zda jít do 1.4 nebo 1.6. Auto bude převážně da delší trasy a bydlím na severu ČR....takže samý kopec díky
Slyšela jsem, že1.6 u Fordu nebyly moc povedené..... ???????
reagovať
Paul
počet príspevkov773
dátum registrácie07.11.2008
Utorok 27.01.2015 21:31, RE: Ford Fusion 1,4 nebo 1.6
Laila napísal:
Obracím se na vás s dotazem.....uvažuju o koupi F F 2007 v naftě, ale nevím, zda jít do 1.4 nebo 1.6. Auto bude převážně da delší trasy a bydlím na severu ČR....takže samý kopec díky Slyšela jsem, že1.6 u Fordu nebyly moc povedené..... ???????


1,4 je z hlediska spolehlivosti povedenější a levněji servisovatelná. Auto celkově ale není nic moc. Jako prostředek z bodu A do B ale může stačit, pokud stav bude dobrý a cena bude výrazně nižší než u stejně staré Fabie 1 generace s 1,4 TDI
reagovať
Laila
počet príspevkov3
dátum registrácie21.01.2015
Utorok 27.01.2015 22:04, re
O Fabii jsem taky uvažovala, jenže ten interier je hrůza, to zlatej Fusion. Navíc jejich krádeže mě nenechávají v klidu....auto bude stát přred panelákem a opravdu sloužit na přemístění z bodu A do B ....jde mi především o spotřebu ... Nevím co jiného...představa-nízká spotřeba, nafta, hatchback, r.v.od 2007, do 150 t.km, do 110000....Golf,Seat,Kia,Mazda,Toyota..... ? Co člověk, to názor....chci levný provoz a spolehlivé auto ..
reagovať
Falco
počet príspevkov55
dátum registrácie09.05.2007
Streda 28.01.2015 00:11, Ford
Osobně mám v okolí spíše negativní zkušenosti s Fordem poháněným vznětovým motorem.
1. zkušenost - Focus II generece 1.6 TDCI 80 kW, kupovaný 5 let starý u prodejce Ford, kde jej někdo nechal na protiúčet, nájezd 120 tis. km - po dvou letech jej prodal poté, co do něj nainvestoval přes 50 tis. Kč nikoliv na spotřebním materiálu - najel s ním za tu dobu cca. 30 tis. km.
2. zkušenost - Fusion 1,4 TDCI - kupován jako 3 roky starý s nájezdem lehce pod 100 tis. km - byl prodán po roce jako nepojízdný, protože majitel už neměl sílu dále investovat.
3. zkušenost - Focus II. generace 1,6 74 kW - kupován nový, nyní najeto pod 100 tis. km a prakticky žádné poruchy.

Nenapsala jste, kolik za rok najedete km a zda se Vám tedy vyplatí možné riziko velmi nákladné opravy u vozidla s vznětovým motorem, kde bude mít zákonitě i víc najeto než ve stejné ceně stejný typ se zážehovým motorem. Navíc, pokud budete auto používat pro cesty po městě, tak se bude vznětový motor trápit, pořádně se neohřeje a ani spotřeba nebude úchvatná.

A co se týká Fordu Fusion, tak si myslím, že je na něm dost vidět, že výrobce hodně šetřil. Někomu ale může vyhovovat vyšší posez a na danou třídu větší vnitřní prostor.

Co se týká spolehlivost a provozních nákladů, tak je často dobře hodnocena Toyota Yaris, ale je to opravdu jen městské a příměstké vozítko. Proto by bylo třeba i napsat, k jakému účelu auto potřebujete.
reagovať
Giorgio
počet príspevkov814
dátum registrácie09.05.2007
Streda 28.01.2015 07:45, RE: re
Laila napísal:
O Fabii jsem taky uvažovala, jenže ten interier je hrůza, to zlatej Fusion. Navíc jejich krádeže mě nenechávají v klidu....auto bude stát přred panelákem a opravdu sloužit na přemístění z bodu A do B ....jde mi především o spotřebu ... Nevím co jiného...představa-nízká spotřeba, nafta, hatchback, r.v.od 2007, do 150 t.km, do 110000....Golf,Seat,Kia,Mazda,Toyota..... ? Co člověk, to názor....chci levný provoz a spolehlivé auto ..


Jestli trváte na naftě, tak se Fiat Grande Punto 1.3 MultiJet, případně Opel Corsa 1.3 CDTi (což je ale ten stejný motor od Fiatu). Tato auta jsou i velikostně shodná s fusionem. Pokud se bojíte krádeže u fabie, na golf zapomeňte taky. Korejce a japonce vynechejte zase kvůli motoru, o nich uvažujte jen s benzinem. Souhlasím ale s názorem již uvedeným, že vyšší spolehlivost u ojetin obecně přinášejí benzinové motory. Fusion jako takový umí zlobit bez ohledu na motor.
reagovať
free78
počet príspevkov300
dátum registrácie19.09.2008
Streda 28.01.2015 09:50, Fabia I se krade?
Nemá někdo nějakou statistiku odcizených Fabií I ? Mě se totiž nezdá že se najde takové hovado, co by kradlo auto v hodnotě 50 tisíc. K čemu?
Být zlodějem, není lepší ukrást vedle stojící novou Octavii III v hodnotě 450 tisíc?
reagovať
Falco
počet príspevkov55
dátum registrácie09.05.2007
Streda 28.01.2015 11:56, krádeže
V rychlosti jsem spočítal kolik procen aut od jednotlivých značek ku celkovému počtu registrovaných vozidel dané značky se v ČR odcizilo v roce 2013 (vycházel jsem ze statistiky MV ČR z roku 2013 a u registrovaných aut ze statistiky k 30.6.2014).

0,227 škoda
0,222 Audi
0,109 Ford
0,089 Peugeot
0,212 Seat
0,245 MB
0,154 VW
0,219 BMW

Z čísel vyplývá, že nejvíce se krade Škoda a prémiovky. U Škody je ještě třeba počítat s tím, že je registrováno dost starých vozidel typu (120/Favorit/Felicia), které se již nekradou, což bude dle mého pohledu 1/3 až 1/2 registrovaných Škodovek...
reagovať
gottak
počet príspevkov208
dátum registrácie10.06.2010
Streda 28.01.2015 12:25, RE: Fabia I se krade?
free78 napísal:
Nemá někdo nějakou statistiku odcizených Fabií I ? Mě se totiž nezdá že se najde takové hovado, co by kradlo auto v hodnotě 50 tisíc. K čemu?Být zlodějem, není lepší ukrást vedle stojící novou Octavii III v hodnotě 450 tisíc?


Je spousta lidi, co se zivi kradezemi starsich aut, rozebiranim na nahradni dily a naslednym prodejem, a tem je jedno jestli ten ktery konkretni dil je v aute za 50 nebo 250 tisic.
Jina vec je zabezpeceni auta, ktere bude u te nove Octavie nekde jinde -minimalne s Defendlockem, aspon doufam...
reagovať
free78
počet príspevkov300
dátum registrácie19.09.2008
Streda 28.01.2015 13:57, RE: Fabia I se krade?
gottak napísal:
free78 napísal:
Nemá někdo nějakou statistiku odcizených Fabií I ? Mě se totiž nezdá že se najde takové hovado, co by kradlo auto v hodnotě 50 tisíc. K čemu?Být zlodějem, není lepší ukrást vedle stojící novou Octavii III v hodnotě 450 tisíc?
Je spousta lidi, co se zivi kradezemi starsich aut, rozebiranim na nahradni dily a naslednym prodejem, a tem je jedno jestli ten ktery konkretni dil je v aute za 50 nebo 250 tisic. Jina vec je zabezpeceni auta, ktere bude u te nove Octavie nekde jinde -minimalne s Defendlockem, aspon doufam...


Na přelomu let 2011/2012 jsem si přemontovával kompletní interiér své Octavie I z předfaceliftu (hnusný šedý plast) na pofacelift (měkká černá palubovka).
Sehnat ten interiér nebyla sranda, protože co mi řekl kamarád automechanik, tak kradou se hodně Octavie II, na první generaci zloději již kašlou a tak nejsou díly. A byla to pravda. Interiér do druhé generace bych sehnal levněji (usuzuji dle inzerátů) než sem sehnal do své první generace.
Podle mne krast auta v ceně 50 tisíc není ekonomické, protože cena náhradních dílů které z takového auta vytěžím bude nízká (15 tisíc ?) a nebude kompenzovat rizika.
Kdo má přesto panickou hrůzů, že mu jeho 15 let starej miláček s 300 tisíci najetých kilometrů někdo ukradne, má možnost zřídit si pojištění. Mě to nabízeli jako rozšíření povinného ručení a při tabulkové ceně mého vozu (danou typem vozu, výbavou) 95 tisíc Kč mi nabízeli roční pojištění na krádež za rovných 500,-. Nakonec jsem to nevzal, kdo by kradl starou bečku.
reagovať
Laila
počet príspevkov3
dátum registrácie21.01.2015
Štvrtok 29.01.2015 08:17, re
No, každopádně na mou otázku, zda Fusiona 1.4 nebo 1.6 mi neodpověděl nikdo
Rozdílo mezi naftou a benzínem znám. Jezdím dlouhé trasy, proto chci naftu.
A jelikož pracuji u PČR, tak krádeže Fábií a Octávek atd .... nebudu rozebírat, ať to stojí 50 nebo 350, I. či II Fabie .....
reagovať
Giorgio
počet príspevkov814
dátum registrácie09.05.2007
Štvrtok 29.01.2015 11:28, RE: re
Laila napísal:
No, každopádně na mou otázku, zda Fusiona 1.4 nebo 1.6 mi neodpověděl nikdo Rozdílo mezi naftou a benzínem znám. Jezdím dlouhé trasy, proto chci naftu. A jelikož pracuji u PČR, tak krádeže Fábií a Octávek atd .... nebudu rozebírat, ať to stojí 50 nebo 350, I. či II Fabie .....


1.) Fusion není auto na dlouhé cesty (není příliš pohodlný, spíše kostitřas, nemá dobrá sedadla - jak pohodlím, tak nekvalitní konstrukcí), pokud s ním takto hodláte jezdit pravidelně. Jednou za rok dovolenou v Chorvatsku samozřejmě zvládne.
2.) Ford nemá dobré dieselové motory, ale když už, tak na delší trasy se TEORETICKY vyplatí sáhnout po tom větším. Ovšem pouze TEORETICKY, protože tento motor od PSA je dost problémový. Ale je nutné si uvědomit, že fusion je docela vysoký, proto musí motor zvládat poměrně velký odpor vzduchu, který naráží do karoserie. Bohužel spolehlivější motor 1.4 TDCi (50 kW) je absolutně nejslabší možnou motorizací fusiona (i základní benzinová 1.25 má 55 kW a teprve 1.4 59 kW je rozumná pro pohyb mimo město, byť i tak je výkonem a poskládáním převodovky právě spíše do města).
3.) Zvažte dobře, jestli Vám úspora za palivo vykompenzuje vysoké riziko drahých oprav. Zároveň zvažte, podle jakých kritérií jste si fusion vybrala. Z toho, co jste totiž zatím napsala, ten fusion není dobrá volba - dokonce i fiesta by byla vhodnější a s motorem 1.4 TDCi lépe použitelná.
reagovať
Kohout Pavel
počet príspevkov65
dátum registrácie28.11.2013
Štvrtok 29.01.2015 12:21, Proč zrovna Fusion?
Napište, co jsou Vás dlouhé trasy. Pro někoho je douhá trasa 50 km, pro jiného 500 km. Budete jezdit po dálnici? Otázka je, proč zrovna Fusion? Potřebujete auto s vyšším posezem a vyšším vnitřním prostorem?
V rodině Fusion máme, ale je to 1,4 benzín. Osobně bych s tím dlouhé trasy jezdit nechtěl. Sedadla nic moc, podvozek nic moc, brzdy slabé. Je to zkrátka auto do města na nákupy a na rozvoz dětí. Výhoda Fusionu je vyšší podvozek, tak zvládne i nějakou tu polní cestu bez škrtání spodku o zem.
reagovať
Paul
počet príspevkov773
dátum registrácie07.11.2008
Piatok 30.01.2015 12:42, RE: re
Giorgio napísal:
Laila napísal:
O Fabii jsem taky uvažovala, jenže ten interier je hrůza, to zlatej Fusion. Navíc jejich krádeže mě nenechávají v klidu....auto bude stát přred panelákem a opravdu sloužit na přemístění z bodu A do B ....jde mi především o spotřebu ... Nevím co jiného...představa-nízká spotřeba, nafta, hatchback, r.v.od 2007, do 150 t.km, do 110000....Golf,Seat,Kia,Mazda,Toyota..... ? Co člověk, to názor....chci levný provoz a spolehlivé auto ..
Jestli trváte na naftě, tak se Fiat Grande Punto 1.3 MultiJet, případně Opel Corsa 1.3 CDTi (což je ale ten stejný motor od Fiatu). Tato auta jsou i velikostně shodná s fusionem. Pokud se bojíte krádeže u fabie, na golf zapomeňte taky. Korejce a japonce vynechejte zase kvůli motoru, o nich uvažujte jen s benzinem. Souhlasím ale s názorem již uvedeným, že vyšší spolehlivost u ojetin obecně přinášejí benzinové motory. Fusion jako takový umí zlobit bez ohledu na motor.


1,3 diesel určitě ne. To je vražda. Grande punto i corsu klidně, ale s benzínem.
reagovať
Paul
počet príspevkov773
dátum registrácie07.11.2008
Piatok 30.01.2015 12:59, RE: re
Laila napísal:
No, každopádně na mou otázku, zda Fusiona 1.4 nebo 1.6 mi neodpověděl nikdo Rozdílo mezi naftou a benzínem znám. Jezdím dlouhé trasy, proto chci naftu. A jelikož pracuji u PČR, tak krádeže Fábií a Octávek atd .... nebudu rozebírat, ať to stojí 50 nebo 350, I. či II Fabie .....


A co hned 1. odpověď? Prostě ani 1,4 ani 1,6 diesel nejsou zázraky. Když už malého Forda, jak tu někdo zmiňoval, tak fiestu s 1,25 benzínem.Ten motor znám dobře, velmi povedený a v aerodynamické a lehké fiestě i živý a úsporný. Neměl jsem s ním problém jezdit po městě za 6 litrů. Mimo město šla spotřeba pod 6. A stačí pravidelně měnit olej a svíčky. Schválně se podívejte kolik stojí 1 vstřikovač, čerpadlo a turbo do HDi. Kde jsou další náklady spojené s těžším motorem v malém autě (př.náprava, brzdy). Jestli pak není výhodnější si připlatil za 1l paliva navíc hned u benzínky a jen jezdit. Osobně proti dieselům nejsem zaujatý, i když čím novější, tím horší... Sám jeden mám, ale v autě střední třídy, povedené konstrukce ještě s co nejméně nesmysly (stará 1,9 TDI), resp. opravitelnými nesmysly. Prostě diesel v malém autě je nesmysl, až na výjimky typu zmiňované, ale bohužel často kradené Fabie 1 se starými TDI. Zde je možnost si auto připojistit v rámci povinného ručení,stojí to pár stovek ročně a líp se pak spí.
reagovať
Giorgio
počet príspevkov814
dátum registrácie09.05.2007
Piatok 30.01.2015 15:41, RE: re
Paul napísal:
1,3 diesel určitě ne. To je vražda. Grande punto i corsu klidně, ale s benzínem.


Vražda proč? Ten motor je velmi dobrý a spolehlivý (navíc poměrně lehký, takže neruinuje přední nápravu). V těch autech má 2 výkonové varianty 55 kW a 66 kW, přičemž ta slabší je pořád silnější než 1.4 TDCi ve fusionu a silnější odpovídá výkonu 1.6 TDCi ve fusionu. Přitom GP i corsa jsou aerodynamicky efektivnější, takže i o té slabší variantě lze u nich uvažovat. Ano, já si taky myslím, že GP s 1.4 16V 70 kW a 6kvaltem by byla pro tazatelku zdaleka lepší volba, ale ona prostě trvá na naftě.
reagovať
Paul
počet príspevkov773
dátum registrácie07.11.2008
Piatok 30.01.2015 20:16, RE: re
Giorgio napísal:
Paul napísal:
1,3 diesel určitě ne. To je vražda. Grande punto i corsu klidně, ale s benzínem.
Vražda proč? Ten motor je velmi dobrý a spolehlivý (navíc poměrně lehký, takže neruinuje přední nápravu). V těch autech má 2 výkonové varianty 55 kW a 66 kW, přičemž ta slabší je pořád silnější než 1.4 TDCi ve fusionu a silnější odpovídá výkonu 1.6 TDCi ve fusionu. Přitom GP i corsa jsou aerodynamicky efektivnější, takže i o té slabší variantě lze u nich uvažovat. Ano, já si taky myslím, že GP s 1.4 16V 70 kW a 6kvaltem by byla pro tazatelku zdaleka lepší volba, ale ona prostě trvá na naftě.


Nic zvláštního, jen se kvůli longlife intervalům, malé olejové náplni, poddimenzované mechanice a prasečímu jízdnímu stylu obvyklých uživatelů (referenti, obchoďáci, pizza boyové) rád přidře, selhávají mu i řetězové rozvody, a pak klasika typu vstřiky, turbo, čerpadlo a u verzí s DPF i DPF.... Prostě taková 1.5 dci ale od Fiatu, kde není o co stát. Akorát souhlasím, že tento motor opravdu není těžký
reagovať
Giorgio
počet príspevkov814
dátum registrácie09.05.2007
Piatok 30.01.2015 21:14, RE: re
Paul napísal:
Nic zvláštního, jen se kvůli longlife intervalům, malé olejové náplni, poddimenzované mechanice a prasečímu jízdnímu stylu obvyklých uživatelů (referenti, obchoďáci, pizza boyové) rád přidře, selhávají mu i řetězové rozvody, a pak klasika typu vstřiky, turbo, čerpadlo a u verzí s DPF i DPF.... Prostě taková 1.5 dci ale od Fiatu, kde není o co stát. Akorát souhlasím, že tento motor opravdu není těžký


Slušný servis nikomu long life interval nedoporučuje, a to ani nám na škodovkách (shodou okolností u 1.4 TDI jsme přešli na 10tisícový a při 50 tisících má roomster už třetí turbo, DPF po výměně). Navíc zrovna Fiat poměrně jasně specifikuje, za jakých podmínek užití je předepsaný interval poloviční. O poddimenzované mechanice nebo selhávajících rozvodech multijetů nevím a uživatel prase domrví každý motor, bez ohledu na značku - sem patří i kategorie turba a vstřiků, opět bez rozdílu výrobce. Ojetý diesel je loterie, o tom žádná. Ale zrovna multijety jsou rozhodně to lepší, co na trhu je. Musí se ale hledat. Výhodou je, že tyhle malé nafty si často kupovali lidé i pro soukromé použití, případně do malých rodinných firem jenom jakože pracovní. Kamarád má právě takovou corsu, většinou lítá kolem komína, ale párkrát do roka i napříč republikou. Za těch 7 let natočila jen cca 60 tisíc a nechce ji dát pryč, i když už 2 roky se uvažuje o její výměně, právě protože je naprosto bezproblémová.
reagovať
Alesek22
počet príspevkov33
dátum registrácie18.02.2015
Piatok 25.03.2016 23:14, re
Kdyz uvazujes o koupi auta urcite premyslej o zabezpeceni. nejlepsi je zamek volantove tyce. jsem plne spokojeny.
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Utorok 29.03.2016 23:11, Raději 1.4 nebo 1.6 v benzínu s LPG
Zdravím, bohužel ani jeden z jmenovaných dieslů 1.4 TDCi a 1.6 TDCi nevyniká spolehlivostí spíše naopak. Doporučil bych jednoznačně koupit benzínový motor 1.4 nebo 1.6 a nechat udělat LPG přestavbu. Vlastně Vás to výjde levněji než servis jmenovaných dieslů
Jinak silně bych doporučoval koupit raději obyčejný Ford Focus s výše jmenovanými motory. Kvalita interiéru, podovzku i bezpečnosti je úplně jinde. Přitom Ford Focus II 2005/2006 nestojí o nic více než mnohem menší Fusion
reagovať
Giorgio
počet príspevkov814
dátum registrácie09.05.2007
Streda 30.03.2016 05:12, RE: Raději 1.4 nebo 1.6 v benzínu s LPG
BobanHTP napísal:
Přitom Ford Focus II 2005/2006 nestojí o nic více než mnohem menší Fusion


On ne každý chce "velké" auto. Z fusionu je rozhodně mnohem lépe vidět a lépe se s ním parkuje (výše položené těžiště, o 40 cm kratší, krabice s minimálními převisy, kola v rozích karoserie, kolmá zadní stěna vč. skla a zadní sloupek není tak masivní).
reagovať
1 2


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému

podobné vozidlá v ponuke:


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.