0
späť
 

diskuze k tématu: Výběr auta pro mladou rodinu - ale za kolik ?

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, automobilky, německá vozidla
term
počet príspevkov1
dátum registrácie23.12.2014
Utorok 23.12.2014 13:14, Výběr auta pro mladou rodinu - ale za kolik ?
Dobrý den,
rád bych vybral nějaké rozumné auto pro mladou rodinu (nejméně 2 děti se chystají). Současná felicia už přestává stačit.
Najezdím málo kilometrů - asi 4000 až 6000 ročně - z toho určitě třetinu dělá poskakování po městě a jeho okolí, zbytek je většinou po okreskách do 30 kilometrů, párkrát za rok někam dále na výlet nebo dovolenou spíše po republice, nějaký rok i do zahraničí. Takže bych volil benzín, středně silný.
Mělo by to mít velký kufr, ale ne sedan se špatným přístupem do kufru.
Chci aby auto bylo bezpečně (čím více tím lépe, ale zase nechci nějaký velký SUV), takže co nejvíce airbagů, ESP by se taky hodilo a nezáludné jízdní vlastnosti i když nejsem žádný závodník.
Ocením nízké náklady na provoz a údržbu, spotřebu bych překousnul i mírně vyšší (nájezd není tak velký).
Rád bych aby auto vydrželo aspoň 10 let, ale při malém nájezdu a garážování to snad nebude takový problém.

Co vybrat a v jakém cenovém rozsahu ?
Rád bych se vešel do +-100 tisíc (proč dávat hodně peněz do auta kterým stejně moc nejezdím), ale nerad bych pak vkládal hodně peněz, času a starostí do údržby.
Nebo se vyplatí vzít radši něco mladšího a v lepším stavu ? Když vidím ty novější stále více ošizená auta plná elektroniky tak mi to moc neláká.

Vychází mi rozumně Ford Focus II kombi 1.6 74kW (předfacelift za 100-120 tisíc), případně
VW Touran se mi líbí prostorností, ale je starší, dražší a nezdají se mi ty jeho benzínové motory.
Z čeho ještě vybírat ?
reagovať
gepardo
počet príspevkov129
dátum registrácie19.10.2014
Utorok 23.12.2014 19:27, Výběr auta
A co jeho větší bratr, mondeo combi 1.8 - 2.0 ? Jeden z nejlepších podvozků, Ford benzínové motory umí, obrovský kufr, a při tomto nájezdu km, tě nezrujnuje ani spotřeba, ani cena náhradních dílů. Jen bych dal přednost vozům z dovozu, tam většinou najeté kilometry odpovídají. Hodně štěstí při výběru auta.
reagovať
karelgr
počet príspevkov26
dátum registrácie20.05.2014
Streda 24.12.2014 00:02, mondeo
Názor, že dovozové ojetiny mají častěji reálný stav tacho, je hodně naivní. Drtivá většina dovozů pochází od profíků a ti zkrátka stáčejí. Zjistit stočení u auta koupenýho v ČR je mnohem snažší, než u dovozu.
reagovať
Pepe
počet príspevkov1136
dátum registrácie09.05.2007
Streda 24.12.2014 00:49, RE: mondeo
karelgr napísal:
Názor, že dovozové ojetiny mají častěji reálný stav tacho, je hodně naivní. Drtivá většina dovozů pochází od profíků a ti zkrátka stáčejí. Zjistit stočení u auta koupenýho v ČR je mnohem snažší, než u dovozu.


Jak u které automobilky. Už se to tu probíralo, třeba Ford v tom kulhá, ale např. Pežot má celoevropskou databázi. Těch aut je prostě tolik, že když cokoliv nesedí, tak se jde o dům (auto) dál. Není problém nastavit filtr na soukromé majitele, tím se to dost zúží. Chce to jen nebejt línej, obětovat trochu času, a připlatit si. Auta na západě jsou dražší, než "srovnatelné" vozy v ČR (většinou dovezené). Proč asi. Ale chápu, že takový příspěvek tu není úplně žádoucí.
reagovať
bitner
počet príspevkov216
dátum registrácie19.06.2012
Streda 24.12.2014 10:51, Bezpecnost
Pripada mi usmevne trvat na maximalni bezpecnosti a pak rict, ze do auta dam max. 100 papiru. Pokud chcete bezpecnost, auto by melo byt nove. I novy Logan bude bezpecnejsi, nez 10 let stare Volvo, nerkuli shnile Mondeo. Bud se smirim s tim, ze koupim za 100 neco, o cem nic nevim, nebo holt pujdu do novoty. Zvlast, kdyz v tom chci vozit decka.
reagovať
kamil321
počet príspevkov70
dátum registrácie19.01.2012
Streda 24.12.2014 11:17, RE: Bezpecnost
bitner napísal:
Pripada mi usmevne trvat na maximalni bezpecnosti a pak rict, ze do auta dam max. 100 papiru. Pokud chcete bezpecnost, auto by melo byt nove. I novy Logan bude bezpecnejsi, nez 10 let stare Volvo, nerkuli shnile Mondeo. Bud se smirim s tim, ze koupim za 100 neco, o cem nic nevim, nebo holt pujdu do novoty. Zvlast, kdyz v tom chci vozit decka.


Nevím jak Mondeo, Volvo, ale z nového Logana by i má bývalá E34 udělala placku, a to doslova. A co se týká u ní rezi, tak za nárazníky mám krásnou karoserii i po 25 letech včetně nějakého "nanášeného tuku", nebo co to je. Pokud by do ní vrazil MB124 dopadla by snad ještě hůř. Podle mne tam bylo poctivé železo, a váhu neokecám. Viděl jsem "ťukanec" Peugeotu do 14 let starého MB ML a tomu Mercedesu ze zadu upadnul pouze nárazník, Peugeotu chyběl předek. I u toho ťukance na křižovatce bylo vidět, že sice přežijete v obou, ale Mercedes výměna nárazníku, a Peugeot spočítaný na první a poslední ťukanec, srolovaný do plechovky. Z toho plyne, že při vyšší rychlosti 14 let starý Mercedes opravím, a v Peugeotu zahynu. Takže věk je podle mne relativní, automobilky dneska šidí kde se dá.
reagovať
karelgr
počet príspevkov26
dátum registrácie20.05.2014
Streda 24.12.2014 16:16, RE: mondeo
Pepe napísal:
karelgr napísal:
Názor, že dovozové ojetiny mají častěji reálný stav tacho, je hodně naivní. Drtivá většina dovozů pochází od profíků a ti zkrátka stáčejí. Zjistit stočení u auta koupenýho v ČR je mnohem snažší, než u dovozu.
Jak u které automobilky. Už se to tu probíralo, třeba Ford v tom kulhá, ale např. Pežot má celoevropskou databázi. Těch aut je prostě tolik, že když cokoliv nesedí, tak se jde o dům (auto) dál. Není problém nastavit filtr na soukromé majitele, tím se to dost zúží. Chce to jen nebejt línej, obětovat trochu času, a připlatit si. Auta na západě jsou dražší, než "srovnatelné" vozy v ČR (většinou dovezené). Proč asi. Ale chápu, že takový příspěvek tu není úplně žádoucí.


Auta na západě jsou dražší i nová, proto i jako ojetiny.Jinak nepopírám, že často mají lepší péči.Ale třeba právě to mondeo, na které jsem reagoval, je z dovozu stočené téměř vždy.
reagovať
tipcarsweb
počet príspevkov12
dátum registrácie31.03.2014
Streda 24.12.2014 20:04, RE: mondeo
Pepe napísal:
Jak u které automobilky. Už se to tu probíralo, třeba Ford v tom kulhá, ale např. Pežot má celoevropskou databázi. Těch aut je prostě tolik, že když cokoliv nesedí, tak se jde o dům (auto) dál. Není problém nastavit filtr na soukromé majitele, tím se to dost zúží. Chce to jen nebejt línej, obětovat trochu času, a připlatit si. Auta na západě jsou dražší, než "srovnatelné" vozy v ČR (většinou dovezené). Proč asi. Ale chápu, že takový příspěvek tu není úplně žádoucí.


Co se Fordu tyce, tak to resi fordzona.sk
Ale mam dojem, ze posledni dobou tady mame novou vlnu ojetin. Kilometry sedi, ma servisku, dokonce malo najeto (napr 2 roky a 30tisic km benzin a 60 nafta) ale auto je levnejsi, nez porovnatelne v Nemecku (odkud bylo dovezeno). Tak kde je sakra problem? No jasne, bylo bourane a vyklepane v nasem raji.
reagovať
Albi1
počet príspevkov91
dátum registrácie26.01.2009
Streda 24.12.2014 23:37, auta
já si hlavně myslím, že za stáčení km na autech si hlavně můžeme my sami zákazníci. Kdybychom více hleděli na skutečný stav auta, původ, historii atd. a nebyl pro nás hlavním faktorem psychologická hranice do 150tis na tacho, tak by ti prodejci nestáčeli tachometry na pro nás přijatelných 130-150 tis. km. PS: raději auto s komplet historií od souseda s 250 na tacho než dovezené s falešnou serv. knihou a "natočeno" 125tis.
reagovať
Driver79
počet príspevkov130
dátum registrácie20.11.2014
Streda 24.12.2014 23:50, RE: auta
Albi1 napísal:
já si hlavně myslím, že za stáčení km na autech si hlavně můžeme my sami zákazníci. Kdybychom více hleděli na skutečný stav auta, původ, historii atd. a nebyl pro nás hlavním faktorem psychologická hranice do 150tis na tacho, tak by ti prodejci nestáčeli tachometry na pro nás přijatelných 130-150 tis. km. PS: raději auto s komplet historií od souseda s 250 na tacho než dovezené s falešnou serv. knihou a "natočeno" 125tis.


Promiň, sice to zdálnivě vystihuje realitu v ČR, ale z hlediska morálky, práva a slušného jednání je to evidentní nesmysl. Lidi prostě chtěj koupit auto s co nejmenším nájezdem, prostě to tak je všude po světě. Jenom u nás to všichni bazarníci pochopí tak,že místo aby naučili lidi se vypořádat s vyššími nájezdy, nebo si připlatit, tak raději vědomě zdeformují celý trh. Prostě je to levárna zralá k soudu, případně pověsit za koule do průvanu a ne si tady říkat, že je to všechno vlastně vlna zákazníků, protože jsou hlupí a chtějí malé nájezdy.
Pokud zboží které někdo chce neexistuje na trhu, musí přehodnotit kritéria. A ne že mu ho někdo rád stočením vytvoří.
reagovať
gepardo
počet príspevkov129
dátum registrácie19.10.2014
Štvrtok 25.12.2014 01:17, RE: mondeo
karelgr napísal:
Názor, že dovozové ojetiny mají častěji reálný stav tacho, je hodně naivní. Drtivá většina dovozů pochází od profíků a ti zkrátka stáčejí. Zjistit stočení u auta koupenýho v ČR je mnohem snažší, než u dovozu.


Sice máš pravdu, ALE v Německu je stáčení trestné, ALE u nás NE. U nás na to přijdeš, ALE nic se nestane a nic s tím neuděláš. A chápeš vůbec, že každý nemá na nové auto ? Asi ne, ale mě by zajímalo, čím jezdíš Ty ?
A jinak, mondeo je jen možnost, záleží na stavu konkrétního kusu. Tak lovu zdar
reagovať
karelgr
počet príspevkov26
dátum registrácie20.05.2014
Štvrtok 25.12.2014 10:45, RE: mondeo
gepardo napísal:
karelgr napísal:
Názor, že dovozové ojetiny mají častěji reálný stav tacho, je hodně naivní. Drtivá většina dovozů pochází od profíků a ti zkrátka stáčejí. Zjistit stočení u auta koupenýho v ČR je mnohem snažší, než u dovozu.
Sice máš pravdu, ALE v Německu je stáčení trestné, ALE u nás NE. U nás na to přijdeš, ALE nic se nestane a nic s tím neuděláš. A chápeš vůbec, že každý nemá na nové auto ? Asi ne, ale mě by zajímalo, čím jezdíš Ty ? A jinak, mondeo je jen možnost, záleží na stavu konkrétního kusu. Tak lovu zdar


Zkus se trochu zklidnit. To, že u nás není stáčení trestný mi samozřejmě vadí jako většině slušných lidí. K tvojí otázce- nejčastěji jezdím v ojetinách, ano, chápu, že každý nemá na nový auto.
reagovať
PetrT
počet príspevkov1076
dátum registrácie24.05.2009
Štvrtok 25.12.2014 13:53, RE: Bezpecnost
kamil321 napísal:
bitner napísal:
Pripada mi usmevne trvat na maximalni bezpecnosti a pak rict, ze do auta dam max. 100 papiru. Pokud chcete bezpecnost, auto by melo byt nove. I novy Logan bude bezpecnejsi, nez 10 let stare Volvo, nerkuli shnile Mondeo. Bud se smirim s tim, ze koupim za 100 neco, o cem nic nevim, nebo holt pujdu do novoty. Zvlast, kdyz v tom chci vozit decka.
Nevím jak Mondeo, Volvo, ale z nového Logana by i má bývalá E34 udělala placku, a to doslova. A co se týká u ní rezi, tak za nárazníky mám krásnou karoserii i po 25 letech včetně nějakého "nanášeného tuku", nebo co to je. Pokud by do ní vrazil MB124 dopadla by snad ještě hůř. Podle mne tam bylo poctivé železo, a váhu neokecám. Viděl jsem "ťukanec" Peugeotu do 14 let starého MB ML a tomu Mercedesu ze zadu upadnul pouze nárazník, Peugeotu chyběl předek. I u toho ťukance na křižovatce bylo vidět, že sice přežijete v obou, ale Mercedes výměna nárazníku, a Peugeot spočítaný na první a poslední ťukanec, srolovaný do plechovky. Z toho plyne, že při vyšší rychlosti 14 let starý Mercedes opravím, a v Peugeotu zahynu. Takže věk je podle mne relativní, automobilky dneska šidí kde se dá.


Ne vždy z vizuálně méně poškozeného auta vyleze ten méně zraněný. Pokud vyleze. Je lepší když náraz zachytí deformační zona než tvůj pajšl. To že je auto na odpis v takové situaci moc neřešíš, věř mi.

reagovať
bitner
počet príspevkov216
dátum registrácie19.06.2012
Štvrtok 25.12.2014 14:22, RE: Bezpecnost
PetrT napísal:
kamil321 napísal:
bitner napísal:
Pripada mi usmevne trvat na maximalni bezpecnosti a pak rict, ze do auta dam max. 100 papiru. Pokud chcete bezpecnost, auto by melo byt nove. I novy Logan bude bezpecnejsi, nez 10 let stare Volvo, nerkuli shnile Mondeo. Bud se smirim s tim, ze koupim za 100 neco, o cem nic nevim, nebo holt pujdu do novoty. Zvlast, kdyz v tom chci vozit decka.
Nevím jak Mondeo, Volvo, ale z nového Logana by i má bývalá E34 udělala placku, a to doslova. A co se týká u ní rezi, tak za nárazníky mám krásnou karoserii i po 25 letech včetně nějakého "nanášeného tuku", nebo co to je. Pokud by do ní vrazil MB124 dopadla by snad ještě hůř. Podle mne tam bylo poctivé železo, a váhu neokecám. Viděl jsem "ťukanec" Peugeotu do 14 let starého MB ML a tomu Mercedesu ze zadu upadnul pouze nárazník, Peugeotu chyběl předek. I u toho ťukance na křižovatce bylo vidět, že sice přežijete v obou, ale Mercedes výměna nárazníku, a Peugeot spočítaný na první a poslední ťukanec, srolovaný do plechovky. Z toho plyne, že při vyšší rychlosti 14 let starý Mercedes opravím, a v Peugeotu zahynu. Takže věk je podle mne relativní, automobilky dneska šidí kde se dá.
Ne vždy z vizuálně méně poškozeného auta vyleze ten méně zraněný. Pokud vyleze. Je lepší když náraz zachytí deformační zona než tvůj pajšl. To že je auto na odpis v takové situaci moc neřešíš, věř mi.

Souhlasim. Auto by vzdy melo byt "na jedno pouziti" - rozumej na jednu bouracku. A to je ten hlavni problem ojetin - nic o nich nevime. Takze pokud uz nejake deformacni zony nekdy mely (coz je realne u auta stareho 10, u 25 let bych byl hodne opatrny), tak je naprosta loterie, jak je na tom to auto po tech 10 letech. Takze ano, vek je absolutni a kdo chce hrat ruskou ruletu, nech sa paci.
reagovať
Albi1
počet príspevkov91
dátum registrácie26.01.2009
Štvrtok 25.12.2014 14:39, RE: mondeo
gepardo napísal:
karelgr napísal:
Názor, že dovozové ojetiny mají častěji reálný stav tacho, je hodně naivní. Drtivá většina dovozů pochází od profíků a ti zkrátka stáčejí. Zjistit stočení u auta koupenýho v ČR je mnohem snažší, než u dovozu.
Sice máš pravdu, ALE v Německu je stáčení trestné, ALE u nás NE. U nás na to přijdeš, ALE nic se nestane a nic s tím neuděláš. A chápeš vůbec, že každý nemá na nové auto ? Asi ne, ale mě by zajímalo, čím jezdíš Ty ? A jinak, mondeo je jen možnost, záleží na stavu konkrétního kusu. Tak lovu zdar


Proč si všichni myslíte, že u nás není stáčení km trestné. To, že to přímo není napsáno někde v zákoně, neznamená, že by to nešlo odsoudit. Přece když prodejce stočí tachometr a tím se zvedne cena vozu, je to jednoznačně podvod. Pokud by ten rozdíl ceny byl vyšší než 5.000,- Kč jde o trestný čin. Jde jen o to, aby se k tomu někdo postavil čelem a když jde koupit auto, u kterého zjistí stočení, aby se s tímto obrátil na orgány činné v TŘ. Jenomže, komu by se potom chtělo chodit rok či dva po fízlárně nebo soudech. Pak už jde jen o to,aby byl někdo první a pak se uvidí. Druhá stránka věci je dokazování takového jednání.

reagovať
Zvirak
počet príspevkov459
dátum registrácie09.09.2012
Štvrtok 25.12.2014 15:35, Stáčení tacho v D
To, že je stáčení tacho v Německu trestné, ještě neznamená, že se to neděje !!!
V Německu jsem každý den, často se bavím s lidma. Nějaký to auto jsem na ebay z D už taky koupil..Co jsem taky vypozoroval, tak auta, která jsou v německu na "okraji zájmu" tzn. není to koncern VW nebo nejsou německá (např. francouzi, italové), prodávají se na východ a často STOČENÁ..
reagovať
Pepe
počet príspevkov1136
dátum registrácie09.05.2007
Štvrtok 25.12.2014 16:23, RE: Stáčení tacho v D
Zvirak napísal:
To, že je stáčení tacho v Německu trestné, ještě neznamená, že se to neděje !!!V Německu jsem každý den, často se bavím s lidma. Nějaký to auto jsem na ebay z D už taky koupil..Co jsem taky vypozoroval, tak auta, která jsou v německu na "okraji zájmu" tzn. není to koncern VW nebo nejsou německá (např. francouzi, italové), prodávají se na východ a často STOČENÁ..


Jenže tyhle stočený vraždy vozí bazarníci - ubyde jim práce, a jsou "z obliga". Normální člověk si vytipuje třeba 5 aut, nechá si poslat VINka, porovná údaje v našem nejbližším dealerství a vybere, nebo alespoň zúží výběr. Zrovna u těch frantíků to funguje spolehlivě . Těch aut tam jsou tisíce. Když někdo nezvládne vést 3-5let servisku, tak ať si to strčí do..., koupím to od někoho, pro koho to problém nebyl... Když se všichni, co chtí koupit kvalitní ojetinu budou chovat racionálně, nechají si poradit a budou si vážit víc svých peněz, nebude pro podobný lumpárny zdaleka tolik prostoru.
reagovať
Albi1
počet príspevkov91
dátum registrácie26.01.2009
Štvrtok 25.12.2014 18:14, RE: Stáčení tacho v D
Pepe napísal:
Zvirak napísal:
To, že je stáčení tacho v Německu trestné, ještě neznamená, že se to neděje !!!V Německu jsem každý den, často se bavím s lidma. Nějaký to auto jsem na ebay z D už taky koupil..Co jsem taky vypozoroval, tak auta, která jsou v německu na "okraji zájmu" tzn. není to koncern VW nebo nejsou německá (např. francouzi, italové), prodávají se na východ a často STOČENÁ..
Jenže tyhle stočený vraždy vozí bazarníci - ubyde jim práce, a jsou "z obliga". Normální člověk si vytipuje třeba 5 aut, nechá si poslat VINka, porovná údaje v našem nejbližším dealerství a vybere, nebo alespoň zúží výběr. Zrovna u těch frantíků to funguje spolehlivě . Těch aut tam jsou tisíce. Když někdo nezvládne vést 3-5let servisku, tak ať si to strčí do..., koupím to od někoho, pro koho to problém nebyl... Když se všichni, co chtí koupit kvalitní ojetinu budou chovat racionálně, nechají si poradit a budou si vážit víc svých peněz, nebude pro podobný lumpárny zdaleka tolik prostoru.

plně souhlasím
reagovať
gepardo
počet príspevkov129
dátum registrácie19.10.2014
Štvrtok 25.12.2014 18:23, RE: mondeo
karelgr napísal:
gepardo napísal:
karelgr napísal:
Názor, že dovozové ojetiny mají častěji reálný stav tacho, je hodně naivní. Drtivá většina dovozů pochází od profíků a ti zkrátka stáčejí. Zjistit stočení u auta koupenýho v ČR je mnohem snažší, než u dovozu.
Sice máš pravdu, ALE v Německu je stáčení trestné, ALE u nás NE. U nás na to přijdeš, ALE nic se nestane a nic s tím neuděláš. A chápeš vůbec, že každý nemá na nové auto ? Asi ne, ale mě by zajímalo, čím jezdíš Ty ? A jinak, mondeo je jen možnost, záleží na stavu konkrétního kusu. Tak lovu zdar
Zkus se trochu zklidnit. To, že u nás není stáčení trestný mi samozřejmě vadí jako většině slušných lidí. K tvojí otázce- nejčastěji jezdím v ojetinách, ano, chápu, že každý nemá na nový auto.


Jsem klidný, také mě štve stáčení, řešení soudem stojí peníze a hlavně čas.
reagovať
Petr S
počet príspevkov1250
dátum registrácie28.11.2008
Piatok 26.12.2014 21:13, RE: Stáčení tacho v D
Pepe napísal:
Zvirak napísal:
To, že je stáčení tacho v Německu trestné, ještě neznamená, že se to neděje !!!V Německu jsem každý den, často se bavím s lidma. Nějaký to auto jsem na ebay z D už taky koupil..Co jsem taky vypozoroval, tak auta, která jsou v německu na "okraji zájmu" tzn. není to koncern VW nebo nejsou německá (např. francouzi, italové), prodávají se na východ a často STOČENÁ..
Jenže tyhle stočený vraždy vozí bazarníci - ubyde jim práce, a jsou "z obliga". Normální člověk si vytipuje třeba 5 aut, nechá si poslat VINka, porovná údaje v našem nejbližším dealerství a vybere, nebo alespoň zúží výběr. Zrovna u těch frantíků to funguje spolehlivě . Těch aut tam jsou tisíce. Když někdo nezvládne vést 3-5let servisku, tak ať si to strčí do..., koupím to od někoho, pro koho to problém nebyl... Když se všichni, co chtí koupit kvalitní ojetinu budou chovat racionálně, nechají si poradit a budou si vážit víc svých peněz, nebude pro podobný lumpárny zdaleka tolik prostoru.


V servisce ale nemusí být zanesená havárie. Pokud někdo auto nabourá a nechá ho opravit mimo autorizovaný servis, tak se to dealerství nedozví.

Např. Toyota má celoevropskou elektronickou servisní knížku, ale jak mi řekli v autorizáku během opravy blatníku světla a nárazníku, tak tato oprava se do servisky nedostane, ani do papírové ani do elektronické. Tuhle informaci jde ověřit jen v servisu, který auto servisoval. Nevím jak to má Peugeot, ale u Toyoty to funguje takto.

Jinak vraky aut se prodávají na aukcích, např. na http://www.totalcar.cz/ Zde si auto koupí opravce a buď opraví a prodá nebo rozebere na náhradní díly. Např. my jsme prodali skrz pojišťovnu vrak Yarise přes tento server. Měl vystřelené 3 přední airbagy. Je otázka jestli opravce tam např. vrátí všechny 3 airbagy. Pokud jo, tak se připravuje o zisk a teoreticky může prodat auto se ztrátou. Osobně bych proto pokud možno už ojetinu nekupoval.
reagovať
1 2


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému

podobné vozidlá v ponuke:


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.