eLzyx napísal:
Porsche Carrera GT má o 0,5m (34vs.33,5) lepší brzdnou dráhu z 100km/h do zastavení. Z 250ti to sice bude o něčem jiném, ale na dálnicích se vyskytují hlavně auta typu Fabia-Golf (100-0km/h za 42m), Octavia-Mondeo (38m), takže obavy nemám. Své auto mám už skoro přečtené. Zatím jsem "přečetl" kapitoly chování za sucha a mokra a bonus kapitolu chování za letu (testováno na okresce Chomutov-Most, všechna 4 kola ve vzduchu). Momentálně se teď těším na kapitolu led a sníh.
Ale nejdůležitější při tak...
Jsem ráda, že jen trošičku jinými slovy píšete to samé co já. Ano kamiony "vyrazivší" srdnatě do levého pruhu opravdu "miluji" (nejlépe před dlouhou pravotočivou zatáčkou, bez blinkru - pochopitelně).
To mi připomnělo příhodu z před lety na tehdy ještě nedodělané D5, kdy za mnou (byla už dost tma) cosi "velkého" až "obrovského" jelo (většinu aut - značek celkem "snadno" i v zrcátku "rozpoznám"), ploužilo se to za mnou na omezené rychlosti s trochu větším odstupem a po nájezdu na dálnici já zadupla plyn (tehdy 2.5 boxer) a "ono" to do levého pruhu "vplulo" a jak letadlo kolem mne prolétlo. Povzbudila jsem subřenku k ještě většímu "úsilí" s cílem podívat se na ten Maybach trochu zblízka, a zrovna když ručička od 160ti k 170ti km/h putovala, jakýsi génius v kamionu se rozhodl, že kolega v náklaďáku před ním jede o 2 km pomaleji a "vyrazil" to do levého pruhu řešit. Takže ten "přechod" z "plný plny" do "naplno nadoraz brzdit" (80-160-80) jsem si na vlastní kůži vyzkoušela a "nic-moc" test! V první vteřině (když mi došlo že ten vůl tam opravdu vjíždí) jsem myslela že to neubrzdím a bokem mne ke svodidlům přimáčkne ("stál/jel" napříč oběma pruhy nebylo co/kam "uhnout", byl jen pár metrů přede mnou), někdy během další vteřiny to začalo působit "nadějněji" (bude to jen "řacha" do zadní části), nakonec to "v poho" dopadlo, subřenka stála "na nose", kamion ze svých 85ti na 88 km/h zrychlil a sice netuším kolik cm nakonec mezi mým "čumákem" a jeho "traverzou vzadu" bylo - ale bez přehánění - centimetry.
PS: Ono brzdy se neustále zlepšují, ona i taková nová C5 (kdo by to byl řekl) má brzdnou dráhu 35,2/34,9 m (studené/zahřáté - 10té brždění v řadě).
PPS: Také (moc ráda) jezdím na tempomat, já si ale po česku tak 136 km/h "dávám". Mimochodem zkoušel jste někdy do kolika vám funguje tempomat? Já kdesi četla, že různé značky na různé rychlosti "omezovač-vypínač" tempomatu dávají, tak jsem se (zatím) "jen" k 224 km/h "propracovala"