0
späť
 

diskuze k tématu: Ford Focus a 186 000 km na kontě

kategórie zaradenia témy: německá vozidla
Koloss
počet príspevkov639
dátum registrácie19.09.2008
Utorok 19.04.2016 13:05, fotka
Tak fotka už zase neodpovídá, tohle se v roce 2003 nevyrábělo.
reagovať
Koloss
počet príspevkov639
dátum registrácie19.09.2008
Utorok 19.04.2016 13:16, okna
Nevím jek to má Focus, ale Mondeo Mk3 má stahování oken na jednodotyk tak, že po odpojení baterky se to musí inicializovat. Sjede se oknem dolů na jeden zátah, po dorazu se ještě jednou zmáčkne posuv dolů. Pak se na jeden zátah vyjede nahoru a po dorazu se znovu zmáčkne nahoru. Tím si jednodotyk vymězí dorazy a začne fungovat. Takto se to musí udělat pro každé okno zvlášť. Pokud někdo kdysi odpojil baterku a pak inicializoval okno jen u řidiče, tak je to potřeba zkusit i u dalších. Třeba chybí jen ta inicializace.
reagovať
Giorgio
počet príspevkov814
dátum registrácie09.05.2007
Utorok 19.04.2016 15:59, RE: okna
Koloss napísal:
Nevím jek to má Focus, ale Mondeo Mk3 má stahování oken na jednodotyk tak, že po odpojení baterky se to musí inicializovat. Sjede se oknem dolů na jeden zátah, po dorazu se ještě jednou zmáčkne posuv dolů. Pak se na jeden zátah vyjede nahoru a po dorazu se znovu zmáčkne nahoru. Tím si jednodotyk vymězí dorazy a začne fungovat. Takto se to musí udělat pro každé okno zvlášť. Pokud někdo kdysi odpojil baterku a pak inicializoval okno jen u řidiče, tak je to potřeba zkusit i u dalších. Třeba chybí jen ta inicializace.


Nechybí. Stejně to má fusion. Tlačítko pro levé okno je na stahování jakoby dvoupolohové, na hlubší stisk sjede sklo komplet, ale na vytažení se musí držet. Pravé okno nemá ani automatický sjezd.
reagovať
jiriez
počet príspevkov10
dátum registrácie10.05.2007
Utorok 19.04.2016 17:07, Focus Mk 1 to/ta okno/okna na jednodotyk fakt nemá.
Focus Mk 1 to/ta okno/okna na jednodotyk fakt nemá. Měl jsem ho jako služebáka cca 2 roky a halt to tak je. To s tím "naučením" po odpojení baterky dělá třeba taky Mercedes.
reagovať
jiriez
počet príspevkov10
dátum registrácie10.05.2007
Utorok 19.04.2016 17:27, Focus Mk I
Zdravím, měl jsem FoFo asi dva roky jako služebáka. S tím, co se tady píše o spotřebě a podvozku, souhlasím. Motoricky výborné a spolehlivé auto (zvláště v té 1.6 74 kW, kamarád měl 2.0 ale potkal se mu v 60 tis. km motor, neb vodící kladky na rozvodech byly z plastu). Žádný trhač asfaltu to samozřejmě není, ale je to velmi příjemný, pružný a tichý motor. Spotřeba ujde, ale nějak významně se neliší třeba od Astry nebo Octy I se srovnatelným motorem. Podvozek jsem měl standard a byl úplně super. Od té doby jsem asi neměl auto s lepšími jízdními vlastnostmi, a přitom nebylo ani nijak zvlášť tvrdé nebo prkenné. Zkrátka tak akorát a navíc výborně zatáčelo (sedělo v zatáčkách). Zajímavé je také to, že ačkoliv vzadu mělo bubny, docela slušně brzdilo (lépe než některá auto s kotouči vzadu - Volvo S 40 I, MB C W 202) - asi to bylo dáno tím, že to auto bylo docela lehké. Z kladů mě pak napadá ještě asi výkonná klima (manuál, ale to mi tak nějak bylo fuk). Tolik tedy asi klady. Zápory: Naprosto neuvěřitelná kvalita zpracování vnitřku (každou chvíli se mi stávalo, že mi zespodu palubky vypadl nějaký plast a já nevěděl, co a odkud to je). Kvalita plastů taky docela nic moc - napadá mě Korea devadesátých let (byť, na druhé straně, byly to povětšinou měkčené plasty, což už dnes není zvykem ani u Passatu). Ale s tím se taky dá žít. Asi nejhorší byla standardní sedadla, to se musí zažít, nic tak otřesného jsem neviděl ani za reál socialismu. Tvrdá a bez jakéhokoli bočního vedení, bolela z nich záda. Standard rádio taky žádná sláva, ale aspoň to hrálo na všechny čtyři reproduktory. Jo a to elektrické spouštění oken vpředu bez jednodotyku (vzadu jen švihadla), to měl fakt s**** a nikdy jsem si na to nezvykl. Jinak závady: ve 30 tis. km se mi vysypala převodovka, neb mi v důsledku vypadnutí vypouštěcího šroubu vytekl olej (pozn. - já ani nikdo jsme se v tom nehrabali, podle mechanika před FL konstrukční chyba). Pak ještě jedna nepříjemná, i když už ne tak drahá závada - vychrchala se mi páčka blinkrů (asi v 50 tis. km).
reagovať
Pepee
počet príspevkov61
dátum registrácie09.02.2016
Utorok 19.04.2016 20:26, okna, vnitřek, převodovka, brzdy
Co já vím, tak byly ve Focusu Mk1 co se stahování okýnek týče dva druhy kabeláže - podle výbavy. Ty holousové jako mám já, mají (jak psal Giorgio) jen el. stahování vpředu, jednodotykově jen okno řidiče a jen dolů. Je to fakt debilní. Motorky stahovaček jsou v tomto případě jen dvoupinové. Lepší výbavy, nebo spíš asi za příplatek (páč i Ghia myslím měla vzadu švihadla) byla všechna okna v elektrice. Ve dveřích řidiče byly 4 spínače stahování, všechny jednodotykově oběma směry. Motorky mají tuším 4 nebo 5 pinů, nevím přesně, nejsem dráteník S tím souvisely i funkce jako dovření všech oken dálkovým ovládáním a tak.

Jinak k příspěvku jirieze:
Mně zatím naštěstí z palubky, ani od jinud nic nepadá a doufám, že to tak zůstane Auto jsem koupil z D poměrně dost zachovalé a snažím se tento stav co nejvíc uchovat. Teda, že bych se do auta přezouval, to né, ale nějakou péči a slušné zacházení má. O sedadlech jsem psal v článku, ty moje nějaký boční vedení mají a sedí se v nich docela dobře, na můj vkus jen vysoko. Ale samozřejmě v kontextu dnešní doby stojej ty sedačky zkrátka za prd, tak to je. S přibývajícím věkem vidím jako plus u auta možnost mít sedačky AGR.
Co se týká převodovky, tak je tam IB5 a žádný vypouštěcí šroub tam myslím nemám. Zřejmě vypadávaly, tak je prostě zrušili

Brzdy mám kotoučové na všech kolech (na německý trh se to tak dávalo) a s účinkem jsem spokojený. Mám kvalitní pneu, auto je lehké, takže to brzdí řekl bych solidně. Ale nejsem žádný zadkolepič, nevyvlolávám situace, abych musel zkusit porovnat s něčím novějším brzdy a následně sílu plechů.
reagovať
danet - redakce TipCars
počet príspevkov562
dátum registrácie16.11.2012
Streda 20.04.2016 12:20, RE: fotka
Koloss napísal:
Tak fotka už zase neodpovídá, tohle se v roce 2003 nevyrábělo.


Dobrý den, děkujeme za upozornění. Už by to mělo být v pořádku. Z toho důvodu je lepší, když autor recenze pošle své vlastní autentické fotografie svého auta. Hezký den všem.
reagovať
Pepee
počet príspevkov61
dátum registrácie09.02.2016
Streda 20.04.2016 13:18, foto
Autor je v době odeslání recenze neměl k dispozici. Teď už je mám - jdou tam nějak dodat?
reagovať
Fanda
počet príspevkov551
dátum registrácie28.09.2008
Streda 20.04.2016 14:58, otáčky motoru
Při 130 km/h točí motor 3 300 ot/min?
reagovať
danet - redakce TipCars
počet príspevkov562
dátum registrácie16.11.2012
Streda 20.04.2016 15:02, RE: foto
Pepee napísal:
Autor je v době odeslání recenze neměl k dispozici. Teď už je mám - jdou tam nějak dodat?


Dobrý den, pošlete je prosím na mail pravdova@ebmsystem.com Děkuji, hezký den.
reagovať
Pepee
počet príspevkov61
dátum registrácie09.02.2016
Streda 20.04.2016 15:30, otáčky motoru
je to tak. Používalo se několik stálých převodů, já mám dle štítku 4,06.
reagovať
Fanda
počet príspevkov551
dátum registrácie28.09.2008
Streda 20.04.2016 20:13, RE: otáčky motoru
Pepee napísal:
je to tak. Používalo se několik stálých převodů, já mám dle štítku 4,06.


četl jsem srovnání octavie 1,6 mpi a focusu 1.6 74 kw a tam udávali při 130 km/h shodných 4 000 ot/min,ale jestli je více druhů zpřevodování,tak může být,ale zdá se mi to na starý motor dost dlouhý.
reagovať
Pepee
počet príspevkov61
dátum registrácie09.02.2016
Streda 20.04.2016 21:39, RE: otáčky motoru
Fanda napísal:
Pepee napísal:
je to tak. Používalo se několik stálých převodů, já mám dle štítku 4,06.
četl jsem srovnání octavie 1,6 mpi a focusu 1.6 74 kw a tam udávali při 130 km/h shodných 4 000 ot/min,ale jestli je více druhů zpřevodování,tak může být,ale zdá se mi to na starý motor dost dlouhý.


U Octavie to můžu potvrdit, kamarád má O2 Tour 1,6 MPi 75 kW a při 130 měl 4100 otáček. Znatelně líp mu to na pětku zrychluje, ale motor při snaze o rychlejší jízdu na dálnici točí (a řve) jak pitomej. Bratránek má ve Focusu Mk1 1,6 ještě delší převodovku než já (pětka je prý jen na udržování rychlosti, moc nezrychluje, jezdí se s tím blbě), ale není to originál - ta se mu vysypala..

Ještě doplnění: Dneska po cestě do práce jsem to zkoušel až do 180 km/h, ale psst :)

výsledek: 80 km/h - 2000 otáček (tolerance 100 ot., na pětku)
100 - 2500
130 - 3300
160 - 4100
180 - 4700
reagovať
Clark
počet príspevkov4
dátum registrácie19.05.2016
Štvrtok 19.05.2016 04:19, re kladky
kamarád měl 2.0 ale potkal se mu v 60 tis. km motor, neb vodící kladky na rozvodech byly z plastu).
,,,,,,,
Sorry, motor se mu nepotkal protože má vodící kladky z plastu ale protože měl buď výrobní vadu, nebo s ním zacházel nepatřičně. Ty motory běžně najížděly 300 tisíc a více bez problému! Moje (a nejen moje) osobní zkušenost. Také ale znám dobráka co si spletl servisní interval 60 tisíc na svíčky s intervalem na výměnu oleje !Opravdu, motor vydržel 3 roky a 54 tisíc km. Celkem měl najeto 148 tisíc. Kvalita, ne? Plastové kladky (vodící lišty řetězu) jsem měl už na Skorpiu 2.0 ,to najelo s jednou výměnou těsnění pod hlavou 540 tisíc prokazatelných. Kupoval jsem ho od majitele který měnil tachometr a nepamatoval si přesný stav jen že 200 tam bylo ještě dávno před tou výměnou. Skutečný nájezd tak mohl být ještě větší. Jo, to byla kára.
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.