0
späť
 

diskuze k tématu: Ford Focus 1,8 TDCI - zkušenosti po třech letech provozu

kategórie zaradenia témy: německá vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 03.11.2009 00:34, 210 km/h?
Jednou jsem s Mazdou 6 kombi 104 kW 2,0L spěchal po volné hradecké dálnici a navíc jsem aspoň jednou chtěl zkusit u M6 maximálku a rozjel to až na maximum cca 210 km/h na tacho.

Jak jsem se rozjížděl tak mě dojely 2 octávky ta první měla ve předu na masce znak RS, druhá jí byla v patách. Jeli jsme tak v koloně asi 5 minut, načež jsem se rozhodl už pokračovat normálně a zpomalil a koukám že ta druhá octa znak RS neměla. Přesto se jí celou bez problému držela. Že spolu závodili mi pak bylo jasný z toho, že ta asi falešná RS zoufale předjížděla auta z leva i zprava, ta druhá předjížděla předpisově.

Co z toho ale plyne? Že je divný že 85 kW motor vytáhne 210 km/h když zřejmě 103 kW TDi 2,0L octávky vytáhnou taky 210. Přeci těch chybějících cca 20kW musí být znát, nebo ne?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 03.11.2009 00:37, RE: 210 km/h?
Petr S napísal:
Jednou jsem s Mazdou 6 kombi 104 kW 2,0L spěchal po volné hradecké dálnici a navíc jsem aspoň jednou chtěl zkusit u M6 maximálku a rozjel to až na maximum cca 210 km/h na tacho.

Jak jsem se rozjížděl tak mě dojely 2 octávky ta první měla ve předu na masce znak RS, druhá jí byla v patách. Jeli jsme tak v koloně asi 5 minut, načež jsem se rozhodl už pokračovat normálně a zpomalil a koukám že ta druhá octa znak RS neměla. Přesto se jí celou bez problému držela. Že spolu závodili mi pak bylo jasný...
Oprava: "Přesto se jí celou <dobu> bez problému držela"
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 03.11.2009 00:42, RE: 210 km/h?
Petr S napísal:
Oprava: "Přesto se jí celou <dobu> bez problému držela"
Ach jo, ještě jednou
"Přesto se jí celou 'DOBU' bez problému držela."

Předtím jsem dal slovo DOBU do špičatých závorek a to zřejmě jako HTML značka zmizelo.

No je čas už jít spát
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 03.11.2009 01:31, RE: 210 km/h?
Petr S napísal:
Jednou jsem s Mazdou 6 kombi 104 kW 2,0L spěchal po volné hradecké dálnici a navíc jsem aspoň jednou chtěl zkusit u M6 maximálku a rozjel to až na maximum cca 210 km/h na tacho.

Jak jsem se rozjížděl tak mě dojely 2 octávky ta první měla ve předu na masce znak RS, druhá jí byla v patách. Jeli jsme tak v koloně asi 5 minut, načež jsem se rozhodl už pokračovat normálně a zpomalil a koukám že ta druhá octa znak RS neměla. Přesto se jí celou bez problému držela. Že spolu závodili mi pak bylo jasný...
Předně těch 20 kW může být znát - třeba ta Octa nejela svojí maximálkou, na rozdíl od zmíněného Fíkusu ;)
Jinak je docela rozdíl, jak proměřuje tacho, v téhle rychlosti už rozdíl v relativní přesnosti vznikají absolutní čísla větších hodnot.
Jinak u Octy je to celekm nicneříkající, těžko soudit, co tam byl za motor. RS - 1.8T 132kW Neoznačená 1,9TDi 96kW/81kW/chiptuning...? Příp. u novější O2 RS 2.0TDi 125kW/2.0TFSi 147kW, u neoznačené 2.0TDi/chipnutá TDi/2.0FSi... Možností je hodně.
Mě by spíše zajímalo, zda už reznou spodní lemy dveří u Fíkusu...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 03.11.2009 07:33, ach jo
focus 1,8 tdci combi spotřeba 7-7,5 l/100km. smíšený provoz mimo město. opravy kolem 170 000 km: vstřikovače, startér, setrvačník. ( vše v rychlém sledu, ověřeno na více Focusech různých majitelů )

Čili hezký optimistický leč nerealistický článeček.

A nakonec: jasně že si octávkáři myslí, že mají to nejlepší, když se zde doslova každé auto srovnává právě s Octou.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 03.11.2009 08:59, RE: 210 km/h?
Petr S napísal:
Jednou jsem s Mazdou 6 kombi 104 kW 2,0L spěchal po volné hradecké dálnici a navíc jsem aspoň jednou chtěl zkusit u M6 maximálku a rozjel to až na maximum cca 210 km/h na tacho.

Jak jsem se rozjížděl tak mě dojely 2 octávky ta první měla ve předu na masce znak RS, druhá jí byla v patách. Jeli jsme tak v koloně asi 5 minut, načež jsem se rozhodl už pokračovat normálně a zpomalil a koukám že ta druhá octa znak RS neměla. Přesto se jí celou bez problému držela. Že spolu závodili mi pak bylo jasný...
Nějak jsem nepochopil co řešíte? Tachometrových 200-210 dá i O1 66kw(pravda asi to musí být z mírného kopce možná s větrem v zádech) a navíc druhý vůz už nemá takový odpor vzduchu.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 03.11.2009 09:03, Kylií
Co se s ní stalo snad se nám se svým C5 někde nerozstřelila ve 240. Osel se zaběh Kylii se ztratila tady snad chcípl pes.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 03.11.2009 09:13, RE: Kylií
Kozař napísal:
Co se s ní stalo snad se nám se svým C5 někde nerozstřelila ve 240. Osel se zaběh Kylii se ztratila tady snad chcípl pes.
Prosimtě, nepřivolávej to ...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 03.11.2009 09:28, RE: ach jo
edmund napísal:
focus 1,8 tdci combi spotřeba 7-7,5 l/100km. smíšený provoz mimo město. opravy kolem 170 000 km: vstřikovače, startér, setrvačník. ( vše v rychlém sledu, ověřeno na více Focusech různých majitelů )

Čili hezký optimistický leč nerealistický článeček.

A nakonec: jasně že si octávkáři myslí, že mají to nejlepší, když se zde doslova každé auto srovnává právě s Octou.
To je super ze ti je jasne co si octavkari mysli (zeby jasnovidec?!), akorat tak nejak neni jasne z ceho tak usuzujes, protoze s octavii porovnaval majitel focusu.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 03.11.2009 10:09, RE: Kylií
Kozař napísal:
Co se s ní stalo snad se nám se svým C5 někde nerozstřelila ve 240. Osel se zaběh Kylii se ztratila tady snad chcípl pes.
Jj oba tu chybi
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 03.11.2009 10:30, RE: Kylií
Kozař napísal:
Co se s ní stalo snad se nám se svým C5 někde nerozstřelila ve 240. Osel se zaběh Kylii se ztratila tady snad chcípl pes.
Přečti si diskuzi pod článkem o Citroen C5 z 15.7. 09 - stačí posledních cca 20 příspěvků a pochopíš. Kylií nebyla to, za co se vydávala. Potom cokoliv co kdy napsala (nebo teda napsal) ztratilo jakýkoliv význam.
A neboj-můj názor je, že se tu stále objevuje ovšem opět pod jiným nickem a maličko jinou filosofií. Nicméně některé znaky jsou rozeznatelné.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 03.11.2009 10:33, RE: 210 km/h?
Petr S napísal:
Jednou jsem s Mazdou 6 kombi 104 kW 2,0L spěchal po volné hradecké dálnici a navíc jsem aspoň jednou chtěl zkusit u M6 maximálku a rozjel to až na maximum cca 210 km/h na tacho.

Jak jsem se rozjížděl tak mě dojely 2 octávky ta první měla ve předu na masce znak RS, druhá jí byla v patách. Jeli jsme tak v koloně asi 5 minut, načež jsem se rozhodl už pokračovat normálně a zpomalil a koukám že ta druhá octa znak RS neměla. Přesto se jí celou bez problému držela. Že spolu závodili mi pak bylo jasný...
po pravde .... taky jsem nepochopil, co tu resis . motorizaci v oktavkach, co daji tacho 210km/h je docela dost, nehlede na to, ze tachometr v techto rychlostech zpravidla o 5-10% premeruje.

taky jsem si jednou zakravil a se svym 14 let starym autem (atmo benzin 1,6l) jsem na D8 zkusil 200 km/h. dosahl jsem jich pri 6200 otackach/min (vyrobce udava max rychlost 180km/h pri 6000otackach). omezovac mam odhadem na 7300 otackach, tkze kdyby prislo na pilu, tacho 210km/h vytahnu taky. dluha vec je pud sebezachovy, muj starous na tydle rychlosti proste neni stavenej, i kdyz jich dosahne
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 03.11.2009 10:40, RE: 210 km/h?
Key1 napísal:
po pravde .... taky jsem nepochopil, co tu resis . motorizaci v oktavkach, co daji tacho 210km/h je docela dost, nehlede na to, ze tachometr v techto rychlostech zpravidla o 5-10% premeruje.

taky jsem si jednou zakravil a se svym 14 let starym autem (atmo benzin 1,6l) jsem na D8 zkusil 200 km/h. dosahl jsem jich pri 6200 otackach/min (vyrobce udava max rychlost 180km/h pri 6000otackach). omezovac mam odhadem na 7300 otackach, tkze kdyby prislo na pilu, tacho 210km/h vytahnu taky. dluha vec j...
A ty si myslíš, že by ta 1,6 dala na nejvyšší stupeň těch 7300 otáček? Nehledě na to, že pokud máš při 6000 ot rychlost 180, tak při 6200 ot máš 186 km/h.
Už jsem to tu kdysi psal-nechápu proč mají lidi potřebu ve slabých autech překonávat jejich maximální konstrukční rychlosti- Jaromíre, to neděláš dobře......
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 03.11.2009 10:55, RE: 210 km/h?
TOM napísal:
A ty si myslíš, že by ta 1,6 dala na nejvyšší stupeň těch 7300 otáček? Nehledě na to, že pokud máš při 6000 ot rychlost 180, tak při 6200 ot máš 186 km/h.
Už jsem to tu kdysi psal-nechápu proč mají lidi potřebu ve slabých autech překonávat jejich maximální konstrukční rychlosti- Jaromíre, to neděláš dobře......
to netusim jestli by to moje auto zvladlo, jel jsem z mirneho kopce - mozne to je, zas tak moc jsem ale nespechal. a navic jsem se zalekl rychle se priblizujicich bixenonu ve zpetnem zrcatku (nastesti jen okta).

ano, je mi jasne, ze jsem realne tou dvoustovkou nejel, nicmene ... celou dobu se tu bavime o tacho hodnotach a o tom, ze (tacho) 210 neni nic vyjimecneho, jestlis to necet odzacatku ;o)

btw. silne pochybuju o tom, ze konstrukcni rychlost = maximalni rychlost. a to plati u aut slabych i silnych. chtel jsem si zkusit top speed, zkusil jsem si ho. moje bezna cestovni rychlost to neni. copak ty sis nikdy nic nezkusil sam ?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 03.11.2009 10:57, RE: Kylií
TOM napísal:
Přečti si diskuzi pod článkem o Citroen C5 z 15.7. 09 - stačí posledních cca 20 příspěvků a pochopíš. Kylií nebyla to, za co se vydávala. Potom cokoliv co kdy napsala (nebo teda napsal) ztratilo jakýkoliv význam.
A neboj-můj názor je, že se tu stále objevuje ovšem opět pod jiným nickem a maličko jinou filosofií. Nicméně některé znaky jsou rozeznatelné.
Heh clovek se aspon trosku pobavil a zamyslel. To ze Kylie je chlap jsem vedel, nekde snad byl i odkaz na travesti fotku. A prehnana obhajoba Citroenu taky byla na zamysleni.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 03.11.2009 11:46, RE: 210 km/h?
Key1 napísal:
to netusim jestli by to moje auto zvladlo, jel jsem z mirneho kopce - mozne to je, zas tak moc jsem ale nespechal. a navic jsem se zalekl rychle se priblizujicich bixenonu ve zpetnem zrcatku (nastesti jen okta).

ano, je mi jasne, ze jsem realne tou dvoustovkou nejel, nicmene ... celou dobu se tu bavime o tacho hodnotach a o tom, ze (tacho) 210 neni nic vyjimecneho, jestlis to necet odzacatku ;o)

btw. silne pochybuju o tom, ze konstrukcni rychlost = maximalni rychlost. a to plati u aut slab...
Celým výrazem-maximální konstrukční rychlost-o tom jsem mluvil. Takže ano-to je maximální rychlost. Netvrdím, že ji auto nemůže překonat-třeba právě z kopce nebo s větrem v zádech. Jen říkám, že to není dobře, ani pro auto ani pro řidiče ani pro ostatní. Jen málo aut (kor těch slabých) dokáže na nejvyšší stupeň (na rovině a bez větru) vytočit otáčkoměr k maximálním otáčkám- ten motor na to nemá sílu.
Jinak moc nechápu význam zkoušet si dostat ze slabýho auta maximum-k čemu jako?- abych z vypětím všech sil a po dvou či třech kilometrech a ohrožení bezpečnosti své i ostatních viděl na tachometru nějakých 210...? Kor pokud si to zkouší někdo jednou za rok a jinak na takové rychlosti není vůbec zvyklý a ještě k tomu sleduje právě ten hloupý tachometr kam se ta ručka doplazí.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 03.11.2009 12:21, RE: 210 km/h?
TOM napísal:
Celým výrazem-maximální konstrukční rychlost-o tom jsem mluvil. Takže ano-to je maximální rychlost. Netvrdím, že ji auto nemůže překonat-třeba právě z kopce nebo s větrem v zádech. Jen říkám, že to není dobře, ani pro auto ani pro řidiče ani pro ostatní. Jen málo aut (kor těch slabých) dokáže na nejvyšší stupeň (na rovině a bez větru) vytočit otáčkoměr k maximálním otáčkám- ten motor na to nemá sílu.
Jinak moc nechápu význam zkoušet si dostat ze slabýho auta maximum-k čemu jako?- abych z vypětím...
ty poslys ... jsi docela usmevnej chlapik .

tk at si rozumime ... maximalni rychlost je vyrobcem udavana pro maximalni vykon motoru (v mem pripade pri 6000 otackam/min). a ja ziju v sladke predstave, ze to neznamena, ze se ti auto rozpadne, kdyz tuto rychlost prekrocis - a ze ji prekrocit muzes, treba zvysenim otacek motoru - pokud k tomu jsou podminky. maximalni otacky motoru jsou neco jineho (u me 7300 otacek/min).

kdyz nechapes lidi, co si kratkodobe zkusi topspeed na 200km/h, jaxi na tom s chapanim lidi, co tak jezdi pokazde a ohrozuji tak dopravni provoz permanentne ?

tipuju te bud na toho sebevraha, co jezdi zminovanou dvoustovkou permanentne a muze byt ve svem dusledku vetsim nebezpecim dopravniho provozu, nebo na typana, co jezdi max 130 a nevi, o cem vlastne celou dobu mluvi
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 03.11.2009 13:17, RE: 210 km/h?
Key1 napísal:
ty poslys ... jsi docela usmevnej chlapik .

tk at si rozumime ... maximalni rychlost je vyrobcem udavana pro maximalni vykon motoru (v mem pripade pri 6000 otackam/min). a ja ziju v sladke predstave, ze to neznamena, ze se ti auto rozpadne, kdyz tuto rychlost prekrocis - a ze ji prekrocit muzes, treba zvysenim otacek motoru - pokud k tomu jsou podminky. maximalni otacky motoru jsou neco jineho (u me 7300 otacek/min).

kdyz nechapes lidi, co si kratkodobe zkusi topspeed na 200km/h, jaxi na to...
Takže mě vlastně nedokážeš vůbec odhadnout...
O tom, že by se mělo auto rozpadnout jsem vůbec nepsal. Nebezpečí pro auto a provoz jsou zde zcela jiná. Nicméně samozřejmě netvrdím, že pokaždý když se někdo pokusí překonat o 10 km/h u svého vozu maximální rychlost se musí něco stát. Ono tomu Jaromírovi ty sirky tam taky nechytly pokaždé, když je dal zpět do krabičky...-jestli mi rozumíš...
A maximální rychlost nemusí být vždy při otáčkách maximálního výkonu. Kdepak. Maximální rychlost je tam kde se tažné síly motoru vyrovnají s brzdnými silami působícími proti pohybu. Jinak řečeno, když se výkon motoru vyrovná s výkonem potřebným na udržení dané rychlosti. A pokud je potom nárůst potřebného výkonu (roste s třetí mocninou rychlosti) větší než nárůst výkonu motoru, tak se ten motor k těm otáčkám kde má svůj maximální výkon vůbec nedostane.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 03.11.2009 13:23, RE: 210 km/h?
Key1 napísal:
ty poslys ... jsi docela usmevnej chlapik .

tk at si rozumime ... maximalni rychlost je vyrobcem udavana pro maximalni vykon motoru (v mem pripade pri 6000 otackam/min). a ja ziju v sladke predstave, ze to neznamena, ze se ti auto rozpadne, kdyz tuto rychlost prekrocis - a ze ji prekrocit muzes, treba zvysenim otacek motoru - pokud k tomu jsou podminky. maximalni otacky motoru jsou neco jineho (u me 7300 otacek/min).

kdyz nechapes lidi, co si kratkodobe zkusi topspeed na 200km/h, jaxi na to...
Samozřejmě kapitola o tom kdo je víc nebezpečný je na uplně jinou diskuzi. Zda-li ten kdo jezdí 200 pořád a nebo ten co si to jednou za rok zkusí ve svém slabém autě.
Nepochybuji,že obecně častější jízda vysokou rychlostí statisticky přináší vyšší riziko.
Na druhou stranu- pro jeden konkrétní případ kdy člověk pravidelně zvyklý jezdit +-200 projede touto rychlostí řekněme úsek 5km ve voze na tyto, lépe řečeno vyšší, rychlosti dimenzovaném a pak tento úsek projede dvoustovkou někdo kdo bežně jezdí jen 130-150 s vozem, který je dimenzován na nějakých 180-kdo je asi v tu chvíli víc nebezpečný?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 03.11.2009 14:45, RE: 210 km/h?
TOM napísal:
Samozřejmě kapitola o tom kdo je víc nebezpečný je na uplně jinou diskuzi. Zda-li ten kdo jezdí 200 pořád a nebo ten co si to jednou za rok zkusí ve svém slabém autě.
Nepochybuji,že obecně častější jízda vysokou rychlostí statisticky přináší vyšší riziko.
Na druhou stranu- pro jeden konkrétní případ kdy člověk pravidelně zvyklý jezdit +-200 projede touto rychlostí řekněme úsek 5km ve voze na tyto, lépe řečeno vyšší, rychlosti dimenzovaném a pak tento úsek projede dvoustovkou někdo kdo bežně jezd...
no vida ... pan kolega ma ocividne taky zkusenost s touto rychlosti .... ale ostatni za ni kárá . nechapu na zaklade ceho se tu pak mily tome vyvysujes a mentorujes
reagovať
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.