0
späť
 

diskuze k tématu: Chybí tlačítko ESP a ASR

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, technické dotazy, automobilky, německá vozidla, typ vozidla, osobní
Černý Jakub
počet príspevkov7
dátum registrácie02.05.2015
Nedela 03.05.2015 00:33, Chybí tlačítko ESP a ASR
Dobrý den, jsem zarytý Fordař a právě kupuji další ojetý vůz.
Nyní jde o Focus II kombi, rv 2009, Série 32, benzín, motor 1.6L Duratec 16V PFI (100PS) Sigma. Najeto 85tis. Km. Volím jistotu a vůz jsem si nechal i s kilometry prověřit od Cebie - vše OK. Na certifikátu 5 hvězd z pěti
Vůz jsem zkontroloval po technické stránce myslím důkladně a zjistil jsem jen mírný průsak oleje u převodovky, což je oprava za pár stovek(alespoň myslím...). Co mě ale trápí je to, že jsem nikde uvnitř auta nenalezl tlačítka ESP či ASR. Obě funkce jsou přitom u vozu inzerovány. V bazaru se mnou náhodou byli i mladší kluk s dámou v letech s příručním pc na napojení a kontrolu auta, kterého si ta paní zaplatila, aby jí pomohl vybírat (placená služba prodejní asistence). Kluka jsem za pár stovek požádal o prověření auta v tom jeho pc. Podle jeho slov je vše zcela v pořádku. Když přepínal v palubním počítači, tak se tam na displeji ESP zobrazilo ale ani tak se mi nikde tlačítka nepodařila nalézt. V případě ASR vycházím z toho, že je plně integrováno do ESP a proto tlačítko nemá. Má otázka zní, kde ta tlačítka naleznu a jestli má tento vůz skutečně uváděné funkce ESP a ASR? Děkuji.
reagovať
Černý Jakub
počet príspevkov7
dátum registrácie02.05.2015
Nedela 03.05.2015 00:39, foto desky
Ještě přikládám foto desky s tlačítky, aby bylo zřejmé, že tam vypínače skutečně nejsou:

kliknutím zobrazíte originálny obrázok
reagovať
Kohout Pavel
počet príspevkov65
dátum registrácie28.11.2013
Nedela 03.05.2015 08:09, RE: Chybí tlačítko ESP a ASR
Černý Jakub napísal:
Dobrý den, jsem zarytý Fordař a právě kupuji další ojetý vůz. Nyní jde o Focus II kombi, rv 2009, Série 32, benzín, motor 1.6L Duratec 16V PFI (100PS) Sigma. Najeto 85tis. Km. Volím jistotu a vůz jsem si nechal i s kilometry prověřit od Cebie - vše OK. Na certifikátu 5 hvězd z pěti Vůz jsem zkontroloval po technické stránce myslím důkladně a zjistil jsem jen mírný průsak oleje u převodovky, což je oprava za pár stovek(alespoň myslím...). Co mě ale trápí je to, že jsem nikde uvnitř auta nenalezl tlačítka ESP či ASR. Obě funkce jsou přitom u vozu inzerovány. V bazaru se mnou náhodou byli i mladší kluk s dámou v letech s příručním pc na napojení a kontrolu auta, kterého si ta paní zaplatila, aby jí pomohl vybírat (placená služba prodejní asistence). Kluka jsem za pár stovek požádal o prověření auta v tom jeho pc. Podle jeho slov je vše zcela v pořádku. Když přepínal v palubním počítači, tak se tam na displeji ESP zobrazilo ale ani tak se mi nikde tlačítka nepodařila nalézt. V případě ASR vycházím z toho, že je plně integrováno do ESP a proto tlačítko nemá. Má otázka zní, kde ta tlačítka naleznu a jestli má tento vůz skutečně uváděné funkce ESP a ASR? Děkuji.


Jezdil jsem krátce se služebním Focusem II Combi po FL s motorem Duratec 1,6 a pokud si dobře pamatuji, žádné tlačítko tam nebylo. ESP se dalo vypnout jen v menu počítače.
reagovať
Koloss
počet príspevkov639
dátum registrácie19.09.2008
Pondelok 04.05.2015 14:43, Cebia
Jen k tomu certifikátu od Cebie - osobně mám pochybnosti, jestli je tento certifikát k něčemu, pokud se jedná o vozidlo z dovozu. Co jsem viděl prověření u jednoho vozidla, tak prostě o záznamech ze zahraničí oni nic neví a pak pouze porovnají tachometr se záznamy z STK a tím to končí. Co jsem viděl, tak k certifikátu přiložili graf s průběhem najetých kilometrů a počátek toho grafu ležel dokonce dva měsíce před vyrobením vozidla.
reagovať
Černý Jakub
počet príspevkov7
dátum registrácie02.05.2015
Pondelok 04.05.2015 15:06, CEBIA
Myslím, že u tohoto vozu, který kupuji je stav tachometru totožný se skutečným nájezdem.

Auto vyrobeno 4/2009.
V provozu od 7/2009.
Převoz do ČR začátkem 2010 - někam jsem si poznamenal přesné datum ale teď ho nemohu najít.

Historie nájezdu:

07.2009 0 Rok výroby - 1.registrace
11.2010 31 500
05.2011 31 500
04.2013 69 000
03.2015 85 000
04.2015 85 500
05.2015 86 000 Vámi zadaný stav
reagovať
Koloss
počet príspevkov639
dátum registrácie19.09.2008
Pondelok 04.05.2015 15:22, hmm
Tak ty záznamy u mne jen vyvolávají další otázky. Když odhlédnu od toho, že dovoz půlroční ojetiny z Německa se moc nevyplatí (ono dobrá ojetina v Německu zase tak laciná není), tak se pozastavím nad tím, že to auto podle záznamů půl roku stálo a pak za dva roky najelo 38 tisíc km. Někdo doveze auto aby půl roku nejezdilo? A podle dalšího nájezdu zase jezdí víc než je běžné u rodinného auta? Já osobně bych pojal podezření, že bylo dovezeno bourané a pak půl roku opravované. Neříkám, že to tak nutně musí být, třeba jen stálo v bazaru s nějakou přemrštěnou cenou, než se našel vhodný kupec anebo než se cena stala rozumnější. Ale rozhodně bych udělal prohlídku takovou, abych vyloučil lacino opravenou závažnou havárii.
reagovať
Kohout Pavel
počet príspevkov65
dátum registrácie28.11.2013
Pondelok 04.05.2015 15:45, RE: hmm
Koloss napísal:
Tak ty záznamy u mne jen vyvolávají další otázky. Když odhlédnu od toho, že dovoz půlroční ojetiny z Německa se moc nevyplatí (ono dobrá ojetina v Německu zase tak laciná není), tak se pozastavím nad tím, že to auto podle záznamů půl roku stálo a pak za dva roky najelo 38 tisíc km. Někdo doveze auto aby půl roku nejezdilo? A podle dalšího nájezdu zase jezdí víc než je běžné u rodinného auta? Já osobně bych pojal podezření, že bylo dovezeno bourané a pak půl roku opravované. Neříkám, že to tak nutně musí být, třeba jen stálo v bazaru s nějakou přemrštěnou cenou, než se našel vhodný kupec anebo než se cena stala rozumnější. Ale rozhodně bych udělal prohlídku takovou, abych vyloučil lacino opravenou závažnou havárii.


Nedávno jsem narazil na jedno zajímavé vozidlo Ford v bazaru. Jen tak ze zvyku jsem hodil název bazaru do Googlu a nestačil jsem se divit. Narazil jsem na diskuzi na stránkách Ford clubu o praktikách prodeje bouraných aut, dotažených z ciziny, jejichž původ byl "krytý" jedním Ford servisem. Kupec přišel do bazaru a viděl auto, které se tvářilo že je OK, protože mělo být jakoby v pořádku, ve skutečnosti to byla opravená bouračka. Zajímavé je, že tento bazar nikde ve svých inzerátech v popisu vozu nepíše, že by auto bylo nehavarované. Toto sdělí jen na výslovný dotaz kupce, nicméně nejsou stavu doložit fotodokumentaci poškození před opravou. Takže nevíte, zda auto bylo bourané jen "na plechy" nebo zda někdo svařil dva vraky k sobě.
Myslím, že takto nachytají spoustu laiků, kteří se nechají napálit rádoby garancí od Ford servisu a ztratí obezřetnost.
reagovať
Černý Jakub
počet príspevkov7
dátum registrácie02.05.2015
Pondelok 04.05.2015 15:52, CEBIA
Děkuji za tip, upozorním na to technika -zítra mám domluvenou velkou předprodejní prohlídku, tak snad to prověří dobře. Jak jsem psal, tak přímo na místě mi to jeden kluk napojil na pc a vše uvnitř bylo v pohodě. Jinak jsem v autě zkontroloval veškeré sváry, spoje a šrouby a vše je původní. Měli mě za blázna, když jsem jim tam tahal kufr s pneumatikami ven a přizvedával zadní sedačky. Po takové kontrole, kde jsme ani já, ani můj známý - technik nic podezřelého neobjevili. Interiér včetně pedálů, šalpáky, ručky i volantu jsou ve velmi dobrém stavu a dle mého úsudku jsou původní, minimálně opotřebované(nové jistě nejsou).

Nedostatky, co jsme objevili jsou:
1) chybí doraz 5. dveří,
2) mírný průsak oleje vespod u převodovky (gufero řazení),
3) nelze odmontovat anténa,
4) plastový kryt chladiče (deflektor vzduchu) je nakřáplý a bude jej třeba vyměnit
5) pár oděrek a šrámů na bocích u předního kola(vypadá jako mírné vzetí při parkování) + dva hlubší šrámy o délce cca 15cm na laku kapoty, které opravím tužkou s lakem od Fordu.

Auto vypadá dobře. Ale znáte to, člověk nikdy neví...
reagovať
Černý Jakub
počet príspevkov7
dátum registrácie02.05.2015
Pondelok 04.05.2015 15:57, RE: hmm
Kohout Pavel napísal:
Koloss napísal:
Tak ty záznamy u mne jen vyvolávají další otázky. Když odhlédnu od toho, že dovoz půlroční ojetiny z Německa se moc nevyplatí (ono dobrá ojetina v Německu zase tak laciná není), tak se pozastavím nad tím, že to auto podle záznamů půl roku stálo a pak za dva roky najelo 38 tisíc km. Někdo doveze auto aby půl roku nejezdilo? A podle dalšího nájezdu zase jezdí víc než je běžné u rodinného auta? Já osobně bych pojal podezření, že bylo dovezeno bourané a pak půl roku opravované. Neříkám, že to tak nutně musí být, třeba jen stálo v bazaru s nějakou přemrštěnou cenou, než se našel vhodný kupec anebo než se cena stala rozumnější. Ale rozhodně bych udělal prohlídku takovou, abych vyloučil lacino opravenou závažnou havárii.
Nedávno jsem narazil na jedno zajímavé vozidlo Ford v bazaru. Jen tak ze zvyku jsem hodil název bazaru do Googlu a nestačil jsem se divit. Narazil jsem na diskuzi na stránkách Ford clubu o praktikách prodeje bouraných aut, dotažených z ciziny, jejichž původ byl "krytý" jedním Ford servisem. Kupec přišel do bazaru a viděl auto, které se tvářilo že je OK, protože mělo být jakoby v pořádku, ve skutečnosti to byla opravená bouračka. Zajímavé je, že tento bazar nikde ve svých inzerátech v popisu vozu nepíše, že by auto bylo nehavarované. Toto sdělí jen na výslovný dotaz kupce, nicméně nejsou stavu doložit fotodokumentaci poškození před opravou. Takže nevíte, zda auto bylo bourané jen "na plechy" nebo zda někdo svařil dva vraky k sobě. Myslím, že takto nachytají spoustu laiků, kteří se nechají napálit rádoby garancí od Ford servisu a ztratí obezřetnost.


Já doufám, že s tímto autem nenalítnu
reagovať
Černý Jakub
počet príspevkov7
dátum registrácie02.05.2015
Pondelok 04.05.2015 16:02, RE: hmm
Nějak se mi odmazal text zprávy

S technikem jsem zkontrolovali snad všechny dostupné sváry, spoje a šrouby a nic nenasvědčuje tomu, že by mělo být bourané. Servis je dle hodnocení ze zaslaného linku s diskuzí zaměřen na dovoz bouraných aut a následnou opravu v servisu za Prahou. Dle mnou uvedeného se ale nedomnívám, že je to případ tohoto auta. Navíc jde o prodej z komise a prodávající je FO - nějaká paní, češka , takže tohle auto neprodává bazar přímo po dovozu.
reagovať
Černý Jakub
počet príspevkov7
dátum registrácie02.05.2015
Pondelok 04.05.2015 16:03, RE: hmm
Kohout Pavel napísal:
Koloss napísal:
Tak ty záznamy u mne jen vyvolávají další otázky. Když odhlédnu od toho, že dovoz půlroční ojetiny z Německa se moc nevyplatí (ono dobrá ojetina v Německu zase tak laciná není), tak se pozastavím nad tím, že to auto podle záznamů půl roku stálo a pak za dva roky najelo 38 tisíc km. Někdo doveze auto aby půl roku nejezdilo? A podle dalšího nájezdu zase jezdí víc než je běžné u rodinného auta? Já osobně bych pojal podezření, že bylo dovezeno bourané a pak půl roku opravované. Neříkám, že to tak nutně musí být, třeba jen stálo v bazaru s nějakou přemrštěnou cenou, než se našel vhodný kupec anebo než se cena stala rozumnější. Ale rozhodně bych udělal prohlídku takovou, abych vyloučil lacino opravenou závažnou havárii.
Nedávno jsem narazil na jedno zajímavé vozidlo Ford v bazaru. Jen tak ze zvyku jsem hodil název bazaru do Googlu a nestačil jsem se divit. Narazil jsem na diskuzi na stránkách Ford clubu o praktikách prodeje bouraných aut, dotažených z ciziny, jejichž původ byl "krytý" jedním Ford servisem. Kupec přišel do bazaru a viděl auto, které se tvářilo že je OK, protože mělo být jakoby v pořádku, ve skutečnosti to byla opravená bouračka. Zajímavé je, že tento bazar nikde ve svých inzerátech v popisu vozu nepíše, že by auto bylo nehavarované. Toto sdělí jen na výslovný dotaz kupce, nicméně nejsou stavu doložit fotodokumentaci poškození před opravou. Takže nevíte, zda auto bylo bourané jen "na plechy" nebo zda někdo svařil dva vraky k sobě. Myslím, že takto nachytají spoustu laiků, kteří se nechají napálit rádoby garancí od Ford servisu a ztratí obezřetnost.


Tak ještě jednou, link na diskuzi není aktivní, odmazala se poslední čísla. za tím koncovým php?f= zadejte číslo 19197 a to povede už na tu diskuzi.
reagovať
Petr S
počet príspevkov1250
dátum registrácie28.11.2008
Pondelok 04.05.2015 22:39, RE: hmm
Kohout Pavel napísal:
Koloss napísal:
Tak ty záznamy u mne jen vyvolávají další otázky. Když odhlédnu od toho, že dovoz půlroční ojetiny z Německa se moc nevyplatí (ono dobrá ojetina v Německu zase tak laciná není), tak se pozastavím nad tím, že to auto podle záznamů půl roku stálo a pak za dva roky najelo 38 tisíc km. Někdo doveze auto aby půl roku nejezdilo? A podle dalšího nájezdu zase jezdí víc než je běžné u rodinného auta? Já osobně bych pojal podezření, že bylo dovezeno bourané a pak půl roku opravované. Neříkám, že to tak nutně musí být, třeba jen stálo v bazaru s nějakou přemrštěnou cenou, než se našel vhodný kupec anebo než se cena stala rozumnější. Ale rozhodně bych udělal prohlídku takovou, abych vyloučil lacino opravenou závažnou havárii.
Nedávno jsem narazil na jedno zajímavé vozidlo Ford v bazaru. Jen tak ze zvyku jsem hodil název bazaru do Googlu a nestačil jsem se divit. Narazil jsem na diskuzi na stránkách Ford clubu o praktikách prodeje bouraných aut, dotažených z ciziny, jejichž původ byl "krytý" jedním Ford servisem. Kupec přišel do bazaru a viděl auto, které se tvářilo že je OK, protože mělo být jakoby v pořádku, ve skutečnosti to byla opravená bouračka. Zajímavé je, že tento bazar nikde ve svých inzerátech v popisu vozu nepíše, že by auto bylo nehavarované. Toto sdělí jen na výslovný dotaz kupce, nicméně nejsou stavu doložit fotodokumentaci poškození před opravou. Takže nevíte, zda auto bylo bourané jen "na plechy" nebo zda někdo svařil dva vraky k sobě. Myslím, že takto nachytají spoustu laiků, kteří se nechají napálit rádoby garancí od Ford servisu a ztratí obezřetnost.


Naše bývalé bourané auto, dle autorizáku totálka, koupil v aukci opravce s tím, že ho dá do kupy a prodá. Už vidím ten inzerát: Nové v ČR, 1. majitel, 65 tkm, servisní knížka, servisované v autorizovaném servise. Po takovém autě se jen zapráší o tom nepochybuji. Cebia bez chybičky. Snad tam ten opravce nainstaloval aspoň ty 3 přední airbagy...
reagovať
Koloss
počet príspevkov639
dátum registrácie19.09.2008
Pondelok 04.05.2015 22:48, RE: hmm
Petr S napísal:
Naše bývalé bourané auto, dle autorizáku totálka, koupil v aukci opravce s tím, že ho dá do kupy a prodá. Už vidím ten inzerát: Nové v ČR, 1. majitel, 65 tkm, servisní knížka, servisované v autorizovaném servise. Po takovém autě se jen zapráší o tom nepochybuji. Cebia bez chybičky. Snad tam ten opravce nainstaloval aspoň ty 3 přední airbagy...


Ono to není zase tak jednoduché - autorizák nacení opravu a pojišťovna si spočítá, jestli to není víc než hodnota auta. Pokud ano, tak je to pro ni totálka bez ohledu na to, jak závažná je to havárie. U starého auta může být za totálku označen klidně promáčklý blatník, to už jsem viděl. Pro šikovného opraváře pak vyjde oprava levněji než autorizáku a může to být rentabilní i při poctivě provedené opravě. Ale přiznávám, že to bude asi vzácný případ, kdo koupí bouračku s úmyslem dalšího prodeje, tak asi nebude plýtvat prostředky na skutečně poctivou opravu.

A co by mne zajímalo, kde by se daly takové "totálky" koupit. Kolikrát mi přijde, že takové aukce bouraček jsou jen pro pár vyvolených a místo poctivého prodeje jde jen o dobře organizovaný rozprodej známým nebo spřáteleným prodejcům.
reagovať
Petr S
počet príspevkov1250
dátum registrácie28.11.2008
Pondelok 04.05.2015 23:58, RE: hmm
Koloss napísal:
Petr S napísal:
Naše bývalé bourané auto, dle autorizáku totálka, koupil v aukci opravce s tím, že ho dá do kupy a prodá. Už vidím ten inzerát: Nové v ČR, 1. majitel, 65 tkm, servisní knížka, servisované v autorizovaném servise. Po takovém autě se jen zapráší o tom nepochybuji. Cebia bez chybičky. Snad tam ten opravce nainstaloval aspoň ty 3 přední airbagy...
Ono to není zase tak jednoduché - autorizák nacení opravu a pojišťovna si spočítá, jestli to není víc než hodnota auta. Pokud ano, tak je to pro ni totálka bez ohledu na to, jak závažná je to havárie. U starého auta může být za totálku označen klidně promáčklý blatník, to už jsem viděl. Pro šikovného opraváře pak vyjde oprava levněji než autorizáku a může to být rentabilní i při poctivě provedené opravě. Ale přiznávám, že to bude asi vzácný případ, kdo koupí bouračku s úmyslem dalšího prodeje, tak asi nebude plýtvat prostředky na skutečně poctivou opravu. A co by mne zajímalo, kde by se daly takové "totálky" koupit. Kolikrát mi přijde, že takové aukce bouraček jsou jen pro pár vyvolených a místo poctivého prodeje jde jen o dobře organizovaný rozprodej známým nebo spřáteleným prodejcům.


Tomu autu chyběl prakticky celý přední roh, kabina byla ale neporušená. Nicméně jsem rád že to byla totálka. Tím autem i když opraveným bych už jezdit nechtěl.

Celkem jsme za 6 letý Yaris dostali cca 145 tisíc, z toho 37 tisíc bylo za vrak. Jak tam píšou: Tato platforma není určena pro soukromé osoby, které si pro sebe hledají „dobře“ nabourané nebo ojeté auto, ale je určena pouze pro profesionály. Pokud opravce v aukci vyhraje, tak má povinnost auto po dobu 20 dnů za tu cenu koupit, odvézt si ho na vlastní náklady a nemůže z toho vycouvat. Jednání s tím člověkem bylo v pohodě a profesionální. Pokud by to byl amatér, tak by prodej vraku nemusel být takto bezproblémový.
reagovať
Koloss
počet príspevkov639
dátum registrácie19.09.2008
Utorok 05.05.2015 13:01, RE: hmm
Petr S napísal:
Celkem jsme za 6 letý Yaris dostali cca 145 tisíc, z toho 37 tisíc bylo za vrak. Jak tam píšou: Tato platforma není určena pro soukromé osoby, které si pro sebe hledají „dobře“ nabourané nebo ojeté auto, ale je určena pouze pro profesionály. Pokud opravce v aukci vyhraje, tak má povinnost auto po dobu 20 dnů za tu cenu koupit, odvézt si ho na vlastní náklady a nemůže z toho vycouvat. Jednání s tím člověkem bylo v pohodě a profesionální. Pokud by to byl amatér, tak by prodej vraku nemusel být takto bezproblémový.


Je mi jasné, že takové aukce mají určitá pravidla, takže se platí kauce, která je v případě výhry v aukci nevratná a tím je dražitel dostatečně motivován, aby věc dotáhl do konce. Není ani do aukce nutné vstupovat jednotlivě, ale třeba přes nějakého zavedeného obchodníka, pokud v aukci uvidím zajímavé auto, tak to mohu vyřídit přes něj. Když ale nevím nic, ani jaká je nabídka ani kdo tam kupuje, tak si připadám, jako bych sháněl kontakt na nelegální psí zápasy.

Z druhé strany jde taky o to, že třeba kamarádovi takto napsali, že za jeho odřené auto byla na aukci nabídnuta cena 5000 korun. Z jednoho pohledu to je stařešinka a celkem rezavá, ale z druhého pohledu je to raritní kus a nejbližší auto tohoto typu je v Německu k prodeji za 3000 euro. Pak se člověk ptá kolik lidí se aukce zúčastnilo a jak dlouho běžela, jenže vše je tajné a nikdo nic neví.
reagovať
PetrT
počet príspevkov1076
dátum registrácie24.05.2009
Utorok 05.05.2015 14:28, pojistka
Čerstvá zkušenost ze Slovenska - Accent 2008, ač na první pohled lehká rána dle pojištovny totálka. Hjundééé má holt díly za nesmyslné rakety. Pojištovna majitelce vyčíslila cenu auta velmi dobře (za tolik by to neprodala ani omylem) + byl v dopise kontakt na spřátelenou firmu která auto za cca. 800e odkoupila prý na díly. Žádná dražba, nic. Až na to jak dlouho to vše trvalo se mi přístup líbil.

Jinak k tématu - u každé caddy je vypínání protiprokluzu, dodnes jsem nepochopil k čemu to může být dobré. Počítám že to nikdy nikdo z kluků nevyužil. Takže u obyčejných levných aut typu focus by mě ani nenapadlo to někde hledat.
reagovať
Koloss
počet príspevkov639
dátum registrácie19.09.2008
Utorok 05.05.2015 14:36, RE: pojistka
PetrT napísal:
Jinak k tématu - u každé caddy je vypínání protiprokluzu, dodnes jsem nepochopil k čemu to může být dobré. Počítám že to nikdy nikdo z kluků nevyužil. Takže u obyčejných levných aut typu focus by mě ani nenapadlo to někde hledat.


Já to použil jednou - ujetá centimetrová vrstvička čerstvého sněhu, já na letních ale se slušným vzorkem. Cesta mírně do kopečka, kola se při náznaku prokluzu zastavovala a po chvíli auto zůstalo stát. Tak jsem vypnul protiprokluz (v Mondeu Mk3 je tlačítko ESP), kola se prokluzem problousila na pevnější podklad a vyjel jsem. Bylo to jen 100 metrů na normální prosolenou mokrou silnici, bez tlačítka bych se k ní nedostal.
reagovať
zmazaný používateľ
počet príspevkov
dátum registrácie
Utorok 05.05.2015 17:33, RE:
Dobrý den. Systémy ABS, ASR i ESP pracují na základě vyhodnocování rozdílu úhlových rychlostí kol, využívají stejných senzorů. U Fordu Focus druhé generace lze ESP vypnout pouze prostřednictvím diagnostiky.
reagovať
tomaskrtek
počet príspevkov982
dátum registrácie18.03.2008
Utorok 05.05.2015 19:11, RE: pojistka
Koloss napísal:
PetrT napísal:
Jinak k tématu - u každé caddy je vypínání protiprokluzu, dodnes jsem nepochopil k čemu to může být dobré. Počítám že to nikdy nikdo z kluků nevyužil. Takže u obyčejných levných aut typu focus by mě ani nenapadlo to někde hledat.
Já to použil jednou - ujetá centimetrová vrstvička čerstvého sněhu, já na letních ale se slušným vzorkem. Cesta mírně do kopečka, kola se při náznaku prokluzu zastavovala a po chvíli auto zůstalo stát. Tak jsem vypnul protiprokluz (v Mondeu Mk3 je tlačítko ESP), kola se prokluzem problousila na pevnější podklad a vyjel jsem. Bylo to jen 100 metrů na normální prosolenou mokrou silnici, bez tlačítka bych se k ní nedostal.


mě to vypínání pomohlo na mokré trávě v kopci, místo vyjetí z5 na silnici se VelSatis beznadějně sunul dolů, vzpomněl jsem si že mi kdysi někdo říkal že vypnutí ESP pomůže tak jsem to zkusil a vyjel jsem to.
reagovať
Zvirak
počet príspevkov459
dátum registrácie09.09.2012
Utorok 05.05.2015 20:18, esp asr
v zimě ESP a ASR funguje na jedničku, ale občas vypínám ve městě, když chci vyjet svižnejc z křižovatky atd.. Při rozjezdech, kdy si kolo občas hrábne a asr zasahuje hned ikdyž by to nebylo nutný
reagovať
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.