Za mě s naprostou převahou vede Tipo 1.4i
+ motor má větší sílu a je kulitovanější než tříválec 1.2Vti
+ bezproblémový jednoduchý 4-válcový motor řady FIRE, který přežije auto
+ 6-kvalt, použitelnost i na delší cesty
+ dokonce hatchback má kufr s 440l a lépe použitelných, než v sedanu
+ interiér má nejen měkčené plasty ale působí i o třídu hodnotněji, celkově je vůz lépe odhlučněný
Proč ne Elysse 1.2 Vti
- motor není tak bezproblémový jak vypadal na počátku(stačí projít forum o tomto vozu)
- motor nemá sílu jako 1.4i, není ani tak kultivovaný, tříválec
- interiér už je na hraně lowcostu, odhlučnění také
- kufr sedanu není použitelný na větší předměty
+ jediný použitelný motor je 1.6Vti, ale zůstavá pocit lowcostu až na kost, Fiat je jinde
Zvážil bych rovněž koupit mírně ojetou Toytu Auris kombi 1.6 VVT, která přežite obě auta
... a nebo klasiku VW Golf VI Variant 1.4 MPI z posledního roku výroby, tím chybu udělat nejde.
Chybu člověk neudělá ani Dacii Logan MCV, podle rozpočtu bych volil mladou ojetinu s bezproblémovým motorem 1.2i nebo nový vůz s 0,9Tce(rovněž nepřímý vstřik). Litrový 1.0 Sce zatím seká dobrotu, ale příliš nový na nějaký závěr. Dacii máme v rodině(1.2) v nádherné višnovohnědé metalíze, je prostorná, má lepší rejd než můj Rapid !!, rychle topí a snese velmi nešetrné zacházení