Kylie napísal:
Já bych se obávala, že to je "úmyslně" (a že se to ještě "zhorší")
Automobilky hledajíc "rezervy" vlevo/vpravo budou "vyrábět" modely, které "made in doma po večerech" už nepůjde opravovat - úmyslně. Myslím, že to nebude až takový problém, buď máš speciální jen na tento účel vytvořený "otvírák-opravovač", nebo se s tím hodinu moříš .. tímto směrem půjde vývoj (bez ohledu na národnost, takhle nějak to "tipuji" .-(
PS: A záruka bude 5-7 let a vozy starší 8 let budou brutálně "zdaněny" ... to také ...
Já bych to tak jednoduše neviděl. Koukni pod kapotu nějakýho 20-30let starýho auta. Tam je místa, co? Žádnej posilovač, žádná klima, žádný ABS. A dnes je to jiný, není místa nazbyt, všechno je tak nacpaný, že se ani nedá snadno řešit banální výměna žárovky. Ovšem je pravdou, že některé automobilky se s tím dokkážou poprat lépe než jiné. Na konstrukci automobilu nepracuje jeden člověk, ale více lidí, kteří dostanou určitý "prostor", do kterého se bude zařízení umisťovat a ti se musí s těmito úkoly poprat, aby si vzájemně překáželi co nejméně a určitá zařízení se dala snadno (relativně) vyměnit. Nevím jestli to v automobilismu funguje stejně, ale často se začíná s něčím, co už funguje, a "dolepují" se nové systémy - to je to nejhorší, protože je to potom jedna velká změť hadiček a drátů a nikam nejde strčit ruka. Když to shrnu, tak si nemyslím, že automobilky záměrně dělají špatná konstrukční řešení - je to dáno "vývojem", kdy je potřeba držet s konkurencí krok, takže na špeky není čas. Takže nemožnost si u některých vozů vyměnit žárovku v hlavním světlometu svépomocí není podle mě dáno sofistikovanou činností inženýrů, aby měla automobilka zisk při servisních pracích, ale jejich amatérismem v důsledku rychlého nekoncepčního vývoje.