mufik.martin napísal:
A co tvrdim jineho? Ze si nepamatuji presny pocet ujetych kilometru a presny rok vyroby u auta, ktere jsem mel pred 10 lety? Opravdu 1 rok a zhrba 20 tis km na tachometru jsou tak zasadni rozdily, ktere ovlivnily to, co se mi s autem prihodilo? Co bylo a nebylo pricinou skubani a dalsich problemu je tezke resit, mohli to byt ty svicky, mohlo to byt nekolik dalsich veci, servisy na zadne zavady neprisli. Muzeme se sahodlouze bavit o Tom, kde mohl mohl a nemohl byt Problem. Jen jsem napsal vlastni zkusenost s timto autem. V poradne je sice doporucovana verze po faceliftu, ale snad neni tak od veci napsat, jakou jsem mel realnou zkusenost s identickym vozem a identickym motorem, ktery je v poradne doporucovany, jediny rozdil je Facelift, jinak se jedna o stejny model i Motor. A presne jak se pise v poradne, je to Auto za 3 platy, nevim jestli chce nekdo resit repas serva nekde ve Zline. Ze mi odesla vodni pumpa kratce po koupi auta je taky na povazenou. Servisni interval 5 let je hodne maly. Rozvody jsem u takto maleho najezdu chtel resit az po zime. Bohuzel pumpa byla proti. Tesneni pod hlavou Victor Reinz nebo jak se to pise stalo neco kolem necele tisicovky. Stejne jako kdyz jsem to resil na 405 a nebo na golfu. Cena + - stejna za kvalitni tesneni. Ale nikdy jsem nenechal menit samotne tesneni. Vzdy jsem dal na doporuceni servisu a udelal brouseni a tlakovou zkousku hlavy, coz si myslim, by mel udelat kazdy dobry servis. Eventuelne by se dalo usetrit za tlakovou zkousku, ale brouseni by melo probehnotu vzdy. A to uz se urcite nebavime o par stovkach za praci servisu. A nevim Kolik lidi si vymeni tesneni samo Doma na zahrade. Ctenare jsem nicim nestrasil, jak jsem psal, pouze jsem zde vypsal moje osobni zkusenosti se stejnou generaci a motorem, pouze verze pred faceliftem. Jestli to nekoho urazilo, ze jsem zmilil vlastni problemy vozu pred faceliftem, ktery je tedy tak moc odlisny tak se omlouvam. Opravdu bude lepsi Sem radeji nepsat a jen cist, jak se tady porad nekdo hada na jakekoliv tema, jestli je lepsi Skoda, BMW nebo Japonec. Jen jsem chtel podotknout, ze tolik starosti co jsem mel za 8 tis km s Puntem, ktere bylo pomerne mlade, zachovale a s opravdu malym najezdem, tak tolik starosti jsem nemel nikdy ani se 405 TD, ktere jsem mel v rodine 4, mnohem starsi a mnohem ojetejsi bez jakekoliv Historie.
To, v čem ty nevidíš rozdíly, neznamená, že nejsou. Například v roce 2000 motory plnily Euro II, ale modely 2001 už i Euro 3, od roku 2004 pak i Euro 4 - s tím souvisejí i úpravy řídicí jednotky (jeden z možných zdrojů tvých problémů). Auto v článku, jeho posilovač ani jeho pohonná soustava NEJSOU IDENTICKÉ s tím, co jsi měl a popsal. A to, co osobně pokládám za nejdůležitější - 1999/2000 jsou první kusy výroby, které mnohem častěji potkávají dětské nemoci, bez ohledu na model a značku. Punto II sdílelo se svým předchůdcem necelých 20 % dílů, bylo to nové auto od vývoje po výrobu. Tím spíše je důležitý ten zmíněný facelift, který tímto netrpěl.
Jestli je interval výměny rozvodů 5 let krátký, není na tvém posouzení. To je předpis výrobce. Vodní pumpa se mění s rozvody. Zanedbaná údržba není závada a problém auta, ale majitele.
Znova ti také opakuju, že repas serva u faceliftu se obvykle nemusí řešit vůbec. Ze 4 předfaceliftů z těch 6 punt ale problém se servem měl jen jeden kus (to si ještě vyřešil původní majitel a dalších více než 100 000 km s tím nebyl a není problém), faceliftovaný ani jeden. A do Zlína kvůli repase nemusí nikdo jezdit, prostě auto nechá kdekoliv po ČR v servise a servis do Zlína pošle servo a dostane jiné, repasované, které namontuje. Dělá se to tak s převodovkami, brzdami a dalšími díly běžně.
K servisování používám kvalitní certifikovaný Bosch Car Service, to nejsou žádní diletanti. S výměnou těsnění jsem nechal měnit i tlumič výfuku, namontovat zadní parkovací senzory a vyjma těch samotných senzorů byla souhrnná cena materiálu (včetně výfuku a spony) a práce 2 843 korun včetně DPH.
Shrnuto: Punto II, zejména po faceliftu, je skutečně spolehlivé auto za 3 platy a není důvod se jej bát, kusy od roku 2002 jsou prosty dětských nemocí a veškeré provozní a servisní úkony jsou cenově dostupné. Na auto exisuje solidní druhovýroba dílů a poradí si s ním i solidní neautorizovaný servis.