Šakal napísal:
V 90tých letech byla Croma můj sen
Měl jsem na ni zálusk, ale v té době byly ještě drahé. Později mě nějak toto vozidlo pustilo, ale vlastnil jsem Fiata Regatu. Měl jsem ji jen půl roku a pak jsem ji pustil dál. Za ten půlrok jsem do auta nic neinvestoval i přesto, že vůz byl shnilý na padrť.Auto jezdlio docela pěkně, měl jsem motor 1,5, karbec a bez problémů. Motor si nebral ani moc oleje. Docela mě však šokovalo, když jsem se později dozvěděl, že můj kousek měl již v té době 500 000km. Buď ...
mozna by stalo za to uvest puvodni pramen, neco jako citace literatury, tedy pokud autor obou clanku neni stejny
http://mari.blog.auto.cz/0610
....
Naprostou novinkou byl vynikající 2.0 CHT: Také karburační, ale díky dvoustupňovému sacímu traktu se dvěma kanály rozdílného průměru byl neuvěřitelně úsporný: normovaná spotřeba podle tehdejší metodiky EHK 90/120/město byla 5,5/7,2/8,5 ! A praxe to potrvzovala... Jeho vstřiková verze 2.0 i.e. o tuhle vymoženost přišla, stejně jako o vyvažovací hřídele- které používala Thema u tohoto samého motoru. Snaha o snížení nákladů se promítla i do špičkové verze 2.0 i.e. Turbo, která byla také převzatá z Themy, opět bez hřídelů, bez overboostu, a pro jistotu i se sníženým výkonem na 114 kW... Naštěstí mu však zůstala perfektní zapalovací soustava Magneti Marelli Microplex a především velká ochota k vytáčení, takže sprint na stovku zvládl za 7,8s.
Jediným motorem, který byl od Lancie převzat beze změn, se stal turbodiesel 2.5 . Nabídku doplňoval i atmosferický diesel o podobném objemu- ovšem jednalo se o zakamuflovaný prehistorický, 210kg vážící agregát z Fiatu Argenta ,,vylepšený" o 2 kW výkonu... Opravdová revoluce a zároveň světová premiéra ovšem nastala v roce 1988: Fiat uvedl první seriový diesel s přímým vstřikováním paliva 1.9 TDid. Je až s podivem že taková převratná novinka zůstala stranou zájmu novinářů, zvláště když někteří z nich o pár let později vypustili do světa fámu o prvenství Audi...