0
späť
 

diskuze k tématu: Jaký je Fiat Brava z roku 1999?

kategórie zaradenia témy: italská vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 05.12.2008 17:07, RE: Dodatek
TOM napísal:
Koukám,že cooon se celkem vyzná. Prý o půl tuny líná nenažraná bestie,hmm....Ano dvoulitr nebyl nejlepší z nabídky,protože tu byl skvělý 2,5l ,ale nebyl tak špatný aby nestačil čtyřválcové 1,6...
Takže fakta - Brava váží 1165kg, 0-100 za 11,5s,max 180
320i E30 - 1050kg, 0-100 za 9,8s, max 200
320i E36 - 1285 kg, 0-100 za 9,9s,max 214
520i E34 - 1445 kg, 0-100 za 10,6s, max 211 - toto je 110kW motor dávaný od roku 1989, takže jediný komu by ta Brava stačila je jeho dvouventilový předchůdce (0-100...
Je pravda,že 520i 110KW není zrovna v E39 nejlepší volba,ale líná opravdu není,musí se jenom trochu točit!!!Spotřeba je v v průměru 10L/100Km a to v celkem vysokých rychostech!!!Zase bych pochválil naprostou spolehlivost!!!Neřeší se rozvody atd..!!! Fábie 1,4 MPI jezdí za 8/L na 100 a to se nikdo nediví!!!
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 05.12.2008 18:22, RE: Dodatek
TOM napísal:
Koukám,že cooon se celkem vyzná. Prý o půl tuny líná nenažraná bestie,hmm....Ano dvoulitr nebyl nejlepší z nabídky,protože tu byl skvělý 2,5l ,ale nebyl tak špatný aby nestačil čtyřválcové 1,6...
Takže fakta - Brava váží 1165kg, 0-100 za 11,5s,max 180
320i E30 - 1050kg, 0-100 za 9,8s, max 200
320i E36 - 1285 kg, 0-100 za 9,9s,max 214
520i E34 - 1445 kg, 0-100 za 10,6s, max 211 - toto je 110kW motor dávaný od roku 1989, takže jediný komu by ta Brava stačila je jeho dvouventilový předchůdce (0-100...
A to jsem ještě opomněl velmi málo známý a velmi zřídka zastoupený model E30 - 320 is ( dnes spíš vzácný sběratelský kousek). Objevil se v posledních letech výroby E30 jako speciální edice a nabízel z 2,0l krásných 141 kW při hmotnosti 1218 kg slušné dělo. ( řekl bych taková juniorská M3) : 0-100 za 7,5s, max 231km/h - to jsme ještě pořád v osmdesátých letech....
Ale to už jinde jsme, je to jiná vesnice....
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 05.12.2008 19:45, Zdendo jen si nerozbij...
hubu až budeš zase honit starý bavoráky:)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 07.12.2008 19:37, RE: Zdendo jen si nerozbij...
Jenomtak napísal:
hubu až budeš zase honit starý bavoráky:)
já zase mladému frajerovi v Alfě Romeo 166 2,5 V6 140kW jsem ujel na 500m úseku se svou marejkou kombi 1,6 16V 76kW. Je to o tom, jak umíš řadit a znáš svoje auto. Vždy jsem řadil o trošku později, ale nikdy mi nepředjel příď.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 09.12.2008 11:28, RE: Zdendo jen si nerozbij...
michalcj napísal:
já zase mladému frajerovi v Alfě Romeo 166 2,5 V6 140kW jsem ujel na 500m úseku se svou marejkou kombi 1,6 16V 76kW. Je to o tom, jak umíš řadit a znáš svoje auto. Vždy jsem řadil o trošku později, ale nikdy mi nepředjel příď.
A pak nemá být tolik mrtvých na silnicích, když se tu honíte na krev se starými vozy.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 09.12.2008 12:55, RE: Zdendo jen si nerozbij...
Rubal napísal:
A pak nemá být tolik mrtvých na silnicích, když se tu honíte na krev se starými vozy.
prosím Tě 1,6 litrovej čtyřválec NIKDY nemůže konkurovat jakýmukoliv šestihrnci. Jde o to, že si maximálně ten druhej myslí o tobě, že jsi nenormální a nechá Tě bejt. Hoň si kW jak chceš, ale krouťák nikdy z tý 1,6 nedostaneš. A na rozjezd není nic důležitějšího, než kouťák. Kdybys napsal, že máš Mareu v JTD, dejme tomu, ale s 1,6 a +/- 130 N/m to není prostě možný, i kdybys dělal nevím co.
reagovať
Integrale
počet príspevkov10
dátum registrácie13.06.2012
Utorok 07.05.2019 17:56, Fyzika
Mati: Krouticí moment je jen jednou součástí výkonu, takže to, co píšete, je hlupost, kterou jste měl zjistit již ve fyzice na základní škole. Rozhodující je samozřejmě výkon, tedy onen krouticí moment krát úhlová rychlost. Sebevětší krouticí moment je k ničemu, bude-li úhlová rychlost nulová, protože cokoli krát nula je vždycky nula (matematika základní školy).
Mimochodem, auta mívají převodovky, tedy měniče poměru mezi oním krouticím momentem a úhlovou rychlostí (přičemž výkon zůstává konstantí až na drobné ztráty). Takže krouticí moment na kolech při zařazené jedničce bude výrazně odlišný od krouticího momentu při zařazené pětce. No prostě jste napsal hrozný blábol.
Pro zrychení automobilu je pak dále důležitá hmotnost vozidla. Brava 1.6 váží cca 1100 kg a motor má maximální výkon 105 koní, tedy 10,5 kg/k. BMW 320i řady e36 váží cca 1250 kg a motor má max. výkon 150 koní, tedy 8,4 kg/k. Z toho vyplývá, že to BMW by mělo akcelerovat o něco lépe, neboť má lepší poměr hmotnosti k výkonu.
To je samozřejmě teorie, protože v praxi hrají roli další faktory (např. ona zmíněná převodovka), ze zkušenosti např. víme, že motory koncernu Fiat bývají na brzdě většinou výkonnější, než výrobce uvádí, zatímco u BMW tomu bývá naopak. Drobnou roli hrají i normy (výkon BMW podle DIN versus Fiatu podle CEE), úbytek výkonu daný motormanagementem (zde zmiňme problémy s měřiči průtoku u Motronicu onoho BMW), opotřebním (BMW mohlo mít najeto několikanásobně víc km) atd. Rozhodující ale bude vždy technický stav konkrétních vozidel, který skutečně může způsobit, že Brava v dobrém stavu skutečně "přespurtuje" rozbitý vrak, který kdysi býval BMW...
reagovať
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.