0
späť
 

diskuze k tématu: Evropský parlament usiluje o snížení rychlosti u dodávek

kategórie zaradenia témy:
Pepe
počet príspevkov1136
dátum registrácie09.05.2007
Streda 12.06.2013 21:45, RE: Kamilovi 321
David V napísal:
kamil321 napísal:
Koloss napísal:
Tak to zkusím trochu jinak. Co se týče dodávek, tak opravdu moc zkušeností nemám a klidně se nechám poučit a beru informace, že Ducato s motorem od Iveca je úspornější než Boxer a trvanlivější než Tranzit. Tyhle zkušenosti jsou mnohdy nezaplatitelné a jsem rád, že se něco nového dozvím. Asi by bylo dobré napsat nějakou slušnou recenzi (to myslím vážně, bylo by to něco jiného než dokola Mondeo a Octavia ). Teď k té spotřebě. Zaznamenal jsem, že v detailnější odpovědi je i popis úsporného stylu ježdění. To jsou poměrně jednoduchá pravidla, která při zachování slušného jízdního průměru, dokáží snížit spotřebu paliva. Takto klidně uvěřím, že se dá jet s Ducatem i za 6-6,5 litrů nafty, ale je to dost daleko k tomu, aby se tato spotřeba udržela i při ustálené rychlosti nad 100 km/h, tedy třeba 120 km/h. Je to spotřeba, kterou uvěřím při jízdách po okreskách, kde při vhodné situaci nebude problém jet i 100 km/h, ale to budou spíš vyjímky a průměr bude někde kolem 60 km/h. Je to tak, jako bych já napsal, že jezdím po městě s velkým autem a s dvoulitrovým benzínem se spotřebou 8,5 litrů. A já to klidně i můžu tvrdit, protože mi na počítači tento údaj svítí a přitom jsem vůbec Brno neopustil. Jenže jezdím do práce a vybírám si trasy, které znám a vím, kde nezůstanu stát na semaforu a v rámci města můžu využít i dálniční úseky, kde můžu jet 80 km/h plynule. Jakmile ale začnu courat centrem města, tak spotřeba samozřejmě vyskočí k těm reálným 10 litrům. No a ta fyzika? Jsem strojař, který se živí programováním, ale nějak si pamatuju, jak to je s odporem vzduchu. Síla potřebná na protlačení předmětu vzduchem je přímo úměrná koeficientu (Cx), čelní ploše předmětu a čtverci rychlosti. Když jsem dohledal ten vzorec podle Newtona, tak je to přesně F = 1/2 Cx * ró * S * v2 (ró je hustota prostředí, neumím sem napsat řeckou abecedu). Takže - sice moc nevěřím, že by Ducato mělo lepší Cx než běžné osobní auto (hlavně kvůli hranaté zadní části), ale i kdyby bylo stejné nebo o nějakou setinku lepší, má to minimální vliv (doslova v procentech výsledku). Čelní plocha bude určitě dvojnásobná, klidně trojnásobná. Ten valivý odpor bude taky větší (nemá Ducato vzadu dvojmontáž?). Prostě nedokážu uvěřit, že by to Ducato při trvalé rychlosti 120 km/h bralo stejně, jako třeba Passat 2.0 TDI při 130 km/h. To by ten motor musel mít dvojnásobnou účinnost a o tom by se někde psalo.
Zdravím, díky moc za změnu stylu. Recenzi možná někdy napíšu, jen nevím jestli na Ducato, je tu o něm i na Tipcars docela hezký článek, spíš mne fascinuje VW Caddy. Je to taky vynikající auto, vzhledem k těm kilometrům. Tu trvanlivost Ducata jako celku teprve testuji. Musel jsem se o dodávkách něco naučit, protože peněz moc není a jedna dodávka na trhu horší než druhá, šetří se všude a u dodávek 2x tak. V podstatě je to jen o tom si vybrat tu nejméně špatnou ze špatných, bohužel. Tranzit oproti Ducatu má žravé a nespolehlivé motory, ale celkovou spolehlivost bych si netroufnul hodnotit. Víc uveze, víc rezne a o víc se na něm šetřilo. Ducato má taky své mouchy a to právě tím designem. Díky Cx 0,31 jsme na srovnatelné hodnotě jako u BMW 5 E39. E34 měla dokonce 0,37 a mají určitě jinou čelní plochu než Ducato. Jenže toho docílili právě tím designem a díky tomu má Ducato, Jumper, Boxer velké problémy se zatíkáním vody hlavně na vstřiky. S passatem s 2,0TDI se dá jet i za 4,3 nafty ale ten motor je kopa šrotu, stejnou hodnotu zajedete i s 2,0TDI Octavii s odolnějším motorem. Právě v něm má základ 2,0SDI a pokud nemám tu šestku s turbem nedostanu se pod 5,2-5,4 je to tou šestkou a váhou auta, Caddy je těžší. U některých aut ta spotřeba snížit jde, někde prostě jedu jak chci a výkyvy minimální a na tak nízké hodnoty se nedostanu ani při Eko jízdě:o) Je to jak psal Pepe, každý milimetr dva pohybu pedálu může znamenat rozdíl i dva litry na sto. Takže já těch 6,1-6,5 dosáhnu ale na tratích, které znám. Jezdím plný tam za těch 8,3-5 max a prázdný do 6,5, jde to. Dám níž odkaz z článku přímo Tipcarsu, kde zmiňují i ten Cx a redaktor jel prvně s autem za 7l při průměru 55km/h. Ale jde to po čase i níž, stačí rozjet, dám šestku a pokud pohnu o milimetr dva plynem dolů kolem 120, klesne spotřeba na 2-3 litry a celkově mi to udělá přes těch šest. Tyto dva Jtd Sofim jsou jedinné dobré motory co v dodávkách zbyly. Ducato se nedělá v žádné verzi s dvoumontáží, nosnost dohání pery, ale Iveco Daily se stejnými motory ano a tam je snížen výkon na 85kW a spotřeba úplně jinde i kvůli těžkému rámu. Proto je Cx zanedbatelný v dodávkách vůči aktuální váze vozu, ta má na emise primární vliv a toto opatření co chtějí udělat beru jako výsměch. Zas uveze 3 tuny(35C13), oproti němu jsou Ducata jak z papíru, bohužel papírově nosnost jen 900kilo na sk. "B", takže muselo být vyloučeno z výběru:o) A já jsem původně elektro silnoproud i s tou fyzikou:o)) Přidávám odkaz na článek Tipcarsu i o Ducatu. Mějte se hezky. http://www.tipcars.com/magazin-boxer-ducato-jumper-tri-kralove-z-italie-2745.html
Jen drobnou poznámku k cx. To je jen součinitel, kterým se násobí čelní plocha. Takže pokud je velká čelní plocha, tak je velká i její součinitelem upravená hodnota pro výpočet aerodynamické síly. F=1/2*ro*v^2*S*cx. Z toho je vidět, že síla roste se čtvercem rychlosti a potřeba výkonu má pak závislost kubickou. P=F*v = 1/2*ro*v^2*S*cx*v = 1/2*ro*v^3*S*cx


Shrnul bych to asi takto: ano, čelní plocha je obrovská, odpor příšernej se vzrůstající rychlostí. Ale těžko říct, co je větší průser - víceméně Cx vliv má, ale ten vliv je "konstantní" - myšleno tak, že auto je pořád stejné. Co je proměnná (a často nečekaná a neovlivnitelná) je vlastní váha a hlavně dráha plynového pedálu v hustém provozu na dálnici. Sám mám na L3H2 zesílená pera (ofiko nosnost 1550kg) + přídavné vinuté pružiny na dalších 300kg. Dokážete si asi představit, když ve 120km/h s bezmála 4 tunovým kolosem (sorry Koloss) dojedu na dálnici kamion (rychleji by takhle naloženej jel jen blázen - ano, je jich dost), v levým si to štráduje něco s xenonama 150+. Logicky přibrzdím (potud v pořádku) na rychlost kamionu 80-90 km/h... A teď se mrcho rozhejbej zpátky na 120... Takhle to na 100km zrealizovat 2x nebo 20x je hooodně velkej rozdíl...
reagovať
Koloss
počet príspevkov639
dátum registrácie19.09.2008
Štvrtok 13.06.2013 13:10, RE: Kamilovi 321
kamil321 napísal:
Takže já těch 6,1-6,5 dosáhnu ale na tratích, které znám. Jezdím plný tam za těch 8,3-5 max a prázdný do 6,5, jde to.


Tak je to jak jsem psal - takto nízká spotřeba je možná spíš na okreskách při dobrém uplatnění úsporné jízdy. Tomu odpovídá i nárůst spotřeby při zatížení - nemyslím si, že by to bylo nárůstem valivého odporu, ale spíše změnami rychlosti a směru jízdy, což je častější právě na těch okreskách, a právě tehdy vadí váha nejvíc. Na dálnici v ustálené rychlosti se podle mě neprojeví nárůst váhy na spotřebě tak výrazně.

No a ta rychlost je rozhodující - v tom vzorci je ta rychlost na druhou, takže nárůst rychlosti o 10% se projeví v nárůstu potřebné síly 21% (1,1 x 1,1 = 1,21), dvojnásobná rychlost = čtyřnásobná síla. Je to vidět i podle maximálních rychlostí vozidel podle výkonu motoru. Na 200 km/h stačí motor kolem 140-150 koní, na 300 km/h už je potřeba kolem 400 koní a na 400 km/h už musí být téměř 1000 koní.
reagovať
kamil321
počet príspevkov70
dátum registrácie19.01.2012
Piatok 14.06.2013 00:39, RE: Kamilovi 321
Pepe napísal:
David V napísal:
kamil321 napísal:
Koloss napísal:
Tak to zkusím trochu jinak. Co se týče dodávek, tak opravdu moc zkušeností nemám a klidně se nechám poučit a beru informace, že Ducato s motorem od Iveca je úspornější než Boxer a trvanlivější než Tranzit. Tyhle zkušenosti jsou mnohdy nezaplatitelné a jsem rád, že se něco nového dozvím. Asi by bylo dobré napsat nějakou slušnou recenzi (to myslím vážně, bylo by to něco jiného než dokola Mondeo a Octavia ). Teď k té spotřebě. Zaznamenal jsem, že v detailnější odpovědi je i popis úsporného stylu ježdění. To jsou poměrně jednoduchá pravidla, která při zachování slušného jízdního průměru, dokáží snížit spotřebu paliva. Takto klidně uvěřím, že se dá jet s Ducatem i za 6-6,5 litrů nafty, ale je to dost daleko k tomu, aby se tato spotřeba udržela i při ustálené rychlosti nad 100 km/h, tedy třeba 120 km/h. Je to spotřeba, kterou uvěřím při jízdách po okreskách, kde při vhodné situaci nebude problém jet i 100 km/h, ale to budou spíš vyjímky a průměr bude někde kolem 60 km/h. Je to tak, jako bych já napsal, že jezdím po městě s velkým autem a s dvoulitrovým benzínem se spotřebou 8,5 litrů. A já to klidně i můžu tvrdit, protože mi na počítači tento údaj svítí a přitom jsem vůbec Brno neopustil. Jenže jezdím do práce a vybírám si trasy, které znám a vím, kde nezůstanu stát na semaforu a v rámci města můžu využít i dálniční úseky, kde můžu jet 80 km/h plynule. Jakmile ale začnu courat centrem města, tak spotřeba samozřejmě vyskočí k těm reálným 10 litrům. No a ta fyzika? Jsem strojař, který se živí programováním, ale nějak si pamatuju, jak to je s odporem vzduchu. Síla potřebná na protlačení předmětu vzduchem je přímo úměrná koeficientu (Cx), čelní ploše předmětu a čtverci rychlosti. Když jsem dohledal ten vzorec podle Newtona, tak je to přesně F = 1/2 Cx * ró * S * v2 (ró je hustota prostředí, neumím sem napsat řeckou abecedu). Takže - sice moc nevěřím, že by Ducato mělo lepší Cx než běžné osobní auto (hlavně kvůli hranaté zadní části), ale i kdyby bylo stejné nebo o nějakou setinku lepší, má to minimální vliv (doslova v procentech výsledku). Čelní plocha bude určitě dvojnásobná, klidně trojnásobná. Ten valivý odpor bude taky větší (nemá Ducato vzadu dvojmontáž?). Prostě nedokážu uvěřit, že by to Ducato při trvalé rychlosti 120 km/h bralo stejně, jako třeba Passat 2.0 TDI při 130 km/h. To by ten motor musel mít dvojnásobnou účinnost a o tom by se někde psalo.
Zdravím, díky moc za změnu stylu. Recenzi možná někdy napíšu, jen nevím jestli na Ducato, je tu o něm i na Tipcars docela hezký článek, spíš mne fascinuje VW Caddy. Je to taky vynikající auto, vzhledem k těm kilometrům. Tu trvanlivost Ducata jako celku teprve testuji. Musel jsem se o dodávkách něco naučit, protože peněz moc není a jedna dodávka na trhu horší než druhá, šetří se všude a u dodávek 2x tak. V podstatě je to jen o tom si vybrat tu nejméně špatnou ze špatných, bohužel. Tranzit oproti Ducatu má žravé a nespolehlivé motory, ale celkovou spolehlivost bych si netroufnul hodnotit. Víc uveze, víc rezne a o víc se na něm šetřilo. Ducato má taky své mouchy a to právě tím designem. Díky Cx 0,31 jsme na srovnatelné hodnotě jako u BMW 5 E39. E34 měla dokonce 0,37 a mají určitě jinou čelní plochu než Ducato. Jenže toho docílili právě tím designem a díky tomu má Ducato, Jumper, Boxer velké problémy se zatíkáním vody hlavně na vstřiky. S passatem s 2,0TDI se dá jet i za 4,3 nafty ale ten motor je kopa šrotu, stejnou hodnotu zajedete i s 2,0TDI Octavii s odolnějším motorem. Právě v něm má základ 2,0SDI a pokud nemám tu šestku s turbem nedostanu se pod 5,2-5,4 je to tou šestkou a váhou auta, Caddy je těžší. U některých aut ta spotřeba snížit jde, někde prostě jedu jak chci a výkyvy minimální a na tak nízké hodnoty se nedostanu ani při Eko jízdě:o) Je to jak psal Pepe, každý milimetr dva pohybu pedálu může znamenat rozdíl i dva litry na sto. Takže já těch 6,1-6,5 dosáhnu ale na tratích, které znám. Jezdím plný tam za těch 8,3-5 max a prázdný do 6,5, jde to. Dám níž odkaz z článku přímo Tipcarsu, kde zmiňují i ten Cx a redaktor jel prvně s autem za 7l při průměru 55km/h. Ale jde to po čase i níž, stačí rozjet, dám šestku a pokud pohnu o milimetr dva plynem dolů kolem 120, klesne spotřeba na 2-3 litry a celkově mi to udělá přes těch šest. Tyto dva Jtd Sofim jsou jedinné dobré motory co v dodávkách zbyly. Ducato se nedělá v žádné verzi s dvoumontáží, nosnost dohání pery, ale Iveco Daily se stejnými motory ano a tam je snížen výkon na 85kW a spotřeba úplně jinde i kvůli těžkému rámu. Proto je Cx zanedbatelný v dodávkách vůči aktuální váze vozu, ta má na emise primární vliv a toto opatření co chtějí udělat beru jako výsměch. Zas uveze 3 tuny(35C13), oproti němu jsou Ducata jak z papíru, bohužel papírově nosnost jen 900kilo na sk. "B", takže muselo být vyloučeno z výběru:o) A já jsem původně elektro silnoproud i s tou fyzikou:o)) Přidávám odkaz na článek Tipcarsu i o Ducatu. Mějte se hezky. http://www.tipcars.com/magazin-boxer-ducato-jumper-tri-kralove-z-italie-2745.html
Jen drobnou poznámku k cx. To je jen součinitel, kterým se násobí čelní plocha. Takže pokud je velká čelní plocha, tak je velká i její součinitelem upravená hodnota pro výpočet aerodynamické síly. F=1/2*ro*v^2*S*cx. Z toho je vidět, že síla roste se čtvercem rychlosti a potřeba výkonu má pak závislost kubickou. P=F*v = 1/2*ro*v^2*S*cx*v = 1/2*ro*v^3*S*cx
Shrnul bych to asi takto: ano, čelní plocha je obrovská, odpor příšernej se vzrůstající rychlostí. Ale těžko říct, co je větší průser - víceméně Cx vliv má, ale ten vliv je "konstantní" - myšleno tak, že auto je pořád stejné. Co je proměnná (a často nečekaná a neovlivnitelná) je vlastní váha a hlavně dráha plynového pedálu v hustém provozu na dálnici. Sám mám na L3H2 zesílená pera (ofiko nosnost 1550kg) + přídavné vinuté pružiny na dalších 300kg. Dokážete si asi představit, když ve 120km/h s bezmála 4 tunovým kolosem (sorry Koloss) dojedu na dálnici kamion (rychleji by takhle naloženej jel jen blázen - ano, je jich dost), v levým si to štráduje něco s xenonama 150+. Logicky přibrzdím (potud v pořádku) na rychlost kamionu 80-90 km/h... A teď se mrcho rozhejbej zpátky na 120... Takhle to na 100km zrealizovat 2x nebo 20x je hooodně velkej rozdíl...


Přesně tak to je. Tohle je z praxe. V podstatě to rozjedu 120-130 a velmi ale veelmi mírně ubírám plyn aby mi neklesla rychlost víc než má a citlivě využívám setrvačnosti. Ujedu tak při dobré konstelaci hvězd i několik kilometrů a pak tu rychlost tam dobrnku rychle zpět. Počítač v tu chvíli ukazuje cca 2,3l konstantně. Je fakt, že mám pneu 205 a umožnuje mi to dát i 225. Pokud bych měl na dálnici brzdit u každého kamionu nebo dupat na plyn, jsem na 18 ale i 25 litrech:o)) Proto tu šestku využívám hlavně na spotřebu a po okreskách v menších rychlostech ubírám plyn úplně, protože ten motor je neuvěřitelně pružný, to se jen tak nevidí. Rozjíždím se na dvojku a ta šestka tam jde dát skutečně už v 55km/h. Výborně zpřevodované. K těm nosnostem... Docela by mne zajímalo jak ty pomocné pružiny pomohly v nosnosti, protože bych si ji u Ducata časem taky rád zvýšil. A taky jestli jsou dvě pružiny u zadního kola nebo jen jedna uprostřed a jestli to jako prázdné moc neskáče. Já mám standartně oficiálně 1450kg nosnost, ale s jedním perem a ani ve fiatu nepoznají podle per jakou mám skutečnou nosnost. Takže jsem lítal kolem auta jestli nemám náhodou papíry od jiného typu a sedí mi vinka:o) Těch typů per je totiž tolik, že to jedno pero má větší nosnost než ty dvě co se dávají dnes a přitom má podle šuplery výšku jen toho jednoho z těch dvou:o)) Takže neoficiálně mám nosnost 1,7t, ikdyž s tím jedním perem to vypadá teda divně. Varianta 17Q bez Heavy paketu, to jsou zase dvě pera ale s nosností 1,9t. U Ducata navíc ty dvě pera jsou spojená na koncích, kdežto Boxer má zase variantu per rozpojenou s plastovými krytkami na koncích...aby se v tom p...e vyznalo. Do budoucna každopádně zvažuju buď ty přídavné pružiny nebo koketuju s měchy a kompresorem.

reagovať
Pepe
počet príspevkov1136
dátum registrácie09.05.2007
Piatok 14.06.2013 07:24, RE: Kamilovi 321
kamil321 napísal:
Pepe napísal:
David V napísal:
kamil321 napísal:
Koloss napísal:
Tak to zkusím trochu jinak. Co se týče dodávek, tak opravdu moc zkušeností nemám a klidně se nechám poučit a beru informace, že Ducato s motorem od Iveca je úspornější než Boxer a trvanlivější než Tranzit. Tyhle zkušenosti jsou mnohdy nezaplatitelné a jsem rád, že se něco nového dozvím. Asi by bylo dobré napsat nějakou slušnou recenzi (to myslím vážně, bylo by to něco jiného než dokola Mondeo a Octavia ). Teď k té spotřebě. Zaznamenal jsem, že v detailnější odpovědi je i popis úsporného stylu ježdění. To jsou poměrně jednoduchá pravidla, která při zachování slušného jízdního průměru, dokáží snížit spotřebu paliva. Takto klidně uvěřím, že se dá jet s Ducatem i za 6-6,5 litrů nafty, ale je to dost daleko k tomu, aby se tato spotřeba udržela i při ustálené rychlosti nad 100 km/h, tedy třeba 120 km/h. Je to spotřeba, kterou uvěřím při jízdách po okreskách, kde při vhodné situaci nebude problém jet i 100 km/h, ale to budou spíš vyjímky a průměr bude někde kolem 60 km/h. Je to tak, jako bych já napsal, že jezdím po městě s velkým autem a s dvoulitrovým benzínem se spotřebou 8,5 litrů. A já to klidně i můžu tvrdit, protože mi na počítači tento údaj svítí a přitom jsem vůbec Brno neopustil. Jenže jezdím do práce a vybírám si trasy, které znám a vím, kde nezůstanu stát na semaforu a v rámci města můžu využít i dálniční úseky, kde můžu jet 80 km/h plynule. Jakmile ale začnu courat centrem města, tak spotřeba samozřejmě vyskočí k těm reálným 10 litrům. No a ta fyzika? Jsem strojař, který se živí programováním, ale nějak si pamatuju, jak to je s odporem vzduchu. Síla potřebná na protlačení předmětu vzduchem je přímo úměrná koeficientu (Cx), čelní ploše předmětu a čtverci rychlosti. Když jsem dohledal ten vzorec podle Newtona, tak je to přesně F = 1/2 Cx * ró * S * v2 (ró je hustota prostředí, neumím sem napsat řeckou abecedu). Takže - sice moc nevěřím, že by Ducato mělo lepší Cx než běžné osobní auto (hlavně kvůli hranaté zadní části), ale i kdyby bylo stejné nebo o nějakou setinku lepší, má to minimální vliv (doslova v procentech výsledku). Čelní plocha bude určitě dvojnásobná, klidně trojnásobná. Ten valivý odpor bude taky větší (nemá Ducato vzadu dvojmontáž?). Prostě nedokážu uvěřit, že by to Ducato při trvalé rychlosti 120 km/h bralo stejně, jako třeba Passat 2.0 TDI při 130 km/h. To by ten motor musel mít dvojnásobnou účinnost a o tom by se někde psalo.
Zdravím, díky moc za změnu stylu. Recenzi možná někdy napíšu, jen nevím jestli na Ducato, je tu o něm i na Tipcars docela hezký článek, spíš mne fascinuje VW Caddy. Je to taky vynikající auto, vzhledem k těm kilometrům. Tu trvanlivost Ducata jako celku teprve testuji. Musel jsem se o dodávkách něco naučit, protože peněz moc není a jedna dodávka na trhu horší než druhá, šetří se všude a u dodávek 2x tak. V podstatě je to jen o tom si vybrat tu nejméně špatnou ze špatných, bohužel. Tranzit oproti Ducatu má žravé a nespolehlivé motory, ale celkovou spolehlivost bych si netroufnul hodnotit. Víc uveze, víc rezne a o víc se na něm šetřilo. Ducato má taky své mouchy a to právě tím designem. Díky Cx 0,31 jsme na srovnatelné hodnotě jako u BMW 5 E39. E34 měla dokonce 0,37 a mají určitě jinou čelní plochu než Ducato. Jenže toho docílili právě tím designem a díky tomu má Ducato, Jumper, Boxer velké problémy se zatíkáním vody hlavně na vstřiky. S passatem s 2,0TDI se dá jet i za 4,3 nafty ale ten motor je kopa šrotu, stejnou hodnotu zajedete i s 2,0TDI Octavii s odolnějším motorem. Právě v něm má základ 2,0SDI a pokud nemám tu šestku s turbem nedostanu se pod 5,2-5,4 je to tou šestkou a váhou auta, Caddy je těžší. U některých aut ta spotřeba snížit jde, někde prostě jedu jak chci a výkyvy minimální a na tak nízké hodnoty se nedostanu ani při Eko jízdě:o) Je to jak psal Pepe, každý milimetr dva pohybu pedálu může znamenat rozdíl i dva litry na sto. Takže já těch 6,1-6,5 dosáhnu ale na tratích, které znám. Jezdím plný tam za těch 8,3-5 max a prázdný do 6,5, jde to. Dám níž odkaz z článku přímo Tipcarsu, kde zmiňují i ten Cx a redaktor jel prvně s autem za 7l při průměru 55km/h. Ale jde to po čase i níž, stačí rozjet, dám šestku a pokud pohnu o milimetr dva plynem dolů kolem 120, klesne spotřeba na 2-3 litry a celkově mi to udělá přes těch šest. Tyto dva Jtd Sofim jsou jedinné dobré motory co v dodávkách zbyly. Ducato se nedělá v žádné verzi s dvoumontáží, nosnost dohání pery, ale Iveco Daily se stejnými motory ano a tam je snížen výkon na 85kW a spotřeba úplně jinde i kvůli těžkému rámu. Proto je Cx zanedbatelný v dodávkách vůči aktuální váze vozu, ta má na emise primární vliv a toto opatření co chtějí udělat beru jako výsměch. Zas uveze 3 tuny(35C13), oproti němu jsou Ducata jak z papíru, bohužel papírově nosnost jen 900kilo na sk. "B", takže muselo být vyloučeno z výběru:o) A já jsem původně elektro silnoproud i s tou fyzikou:o)) Přidávám odkaz na článek Tipcarsu i o Ducatu. Mějte se hezky. http://www.tipcars.com/magazin-boxer-ducato-jumper-tri-kralove-z-italie-2745.html
Jen drobnou poznámku k cx. To je jen součinitel, kterým se násobí čelní plocha. Takže pokud je velká čelní plocha, tak je velká i její součinitelem upravená hodnota pro výpočet aerodynamické síly. F=1/2*ro*v^2*S*cx. Z toho je vidět, že síla roste se čtvercem rychlosti a potřeba výkonu má pak závislost kubickou. P=F*v = 1/2*ro*v^2*S*cx*v = 1/2*ro*v^3*S*cx
Shrnul bych to asi takto: ano, čelní plocha je obrovská, odpor příšernej se vzrůstající rychlostí. Ale těžko říct, co je větší průser - víceméně Cx vliv má, ale ten vliv je "konstantní" - myšleno tak, že auto je pořád stejné. Co je proměnná (a často nečekaná a neovlivnitelná) je vlastní váha a hlavně dráha plynového pedálu v hustém provozu na dálnici. Sám mám na L3H2 zesílená pera (ofiko nosnost 1550kg) + přídavné vinuté pružiny na dalších 300kg. Dokážete si asi představit, když ve 120km/h s bezmála 4 tunovým kolosem (sorry Koloss) dojedu na dálnici kamion (rychleji by takhle naloženej jel jen blázen - ano, je jich dost), v levým si to štráduje něco s xenonama 150+. Logicky přibrzdím (potud v pořádku) na rychlost kamionu 80-90 km/h... A teď se mrcho rozhejbej zpátky na 120... Takhle to na 100km zrealizovat 2x nebo 20x je hooodně velkej rozdíl...
Přesně tak to je. Tohle je z praxe. V podstatě to rozjedu 120-130 a velmi ale veelmi mírně ubírám plyn aby mi neklesla rychlost víc než má a citlivě využívám setrvačnosti. Ujedu tak při dobré konstelaci hvězd i několik kilometrů a pak tu rychlost tam dobrnku rychle zpět. Počítač v tu chvíli ukazuje cca 2,3l konstantně. Je fakt, že mám pneu 205 a umožnuje mi to dát i 225. Pokud bych měl na dálnici brzdit u každého kamionu nebo dupat na plyn, jsem na 18 ale i 25 litrech:o)) Proto tu šestku využívám hlavně na spotřebu a po okreskách v menších rychlostech ubírám plyn úplně, protože ten motor je neuvěřitelně pružný, to se jen tak nevidí. Rozjíždím se na dvojku a ta šestka tam jde dát skutečně už v 55km/h. Výborně zpřevodované. K těm nosnostem... Docela by mne zajímalo jak ty pomocné pružiny pomohly v nosnosti, protože bych si ji u Ducata časem taky rád zvýšil. A taky jestli jsou dvě pružiny u zadního kola nebo jen jedna uprostřed a jestli to jako prázdné moc neskáče. Já mám standartně oficiálně 1450kg nosnost, ale s jedním perem a ani ve fiatu nepoznají podle per jakou mám skutečnou nosnost. Takže jsem lítal kolem auta jestli nemám náhodou papíry od jiného typu a sedí mi vinka:o) Těch typů per je totiž tolik, že to jedno pero má větší nosnost než ty dvě co se dávají dnes a přitom má podle šuplery výšku jen toho jednoho z těch dvou:o)) Takže neoficiálně mám nosnost 1,7t, ikdyž s tím jedním perem to vypadá teda divně. Varianta 17Q bez Heavy paketu, to jsou zase dvě pera ale s nosností 1,9t. U Ducata navíc ty dvě pera jsou spojená na koncích, kdežto Boxer má zase variantu per rozpojenou s plastovými krytkami na koncích...aby se v tom p...e vyznalo. Do budoucna každopádně zvažuju buď ty přídavné pružiny nebo koketuju s měchy a kompresorem.


Je to pár vinutých pružin na zadní ose, sice vypadají jako "drátky", ale fakt to pomůže, aby se kola při zatížení "nezabořila" do podběhu. Nějakých 500kg ani není poznat. Běžně vozím 1,25-1,5t, vcelku pohodová jízda, neodlehčuje se moc předek. Přes už to není ono, jezdit s tím přes 100km/h mi přijde hazard....Zadní listová pera jsou u Boxeru fakt rozpojená, ty plastové dorazy stejně časem odpadnou, takže při středním zatížení o sebe cinkají. Že by to jako prázdný hopsalo, se mi moc nezdá (asi jsem zvyklej). Měl jsem Iveco dablkabinu, jednomontáž, tam při prázdném cestující vzadu nadávali... Řidič ne, ten měl odpruženou sedačku
reagovať
1 2


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.