David V napísal:
Tady se rozjel flame na téma benzín/LPG X nafta, ale já to myslel jinak. Mně celou dobu už od prvopočátku vadil nesoulad ve spalinových normách, ve zvýhodňování nafty jak daňově, tak s ohledem na obsah energie v litru paliva. Podle mě tohle všechno je špatně a nesplnění EURA VI ukazuje, že je to špatně pořád, i když se nám legislativa i výrobci snaží dokázat, že tomu tak není. Takže, abychom ušetřil nějaké halíře na km, musíme v první řadě zmírnit normy čistoty spalin, pak slevit naftu (v SRN o o několik korun!), protože nám čištěním spalin zas začala stoupat ta potvora spotřeba a ještě to nakonec není pravda, že by ty motory tu normu plnily. Prostě jsme magoři a lžem si do kapsy. Jak jsem řekl, vrcholu vyváženosti mezi složitostí systému, spotřebou a čistotou spalin jsme dosáhli Eurem IV pro zážehové motory, vše ostatní vnímám, jak kroky z5.Ale já to čuchám minimálně, já toho až tolik nenajezdím, to vy, co toho těma chrochtákama najezdíte hodně, vy to nejen produkujete, ale i čucháte a dokola mi obhajujete jen tu svoji ekonomickou stránku věci, proto jsem v úvodu napsal, co jsem napsal. Klidně chcípnu, hlavně když to bude levné.
S realitou vývoje motorů s tebou plně souhlasím. Bohužel emise se nezhoršily / nezlepšily jen u dieselů, ale i u benzínu - přímovstřikový benzínový motor produkuje skoro stejné množství sazí a nanočástic jako diesel, přitom nemá FAP a reálně si vezme klidně o 1/3 víc benzínu než je údaj v TP.
Každopádně ekonomiku u nového / zánovního auta které najede 30 tisíc km a víc za rok neokecáš. U takového auta se nafta jednoznačně vyplácí. Zvlášť pokud ho prodáš před ujetím 300 tisíc a drahou údržbu, kterou tady všichni strašíte, zaplatí nový šťastný majitel
.LPG se za takových podmínek vyplatí výjimečně - moderním motorům prostě "nechutná". A benzín se při takovém provozu "vyplatí" jen skalnímu fanouškovi tichého provozu.