0
späť
 

diskuze k tématu: Dálničních 160 km/hod okem technika

kategórie zaradenia témy:
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 28.01.2009 10:20, RE: Má "praxoteorie" praví ...
Kylie napísal:
... že já to vidím trochu "jinak"
Ráno jsem mrkla na článek (a pojala rozhodnutí), teď (právě TEĎ) po příjezdu do prahy ještě projela příspěvky a rozhodla jsem se NAPSAT:
Dnes jsem byla "doma", takže v pozdních nočních hodinách jsem vyrazila do "domů II" (nach Prag). Při (po) průjezdu Waidhaus/Rozvadov, kde jsem zpomalila na "požadovaných" 60 km/h (a v tu chvíli mne oba kamiony v pravém pruhu celkem "svižně" předjížděly) jsem se rozhodola učinit (vzhledem k pozdní hodině a takřka "nulovému" p...
Vaše teorie/praxe je sic moc hezká, ale podle mě dost kulhá.
1) Psala jste, že ve větším autě je rychlejší jízda pohodlnější. V tom jistě mohu souhlasit. Pro dnešní střední třídu je podle mě 160ka při vhodných podmínkách optimální cestovní rycholst. Jenže právě v tom je ten háček. Víte, jaká auta jsou nejprodávanější v České kotlině?? A víte, jak hustý je provoz např. na D1?? A víte, jaké je průměrné stáří vozového parku??
2) Nejhůř podle mě jezdí právě mladí frajeři ve služebních Fabiích HTP, co to ždímou, co to dá. A dále dodávkáři, kteří to prostě s těmi krabicemi musí hrnout. 160ka pro ně znamená naprostý strop, čili výkonová rezerva 0, zrychlení 130 - 160 limitně se blížící nekonečnu.
3) Pravidla silničního provozu jsou tu od toho, aby tu bylo alespoň v rámci možností bezpečno. Nemůžete spoléhat na uvědomělost menší části řidičů, kteří dokáží reálně zhodnotit provoz a podmínky a jet bezpečně. Garantuji vám, že s uzákoněním 160ky by se tu objevila část řidičů, pro které by to znamenalo při vjezdu nastavit tempo 170 bez ohledu na cokoliv (ať si klíďo prší sněží, dyť mám 4kolku haldex a kvalitní zimní gumáče).
Takže já říkám jasné NE, NE a ještě jednou NE. Bohužel.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 28.01.2009 11:25, RE: Má "praxoteorie" praví ...
rohYpnol napísal:
Vaše teorie/praxe je sic moc hezká, ale podle mě dost kulhá.
1) Psala jste, že ve větším autě je rychlejší jízda pohodlnější. V tom jistě mohu souhlasit. Pro dnešní střední třídu je podle mě 160ka při vhodných podmínkách optimální cestovní rycholst. Jenže právě v tom je ten háček. Víte, jaká auta jsou nejprodávanější v České kotlině?? A víte, jak hustý je provoz např. na D1?? A víte, jaké je průměrné stáří vozového parku??
2) Nejhůř podle mě jezdí právě mladí frajeři ve služebních Fabiích HTP, c...
Milý rohYpnol(e)! Děkuji za "...moc hezká", navíc ani NEkulhá (je dokonce LETY "prověřená/ověřená" je) - si myslím já ,-)
1) Na D1 rychlost 160 km/h NEní plánována a NEbude dovolena (alespoň na její VĚTŠiNĚ) a to z důvodu "špatně/chybně" konstruované silnice (jistě na několika rovinkách to možné je a mnozí tam i DNES RYCHLEJi jezdí - jak asi oba víme - a klidně dodám: "I v HORŠíCH vozech, než je Brumla - dnes za 200 t. v bazaru - tedy LEVNĚJŠí než nejlevnější fabia).
2) Domníváte se, že na německých silnicích jezdí JEN vozy od Brumly "nahoru"? Doporučuji se projet dálnicí v ranním "příměstském" provozu, kdy všichni z okolních městeček a satelitů do práce spěchají, holčičky (samozřejmě i chlapečci) čerstvě "poškolního" věku tam ve svých Corsa a Polo a Clio a .. do práce "bezproblémů" 160-170 km/h chvátají /znáte ten vtípek kterak CHLAP nadává že mu blondýnka malující si řasy do pruhu TAK vjela, že on si kávu vylil na noviny co při jízdě četl a navíc si xxxxx polil a TAK se lekl, že mu do té kávy holící strojek jímž se zrovna holil do té kávy spadl?/ - Tak TAKHLE to vypadá (nu, NE "až tak" ,-) poránu na té německé dálnici při rychlostech cca 150-170 km/h a NEní problém !- to opravdu NEní až TAK něco výjimečného (a samozřejmě, kdo chce tak třeba 140 km/h jede ..)
3) Stáří (a stav) vozového parku samozřejmě JE problém - ale vy přeci NEmusíte jet zrovna 160 km/h! I v německu mnoho aut jede ... třeba 120 km/h a NEní problém (jen v té 120ti kilometrové rychlosti nesmí nenadále vjet do rychlého pruhu - toť vše).
4) NEchápu, proč by v česku NEmohlo fungovat to samé co (doslova) "pár" kilometrů na sever či západ (ostatně od revoluce tam již MILIONY !!! čechů na návštěvě byli, zpočátku dokonce ve svých 105/120 a CO se stalo? Ale podívejme se - NIC! Doslova NIC se nestalo ,-) Prostě "normálně" po německých dálnicích jezdili a jezdí - ŽÁDNÝ problém NEní, nebo?
To opravdu to co 200 km (od prahy) severně, severozápadně, západně či jihozápadně zvládají "no problem" tak "průjezdem" hranic na české území(čko) " najednou "neumí", či JAK to myslíte?
5) Řidiči co i DNES jedou (bez ohledu na cokoliv) 170 km/h tu jsou i dnes (i na D1) a byli tu a bodou asi stále (s těmi povolená nejv. rychlost až NEMÁ souvislost...)
6) Zmínil jste to OPAKOVANĚ, zmíním to i já. Na dálnici s NEOMEZENOU rychlostí MŮŽETE jet .. třeba 120 km/h (a včera jsem takové potkala - NEní to nic "výjimečného") - nikdo přeci neMUSí jet "maximální" rychlostí - nebo myslíte, že já jedu VŽDY těch 220-230 km/h co je Brumlovo (rozumné) maximum? Ano mám-li "chuť/ náladu" a je-li "vhodná/volná" silnice, jedu/jezdím tak těch 220 km/h (což je Brumlovo "rozumné/optimální" maximum, kdy už rychle jede, ale ještě se "netrápí"), když NEjsem "naladěna", NEspěchám, přemýšlím apod. tak příjemně "optimální" rozumně vysoká přepravdní rychlost na delší trasy je právě oněch 150-160 km/h, kdy ťuknete tempomat a (téměř) doslova "plujete" krajinou ...
7) Víte že jsou auta (a i v česku se jich prodají stovky až tisíce!), která hravě až 300 km/h jezdí? Já tu NEbudu zrovna dnes přiznávat pro kterou automobilku jsem pracovala, ale PRÝ když jedete s ferrari oněch "přestřista" kilometrů za hodinu tak je vůz doslova "přilepený" k vozovce a je mu málem až JEDNO zdali je dokonale "francouzská" (tam jsem zatím potkala ty "nej-" dálnic) či D5 Praha - Rozvadov se jmenuje? Jak jsem tu psala i v takovém "lepším" voze nižší střední třídy jako jsem před 10ti lety měla já (Xsara VTS) je rychlost 160 km/h málem "nudná" - za kolik takové (či podobné - Golf GTi, Civic, atd.) auto asi dnes koupíte? To s tou C5 a kamarádovi je pravda - za 200 t. koupíte vcelku zánovní vůz, pro který je rychlost 160 km/h málem "nuda" ...
8) Bezpečnost na silnicích NEudělají "pravidla", ale JEN řidiči (resp. jejich chování) - tam snad až "souvislost" s předpisy NEní (vpomeňte jak se jezdilo před 3 lety kdy bodový systém "new" byl a jak dnes - předpisy jsou "stejné")
9) Pokud se (slušná) "většina" bude "podřizovat" (neslušné) "menšině" tak tím "potrestá" leda tak sama sebe (neb ten kdo CHCE na předpisy "kašlat" dělá to VŽDY - jedno zda při povolených 130ti či 160 km/h - neníliž pravda? ,-)
10) Víte že v Deutschland je (při NEOMEZENÉ rychlosti) na dálnicích nižší úmrtnost a opravdu vyšší bezpečnost? Takže v RYCHLOSTi - to asi NEbude - řekla bych já ..
Pěkný den (a 160 km/h na kvalitnějších dálnicích .-)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 28.01.2009 11:53, RE: Má "praxoteorie" praví ...
Kylie napísal:
Milý rohYpnol(e)! Děkuji za "...moc hezká", navíc ani NEkulhá (je dokonce LETY "prověřená/ověřená" je) - si myslím já ,-)
1) Na D1 rychlost 160 km/h NEní plánována a NEbude dovolena (alespoň na její VĚTŠiNĚ) a to z důvodu "špatně/chybně" konstruované silnice (jistě na několika rovinkách to možné je a mnozí tam i DNES RYCHLEJi jezdí - jak asi oba víme - a klidně dodám: "I v HORŠíCH vozech, než je Brumla - dnes za 200 t. v bazaru - tedy LEVNĚJŠí než nejlevnější fabia).
2) Domníváte se, že na něme...
Naprosto souhlasím,ale musím říci,že kdyz jsem před lety jezdil na prav.prohlídky do SRN s Carrerou,tak jsem se vžy těšil jak to zkusím roztočit,ale tam jsem se také moc nesvezl,nebot´je tam ještě větší blázinec než tady.Neskutečný provoz a na hodně úsecích omezení na 120km/h,ale to Ty víš jezdíš tam často.U nás jsou dálnice mizerné a řidiči bohužel také.Ale v noci od Rozvadova se dá.Já osobně jsem pro 160km/h a už se těším až zařadím šestku cha,cha.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 28.01.2009 16:56, RE: Má "praxoteorie" praví ...
Kylie napísal:
Milý rohYpnol(e)! Děkuji za "...moc hezká", navíc ani NEkulhá (je dokonce LETY "prověřená/ověřená" je) - si myslím já ,-)
1) Na D1 rychlost 160 km/h NEní plánována a NEbude dovolena (alespoň na její VĚTŠiNĚ) a to z důvodu "špatně/chybně" konstruované silnice (jistě na několika rovinkách to možné je a mnozí tam i DNES RYCHLEJi jezdí - jak asi oba víme - a klidně dodám: "I v HORŠíCH vozech, než je Brumla - dnes za 200 t. v bazaru - tedy LEVNĚJŠí než nejlevnější fabia).
2) Domníváte se, že na něme...
Víte, co je nejlepší? Že s váma v bodech 1-7 souhlasím. V prvé řadě ano - ono by to nějak fungovalo. Ale počet nehod a hlavně následky by byly tragičtější. Je mi jasné, že tu je jednak skupina lidí, kteří mají opravdu slušné vozy, pro které je 160 druhý převodový stupeň (přeháním i nepřeháním). Mezi těmito lidmi je určitě další podmnožina, která to má v hlavě vpořádku a jedou bezpečně (třeba 80, třeba 180). Také je tu skupina lidí, kteří jezdí jak se jim chce i teď. Jenže je tu i skupina lidí, kteří si prostě víc než 130+- jet netroufnou jen kvůli strachu z pokuty a z umazání bodů. A mezi těmito lidmi jsou tupci, kteří nepochopí, že je to maximální povolená rychlost a ne povolená rychlost. A právě ti by se podíleli na zvýšení nehodovosti. Dále samozřejmě, že v D nejezdí jen výkvět nejmodernější techniky, ale 120ku (teď přeháním) tam asi nepotkáte... Rozdíl ve vozovém parkustále je. Bohužel. Takže proto říkám ne!
P.S. Samozřejmě vím, že D1 by se to netýkalo. Ale nebylo by přínosnější místo zvýšení rychlosti na vybraných úsecích zprůjezdnit D1? Vyšší rychlost má smysl, když jedu větší dálku. A když u nás jedu větší dálku, pak ve směru západ-východ jedu z 90% po D1, kde beztak zkysnu půl dne kvůli vepřovým hodům na dálnici. Myslím, že problémem cestování u nás vůbec není nízká cestovní rychlost, ale neprůjezdnost. Proč na D1 nevytvoří 3. pruh alespoň v úseku Praha-Brno? Proč nevytvoří nájezdy a připojovací pruhy dle norem dnes platných? Tady se staví nové a nové cesty. To mi prostě přijde, že to je jak kdyby vám přišívali prsty na noze a vy měli přeraženou míchu.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 28.01.2009 16:57, RE: Má "praxoteorie" praví ...
rohYpnol napísal:
Víte, co je nejlepší? Že s váma v bodech 1-7 souhlasím. V prvé řadě ano - ono by to nějak fungovalo. Ale počet nehod a hlavně následky by byly tragičtější. Je mi jasné, že tu je jednak skupina lidí, kteří mají opravdu slušné vozy, pro které je 160 druhý převodový stupeň (přeháním i nepřeháním). Mezi těmito lidmi je určitě další podmnožina, která to má v hlavě vpořádku a jedou bezpečně (třeba 80, třeba 180). Také je tu skupina lidí, kteří jezdí jak se jim chce i teď. Jenže je tu i skupina lidí, k...
Pardon, chtěl jsem napsat, že sohlasím s body 1-10 ;)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 28.01.2009 22:34, dálnice 160km/h - zástupný problém
Diskuze o bezpečnosti na silnicích se v ČR pokaždé sveze na diskuzi o rychlostním limitu na dálnici.
Proč se neřeší například bezpečnost chodců na přechodech a neochota zdejších řidičů zastavit? Proč se neřeší rychlost v obcích? nebo přestupky náklaďáků způsobující řádově vyšší škody?
Přijde mi to, jako ta úplně nejlevnější možnost předvést "zájem" o řešení naší dopravní situace. Všichni se obvykle chytnou a řeší a řeší...
Zajímavější by bylo, kdyby nám ministerstvo dopravy vysvětlilo, jak daleko jsou jejich úředníci s přípravou dalších dálnic, nebo proč jsou naše dálnice nejdražší v Evropě? Jak postupujou práce na obchvatech měst a obcí a proč plácají při opravách asfalt v zimě do vody? Nebo ministr vnitra by mohl vysvětlit, proč jsou naši policajti tak úžasně neschopní provoz na cestách usměrnit? Je jich, jako vždy, málo? Mají nevyhovující techniku? A ne tady řešit jestli pan Vomáčka pojede 150 a pan Ocásek 90.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 28.01.2009 22:53, RE: Má "praxoteorie" praví ...
rohYpnol napísal:
Víte, co je nejlepší? Že s váma v bodech 1-7 souhlasím. V prvé řadě ano - ono by to nějak fungovalo. Ale počet nehod a hlavně následky by byly tragičtější. Je mi jasné, že tu je jednak skupina lidí, kteří mají opravdu slušné vozy, pro které je 160 druhý převodový stupeň (přeháním i nepřeháním). Mezi těmito lidmi je určitě další podmnožina, která to má v hlavě vpořádku a jedou bezpečně (třeba 80, třeba 180). Také je tu skupina lidí, kteří jezdí jak se jim chce i teď. Jenže je tu i skupina lidí, k...
Milý rohYpnol(e), jsem ráda že věc "stejně vidíme", tedy (víceméně) "shodujeme" se ..
Pokud OPRAVDU někdo NEchápe, že rychlost (např.) 130 km/h NEní "povinná", ale "maximální" - tak nemá nárok na řidičský průkaz (pokud si "matně" vzpomínám, tak na dálnici je určena také "minimální" rychlost a kde nezná ...
Rozdíl ve vozovém parku jistě je, ale to stále NEní důvod .... ostatně pokud jedu zcela předpisově ať po okresce 90 nebo po dálnici 130 km/h a musím nutně nenadále BRZDIT, tak ona 105/120/Felicia stejně možná zaparkuje u mne v zavazadelníku ... Ostatně POPRAVDĚ jsem psala o své letní návštěvě hradu Pernštejn, kde mne na těch 20-25 km od dálnice D1 k hradu před-jelo/létlo po cestě tam i zpět NĚKOLIK "koncentrátů rzi a ojetých pneu" na "domácí" půdě se řítících NEskutečnými rychlostmi ... PROČ by kvůli takovým (a dalším a dalším - viz onem "passat vlevo/vpravo, kde je škvíra") měli být "omezeni" obyčejní lidé? Jak jsem tu už TAKÉ napsala, tchýně v pokročilém důchodu má C3 1.4 HDi a i TENTO "vůz/autíčko" zvládá při občasném "nákupním" výletu nach Deutschland jet tam i zpět (i PLNĚ naložený) téměř onou "diskutovanou" rychlostí 160 km/h.
Vskutku JEDiNÉ na co je třeba dbát, je NEvjet nečekaně ("nejlépe" BEZ blinkru - že se blinkr zapíná PŘED změnou směru či jízdního pruhu je tu zřejmě považováno za "tajemství") NIŽŚí rychlostí do "rychlého" pruhu - NIC jiného! Ale to přeci platí i DNES. Zažila jsem "panické brzdění" ze 160ti km/h na "kamionových" cca 90 km/h (v subřence - legacy) a samozřejmě i mnoho a mnoho dalších "veselých" příhod, ale to NIC NEmění na tom tže systém "vyšších" rychlostí než 130 dlouhodobě "funguje" a "masově" se ho v posledních 2 desetiletích zúčastňují i ČEŠTí řidiči a NEní "problém"
Ono "svádění" všech nehod na rychlost je trochu "alibismus", občas je viníkem opravdu špatná vozovka (myslím opravdu ŠPATNÁ konstrukce vozovek s velkým počtem nepřehledných horizontů apod - kdy si při stavbě někdo "ulehčil" práci a deseti- statisíce vozů desítky let pak "trpí" .... ostatně "bezpečnostní/kvalitativní mapy silnic a dálnic byly letos zveřejněny i pro českou republiku a NEní to dobré - a to NEní chyba řidičů!
K "problémové" D1 - 3tí pruh vpodstatě NElze udělat! To pan Šimonovský jen tak "bajkařil" ... řešení je opravdu DODĚLAT druhou trasu "západ-východ" (přes Hradec Králové - ale KOLIK let se tam "řeší" 5 posledních km před městem ...? Někde jsem četla že pan Baťa plánoval /překazila mu to válka/ postavit dálnici západ/východ komplet za 5 let a to až do současné Ukrajiny!)
U D1 by byl "těžko" řešitelný a VELMi drahý výkup stovek a stovek pozemků při současné dálnici a problém č. 2 (ten VELKý): Dálnice D1 má "špatně udělané podloží" (jsem tak "chytrá", nebo "profesionál" mi "vysvětlil"), což znamená že i když na něj (to podloží) dáme JAKÝKOLIV povrch za "pár ....." bude opět/zase "špatný"
Jediné "správné" řešení tak v současnosti je (teoreticky) vše - komplet CELOU dálnici "vykopat", nové "bytelné/kvalitní" podloží znovu udělat a na něj kvalitní povrch dát ... to ale jako "sci-fi" zní, že? Prostě jsou věci (třeba silnice) které když se JEDNOU chybně/špatně udělají, VELMi těžko se tyto "chyby" napravují ... (stejné je to s těmi nepřehlednými horizonty a zatáčkami s "vyklápěcím" sklonem apod - asi si někdo - pár lidí - při stavbě práci "ušetřilo" - statisíce pak "trpí" ...
To jsme od 160 km/h ale HODNĚ odbočili, že? ,-)
Já vím, že "trendy" v automobilismu směřují "jinam" než by se mi líbilo, ale návrh p. Řebíčka mi "rozumný" přišel - prostě protože se tak jezdí již dnes (a myslím si že problémem českých silnic NEní "rychlost" ) Studie týkající se tohoto "problému" proběhla na určeném úseku - snad dálnice A8 v Österreich bylo povoleno 160 km/h - mnohé skupiny "protestovaly" a "hrůzy, nehody, katastrofy, zvýšení splodin a ... bůhvíco ještě" předpovídaly ...
Výsledek? Kupodivu nižší emise (kamiony na onom úseku NEsměly předjíždět) asi vzhledem k PLYNULEJŠíMU provozu - prostě výsledku byly veskrze POZITIVNí!
Já názor NEměním, já bych např. na oné D5 a na dalších "nových" "kvalitních" dálnicích klidně 160 km/h povolila - kdo má "pomalejší" vůz či "nechce" jet oněch 150-160 km/h prostě NEjede levým pruhem, popř. NEvjede tam "nečekaně" či dokonce BEZ blinkru - TAK je to jednoduché ... pokud opravdu myslíte, že to (čeští) řidiči NEzvládnou ... (ostatně jakto že to na svých cestách nach Deutschland "zvládají"? Navíc "ohne Problem?")
PS: Já si prostě NEmyslím, že by česko mělo být nějakým "skanzenem tupců silničních" a prostě pokud (kdo) se do zrcátka NEpodívá a NEčekaně do "rychlého" pruhu vjede a nehodu způsobí - má být potrestán - TAK je to přeci "jednoduché"
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 28.01.2009 23:25, RE: dálnice 160km/h - zástupný problém
MHr napísal:
Diskuze o bezpečnosti na silnicích se v ČR pokaždé sveze na diskuzi o rychlostním limitu na dálnici.
Proč se neřeší například bezpečnost chodců na přechodech a neochota zdejších řidičů zastavit? Proč se neřeší rychlost v obcích? nebo přestupky náklaďáků způsobující řádově vyšší škody?
Přijde mi to, jako ta úplně nejlevnější možnost předvést "zájem" o řešení naší dopravní situace. Všichni se obvykle chytnou a řeší a řeší...
Zajímavější by bylo, kdyby nám ministerstvo dopravy vysvětlilo, jak dalek...
Milý MHr(e)!
1) bezpečnost chodců se neřeší, neb málo "policistů" a tohle asi NEbude dostatečně "lukrativní" (není nad to postavit se "zabukem" někde na dálniční 80tce - třeba na "Cukrák", že?)
2) rychlost v obcích - viz bod 1 (a tohle do budoucna převezmou "radary" a "cedulky" o nich ...)
3) nákladní vozy = SILNÁ loby (my "osobáci" nemáme žádnou) - KDOpak asi "vyhraje(-ává)"?
4) Zrovna "vyhozený" ministr dopravy jako PRVNí zavedl "limity" na cenu kilometru dálnic (NEbyl stavebními firmami "oblíben" ,-)
5) Ano stavby probíhající v mínus 10 stupních "miluji" - "vlnovatá" dálnice na ostravu je KRÁSNÝM příkladem - mimochodem prý to (wie immer) jako obvykle "projde" a řidiči jezdí po nové dálnici 80 km/h (ono to více opravdu NEjde - to i kdejaká okreska má "lepší" kvalitu povrchu) - prostě pokud NEní NIKDY NIKDO potrestán, tak PROČ by se "snažili" se a NEkradli - když mohou?
6) Ano - silnice a dálnice se staví NEuvěřitelně pomalu - proč, to NEchápu
7) Souhlasím, že RYCHLOST NEní problémem českých silnic (tedy občas také ano, ale to NEní způsobeno "rychlostí" jako takovou, ale spíše jejím "nevhodným" použitím ... tedy KONKRÉTNíM člověkem (a tomu je většinou stejně "fuk" jaká jsou kde pravidla, on se řídí jen těmi "svými" s titulkem: "já Já JÁ"
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 29.01.2009 11:03, RE: Má "praxoteorie" praví ...
Kylie napísal:
Milý rohYpnol(e), jsem ráda že věc "stejně vidíme", tedy (víceméně) "shodujeme" se ..
Pokud OPRAVDU někdo NEchápe, že rychlost (např.) 130 km/h NEní "povinná", ale "maximální" - tak nemá nárok na řidičský průkaz (pokud si "matně" vzpomínám, tak na dálnici je určena také "minimální" rychlost a kde nezná ...
Rozdíl ve vozovém parku jistě je, ale to stále NEní důvod .... ostatně pokud jedu zcela předpisově ať po okresce 90 nebo po dálnici 130 km/h a musím nutně nenadále BRZDIT, tak ona 105/120/Fel...
Tak v prvé řadě - k pokusu o zvýšení rychlosti. Pokud byl zákaz předjíždění kamionů na daném úseku, pak není divu, že provoz byl plynulejší;).
Ano, rychlost NEní příčinou nehod (v důsledku vlastně téměř nikdy! Neb se jedná o nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky nebo nezvládnutí řízení apod.). Nicméně následky rostou se čtvercem rychlosti. Ano jde vlastně jen o to nevjet někomu do rychlejšího pruhu. Jenže když se pohybujeme rychleji, i ve zpětném zrcátku budeme viděni méně času. asi si tu nebudeme hrát na to, jak skvělí řidiči se tu pohybují. Řidiči zkrátka dělají chyby. Brzdná dráha je při vyšší rychlosti delší. Mohou nastat situase, kdy právě díky vyšší rychlosti dojde ke kolizi. Byť ano, příčinou nebude ona rychlost, ale při nižší rychlosti by ke kolizi nemuselo dojít.
Nevím jak v Deutchland, ale u nás je tak trochu problém i stanovení viníka, vymahatelnost práva vůbec. To s rychlostí samozřejmě nesouvisí, neb tento problém tu je již teď. To, že vám někdo vlítne do pruhu bez blinkru a vy nestihnete dobrzdit ze 160ti, pak také mže vypadat, že jste nedodržela bezpečnou vzdálenost. U nás je možné vše. Hlavně záleží, kdo je účastníkem nehody. To pak často determinuje výsledek šetření. Ať chcete nebo ne, při dodržování 130ky je absolutní rozdíl rychlostí v provozu menší, bezpečnostní rezervy větší a je také větší prostor eliminovat lidské chyby.
Co nabízí vyšší rychlost navíc? Jak jsem psal, rozdíl je především na delších trasách. Veškerým výsledkem je, že z Brna do Prahy by cesta trvala o nějakých 15 minut kratší dobu. Opravdu si myslíte, že to stojí za tu vyšší míru rizika?
K dálnici D1 - ano podloží má mizerné. Musely by se také shodit veškeré mosty nad D1, problém s křížením vlaku, řek, s exity atd. Asi do toho nikdo nikdy nepůjde. Ale pokud si uvědomíte, jak vypadá dálniční síť, pak v Brně dochází k sumaci provozu z Ostravska+Zlínska+Mikulova+Bratislavy. V Praze podobné. A trasa západ-východ právě na D1. Pokud bychom chtěli, aby byla D1 s kvalitním povrchem, znamená to stejně ji celou rozkopat. Takže já to vidím na dalších min. 50 let vepřů na dálnici D1.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 29.01.2009 18:48, RE: Má "praxoteorie" praví ...
rohYpnol napísal:
Tak v prvé řadě - k pokusu o zvýšení rychlosti. Pokud byl zákaz předjíždění kamionů na daném úseku, pak není divu, že provoz byl plynulejší;).
Ano, rychlost NEní příčinou nehod (v důsledku vlastně téměř nikdy! Neb se jedná o nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky nebo nezvládnutí řízení apod.). Nicméně následky rostou se čtvercem rychlosti. Ano jde vlastně jen o to nevjet někomu do rychlejšího pruhu. Jenže když se pohybujeme rychleji, i ve zpětném zrcátku budeme viděni méně času. asi si tu nebu...
1) Mne výsledky TAKÉ NEpřekvapily - prostě CELKOVĚ vše "fungovalo" dalo by se říci "lépe" (jen "lidé" s tím mají - nechápu proč - "problém" - uvedený test proběhl již 2x a výsledky jsou poměrně "jednoznačné", ale stejně se zatím 160 km/h na rakouských dálnicích NEzavádí ... bohužel).
V Deutschland je to s řešením nehod maličko "jinak" - nehoda MUSí být vyřešena do 30ti dní (a NEní, resp. NEbývá to problém) - déle to trvá jen ve výjimečných případech a vyšetřovatel MUSí zažádat o možnost prodloužení vyšetřování - vím o "běžné" nehodě v česku - žádní mrtví, vpodstatě "jasný" viník (který NEchodil na výslechy) a která ani po roce NEbyla vyřešena/dořešena.
Trasu Praha-Brno bych NEřešila (silnice je místy opravdu "špatná" - dlouhá rovinka - horizont a OKAMŽITĚ za ním málem ostrá zatáčka a podobné "finty") a mně NEjde "primárně" o rychlost - tedy o těch "ušetřených" 15-20 minut, ale o MOŽNOST tak jet (ostatně až BĚŽNĚ tak dnes mnozí jezdí - tím odpovídám na váš názor o "zvýšení nehodovosti" resp. na "představu" že nehody by byly vážnější atp. ...
Já si myslím, že po krátké době "absorbce" nových skutečností by vše fungovalo "normálně/stejně" jako dnes - tak jako dnes čeští řidiči BEZ problémů jezdí po dálnicích s NEOMEZENOU rychlostí ..l
D1 je (momentálně) "ztracena" - já vidím JEDINOU možnost udělat ještě jednu (severní) trasu - a KVALITNĚJi prosím ...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 30.01.2009 10:09, RE: Ano, ano a ještě jednou ano
Petr S napísal:
Ono je taky problem v tom ze kdyz dnes jedu tachometrovych 160, tak vlastne jedu realne cca 145 a to je jen o 15km nad limit. Takze dost lidi klidne riskne tech par bodu dolu pokud ho chyti.

Ve chvili kdy se povoli 160, tak dost lidi uz asi pojede tachometrovych 180 a vlastne pojedou porad +/- legalne. A opet se najdou ti kdo risknou jet o 15km nad limit a to uz je cca 190 tachometrovych. No a je otazka jak by tohle v Cechach nakonec dopadlo. Kamion jede tacho 100 a vedle auta jedouci tacho 190.
Proc by lidi jezdili tacho 180 kdyz bude povolena 160 nechapu, legalne pojedou asi tezko, u normalniho auta dela pri te rychlosti odchylka 5-10kmh. Proc by pak jeli jeste jednou o 15kmh navic (takze 2x o 15kmh navic?!, cca 190) mi taky nejak unika - to taky muzes argumentovat ze nekdo treba bude chtit jezdit o 3x nebo 4x15kmh navic a co pak z tech 220kmh vuci kamionu co jede 100kmh bude delat, ze? :o) Trochu se tady prehlizi jedna vec, rychlost kolem 150-160 tacho je brana jako celkem rozumna cestovni rychlost. Lidi kteri to kali nad 190kmh teda v praxi moc nevidim, o tom ze by tak jela cela dalnice uz vubec nemuze byt rec, zato potkat "vlacek" na dalnici ktery jede 150kmh je celkem normalni.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 30.01.2009 10:46, RE: Ano, ano a ještě jednou ano
mikes napísal:
Proc by lidi jezdili tacho 180 kdyz bude povolena 160 nechapu, legalne pojedou asi tezko, u normalniho auta dela pri te rychlosti odchylka 5-10kmh. Proc by pak jeli jeste jednou o 15kmh navic (takze 2x o 15kmh navic?!, cca 190) mi taky nejak unika - to taky muzes argumentovat ze nekdo treba bude chtit jezdit o 3x nebo 4x15kmh navic a co pak z tech 220kmh vuci kamionu co jede 100kmh bude delat, ze? :o) Trochu se tady prehlizi jedna vec, rychlost kolem 150-160 tacho je brana jako celkem rozumna ce...
Někdy NE a někdy ANO - tak DNES v TOMTO s mikes(em) naprosto souhlasím ...
"REÁLNÁ" cestovní dálniční rychlost cca 150 - 160 km/h je už pro modernější vozy "rozumná" "odpovídající" a na přiměřeně kvalitních dálnicích zcela BEZproblémová ....
Tachometrových 160 km/h sice MŮŽE u některého vozu znamenat 145 km za hodinu, ale také NEmusí (u Brumly C5 tachometrových 160 km/h znamená "Garminnavigačních" cca 158 km/h) - mám-li být "úplně" přesná, tak navigace dle situace ukazuje tak 157-159 km/h, v některých "vzácných" chvilkách snad i 156 a 160 km/h se objevit může ..
Ale TENTO problém "existuje" a "utkáváme" se s ním i dnes, když v levém dálničním pruhu se nějaký vůz 115 km/h "řítí" (a možná OPRAVDU 130 na tachometru má ...)
PS: Prostě TENTOKRÁT s mikes(em) SOUHLASím, nějak zásadně PŘES 160 km/h se na českých dálnicích spíše NEjezdí a ten/ti kdo tak jezdí, těm je stejně evidentně "jedno/fuk", zda je limit 110/130 či 160 - neníliž pravda?
PPS: Prostě mně (osobně) by zvýšení na 160 km/h "potěšilo" a na NĚKTERÝCH dálnicích bych ho i za "správné" považovala ..
Pěkný den
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 31.01.2009 01:30, RE: Ano, ano a ještě jednou ano
mikes napísal:
Proc by lidi jezdili tacho 180 kdyz bude povolena 160 nechapu, legalne pojedou asi tezko, u normalniho auta dela pri te rychlosti odchylka 5-10kmh. Proc by pak jeli jeste jednou o 15kmh navic (takze 2x o 15kmh navic?!, cca 190) mi taky nejak unika - to taky muzes argumentovat ze nekdo treba bude chtit jezdit o 3x nebo 4x15kmh navic a co pak z tech 220kmh vuci kamionu co jede 100kmh bude delat, ze? :o) Trochu se tady prehlizi jedna vec, rychlost kolem 150-160 tacho je brana jako celkem rozumna ce...
Mozna se pletu, ale tachometry jsou stale mechanicke zalezitosti a ty z principu ukazuji procentualni chybu a ne absolutni. Tedy 5-10% ne 5-10km/h.

Nebo vas tachometr snad ukazuje u parkujiciho auta 5-10km/h? Asi ne ze? Tak si to opet vse prepocitejte v procentech.

Mam zkusennost se 4mi auty, ze kdyz jedu 60, tak radar mi ukazuje 55 km/h, tedy 10% odchylka smerem dolu.

Kylii: Samozrejme muzou byt vyjimky. Zvlast kdyz si napr. nekdo nasadi jine gumy nez jsou predepsane ve velkem TP, treba 19"ky misto 16"tek. Ale vyrobci se urcite jisti a tu 5-10% rezervu smerem dolu si nejspis davaji. Mozna Citroen ne, v tom jsem dosud nejel.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 31.01.2009 01:45, RE: Ano, ano a ještě jednou ano
Kylie napísal:
Někdy NE a někdy ANO - tak DNES v TOMTO s mikes(em) naprosto souhlasím ...
"REÁLNÁ" cestovní dálniční rychlost cca 150 - 160 km/h je už pro modernější vozy "rozumná" "odpovídající" a na přiměřeně kvalitních dálnicích zcela BEZproblémová ....
Tachometrových 160 km/h sice MŮŽE u některého vozu znamenat 145 km za hodinu, ale také NEmusí (u Brumly C5 tachometrových 160 km/h znamená "Garminnavigačních" cca 158 km/h) - mám-li být "úplně" přesná, tak navigace dle situace ukazuje tak 157-159 km/h, v něk...
Jinakale souhlas. Treba na Hradecke dalnici, kdy mam tempomat na 150-160 (tachometrovych) a potkam v sobotu dopoledne 1 auto na 300-1000 metru... je 160 km/h naprosto bez problemu. Zvlast na casti za Podebradama, kde je perfektni dalnice. Taky v tu dobu vetsinu aut predjizdim. Lidi vetsinou jezdi 130-140 tacho, cili cca 115-130 realne.

Asi je fakt ze ten kdo to prasi dnes (lepi se ve 160 na zadek), to bude prasit i pak. Akorat ze pak bude prasit ostatni legalne.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 31.01.2009 11:22, RE: Ano, ano a ještě jednou ano
Petr S napísal:
Mozna se pletu, ale tachometry jsou stale mechanicke zalezitosti a ty z principu ukazuji procentualni chybu a ne absolutni. Tedy 5-10% ne 5-10km/h.

Nebo vas tachometr snad ukazuje u parkujiciho auta 5-10km/h? Asi ne ze? Tak si to opet vse prepocitejte v procentech.

Mam zkusennost se 4mi auty, ze kdyz jedu 60, tak radar mi ukazuje 55 km/h, tedy 10% odchylka smerem dolu.

Kylii: Samozrejme muzou byt vyjimky. Zvlast kdyz si napr. nekdo nasadi jine gumy nez jsou predepsane ve velkem TP, treba 1...
Milý Petre S.! V německých časopisech se občas objevují testy "přesnosti" tachometrů a bývá to docela "zajímavé" čtení (a občas NEčekané pořadí) - měří se většinou ve 3-4 různých rychlostech. Ostatně i v "běžných" (tedy těch "velkých/sólových") testech např. v Auto moto und sport je "běžnou praxí" porovnání tachometru a "reálné" rychlosti měřené pomocí gps (odchylka o 10 km/h není NIčím výjímečným).
NEvím jak ostatní modely Citroën, za "přesnost" mohu mluvit JEN u modelu C5 (to jak z vlastního "měření" "kontroly" pomocí navigace, tak z testu v Auto Tip (myslím), kde dopadla jako 2há "nej-(přesnější)" se známkou "výnikající") a v REÁLU "podměřuje" ve všech rychlostech o nějaké 2 km/h (až cca do 225 km/h, kde se rozdíl "zvětšuje", resp. do té doby je můj Brumla "čilý" a "nadšeně reagující", výš/dál mu to začíná jít již poněkud "ztuha" a "pomalu" a maminka ho "přemlouvat" musí a ... já prostě v reálu jezdím tak do/okolo 220 km/h, resp. TAM někde dám tempomat a Brumla se NEtrápí a jede/pluje jedna radost a "tachometr/navigace" stále ještě (víceméně) přesně stejně/shodně (s těmi maličkými odchylkami o 1-2-3 km) ukazují..
PS: Mně osobně nejvíc "nadchnout" dovedou ti co se tím levým dálničním pruhem cca 115 km/h "řítí" (byť možná opravdu v "přesvědčení", že "maxpovolenou" rychlostí jedou..)
Pěkný den
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 31.01.2009 13:38, Už dávno se jezdí 160 po českých dálnicích
Jet kládu je docela náročný na psychyku a soustředění,Už rychlost 130 u mnohých řidičů vyvolává tyto problémy a těžko by zvládli 160,když je to dovolený tak proč né.A to je ten problém,uvědomit si na co mám,auto to umí,ale spousta řidičů nemá vlastní omezovač-soudnost.Tady se pořád omýlá téma o neomezé rychlosti v D,ale to trochu menší omyl.I na německých dálnicích jsou rychlostní omezení.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 31.01.2009 21:17, RE: Už dávno se jezdí 160 po českých dálnicích
Kobyla napísal:
Jet kládu je docela náročný na psychyku a soustředění,Už rychlost 130 u mnohých řidičů vyvolává tyto problémy a těžko by zvládli 160,když je to dovolený tak proč né.A to je ten problém,uvědomit si na co mám,auto to umí,ale spousta řidičů nemá vlastní omezovač-soudnost.Tady se pořád omýlá téma o neomezé rychlosti v D,ale to trochu menší omyl.I na německých dálnicích jsou rychlostní omezení.
Milý Kobyla(o)! Já nějak "nevím" až "nesouhlasím"
V Deutschland je sice "dost" úseků s omezenou rychlostí, ale jde PŘEDEVŠÍM o obchvaty měst - na "běžné" dálnici je rychlost (v naprosté většine případů) NEomezená ...
Pravda mnohé dálnice by už potřebovaly investice, ty jsou ale v bývalé východní části, kam odešly biliony marek - což sice "správné" bylo ... ale někde trochu "chybějí" ... nicméně stále "totální většina" dálnic je s NEomezenou rychlostí ...
Tu část o "...těžko by zvládli 160" - tu NEchápu? Proč by jí "zvládali"? I v Deuschland tisíce vozů jezdí MENŠí rychlostí - PROČ jezdit vždy "naplno" - NEříkejte mi, že si čeští řidiči myslí, že "maximální dovolená rychlost" je TOTÉŽ co POVINNÁ rychlost!?! Ostatně i DNES se v autoškole učí o "maximální povolené" a "minimální povolené" rychlosti na ČESKÝCH dálnicích (že by to NIKDO nechápal/nepochopil?). Tomu se mi věřit NEchce ... (i když JAK se jezdí po kruhovém objezdu a KDY se bliká .... to mi připomnělo anketu na toto téma mezi profesionálními řidiči a výsledky byly DĚSIVÉ!).
PS: Prostě pokud BEZ problémů zvládají řidiči jezdit západně a severně od česka, PROČ by to na tom malém území mezi Österreich (na jihu) a Deutschland (na severo/západu) NEměli zvládat - tomu NErozumím (a statisíce českých řidičů co za posledních 20 let za hranicemi byli to "zvládají" naprosto "běžně" (četla jsem že např. do Dresden na nákupy pravidelně vyjíždějí tisíce lidí ... BEZ problému)
Pěkný den (a 160 km/h na "kvalitních" dálnicích považuji za "správné")
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 02.02.2009 11:23, Všichni POCHYBOVAČi ...
... styďte se ...
Právě jsem slyšela, že i na Slovensku se na (některých - STEJNĚ je to navrhované i pro česko - jen VYBRANÉ dálniční úseky) na dálnicích jezdí 160 km/h - to si OPRAVDU někdo tady myslí, že češi NEzvládnou to co slováci?!?
PS: Navíc se po českých dálnicích 160 km/h jezdí až "běžně" - já snad NEpamatuji cestu, kdy by mne někdo (NE jeden vůz!) cca takovou rychlostí nepředjel ... tak "na co" si "hrajeme" ... Já bych na "kvalitních" úsecích tuto rychlost povolila, na NEkvalitních s (důvodným - NE jako kilometry před/na a za Cukrák ...apod.) omezením klidně i přísněji kontrolovala ...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 05.02.2009 01:55, cesky zpusob jizdy
Ono ani casto neni problem v stavu silnice ale v ridicich na silnicich, ono cesi ridi hodne podivne lepe receno sobecky, vetsina se nacpe do leveho rychlostniho pruhu a jedou tam jako by jej vlastnili at uz jedou 110 nebo 130 a i kdyz vidi ze se blizite a mohli by uhnout a neomeze se vratit zpet do pruhu tak i prest jeste zacnou zrychlovat a v hlave se jim honi myslenka, jeste dam tenhle kamion a tehnle nakladak a az to vse predjedou a je tak 500m volno tak pak uhnou, v nemecku to funguje naopak i kdyz maji 4-5 pruhu neexistuje aby nekdo zavazel, je tam jina solidarita a i proto vetsi bezpeci, zaroven i kdyz jezdim rychle, souhlasim ze by asi nebylo vhodne napr brno praha zvysovat rychlost, kdyby konecne hlavy pomazane pochopily ze aut je 100x tolik nez kdyz se dalnice stavely a investovaly do 3tich pruhu viz d47 tak pak by to urcite slo, je neskutcne kolik desitek miliard jde rocne do cest a na hlavnim tahu smrti d1 je kataqstrofalni stav ohrozujici kazdeho a jedine co za poslednich dvacet let vlada cr udelal je ze nakoupila informacni tabule... no skoda se vztekat, sice posledni roky vystavbou d47 a planovane r35 ci na viden planovane nove napojeni na a5 je chvalihodne, jeste me trochu se*e, ze to tak dlouho trva, coz neni muj laicky pohled ale i pohled uradu, treba d47 uz mela byt hotova (teda krome napojeni na polskou hranici)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 07.02.2009 16:17, návrat
Se docela divím, že všichni ty odpůrci 160 nepožadují návrat ke 110. Dyt všechny ty argumenty (vyšší emise,větší rozdíl rychlostí,větší následky nehod.....) proti 160 se dají použít i proti 130 ve prospěch 110. Téměř před deseti lety se plošně zavedla 130 ( prostě všude) a to se tenkrát ještě opravdu běžně objevovaly VAZy a Š120. Ted jde o vybrané úseky a jsme o 10 let dál, proč se tak bránit?
To by pak někdo v rámci minimalizace rychlostních rozdílů a dalších výhod mohl požadovat limit 80. Možná by pak ten provoz byl opravdu velmi plynulý....
reagovať
1 2 3


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.