rohYpnol napísal:
Víte, co je nejlepší? Že s váma v bodech 1-7 souhlasím. V prvé řadě ano - ono by to nějak fungovalo. Ale počet nehod a hlavně následky by byly tragičtější. Je mi jasné, že tu je jednak skupina lidí, kteří mají opravdu slušné vozy, pro které je 160 druhý převodový stupeň (přeháním i nepřeháním). Mezi těmito lidmi je určitě další podmnožina, která to má v hlavě vpořádku a jedou bezpečně (třeba 80, třeba 180). Také je tu skupina lidí, kteří jezdí jak se jim chce i teď. Jenže je tu i skupina lidí, k...
Milý rohYpnol(e), jsem ráda že věc "stejně vidíme", tedy (víceméně) "shodujeme" se ..
Pokud OPRAVDU někdo NEchápe, že rychlost (např.) 130 km/h NEní "povinná", ale "maximální" - tak nemá nárok na řidičský průkaz (pokud si "matně" vzpomínám, tak na dálnici je určena také "minimální" rychlost a kde nezná ...
Rozdíl ve vozovém parku jistě je, ale to stále NEní důvod .... ostatně pokud jedu zcela předpisově ať po okresce 90 nebo po dálnici 130 km/h a musím nutně nenadále BRZDIT, tak ona 105/120/Felicia stejně možná zaparkuje u mne v zavazadelníku ... Ostatně POPRAVDĚ jsem psala o své letní návštěvě hradu Pernštejn, kde mne na těch 20-25 km od dálnice D1 k hradu před-jelo/létlo po cestě tam i zpět NĚKOLIK "koncentrátů rzi a ojetých pneu" na "domácí" půdě se řítících NEskutečnými rychlostmi ... PROČ by kvůli takovým (a dalším a dalším - viz onem "passat vlevo/vpravo, kde je škvíra") měli být "omezeni" obyčejní lidé? Jak jsem tu už TAKÉ napsala, tchýně v pokročilém důchodu má C3 1.4 HDi a i TENTO "vůz/autíčko" zvládá při občasném "nákupním" výletu nach Deutschland jet tam i zpět (i PLNĚ naložený) téměř onou "diskutovanou" rychlostí 160 km/h.
Vskutku JEDiNÉ na co je třeba dbát, je NEvjet nečekaně ("nejlépe" BEZ blinkru - že se blinkr zapíná PŘED změnou směru či jízdního pruhu je tu zřejmě považováno za "tajemství") NIŽŚí rychlostí do "rychlého" pruhu - NIC jiného! Ale to přeci platí i DNES. Zažila jsem "panické brzdění" ze 160ti km/h na "kamionových" cca 90 km/h (v subřence - legacy) a samozřejmě i mnoho a mnoho dalších "veselých" příhod, ale to NIC NEmění na tom tže systém "vyšších" rychlostí než 130 dlouhodobě "funguje" a "masově" se ho v posledních 2 desetiletích zúčastňují i ČEŠTí řidiči a NEní "problém"
Ono "svádění" všech nehod na rychlost je trochu "alibismus", občas je viníkem opravdu špatná vozovka (myslím opravdu ŠPATNÁ konstrukce vozovek s velkým počtem nepřehledných horizontů apod - kdy si při stavbě někdo "ulehčil" práci a deseti- statisíce vozů desítky let pak "trpí" .... ostatně "bezpečnostní/kvalitativní mapy silnic a dálnic byly letos zveřejněny i pro českou republiku a NEní to dobré - a to NEní chyba řidičů!
K "problémové" D1 - 3tí pruh vpodstatě NElze udělat! To pan Šimonovský jen tak "bajkařil" ... řešení je opravdu DODĚLAT druhou trasu "západ-východ" (přes Hradec Králové - ale KOLIK let se tam "řeší" 5 posledních km před městem ...? Někde jsem četla že pan Baťa plánoval /překazila mu to válka/ postavit dálnici západ/východ komplet za 5 let a to až do současné Ukrajiny!)
U D1 by byl "těžko" řešitelný a VELMi drahý výkup stovek a stovek pozemků při současné dálnici a problém č. 2 (ten VELKý): Dálnice D1 má "špatně udělané podloží" (jsem tak "chytrá", nebo "profesionál" mi "vysvětlil"), což znamená že i když na něj (to podloží) dáme JAKÝKOLIV povrch za "pár ....." bude opět/zase "špatný"
Jediné "správné" řešení tak v současnosti je (teoreticky) vše - komplet CELOU dálnici "vykopat", nové "bytelné/kvalitní" podloží znovu udělat a na něj kvalitní povrch dát ... to ale jako "sci-fi" zní, že? Prostě jsou věci (třeba silnice) které když se JEDNOU chybně/špatně udělají, VELMi těžko se tyto "chyby" napravují ... (stejné je to s těmi nepřehlednými horizonty a zatáčkami s "vyklápěcím" sklonem apod - asi si někdo - pár lidí - při stavbě práci "ušetřilo" - statisíce pak "trpí" ...
To jsme od 160 km/h ale HODNĚ odbočili, že? ,-)
Já vím, že "trendy" v automobilismu směřují "jinam" než by se mi líbilo, ale návrh p. Řebíčka mi "rozumný" přišel - prostě protože se tak jezdí již dnes (a myslím si že problémem českých silnic NEní "rychlost" ) Studie týkající se tohoto "problému" proběhla na určeném úseku - snad dálnice A8
v Österreich bylo povoleno 160 km/h - mnohé skupiny "protestovaly" a "hrůzy, nehody, katastrofy, zvýšení splodin a ... bůhvíco ještě" předpovídaly ...
Výsledek? Kupodivu nižší emise (kamiony na onom úseku NEsměly předjíždět) asi vzhledem k PLYNULEJŠíMU provozu - prostě výsledku byly veskrze POZITIVNí!
Já názor NEměním, já bych např. na oné D5 a na dalších "nových" "kvalitních" dálnicích klidně 160 km/h povolila - kdo má "pomalejší" vůz či "nechce" jet oněch 150-160 km/h prostě NEjede levým pruhem, popř. NEvjede tam "nečekaně" či dokonce BEZ blinkru - TAK je to jednoduché ... pokud opravdu myslíte, že to (čeští) řidiči NEzvládnou ... (ostatně jakto že to na svých cestách nach Deutschland "zvládají"? Navíc "ohne Problem?")
PS: Já si prostě NEmyslím, že by česko mělo být nějakým "skanzenem tupců silničních" a prostě pokud (kdo) se do zrcátka NEpodívá a NEčekaně do "rychlého" pruhu vjede a nehodu způsobí - má být potrestán - TAK je to přeci "jednoduché"