0
späť
 

diskuze k tématu: Jaký vliv má klimatizace na výkon a spotřebu?

kategórie zaradenia témy: poradna, vše o spotřebě, technické dotazy, korejská vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 07.11.2011 21:49, RE: jinak
Koloss napísal:
Já bych pouvažoval jinak. Pokud je tazatel takový technik, že chce sundat řemen z nefunkční klimy (který dost pravděpodobně pohání ještě něco jiného, nejspíš alternátor, patrně i posilovač řízení), tak by se zeptal trochu jinak. Vyměnil někdo třeba taky vzduchový filtr v sání motoru? Pokud tam je hodně dlouho, může být zanesený svinstvem tak, že se motor nemůže pořádně nadechnout a pak je z něj zdechlina.
Na garančkách se mění cca každých 60 tkm (3.-4. návštěva). Podle stavu i dřív. No někdy je úspěch když se mění v rámci "údržby" pravidelně aspoň ten olej.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 07.11.2011 23:27, RE: jinak
Petr S napísal:
Na garančkách se mění cca každých 60 tkm (3.-4. návštěva). Podle stavu i dřív. No někdy je úspěch když se mění v rámci "údržby" pravidelně aspoň ten olej.
Se vzduchovým filtrem je zajímavá věc. Pokud by nový filtr uspořil pouhou 0,1 litru/100 km (což jsou 3,5 Kč/100 km), tak při ceně filtru za 350 Kč ho lze měnit co 10 tisíc a vyplatí se to. Otázkou je, jestli už po 10-ti tkm je špinavý natolik, že tu deci na sto motor žere víc.
Nicméně 60 tisíc km já považuji za zvěrstvo a měním filtr s každou 2. výměnou oleje.
Letos jsem konečně měnil kabinový filtr (uhlíkový). No nevím, jak dlouho tam byl, ale skoro se mi udělalo nevolno
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 08.11.2011 06:17, RE: jinak
David V napísal:
Se vzduchovým filtrem je zajímavá věc. Pokud by nový filtr uspořil pouhou 0,1 litru/100 km (což jsou 3,5 Kč/100 km), tak při ceně filtru za 350 Kč ho lze měnit co 10 tisíc a vyplatí se to. Otázkou je, jestli už po 10-ti tkm je špinavý natolik, že tu deci na sto motor žere víc.
Nicméně 60 tisíc km já považuji za zvěrstvo a měním filtr s každou 2. výměnou oleje.
Letos jsem konečně měnil kabinový filtr (uhlíkový). No nevím, jak dlouho tam byl, ale skoro se mi udělalo nevolno
Nevím, jak to má mondeo, ale to by se z etisu dalo zjistit. Já na fusionu, i když už jej do autorizáku od skončení záruky (poslední 2 roky) nevozím, dodržuji předepsané úkony - a tam se praví, že olejový a kabinový filtr se mají měnit pokaždé (rok/20 tkm), vzduchový ob výměnu (2 roky/40 tkm).
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 08.11.2011 18:29, RE: jinak
David V napísal:
Se vzduchovým filtrem je zajímavá věc. Pokud by nový filtr uspořil pouhou 0,1 litru/100 km (což jsou 3,5 Kč/100 km), tak při ceně filtru za 350 Kč ho lze měnit co 10 tisíc a vyplatí se to. Otázkou je, jestli už po 10-ti tkm je špinavý natolik, že tu deci na sto motor žere víc.
Nicméně 60 tisíc km já považuji za zvěrstvo a měním filtr s každou 2. výměnou oleje.
Letos jsem konečně měnil kabinový filtr (uhlíkový). No nevím, jak dlouho tam byl, ale skoro se mi udělalo nevolno
S tou spotřebou je to jinak - je to relativně moderní motor s lambdou, tak tam nepůjde víc paliva, než se ve směsi spálí. Takže pokud je filtr zanesený, tak to funguje jako přiškrcená klapka a motor je prostě zdechlej a nejede, ale spotřeba nenaroste (alespoň ne významně).

Co se týče kabinového filtru, to je první krok, další a patrně důležitější je vyčištění (odprasení) klimatizace. Jestli jsi měl kabinový filtr hnusný, tak na výparníku už možná porostou houbičky. To bych měl taky řešit, kabinový už jsem jednou měnil, ale klimatizaci jsem zatím zanedbal. Syn alergik mi říká, že se mu v autě se zapnutou klimou dělá občas šoufl, tak bych na to měl vlítnout.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 08.11.2011 22:01, RE: jinak
Koloss napísal:
S tou spotřebou je to jinak - je to relativně moderní motor s lambdou, tak tam nepůjde víc paliva, než se ve směsi spálí. Takže pokud je filtr zanesený, tak to funguje jako přiškrcená klapka a motor je prostě zdechlej a nejede, ale spotřeba nenaroste (alespoň ne významně).

Co se týče kabinového filtru, to je první krok, další a patrně důležitější je vyčištění (odprasení) klimatizace. Jestli jsi měl kabinový filtr hnusný, tak na výparníku už možná porostou houbičky. To bych měl taky řešit, kab...
Jo, s tou spotřebou máš pravdu, to bych měl trochu updatovat
Klimu jsem desinfikoval tím sprayem s dlouhou hadičkou, ale nedělám si moc iluze o tom, jak účinné to je. Klima sice pak pěkně voní, ale je to spíš vytloukání klínu klínem.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 09.11.2011 10:14, RE: jinak
David V napísal:
Jo, s tou spotřebou máš pravdu, to bych měl trochu updatovat
Klimu jsem desinfikoval tím sprayem s dlouhou hadičkou, ale nedělám si moc iluze o tom, jak účinné to je. Klima sice pak pěkně voní, ale je to spíš vytloukání klínu klínem.
Jo, voňavkou se dají navonět i houbičky . Ono to opravdu potřebuje občas generální úklid, desinfekce sice leccos zabije, ale zůstane to tam.

S tím filtrem mi kdysi říkal kámoš, že jednou jel s jakýmsi autem a přestože to mělo celkem použitelný motor, tak to bylo líné a nebyl schopen z toho vytáhnout ani stovku. Pak ho napadlo prozkoumat filtr a ten tam byl snad od výroby a už se nedalo mluvit o filtru, ale o špuntu. Tak ho nahradil a auto ožilo.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 02.01.2012 00:02, Majitel
Koloss napísal:
Já bych pouvažoval jinak. Pokud je tazatel takový technik, že chce sundat řemen z nefunkční klimy (který dost pravděpodobně pohání ještě něco jiného, nejspíš alternátor, patrně i posilovač řízení), tak by se zeptal trochu jinak. Vyměnil někdo třeba taky vzduchový filtr v sání motoru? Pokud tam je hodně dlouho, může být zanesený svinstvem tak, že se motor nemůže pořádně nadechnout a pak je z něj zdechlina.
Ta otázka byla upřímně stejně rychlá jako pohled pod auto. Nejdřív bych poukázal na to, že v autě nemám aut. klimatizaci ale A/C nebo to aspoň neni digi klima. Já se v tom prd vyznám ale řekl jsem si, ža hlavní účel A/C je ten, že i když je auto studený tak hned topí a v létě zase krásně chladí. Napadlo mě, že k tomu bude zapotřebí kompresor a když sem kouknul pod auto jediný co připadalo v úvahu byl onen díl poháněn řemenem z kliky.. Že je zde odpověď jsem nevěděl a přiznám se že sem řemen sundal (myslel sem si, že ulehčím motoru, známý říkal, že klimatizace bere i 15kW výkonu :/ ) Popravdě už po sundání jsem zjistil, že řemenice se otáčí zlehoučka a to mě hned "zklamalo". Nejdřív mi to vůbec nedošlo, ale když sem vyjel z garáže sem poznal, že mi "odešlo" servo, po okamžiku mi došlo, že sem odpojil servo. Ráno po cestě do práce po ujetí 5km mi začali zhasínat světla a dokonce přestali jít i tachometr a otáčkoměr a problikávala kontrolka dobijení. Sem rád, že 2km před prací byly po cestě lampy... Nechápu proč nešlo dobíjení, když má alternátor vlastní řemen a už vůbec nechápu jak funguje ta klima. Takže jsem to vrátil a jezdim bez problémů. Doufám, e sem někoho pobavil
reagovať
1 2


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému

podobné vozidlá v ponuke:


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.