0
späť
 

diskuze k tématu: Daewoo Matiz 0.8

kategórie zaradenia témy:
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 24.10.2007 12:27, RE: Poněkud jiné zkušenosti
Mart napísal:
Jsem takhle jednou jel ve svem byvalem voze - Fabia 1.4 44 kW ( tachometrovych) 140 km/h po dalnici do celkem tahleho stoupani (nedelam si legraci) a najednou me problikava Matiz ... myslel jsem, ze mam mzitky, ale pak jsem uhnul a Matiz v klidu zrychloval dal ))

Nevite jake motory se davaly do Matize ???
Pokud neměl zadní sedadla, měl tam implantován osmiválec Chevron 5,0...pozná se to podle 4 výfuků a bočních nástavců pro přívod vzduchu...sadu lze koupit v Hypernově ))))))
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 24.10.2007 12:35, RE: Poněkud jiné zkušenosti
Mart napísal:
Jsem takhle jednou jel ve svem byvalem voze - Fabia 1.4 44 kW ( tachometrovych) 140 km/h po dalnici do celkem tahleho stoupani (nedelam si legraci) a najednou me problikava Matiz ... myslel jsem, ze mam mzitky, ale pak jsem uhnul a Matiz v klidu zrychloval dal ))

Nevite jake motory se davaly do Matize ???
Do Matize dávali 0,8l a 1,0l (snad se nemýlím, možná 1,1). S první variantou se dá těch 140 km po dálnici jet, ale do kopců je to horší. Takže nejspíš varianta druhá.
P.S.
Je to docela légra "vytáčet" některé hrdé řidiče větších (což jsou všechny) a nadupaných aut. Někteři jsou ochotni nasadit i vlastní život ))...
Na stranu druhou má jízda s Matizem jednu nepříjemnou vlasnost - někteří řidiči žijí při pohledu na Matiz v omylu, že se jen stěží drží na kolech a rychlost nepřesahuje 30 km za několik hodin. Takže je zcela běžné, že se snaží předjíždět za každou cenu, nedávají přednost, protože se domnívají, že budou z křižovatky pryč než se k nim doplížíte apod. S tím se ovšem musí počítat, stejně jako s minimálními bezpečnostními prvky, malou hmotností auta s ohledem na rychlost, nárazy větru apod. Ale ujišťuji, že se s tím dá bez problémů žít...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 24.10.2007 15:27, RE: Poněkud jiné zkušenosti
Mart napísal:
Jsem takhle jednou jel ve svem byvalem voze - Fabia 1.4 44 kW ( tachometrovych) 140 km/h po dalnici do celkem tahleho stoupani (nedelam si legraci) a najednou me problikava Matiz ... myslel jsem, ze mam mzitky, ale pak jsem uhnul a Matiz v klidu zrychloval dal ))

Nevite jake motory se davaly do Matize ???
Mel jsem pujceny Matiz s litrovym motorem a kdyz se to auticko vyzene do trochu vyssich otacek, tak je jeho dynamika pro mnohe lidi sokujici. Ale ve 140 km/h uz musi mit posadka husi kuzi, na to to auto stavene neni.
PS: V teto diskuzi zaznel prispevek o vypinani klimatizace pri jizde do kopce. Mohu potvrdit, je to temer nezbytne, vlastni zkusenost z Krety, kde je tisicimetrove prevyseni na jeden zatah bezne.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 24.10.2007 15:37, RE: A je to tady...
zigi napísal:
kdo si pořád myslí, že nízký obsah znamená nízkou spotřebu, je teda pěkně na omylu.
Ono právě nízké obsahy maj vyšší spotřebu, ale to typický čech nikdy nepochopí...
Každopádně s tím benzínem od marketu je to pravda, jednou jsem tak tankoval a nemohl jsem pak z toho benzínu párkrát nastartovat, nikdy víc u marketu...
Ja mam taky matize a bere 5L a to s tim litame po dalnici i 160km/h takze chyba bude asi jinde
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 24.10.2007 15:44, RE: Dovča v Chorvatsku
anonym napísal:
A já v tomhle autě jel na dovolenou ve čtyřech lidech. :o) Zavazadla jela v jiném autě. Při jízdě s klimatizací bylo nutno ji do kopce vypínat, protože bych se s tim do žádnýho krpálu nevyškrábal. Když jsme tam dojeli, tak se přepálil jeden kabel od svíčky, tak to dokonce jelo chvíli jen na dva válce, přičemž to žralo jak osmiválec. Problém jsem tam vyřešil kabelem z golfa. Ted už je to auto pryč, ale sranda s tím byla. Taková městská koza se zvukem, který se podobal stádu nasr*ných křečků.
Jin...
ono s autem které je určené jako somrtaška do města a do zaměstnání.to je holt asi úděl Čechů,ze všeho dělat univerzála.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 24.10.2007 15:57, RE: Poněkud jiné zkušenosti
anonym napísal:
Mel jsem pujceny Matiz s litrovym motorem a kdyz se to auticko vyzene do trochu vyssich otacek, tak je jeho dynamika pro mnohe lidi sokujici. Ale ve 140 km/h uz musi mit posadka husi kuzi, na to to auto stavene neni.
PS: V teto diskuzi zaznel prispevek o vypinani klimatizace pri jizde do kopce. Mohu potvrdit, je to temer nezbytne, vlastni zkusenost z Krety, kde je tisicimetrove prevyseni na jeden zatah bezne.
S tím vypínáním klimy to není jen Matiz a nemusím až na Krétu...fabie 1,4 50 kW trochu naložená a stačí Vysočina - taky místy zatnout zuby, za dvě, plný a škrábu se jak na Gotthard ((
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 24.10.2007 16:02, RE: A je to tady...
stowaway napísal:
Škoda, že se recenzent se zvýšenou spotřebou smířil, a nezkusil zjistit, zda je vše OK...Kdysi měla žena Uno logo 1,0i a spotřeba taky přes 8 - chvíli jsem jí nadával, že jezdí jak tatar, pak mi to ale nedalo a začal jsem po tom jít - v servise akorát naměřili vysoké hodnoty na emisích - tak chytrý jsem byl taky , a zadarmo - při couvání smrděl benzín a výfuk byl černý jak roura od komína - ale diagnostika nic, čistá...Tak jsem to začal proměřovat ručně a časem jsem zjistil, že čidlo teploty vod...
Právě že jsem se nesmířil. Vyměnil jsem vzduchový a palivový filtr, přestal brát u supermarketů benzín, potom přišla výměna čerpadla. Ani potom to pod 7l prostě nešlo. Podotýkám ,že se jezdilo pouze po městě , žádná velká rovina to u nás není!!! Při cestě mimo město spotřeba klesala, ale myslím že moc pod 6 nešla. Záleželo jak kopcovitá byla trať. Podotýkám , že jsem spotřebu měřil od plné do plné. Někdo třeba dává na řeči lidí kolem, že to jezdí za 5 a pak s tím žijí celou dobu. Pokud sem četl různé starší testy na netu nebo jinde tak mi dávali celkem za pravdu. Ten motor údajně pochází ,nevím přesně , z nějákého japonce a nikdy nevynikal nějak zvlášť nízkou spotřebou. To tam psali a mě se to bohužel potvrdilo.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 24.10.2007 16:13, RE: A je to tady...
anonym napísal:
Ja mam taky matize a bere 5L a to s tim litame po dalnici i 160km/h takze chyba bude asi jinde
Nevim, vzdycky jsem kamaradce ujizdel, mela matize 1.0 a ja fávo. Uz jenom to papírove zrychlení 1.0 ma 17s a 0.8 sna dokonce 18,5. (fávo 14s, kdyz je v OK stavu a je to ta starsi verze 136, jednobody pak jeli mnohem hur)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 24.10.2007 16:13, RE: A je to tady...
anonym napísal:
Ja mam taky matize a bere 5L a to s tim litame po dalnici i 160km/h takze chyba bude asi jinde
Tak to bych chtěl vidět
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 24.10.2007 16:18, RE: A je to tady...
anonym napísal:
Ja mam taky matize a bere 5L a to s tim litame po dalnici i 160km/h takze chyba bude asi jinde
A ten Red Bull lijete i do nádrže? Nebo jste si předtím dali někde v baru křídla?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 24.10.2007 16:32, RE: A je to tady...
anonym napísal:
Právě že jsem se nesmířil. Vyměnil jsem vzduchový a palivový filtr, přestal brát u supermarketů benzín, potom přišla výměna čerpadla. Ani potom to pod 7l prostě nešlo. Podotýkám ,že se jezdilo pouze po městě , žádná velká rovina to u nás není!!! Při cestě mimo město spotřeba klesala, ale myslím že moc pod 6 nešla. Záleželo jak kopcovitá byla trať. Podotýkám , že jsem spotřebu měřil od plné do plné. Někdo třeba dává na řeči lidí kolem, že to jezdí za 5 a pak s tím žijí celou dobu. Pokud sem č...
Je to divné, vidíte sám, že celou diskusí se táhne jako červená nit spotřeba mezi 5 -6 ltr . Bohužel mi chybí osobní zkušenost - ale měl jsem léta autobazar, a z tvrzení majitelů těchhle aut jsem náchylný tomu věřit. Je ale pravda, že Matizy vlastní převážně starší lidé nebo hodně mladé rodinky, což nejsou ty správné skupiny pro ostrou jízdu, jezdí spíše klidně, na jistotu a spotřebu, a podle toho to pak vypadá...Nezvedla se ta spotřeba po instalaci toho škodováckého čerpadla ? ( mohlo dávat větší tlak, než je zdrávo ) Ale mám pocit, že pravdy se nedobereme, příčin zvýšené spotřeby je tolik, že není místo ani je vyjmenovat - každopádně bych to neřešil laborováním s filtry, vždy se první musí udělat diagnostika ( nejlépe v autorizovaném servisu, ne na nějakém Bosch univerzálu ),pak změřit tlaky..a tak dál...je to dlouhé, a drahé, pokud nemáte štěstí...Také jsou zvláštní ty problémy s benzínem u supermarketů - tak jednoduchý motor by na kvalitu paliva neměl být moc citlivý, pokud je v pořádku...a jsme zase u toho...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 24.10.2007 16:47, RE: A je to tady...
stowaway napísal:
Je to divné, vidíte sám, že celou diskusí se táhne jako červená nit spotřeba mezi 5 -6 ltr . Bohužel mi chybí osobní zkušenost - ale měl jsem léta autobazar, a z tvrzení majitelů těchhle aut jsem náchylný tomu věřit. Je ale pravda, že Matizy vlastní převážně starší lidé nebo hodně mladé rodinky, což nejsou ty správné skupiny pro ostrou jízdu, jezdí spíše klidně, na jistotu a spotřebu, a podle toho to pak vypadá...Nezvedla se ta spotřeba po instalaci toho škodováckého čerpadla ? ( mohlo dávat vět...
Právě že po výměně čerpadla se to trochu zlepšilo. Těsně po koupi jsem byl i na technické a emisích u jedněch poctivců ,kteří mě málem nepustli kvůli chybějícím pojistkám, vše bylo ok tak nevím. Za 5,5 jsem také jel, ale ne ve městě. Tam přeci stačí pár studených startů a kratčích jízd a spotřeba je ta tam. Podotýkám, že pro mne průměrná spotřeba znamenala 95% ježdění po městě.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 24.10.2007 17:02, spotřeba - majitel
S autem jsem byl chvili po koupi na stk a emisích a vše bylo ok. Výměnil jsem i všechny filtry a hlavně po výměně čerpadla se to o něco zlepšilo. Podotýkám,že průměrná spotřeba je pro mě z 95% jízda po městě s několika studenými starty a kratšími jízdami. Za 5,5 jsem také jezdil, ale ne po městě. Záleží jestli tvrzení o 5 l spotřebě se zakládá na poctivém měření od plna do plna nebo jen od řečí lidí , kteří vídí malé auto jenž nikdy nežere víc jak 5l ,a s tím pak žijí celou dobu. Já měřil ,ale pod 7 ani náhodou. Zdravým všechny
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 24.10.2007 18:16, RE: A je to tady...
anonym napísal:
Právě že po výměně čerpadla se to trochu zlepšilo. Těsně po koupi jsem byl i na technické a emisích u jedněch poctivců ,kteří mě málem nepustli kvůli chybějícím pojistkám, vše bylo ok tak nevím. Za 5,5 jsem také jel, ale ne ve městě. Tam přeci stačí pár studených startů a kratčích jízd a spotřeba je ta tam. Podotýkám, že pro mne průměrná spotřeba znamenala 95% ježdění po městě.
No právě, pokud nic neodhalí obyčejný měřák na emise, ještě to neznamená, že vše je OK, město a kopce taky udělají svoje - u nás nic z toho není....naštěstí - pokud máte tak kruté podmínky, že Matiz bere přes 7, za kolik by jezdil dvoulitr ?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 24.10.2007 18:20, Neuvěřitelné
Asi budu za rejpala, ale s Matizem na dovolenou do Chorvatska nebo denně 100 km mi přijde jako masochizmus. Je pravda, že když je nouze, tak i šídlo oholí, ale stejně. Za 7 litrů jezdím kombinovaně s 306 Bk, 1,6 8v... Když kolem mě profičí např. Corsa OPC nebo Saxo VTS, tak budiž. Jezdit v tomhle 160 (byť tachometrových) je slušně řečeno nerozum. Ano, do města super, ale bít se hrdě v prsa, jak to fičím na dálnici v takovéhle skořápce? Trošku znouzectnost, ne? P.S. A nechat v tom jezdit svojí ženu nedejbože s dítětem nevypovídá zrovna o tom, že mi na nich kdovíjak záleží...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 24.10.2007 19:57, Pepe
Ale je fakt, že jezdím s mou dodávkou o nosnosti 1,8t 130-140 km/h. a takové matize si dávám k večeři.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 24.10.2007 20:33, RE: Neuvěřitelné
Pepe napísal:
Asi budu za rejpala, ale s Matizem na dovolenou do Chorvatska nebo denně 100 km mi přijde jako masochizmus. Je pravda, že když je nouze, tak i šídlo oholí, ale stejně. Za 7 litrů jezdím kombinovaně s 306 Bk, 1,6 8v... Když kolem mě profičí např. Corsa OPC nebo Saxo VTS, tak budiž. Jezdit v tomhle 160 (byť tachometrových) je slušně řečeno nerozum. Ano, do města super, ale bít se hrdě v prsa, jak to fičím na dálnici v takovéhle skořápce? Trošku znouzectnost, ne? P.S. A nechat v tom jezdit svojí že...
Většinou do diskuzí nepíšu, jen si je čtu, dnes mi to ale nedá a musím se podělit o to, co jsem viděl v přímém přenosu na vlastní oči, je to dva dny... z vedlejší ulice vyjela paní v Matizu a měla nějaké špatné pohnutí smyslů a vůbec nezaznamenala, že vjíždí na hlavní, po té právě jela Fabie a tipuji nijak rychle, řekl bych správných městských padesát (jen můj odhad). Byla to sekunda nebo setina sekundy, kdy jsem viděl, jak Matizu mizí vše od předního skla směrem dopředu, vzduchem letí stovky střepů a kousků a najednou ticho... Pak už jsme jen utíkali a volali sanitku... Pán z Fabie vystoupil bez problémů, to se bohužel nedá říct o paní z Matize, tu odvezli s těžkými zraněními a nejhorší je, že jsme z auta vyndali ještě malé dítě, které lékaři odvezli také...Auta byla rozbitá obě, ale Matiz strašně moc, já prostě musím za svou osobu říct, že tohle auto manželce nikdy nekoupím a nikdy bych ji v něčem takovým nenechal vozit naše dítě! Znovu podotýkám, že to je můj názor... Podle mě prostě fyziku nevochčiješ....
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 24.10.2007 20:35, RE: Neuvěřitelné
Pepe napísal:
Asi budu za rejpala, ale s Matizem na dovolenou do Chorvatska nebo denně 100 km mi přijde jako masochizmus. Je pravda, že když je nouze, tak i šídlo oholí, ale stejně. Za 7 litrů jezdím kombinovaně s 306 Bk, 1,6 8v... Když kolem mě profičí např. Corsa OPC nebo Saxo VTS, tak budiž. Jezdit v tomhle 160 (byť tachometrových) je slušně řečeno nerozum. Ano, do města super, ale bít se hrdě v prsa, jak to fičím na dálnici v takovéhle skořápce? Trošku znouzectnost, ne? P.S. A nechat v tom jezdit svojí že...
Měl jsem Matize cca. 2 roky, ještě když jsem byl na studiích a auto mi jezdilo do 6 litrů na 100km. Auto jsem nešetřil, dalo se jet i 150, ale to už jsem měl odkrvené klouby na rukou, jak jsem svíral volant S těmi dodávkami jsem měl potíže, když nebyli moc naložený, ale favority a feldy 1,3 jsem si dával dycinky. Dneska se tomu už směju, nebyla to špatná léta a na Matýzka nedám dopustit. Jediný, co bylo na prd, že když jsem se připoutal a zapoměl jsem na to, tak jsem si matese občas přinesl na žádech domů))))
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 24.10.2007 20:47, RE: A je to tady...
anonym napísal:
Právě že po výměně čerpadla se to trochu zlepšilo. Těsně po koupi jsem byl i na technické a emisích u jedněch poctivců ,kteří mě málem nepustli kvůli chybějícím pojistkám, vše bylo ok tak nevím. Za 5,5 jsem také jel, ale ne ve městě. Tam přeci stačí pár studených startů a kratčích jízd a spotřeba je ta tam. Podotýkám, že pro mne průměrná spotřeba znamenala 95% ježdění po městě.
K té spotřebě-taky mi čistě po městě žere 6,5(léto), a 7,0l/ (zima). Meziměsto do 5,5l, dálnice kolem 6-6,2l/100km. Omezovač otáček se aktivuje při 170km/h (tachometrových). Doporučuji nezkoušet, pokud nemáte namontovaná křídla.
Podivuji se akurát nad údajem o dolévání oleje-tam by mohl být pes zakopán. Já nedolévám nic, cca 1xročně měním náplň i s filtrem.
Stran pasivní bezpečnosti-jsem trochu roztržitý, tak mám za 4 roky 2 kolize cca v 50-60-tce. Boční nárazy na stranu řidiče. Pokřivené dveře, blatník. Nic se mi nestalo. Ve městě se s ním o život nemusíte bát.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 25.10.2007 00:58,
"malý se naučil v autě zvracet" )) ...tento výrok vydá víc než za 1000 slov, charakteristika auta nám je rázem jasná.
reagovať
1 2 3


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.