0
späť
 

diskuze k tématu: Dacia Duster - s DUŠí TERénní

kategórie zaradenia témy: francouzská vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 30.08.2010 06:02, Test
Duster si v ČR najde nepochybně mnoho zájemců. Vrcholně vybavený testovaný exemplář v ceně 435 000 Kč se však pravděpodobně neprodá ani jeden, k čemu jsou tedy závěry z takového testu?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 30.08.2010 09:21, nepřesná informace v článku
Autor článku uvádí v tabulce nesprávnou informaci.Duster s motorem 1,5 dCi 85 k 4x2 na trhu od 1.8.2010 není a zatím nebude údajně proto,že byla malá poptávka.Opak je asi pravdou.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 30.08.2010 09:37, ideál pro východní evropu
Vzhledově skoro druhý Honker nicméně toto na trhu chybělo. Niva je trochu malá a přecejen už out. Na cestě v ní člověk přecejen trochu trpí. Spotřeba taky nic moc. Koupit vylítanou Fronteru či Terrano I taky není pro všecky řešení. Ono verze 4x2 ani není potřeba. Je to předokolka na hrubších gumách = bohatě stačí. Jde spíš o tu jednoduchost a odolný podvozek. Kdo zná magistrály východní Evropy, tak ví, že prostě ty čepy, závěsy, tlumiče atd běžných cestovních aut dostávají velmi tvrdě zabrat. Asfalt zvlněný a vydrolený, krajnice chybí, po dešti na cestě bláto a kamení. O terrén nejde, o tvrdou cestu ano, tam to uplatnění najde A benzín mají levný, pump (tankuje vám obsluha a platíte vždy předem) majlí plno. Normální benzín 4x2 na hrubých gumách a čau pipi, verze za 400 fialových je zcela zbytečná. Ještě aby to nehnilo a dobré.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 30.08.2010 11:39, RE: nepřesná informace v článku
Badi napísal:
Autor článku uvádí v tabulce nesprávnou informaci.Duster s motorem 1,5 dCi 85 k 4x2 na trhu od 1.8.2010 není a zatím nebude údajně proto,že byla malá poptávka.Opak je asi pravdou.
V ceníku je tato varianta však již naceněna, proto ji uvádím v přehldu. Pokud však toužíte po verzi 4x2, dejte od ní ruce pryč. Jedině 4x4 (důvody uvádím v článku).
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 30.08.2010 12:58, Duster
Tohle auto je tak žádané,že automobilka nestíhá krýt poptávku,tohle se Dacii opravdu povedlo.Původně jsem chtěl Škodu Yeti,hlavně proto,že moje současné BMW X5 uvízne na každé jen trochu zablácené cestě která jde mírně do kopce (BMW by opravdu nemělo dělat SUV,jsou fakt jen na silnici),ale počkám si na Dacii,pro cesty na chatu (5 kilometrů polňačky) to bude ideální volba
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 30.08.2010 13:47, RE: Duster
Rover623 napísal:
Tohle auto je tak žádané,že automobilka nestíhá krýt poptávku,tohle se Dacii opravdu povedlo.Původně jsem chtěl Škodu Yeti,hlavně proto,že moje současné BMW X5 uvízne na každé jen trochu zablácené cestě která jde mírně do kopce (BMW by opravdu nemělo dělat SUV,jsou fakt jen na silnici),ale počkám si na Dacii,pro cesty na chatu (5 kilometrů polňačky) to bude ideální volba
Rovere623, než uděláš nějaké unáhlené rozhodnutí, skuz nejdřív přezout na jiné pneumatiky, možná to ten problém vyřeší. Přesednout z X5 do dacie bude trochu šok. Vterénu bude dacie lepší, už proto, že je podstatně lehčí a má možnost uzavření lamelové spojky natvrdo, navíc má i hrubší gumy z výroby. Kolik toho ale najedeš v terénu a kolik na silnici? A právě na silnici X5 bude lepší o několik světelných let. Dacie bude konkurentem spíš Suzuki jimny a Lada niva, v základní 4x4 verzi 1,6 to budou používat lesníci, myslivci a podobní.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 30.08.2010 13:57, RE: Duster
subarák napísal:
Rovere623, než uděláš nějaké unáhlené rozhodnutí, skuz nejdřív přezout na jiné pneumatiky, možná to ten problém vyřeší. Přesednout z X5 do dacie bude trochu šok. Vterénu bude dacie lepší, už proto, že je podstatně lehčí a má možnost uzavření lamelové spojky natvrdo, navíc má i hrubší gumy z výroby. Kolik toho ale najedeš v terénu a kolik na silnici? A právě na silnici X5 bude lepší o několik světelných let. Dacie bude konkurentem spíš Suzuki jimny a Lada niva, v základní 4x4 verzi 1,6 to budou p...
Přesně tak. X5 nelze s Dusterem na silnici srovnávat. Je to jiná třída - liga.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 30.08.2010 14:24, RE: Duster
Petr - TipCars.com napísal:
Přesně tak. X5 nelze s Dusterem na silnici srovnávat. Je to jiná třída - liga.
Rover623 si dělá prdel, neboť to co napsal přece ani jinak chápat nejde.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 30.08.2010 14:29, Ach jo
Technická chyba:

její čelní plocha 2,42 m2 představuje aerodynamický odpor Cx = 0,42

Cx je součinitel aerodynamického odporu a na čelní ploše je to nezávislá veličina. Vozidlo v terénu pak zastaví malá světlá výška, nemalá je naopak vhod. Pak už hlavně zase ta čeština

Tvrdý plasty nikoho nemůžou urazit.
klasické kliky dveří jsou lakové v barvě karoserie
ovladač elektrického nastavování zpětných zrcátkem pod madlem
řadový čtyřválec notoricky 1.5 dCi notoricky známý
při ... vysocích nárocích na dynamiku
a solidní práce s plynovým pedál.
se ovládá otočným přepínačem umístěném pod středovým panelem
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 30.08.2010 14:30, RE: Duster
Alda napísal:
Rover623 si dělá prdel, neboť to co napsal přece ani jinak chápat nejde.
Taky si myslím.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 30.08.2010 14:38, RE: Duster
Alda napísal:
Rover623 si dělá prdel, neboť to co napsal přece ani jinak chápat nejde.
Aldo to nemusí být legrace, viděl jsem, jak maník s Nissan Pathfinder stál celkem na rovný louce po jarním tání, pravda trochu rozblácený, a nemohl se hnout, vzorek totálně zalepený a kolečka se točila a točila a auto stálo. Měl tam mladou kočku, asi se chtěl ukázat, jaký to má auto, no povedlo se. Nejvíc chyb podle mě vzniká mezi sedačkou, pedály a volantem, technika všechno nespasí.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 30.08.2010 14:42, RE: Ach jo
Koloss napísal:
Technická chyba:

její čelní plocha 2,42 m2 představuje aerodynamický odpor Cx = 0,42

Cx je součinitel aerodynamického odporu a na čelní ploše je to nezávislá veličina. Vozidlo v terénu pak zastaví malá světlá výška, nemalá je naopak vhod. Pak už hlavně zase ta čeština

Tvrdý plasty nikoho nemůžou urazit.
klasické kliky dveří jsou lakové v barvě karoserie
ovladač elektrického nastavování zpětných zrcátkem pod madlem
řadový čtyřválec notoricky 1.5 dCi notoricky známý
při ... vysocích nárocích na...
Díky, prověřím to. Jinak čelní plochu uvedla sama automobilka, stejně tak ten odpor.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 30.08.2010 14:47, RE: Ach jo
Koloss napísal:
Technická chyba:

její čelní plocha 2,42 m2 představuje aerodynamický odpor Cx = 0,42

Cx je součinitel aerodynamického odporu a na čelní ploše je to nezávislá veličina. Vozidlo v terénu pak zastaví malá světlá výška, nemalá je naopak vhod. Pak už hlavně zase ta čeština

Tvrdý plasty nikoho nemůžou urazit.
klasické kliky dveří jsou lakové v barvě karoserie
ovladač elektrického nastavování zpětných zrcátkem pod madlem
řadový čtyřválec notoricky 1.5 dCi notoricky známý
při ... vysocích nárocích na...
Díky, opraveno. Trpím vynecháváním slov, slabik, koncovek.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 30.08.2010 15:04, Pekne
Ale zajimalo by me jak je to s bezpecnosti (tuhost karoserie) a pak jak je osetren vuz proti korozi? Diky za odpoved
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 30.08.2010 15:05, RE: Duster
subarák napísal:
Aldo to nemusí být legrace, viděl jsem, jak maník s Nissan Pathfinder stál celkem na rovný louce po jarním tání, pravda trochu rozblácený, a nemohl se hnout, vzorek totálně zalepený a kolečka se točila a točila a auto stálo. Měl tam mladou kočku, asi se chtěl ukázat, jaký to má auto, no povedlo se. Nejvíc chyb podle mě vzniká mezi sedačkou, pedály a volantem, technika všechno nespasí.
No jo, ale kdyby někdo měl X5 a chtěl trochu víc průchodnosti terénem, tak nesáhne po Dusteru, ale nějakém Subaru, třeba.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 30.08.2010 15:19, RE: Ach jo
Petr - TipCars.com napísal:
Díky, prověřím to. Jinak čelní plochu uvedla sama automobilka, stejně tak ten odpor.
Problém není v udané ploše, ta bude velká u každého SUV (tlustého auta), ale jde o to, že Cx je součinitel, který se používá k výpočtu celkového odporu a víceméně vypovídá o tom, jak se konstruktérům podařilo postavit aerodynamicky čisté vozidlo, bez ohledu na to, jak velké je. Cx 0,42 je hodně, ale nedělám si iluze, že by třeba X5 na tom bylo výrazně lépe.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 30.08.2010 15:24, RE: Ach jo
Petr - TipCars.com napísal:
Díky, opraveno. Trpím vynecháváním slov, slabik, koncovek.
Já vím, že to vypadá, že furt remcám, ale musím taky napsat, že si uvědomuji, že těžší je napsat vlastními slovy celý článek, než převzít téměř beze změn tiskovou zprávu automobilky a nazvat ji "První jízdní dojmy".
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 30.08.2010 19:05, RE: Ach jo
Koloss napísal:
Já vím, že to vypadá, že furt remcám, ale musím taky napsat, že si uvědomuji, že těžší je napsat vlastními slovy celý článek, než převzít téměř beze změn tiskovou zprávu automobilky a nazvat ji "První jízdní dojmy".
Já jsem rád, že nacházíte nedostatky. Za 1. - je vidět, že text čtete, 2. nakonec to vždy vyladíme a za 3. - diskuze jede .-)

Já ty nedostatky potom už ani nevidím a většinou myslím rychleji než píšu. Máte pravdu, že testy píšu z patra a nic nepřebírám ... nečtu dokonce ani testy kolegů z některých redakcí, protože bych se nad klady rozčílil ..
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 30.08.2010 20:19, RE: Pekne
anonim napísal:
Ale zajimalo by me jak je to s bezpecnosti (tuhost karoserie) a pak jak je osetren vuz proti korozi? Diky za odpoved
Údajně je to SUV, váha necelých 1300 kg dokonce s dieslem. To už na karoserii asi moc železa nezbylo. No jsem celkem zvedav na ten crash test. Pokud někdo kupuje SUV hlavně kvůli bezpečnosti tak tady je asi na špatné adrese. Ale možná se pletu.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 30.08.2010 21:50, RE: Duster
subarák napísal:
Aldo to nemusí být legrace, viděl jsem, jak maník s Nissan Pathfinder stál celkem na rovný louce po jarním tání, pravda trochu rozblácený, a nemohl se hnout, vzorek totálně zalepený a kolečka se točila a točila a auto stálo. Měl tam mladou kočku, asi se chtěl ukázat, jaký to má auto, no povedlo se. Nejvíc chyb podle mě vzniká mezi sedačkou, pedály a volantem, technika všechno nespasí.
Ale jo ale z X5 do Dusteru? Jo kdyby z X5 do Toyoty LC, to už se dá pochopit.
reagovať
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.