David V napísal:
Tento výrok bych si dovolil zpochybnit. 9 ltr/100 mohla mít průměrnou spotřebu při běžné jízdě, ale rozhodně ne při 100 km s plným využitím potenciálu motoru.
Ještě to napíšu jinak - spotřeba výrazně roste s používáním brzdového pedálu. Čím častěji se na něj šlape, tím větší je spotřeba. Předpokládám, že při plném využití potenciálu motoru bylo nutné na tento pedál hoodně šlapat a není možné v tomto režimu s benzínovým 123 kW motorem jezdit za 9.
Ještě je možnost těchto 123 kW využít bez brz př...
To byla taková "zvláštnost" toho motoru, že (samozřejmě když to trochu PŘEŽENU!) bral stále skoro STEJNĚ.
U 6tiválcového třílitrového Brumly se dle jízdy (zda 70 "plynule" na výjezdu z města či těch 220-230 km/h) spotřeba pohybuje od nějakých 6-7 l/100 km po cca 23 l na 100 km, resp. "okamžitých" ještě VÍCE při "naplno" zrychlování do těch NAD200kilometrových rychlostí...
U "zlatíčka" Xsara VTS byla spotřeba STÁLE 9 litrů (opět ZDŮRAZŃUJi, že maličko "nadsazuji"!)
PS: Tím ".. při plném využívání potencionálu motoru" jsem myslela tak nějak "celkově", tedy PRŮMĚRně - prostě KDYŽ se to "hodilo" využívala jsem výkon a PRŮMĚRná spotřeba byla 9 l/100 km (ale při až NEuvěřitelně malých "odchylkách")
Pěkný den (v Citroën Xsara VTS docela byl ,-)