mufik.martin napísal:
Takze bych tedy mel jezdit konstatne v otackach,kde mam maximum tociveho momentu? V mem pripade 2500? A v pripade 16V jezdit ve 4 tis otackach?
Spousta lidí tady píše nesmysly. Mám dojem, že si někde něco přečetli a teď s tím vyrukovali a po..... se. Pokud pojedu se svým vozem 2.0i 16V po rovince a mírně z kopce, tak pojedu kolem 2000rpm (klidně i 17000 a bude to max. optimální, jak pro motor, tak pro spotřebu. Nesmí být slyšet cvakat vnetily a motor musí mít kultivovaný zvuk. Jakmile se začne chvět a začne cvakat, tak už je podtočený, ale takhle nikdo nejezdí. Naopak pokud pojedu do mírného kopečka, tak pojedu kolem 2500rpm a bude to optimální. Zásada platí: poslouchat motor, sledovat vibrace a pokud je pal. PC, tak je to ideální. Teda popkud není z koncernu VW, který fixluje až o 0,8L/100km. Na závěr: Saxo neznám, ale doma máme P106, 1,2 r.v. 96 a horší sráč jsem dlouho neviděl. Manželce se líbil a já blbec jsem podlehl. Auto je věčně v servisu, diagnostika, výměna svíček, čidel a pořád je někde nějaký problém. (při rozjezdu se dusí) Volant má zemědělské vůle, na tak malé auto jde velmi ztuha a svezení v něm je spíše utrpení, než zážitek. Když jsem chtěl koupit něco menšího od japonců,(civic,323,micra atd.) tak se jí nelíbil vzhled a teď trpíme oba. Já scháním na ten sráč kupce a moje paní chodí často pěšky, protože auto je po servisech. Když jsem se ptal, jestli je to normální, tak mi bylo řečeno, že celkem jo.