0
späť
 

diskuze k tématu: Citroën C6 - dojmy majitele stručně a jasně

kategórie zaradenia témy: francouzská vozidla
PetrT
počet príspevkov1076
dátum registrácie24.05.2009
Nedela 13.12.2015 18:38, xxxx xxxx xxxxx
U prvni A8 jsem myslel ze je vzduch, u tech BMW bude jen vyrovnavani zadni napravy a vim jiste ze kombi v E39 byl kompresor pod rezervou.
On ten vzduch bude pohodlnejsi, ale ne spolehlivejsi ani lepsi na jizdni vlastnosti. Jinak i u S klasse se setri, tomu ver.
A Hydroaktiv je komplexnejsi, bezi na tom i brzdy napriklad. Drazsi to bude zcela jiste.
reagovať
Reno
počet príspevkov1352
dátum registrácie30.03.2010
Nedela 13.12.2015 21:59, RE: xxxx xxxx xxxxx
PetrT napísal:
U prvni A8 jsem myslel ze je vzduch, u tech BMW bude jen vyrovnavani zadni napravy a vim jiste ze kombi v E39 byl kompresor pod rezervou. On ten vzduch bude pohodlnejsi, ale ne spolehlivejsi ani lepsi na jizdni vlastnosti. Jinak i u S klasse se setri, tomu ver. A Hydroaktiv je komplexnejsi, bezi na tom i brzdy napriklad. Drazsi to bude zcela jiste.


Podvozek z Citroenu je dražší než ze Mercedesu. Určitě. Přestali prodávat techniku
z Citroenu, byla na MB moc drahá a vyvinuli si vlastní vzduchový podvozek. Levnější.
A šetří se u Mercedesu, ale u Citroenu ne, tam ho pro jistotu přestali úplně prodávat.
btw. tady je výňatek z testu C5 z Hydractive

C5 je místy možná až moc houpavá, nicméně to není neřešitelný problém. Podvozek Hydractive III+ má i „sportovní“ režim, který ho přitvrdí a pak takřka nebude poznat rozdíl od konvenčního podvozku: tlumiče + pružiny. Auto se přestane houpat, přes nerovnosti se nebude neznatelně přenášet, ale začne drncat a do zatáček se přestane naklánět. Jenže řízení s pevným (neotáčejícím se) středem volantu a všechny ostatní systémy zůstanou beze změny, nalazené na pohodu a klid, takže na sportování to stejně není.



reagovať
Zdeny60
počet príspevkov1247
dátum registrácie08.09.2009
Pondelok 14.12.2015 06:16, Mimo soutěž - něco o SpecB a poznatků 645i
SpecB s automatem jsem měl, už ne, loni šlo k novému majiteli. Ale pocit z něj stále trvá a dodnes lituji svého rozhodnutí ho prodat. Jednak auto jako celek je výborně vyvážené jak co do zatížení náprav, tak díky rozložení výkonu na nápravy. Samosebou, že i u něj je celkem velká míra nedotáčivosti, jinka to ani u civilních aut nemůže být a jen Lancia HF je odlišná )co jsem měl možnost na vlastní ruce zkusit a je to malý velký zázrak), ale ta míra nedotáčivosti je velmi malá v porovnání s 90% ostatních aut. Prostě tohle se nedá přejít jinak, než konstatováním, že absolutní většina ostatních aut je v tomot ohledu podstatně EXP2 horší. Co se týká spotřeby, tak LZE jezdit za 8,5, ale taky za 10, ale i za 20. A věř, že za 12 se 645 nechytně, to ti dám písemně, třeba i arabsky. Ta totiž váží o 500 kg víc a to hravě smázne rozdíl těch asi 70kW jejího výkonu navíc. Takjže v reálu půsbí 645 těžkopádně, příšerně nedotáčivě, neohrabaně a líně, i když MOŽNÁ při měření zrychlení by na rovném úseku mohla být rychlejší. To ovšem nic nemění na tom, že jízdně prostě SpecB na hony převyšuje pocity z jízdy. K té spotřebě - když chci resp. chtěl jsem jet ekonomicky, tzn. striktně jsem dodržoval limity dle GPS, tak není problém jet za zmíněných 8,5, možná o fous méně. To je hranice, ka, se 645 nepodívá ani náhodou. S ní jsem jel stejnou trať stejným způsobem a bylo tam 11, míň ani Ň, spíše něco přes. Ale pokud se vyjelo na Skřítek (to asi u nás v Jeseníkách neznáš), tak nahoře na tebe vesele mrkalo číslo začínající 2. To Spec. B nahoru vylítlo jako drak a spotřeba byla kolem 16 litrů - jenže zatáčky se jely o hodně rychleji, protože to to auto umožnilo.

K tomu řízení náklonu - už si nepamatuji, jak se to jmenovalo. Ale fungovalo to tak, že při prudkých manévrech, něco jako třeba losí test, nějaká automatika - zřejmě hydraulika - vyrovnala náklon auta a celek působil, jako by na vteřinu auto přestalo mít pružiny a tlumiče, prostě to šlo na tvrdý doraz. Jak jsem psal, zpočátku jsem se leknul, protože když prudce v rychlosti nad 60km/h škubneš volantem, tak auto začne předkem klesat. To je holt, fyzika. jenže po desetině vteřiny se ten náklon zastavil a odspod auto něco nakoplo tak, že jis málem nadskočil na sedačce a udělalo to hned dvakrát - jednou doleva a hned pod druhé, když jis vracel volant do přímého směru. Buch buch. Tak tohle bych v autě nesnesl a, ale věřím, že se tahle pitomost dá nějak SW vypnout. Celkem si nedovedu představit, jak se to mohlo chovat třeba na sněhu.... Stačil by zajíc a reflex vyhnout se. A jsem si jist, že by to nemuselo dopadnout dobře.

Tolik moje srovnání z těchto dvou zcela odlišných aut. SpecB byl skoro se dalo říct sporotvní kombík s vysokou UH (rodinný provoz, dovolené, velké přepravní možnosti), zatímoc 645 je GT, která měla navodit euforii z jízdy. No nevím, no. Jediné, co se jí nedalo upřít, byl zvuk V8. O zbytku nejsem vůbec přesvědčen.
reagovať
PetrT
počet príspevkov1076
dátum registrácie24.05.2009
Pondelok 14.12.2015 08:59, xxxx xxxx xxxxc
Zdeny neber to jako rypani, ale u Legacy H6 automat je na spritmonitoru cca 11,2l a u 645 13,5 coz mi vzhledem k vaze a typu motoru prijde jako velmi maly rozdil.
Pred 10 lety me vezl zakaznik novou 645 na Vysocinu a pc ukazoval 9,2. Dobre si pamatuju jak jsem na to koukal, jeli jsme normalne svizne. Taky uz jsem tu jednou psal ze znam cloveka s outbackem co jezdi za 17l a presto to auto miluje. Dojizdi denne 20 km mestem, mhd by to mel i rychlejsi :D
V8 BMW jde vycitat spoustu veci, ale spotrebu ne.
Jinak mas pravdu, ty auta nejde srovnavat, psal jsem jen o motoru.
reagovať
Reno
počet príspevkov1352
dátum registrácie30.03.2010
Pondelok 14.12.2015 21:18, sadfljks j kůla jlůsaj ldfs jů
Tak popořádku. Kdybych nejezdil s 650kou dva roky velmi svižně za 13,5 litru /v čemž bylo zahrnuto občas i 285 km/h/ a neměl vyzkoušeno, že v rámci předpisů jsem schopen se přiblížit normované spotřebě 11,5 litru, s velkou převahou městského provozu, možná bych ti ty blafy i věřil.
Nedotáčivé? S 650kou stačilo najet do zatáčky, přidat trochu plyn a autu se začal předbíhat zadek.
A nemůžu ti podat přímé srovnání, ale společný okruh na fastestlaps je Wakefield park, 645i ho zvládla
za 1min 11 sekund a legacy spec B ale varianta 2,5 (předpokládám, že s turbem) za 1m 14 sekund.
A pro srovnání ještě WRX STI z roku 2007 za minutu a deset, takže o sekundu lepší čas, ale s vysloveně sportovním náčiním... takže ty tvoje odhady trochu nehrajou:)
reagovať
Reno
počet príspevkov1352
dátum registrácie30.03.2010
Pondelok 14.12.2015 21:26, asf asdf asfd asfd
Ani na chvilku nezpochybňuju, že jedna erzeta lesem by z 645i udělal hromádku šrotu. Ale na běžné cestě či okruhu, bohužel Zdeny, pořád má výkon svoji hodnotu. A zdá se, že ta nedotáčivá těžká mrcha velmi zdatně sekunduje těm tvojim vysněným vozům. Ačkoliv zatímco šestka se skutečně prezentuje jako GT, ve skutečnosti je srovnatelná s těmi tvojimi skutečně sportovními vozy.
reagovať
Reno
počet príspevkov1352
dátum registrácie30.03.2010
Pondelok 14.12.2015 21:27, jhljlk jjklkjlk ajklj klj
A ten systém, co popisuješ, jsem u BMW nikdy neviděl, neslyšel o něm, nezažil jsem ho.
reagovať
Reno
počet príspevkov1352
dátum registrácie30.03.2010
Pondelok 14.12.2015 22:06, RE: xxxx xxxx xxxxc
PetrT napísal:
Zdeny neber to jako rypani, ale u Legacy H6 automat je na spritmonitoru cca 11,2l a u 645 13,5 coz mi vzhledem k vaze a typu motoru prijde jako velmi maly rozdil.Pred 10 lety me vezl zakaznik novou 645 na Vysocinu a pc ukazoval 9,2. Dobre si pamatuju jak jsem na to koukal, jeli jsme normalne svizne. Taky uz jsem tu jednou psal ze znam cloveka s outbackem co jezdi za 17l a presto to auto miluje. Dojizdi denne 20 km mestem, mhd by to mel i rychlejsi :D V8 BMW jde vycitat spoustu veci, ale spotrebu ne.Jinak mas pravdu, ty auta nejde srovnavat, psal jsem jen o motoru.


já tam vidím 12,59
http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/6-BMW/39-6er.html?exactmodel=645
reagovať
Kade
počet príspevkov1
dátum registrácie05.03.2016
Sobota 05.03.2016 22:48, Pro Reno
Zdravim, jasným příkladem těchto výše jmenovaných vlastností je Xantia Aktiva. Díky asi nejsložitějšímu podvozku v dějinách motorismu se auto chová na rovině měkce ale například při prudkém zatočení se auto skoro vůbec nenakloní, můžete dělat, co chcete a prostě je neustále v rovině. Má na každé nápravě stabilizační pístnici, a ty přes různá mechanická táhla reagují na náklon a vůz vyrovnávají a to nejen ve směru příčném, tak i v podélném. Nehledě na zatížení má stále stejnou výšku podvozku. Doporučuji vyzkoušet. Bohužel plně funkčních kousků již asi není tolik. Jiné automobilky jdou svojí cestou, např. Němci by nikdy nekopírovali Fr. Místo vynálezu např CommonRailu šli vlastní cestou a vzniklo PD. Jinak například RollsRoyce používá(nebo používal) odpružení Citroen...
reagovať
PetrT
počet príspevkov1076
dátum registrácie24.05.2009
Sobota 05.03.2016 23:08, RE: Pro Reno
Kade napísal:
Zdravim, jasným příkladem těchto výše jmenovaných vlastností je Xantia Aktiva. Díky asi nejsložitějšímu podvozku v dějinách motorismu se auto chová na rovině měkce ale například při prudkém zatočení se auto skoro vůbec nenakloní, můžete dělat, co chcete a prostě je neustále v rovině. Má na každé nápravě stabilizační pístnici, a ty přes různá mechanická táhla reagují na náklon a vůz vyrovnávají a to nejen ve směru příčném, tak i v podélném. Nehledě na zatížení má stále stejnou výšku podvozku. Doporučuji vyzkoušet. Bohužel plně funkčních kousků již asi není tolik. Jiné automobilky jdou svojí cestou, např. Němci by nikdy nekopírovali Fr. Místo vynálezu např CommonRailu šli vlastní cestou a vzniklo PD. Jinak například RollsRoyce používá(nebo používal) odpružení Citroen...


RR nikdy systém Citroen nepoužíval, to je prý jen mýtus. Měl velmi podobný ale ne stejný. Byl jsem poučen člověkem který staré RR opravuje u Litomněřic.

reagovať
Citroenak
počet príspevkov727
dátum registrácie13.04.2012
Pondelok 07.03.2016 08:00, Hydro u RR
S tymto by som nesuhlasil.

http://www.autoforum.cz/predstaveni/citro-n-konci-s-hydraulickym-odpruzenim-padne-za-obet-snizovani-nakladu/

Je tam jasne napisane, ze jediny zakaznik tejto tovarne bude rolls royce.
reagovať
PetrT
počet príspevkov1076
dátum registrácie24.05.2009
Pondelok 07.03.2016 20:22, RE: Hydro u RR
Citroenak napísal:
S tymto by som nesuhlasil. http://www.autoforum.cz/predstaveni/citro-n-konci-s-hydraulickym-odpruzenim-padne-za-obet-snizovani-nakladu/Je tam jasne napisane, ze jediny zakaznik tejto tovarne bude rolls royce.


Minimálně u starých RR (cca 1980) hydraulika slouží jen u držování výšky podvozku, auto má jinak normální pružiny. Běžně se třeba na Silver Shadow prodávají tlumiče které Citroen nemá.

https://automobilrevue.cz/rubriky/automobily/historie/rolls-royce-revoluce_39983.html
reagovať
MisoF
počet príspevkov6
dátum registrácie04.07.2013
Sobota 09.07.2016 15:33, Xantia Activa
S tou Xantiou Activa je to tak, že ju zatiaľ v Losom teste stále nikto neprekonal, ani Porsche, ani Ferrari Testarossa ;) http://teknikensvarld.se/algtest/
reagovať
Citroenak
počet príspevkov727
dátum registrácie13.04.2012
Pondelok 11.07.2016 08:28, Citroen Xantia activa
Je obrovska skoda, ze citroen nedotiahol jej pretekarsku verziu na okruhy a ostala iba vo faze prototypu. Pravdepodobne ale bola prilis tazka s hydraulikou. Je to uz ale jedno, pretoze hydraulika konci, a namiesto nej budeme mat 'hydraulicke dorazy'. Hadam to bude aspon trochu fungovat.
reagovať
1 2


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému

podobné vozidlá v ponuke:


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.