David V napísal:
Hele a ta pneumatika sníží spotřebu o 0,2 l/100 km benzínu nebo nafty? A u litrovýho Yarise nebo u 4,2-litrové A8?
A nebylo by vhodnější z kopce vypínat motor?
Z článku jsem se dozvěděl vůbec mnoho užitečných věcí:
Tak například je nejlepší jezdit sám, protože další osoby zvedají spotřebu. Dále je určitě nejlepší si na letní dovolenou s koly, zásadně kola nebrat, protože zvyšují spotřebu o závratných 30%, to stejné v zimě na hory. Rozhodně bez střešního boxu. Jednak má vysoký čelní odpor a jedna...
Autor zapomněl zmínit, že nejlepší by bylo nevyjet vůbec a jít pěšky nebo jet na kole!
Jinak jsou věci, které si prostě při jizdě nikdo neodpustí - topení v zimě, klimatizace v létě, rádio... Stejně tak si neodpustíš to kolo na střeše když jedeš na dovolenou. To prostě používáš a od toho auto máš.
Pokud si ale mohu vybrat pneu, která šetří palivo a penu, která to moc neumí, tak je jasné co vyberu.
Blbé je ale udávat pokles spotřeby o 2 deci na 100 km, když člověk neví z kolika litrů. Lepší by bylo vyjárření v procentech.
Mimochodem bych bral, kdyby se pneumatiky označovali energetickou úporností tak jako jsme na to zvyklí u domácích spotřebičů a spotřební elektroniky. Protože úsporu paliva reklamují skoro všichni výrobci....
Jinak jsem se z článku nic nového nedozvěděl, možná proto, že už tu chodím délé a tyto informace se tu plus mínus jendou, dvakrat do roka v nejaké formě objeví.