Pondelok 17.05.2010 23:18,
motory HDi
Asi mě Kylie bude kamenovat, ale měl bych pár poznámek k motorům HDi.
Co se týká motoru 1.6 HDi, tak už to dnes není žádný výkřik technologie a řeči o tichém chodu jako u benzínu jsou jen marketingové řeči. To, že existují i hlučnější motory, neznamená, že by tento byl ten z nejtižších. Motor 2.0 HDi 100 kW je o něco tižší a tón hluku je trochu tlumenější a řekl bych příjemnější. (Pozorováno u vozu Ford Focus 2 s motory TDCi; nevěřím, že u Citroënu s motory HDi bude situace výrazně odlišná). Jinak ten turboefekt tam je také, o tom žádná diskuze - lze jej pozorovat.
Co se týká spolehlivosti, tak na mém voze s motorem 1.6 TDCi 80 kW se se mnou pravděpodobně "loučí" dvouhmotý setrvačník, a to už při nájezdu cca 130 tkm, a to - jak mi bylo naznačeno - nejsem sám, takže problémy s dvouhmotým setrvačníkem nemají jen vozy s TDI PD, ale i s common-raily, jenom u Fordu apod. se o tom nějak moc nemluví.
Co se týká spotřeby, už jsem o tom kdysi psal, pro osamělého jezdce jezdícího poklidným tempem bez nákladu bude spotřeba 1.6 HDi o cca 0,5 l/100 km nižší, než u dvoulitru, naopak při větším zatížení při rychlostech okolo 160+ km/hod bude 2.0 HDi úspornější.
Co se týká předností těchto motorů, pravdou je fakt, že tyto se dají poměrně dobře vytáčet až ke 4500 ot./min. bez přílišného propadu výkonu, takže při předjíždění lze klidně podřadit o 1-2 stupně a není třeba se bát točit až k omezovači (platí pochopitelně pro prohřátý motor).
Dronte Mauricijský.
reagovať