... tak tohle bude asi SLOŽITĚJŠí, přiznávám že NEvím jak to "vysvětlit" - to je na DELŠí povídání (a spíše - no .. URČITĚ - na "profesionála", než na mne).
Já sice VÍM (chápu) PROČ odborníci říkají to co se zde "amatérsky" snažím "vysvětlit" (a zřejmě NIKDO to NEchápe a dokonce tomu NEvěří ... a myslí si že to píši PROTOŽE ten motor/vůz mám - přitom je to spíše NAOPAK: "Mám ho PROTO, že je TAKový jak se o něm píše" ... dnes "nově" i v česku v AUTO-OJETINY).
Autor českého "hodnocení" NEnapsal nic jiného, než to co si roku můžete přečíst v podobných německých materiálech - spíše je ZAJÍMAVÉ, "že a proč" tomu zde lidé NEvěří ... že by se němečtí a čeští auto-novináři "spikli"?!? ,-)
S tím "čtení" je to trochu "problém" a (hrozně) NErada bych se nějak "dotkla/urazila", tak "přepíši" pouhou "statistiku/průzkum": "85% lidí NEchápe psaný text/NEumí zpracovat podané informace, dalších cca 10% s němi NEumí následně pracovat".
Jsou to docela "šílená" čísla, ale jak se to říká
: "Na každém šprochu, pravdy trochu ..."
Co se týče toho v P406 - NEbrat atd. - to je ONO. Je to docela SLOŽITÉ a "odborník" k tomu CO je např. "ten pravý" motor k tomu či onomu autu dojde na základě 1000ců hodin praxe v kombinaci se ZNALOSTmi ... a ani v jednom se mu ni jeden z nás (myslím VŠECH nás "amatérů") NEmůže rovnat. Ostatně DŮVOD proč "můj" motor NE třeba v onom P406 atd. je mimochodem NAPSÁN i na jedné z těch 12ti stránek v posledních AUTO-OJETINách, kde je (dle mne) C5 "rozebrán" až VELMi dobře!
NEznám p. Dusila a přiznávám že NEmám moc "přehled" o jeho článcích, zato VÍM že napsal víceméně to SAMÉ co "znám" z německých textů (a ODPOVÍDÁ to i MÝM "praxoteoretickým" znalostem/zkušenostem = NĚCO na to BUDE! ,-)
Je trochu "tragikomické", že jsem napsala, že TO NENí o "číslíčkách" a vy odpovídáte ... že konkurence má lepší "číslíčka"
Této problematice se před časem (no možná už DELŠím ČASem .-) věnoval třeba německý AutoBild. Srovnávané vozy/motory v "reálném" provozu dopadly přesně OBRÁCENĚ než "číslíčka" naznačovala (pamatuji-li si dobře, papírově nejslabší a celkově nejHORŠími "číslíčky" disponovalo bmw, nejlepší bylo Volvo a pak tam bylo snad nějaké Audi a ... už nevím).
REÁLně nejlepší motor mělo pak bmw a ono Volvo bylo snad dokonce poslední ... ale NEjde mi zrovna o tenhle jediný testík jdoucí trochu "pod povrch" a právě "zmiňující/řešící" tu NEsmyslnost "číslíček", ale o "celek"
Ono podívat se na "číslíčka" logicky svádí a zdá se to "jasné", ale praxse je přeci ZCELA jiná. Všichni se nejprve dívají (na mimochodem snad nejNEsmyslnější údaj) zrychlení 0-100 km/h a pak na výkon. Přitom snad i DŮLEŽITĚJŠí je točiv ý moment a JEŠTĚ důležitější jak si ten toč.moment a výkon spolu (na křivkách grafu) "notují" a i když to už JE "smyslupná/důležitá" informace, ani ta vám NEřekne JAK motor "působí" v praxi. TYPICKOU ukázkou (zcela) NEsmyslné "honby" za "číslíčky" je UKONČENí výroby fenomenálního/skvělého/fantastického motoru V8 4.4 od bmw (byl myslím i "motorem roku") a jeho rychlé nahrazení ne snad špatným, ale HLAVNĚ větším/"číslíčkově" výkonějším 4.8, neb konkurecne přišla s objemnějším motorem a ...
... a je opravdu téměř NEmožné lidem "vysvětlit", že je JEDNO zda jedete s motorem 4.4 či 4.8 a zda má výkon "xy" nebo "xy + 10", ale mnohem Mnohem MNOHEM důležitější je JAK se ten konkrétní motor "chová" při "běžné" jízdě.
PS: Bohužel spěchám, tak jen "velestručně" - STEJNÉ je to i Citroën V6 3.0 (který dopručily poslední AUTO-OJETINY, rok ho tu doporučuji JÁ, a roKY ho doporučují německé Gebrauchtwagenkatalog(y) apod.
Mohu se jen opakovat, PROJEĎTE se jakýmkoliv třílitrem - já mohu srovnávat třeba s bmw a PAK asi "pochopíte" o čem je řeč (o "číslíčka" prostě NEjde!)
Tím NEchci říci, že se "brumlomotor" bmw R6 vyrovná! Řeč je o tom, že při "normální" jízdě (a je JEDNO jakou jedete rychlostí - jde o to jak se motor "chová" jak "zní" při "běžné" jízdě - a tam je "brumlomotor" možná i NADprůměrný a když vám tady teď napíši, že MNĚ "vyhovuje" v 5ti - 6ti t. otáčkách VÍCE zvuk Brumly než Bentley W12 a teď už to bude OPRAVDU "zlé", já RADĚJi zvuk Brumly než V12 ve Ferrari Maranello - a to jsou motory co mají OPRAVDU o HODNĚ lepší "číslíčka" (a počet válečků a 2násobný objem) než Brumla. Trochu to snad "osvětlí" když napíši, že STEJNOU trasu jedu s Brumlou i s ... třeba něčím co má VÍCE než 2-NÁSOBNÝ objem cca STEJNĚ rychle (v REÁLNÉM provozu "narážíte" spíše na LIMITy silnic a provozu, než na limity ... třeba konkrétně Brumly - jeho REÁLNÉ výkony jsou zhruba takové jak se kdysi psávalo o Rolls Royce - výkon je "dostatečný" ,-)
Najdu-li si chvilku (jdu se zrovna "přesouvat prostorem" .-), a napadne-li mne ještě nějaký "příklad", zkusím to ještě nějak "osvětlit/dovysvětlit"
PS: Co se týče rozvodů - co 20 t. vám je u V6 3.0 komplet udělají v AUTORIZOVANÉM servisu a mění se až po 240.000 km - takže "no problem" - to že se v česku "musí" měnit při KAŽDÉ bazarové koupi, to je "chyba JINÉHO TYPu" (že se v česku "podtáčejí" tachometry - neb to NENí trestný čin - to NEbude "chyba" Citroën, že? .-)
PPS: S tím "šedý průměr" se KRUTĚ mýlíte (nebo si OPRAVDU myslíte, že se němečtí i čeští motorističtí novináři a já "domluvili" abychom "zmátli" čtenáře Lidovky.cz a TipCars? ,-)
Popravdě i kdybychom se "rozkrájeli" v česku taková motorizace ještě DLOUHO bude "okrajová" (smutné mi příjde, že lidé jenž ani NE"tuší" se "rozhodnou" - a to DOSLOVA, prostě se "rozhodnou", že to je JINAK, než profík/odborník napsal ... to jsem NEmluvila o sobě .-)
Pěkný den (já čím VÍCE mám PRAXE, tím MÉNĚ mne zajímají "číslíčka" - televizor s VĚTŠí obrazovkou a VĚTŠím rozlišením NEmusí být nutně "lepší/příjemnější" na koukání .-)