Zvirak napísal:
Já bych jen k tomu předjíždění / pružnosti uvedl jen tolik. Ten rozdíl benzin / nafta v průběhu výkonu a krouťáku je nejvíc znatelný na dálnici.Uvedu můj konkrétní případ. Moje auto 1.8 (98kW) a služební O2 2.0TDI (103kW.Když při 100km/h šlápnu v obou na 5 na plyn, jak nafouká turbo, o2 má s malou prodlevou téměř všechen krouťák, benzin ihned začne zrychlovat, ale o trochu pomaleji. Při cca 130km/h je zátah při sešlápnutí + - stejný. Mezi 140 a 150, kdy začíná nafta oproti benzinu znatelně vadnout, tam benzinu pořád roste výkon, Tah se reálně zvyšuje až někam 200-210. (max je někde u 220-225).Abych se k takové rychlosti dostal s O2, musim si vzit dovolenou. Ale ty zvuky co motor vydává jsou už nezdravý. Já bych benzin neměnil, vždycky mám výkonovou rezervu a táhne lineárně prakticky až do omezovače. Takovej luxus u nafty neni, nadruhou stranu je nafta díky nízkopoleženýmu krouťáku příjemná na klidné ježdění.V reichu na dálnici většinou jezdim rychlejc. To byste nevěřili jak škodovkáři a VW čuměj jak pučtok, když je při 200 + lízne fiat a oni z chrochty víc nedostanou, ikdyž se snaží :)Ještě doplním, když jsem před lety jel poprvý s O2 TDI, říkal jsem si, že pěkně jede. Tak jsem začal předjíždět kamion s pocitem, že při takovým tahu budu hned před nim. Jaký to byly ale horký chvilky, když mi zvadl motor, když jsem byl přesně vedle kamionu...Je pravda, že s naftou se člověk musí naučit jezdit
Chtěl bych vidět Fiat s 98 kW jak při 200 km/h někoho lízne.
A teď tu o Jeníčkovi a Mařence jo....