anonym napísal:
Tuto diskuzi nepovažuji na úrovni a stejně tě nepřesvědčím, takže končím.
Diskuze je totálně mimo mísu a teď některé věci, které Vás mohou zajímat:
- co je v kolech za plyn (suchý vzduch nebo dusík nebo jiný plyn) je naprosto lhostejné, důležitý je pouze tlak toho plynu a prosím žádné báchorky na toto téma, všechny, vyjma nehořlavosti dusíku vyvrátím)
- křídla a arůzné aerodynamické blbůsky sice zvýšují přítlak, ale negativně se projeví na jízdních odporech, čili bez nich se auto na tu rychlost dohrabe snáze, ovšem je těžko ovladatelné (proto se tam dávají.
- potřebný výkon - věc, která se nedá okecat je závislá na odporu prostředí a se zvyšující se rychlostí se výkon zvyšuje kubicky. V praxi to znamená že pro dvojnásobnou rychlost je potřebný osminásobný výkon. Zde je důkaz:
potřebný výkon :P=F*v součin hnací (v podstatě odporové )síly a rychlosti pohybu
odporová síla: F=1/2*ro*v^2*S*cx aerodynamický tlak na plochu upravený součinitelem cx
Dosadíme do původní rovnice P=1/2*ro*v^2*S*cx*v = 1/2*ro*v^3*S*cx
A teď s čísly pro 250 km/h, teplotu 15°C, tlak 1013 a čelní rozměry 1,6 x1,5 m a součinitel odporu 0,32
P=0,5*1,3*69.44^3*1,6*1,5*0,3 = 128,57 kW
K tomu je nutno přičíst valivý odpor kol po vozovce, který u tak velkých rychlostí má taky relativně velkou hodnotu, protože je vůz aerodynamickými silami přitlačován k zemi, ale jeho hodnota bude třeba 10-15% té hodnoty první.
Nechci spekulovat, které auto je schopno této rychlosti dosáhnout, píše jsem chtěl jen ukázat o jak velkých výkonech se bavíme.