Fanda napísal:
Zdravím,příčina problému nebyl špatný olej,ale osmiventilová hlava motoru,která umí za určitých okolností nasát piliny z katalyzátoru.Dojde tím k opotřebení vodítek ventilů a jejich následnému zničení.Dvanáctiventilová hlava motoru tímto problémem netrpí,proto např.vw Polo měl již dříve ve verzi 44 kw hlavu z 51 kw motoru a byl pouze přiškrcen na řídící jednotce.Fabia se bohužel tohoto řešení dočkala,až koncem roku 2011.Jinak motor HTP 51 kw problémy nemá a ve SM je označen,jako skvělá volba,ale tímto se hodně odeběhlo od původního tématu.
Tak především ta hlava je jen šestiventilová, tři válce krát 2 ventily = 6
Já ve VW Polo mám 1.2 HTP, 40 kW verze, najeto bez větších problémů 320 tkm, motor šlape v podstatě jako nový. Ono hodně záleží jak se s tím jezdí, jestli se nešidí servis atd.
Každopádně těhle motorů se vyrobilo přes 3 miliony, do Fabky, Pola atd, tak bych to neviděl na nějaký megaprůser, vzhledem k tomu kolik jich jezdí a počtu zničených ventilů/hlav atd...
Nevýhodu vidím v omezené dynamice, na dálnici je to fakt slabé...
Výhoda jednoznačně dobrá spotřeba, bez probému do 6 litrů. Levný servis, nemění se rozvody, řetěz je super.
BTW 12 ventilová vezre naopak trpěla přeskakováním rozvod. řetězu, napínák je tlačen jen olejem, což při studeném startu je problém....Detaily hledejte na cimbu autosport, tam byl pěkný článek....
Howgh.