0
späť
 

diskuze k tématu: Citroen C4 s dieselem - jaký je?

kategórie zaradenia témy: poradna, technické dotazy, francouzská vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 11.03.2010 13:22, RE: Benzín ??? Jak kdy a v čem ....
Koloss napísal:
Obecně souhlasím, zevšeobecnil bych to tak, že argumentů pro diesel přibývá s narůstajícím rozdílem ve spotřebě paliva u odpovídajících benzínových a naftových motorizací jednoho modelu. Třeba S-max bych asi s benzínem nechtěl, spotřeba by už byla nepříjemná.

Ale je tam jedno ale - emise. Emise CO2 doporučuju ignorovat, je to pro člověka neškodný plyn, pro rostliny potrava. Globální oteplovači se zdiskreditovali svým profláknutým lhaním a zkreslováním. Jenže u seřízeného benzíňáku tím emise víc...
O emise tady ale opravdu nejde. Neznám žádného majitele nového auta ve svém okolí, který by si kupoval auto podle emisí (snad někteří nepřímo - podle spotřeby, ale to nemusí být až tak platné).
Jinak - abych se vrátil k článku o Citroënu C 4 - pokud má někdo tak zvrácený vkus a chce si dobrovolně za svoje těžce vydělané peníze koupit C4 (a skousne ten příšerný interiér - proč se vůbec nedělá analogová - klasická - varianta jako u svého času Fiatu Tipo ???), tak rozhodně vzhledem ke kategorii auta bude nejlepší volba 1.6 benzín. Peníze si doporučuji schovat i tak, určitě na té uchvatné palubce něco brzo odejde, (nebo - vzhledem k silnicím - na podvozku určitě). Ušetřit se dá za zabezpečení - tato auta se nopak téměř vůbec nekradou (to je jediná výhoda, která mě napadá).
Pro Davida a Kolosse : .... u značek jako Audi, ale určitě BMW a Mercedes bývá srovnatelný diesel DRAŽŠÍ než BENZÍN, protože je konstrukčně náročnější (i přes přímý vstřik u benzínu). To co Vy řešíte u ojetých auta, tj. opravy majitelé těchto nových aut neřeší, a určitě je nepodezřívám z toho, že by neměli na tu trochu benzínu (oproti naftě) navíc peníze. Prostě jim z mnoha důvodů více vyhovuje charakteristika (průběh/výkon v závislosti na otáčkách) u dieselu. Je sice pěkné, že si můžu atmosférický benzín vytočit někam k 7 t. otáčkám, ale na trase Plzeň - Brno a dál, a na pravidelné ježdění je (turbo) diesel lepší volbou. P.S. : .... v nejmenovaném německém časopisu udělal test : 2 nové Mercedesy E kombi, jeden 200 CDi (136 k, nafta) a druhý 63 AMG (528 k, benzín) na trase 1000 km, po dálnicích - přes Německo (tj i bez omezení rychlosti), jinak ale dodržovali (kde byla) předepsanou rychlost. Výsledek : ... nejsilnější seriové vyráběný E model byl v cíli o 13 minut dříve než nejslabší E model, náklady ale byly (vč. nákladů na palivo a pojištění a amortizaci) : 826 euro x 372 euro. ...(pro zajímavost : tankování bylo : 199 ltr super plus benzínu x 92 ltr. nafty)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 11.03.2010 13:38, RE: Benzín ??? Jak kdy a v čem ....
Robe napísal:
O emise tady ale opravdu nejde. Neznám žádného majitele nového auta ve svém okolí, který by si kupoval auto podle emisí (snad někteří nepřímo - podle spotřeby, ale to nemusí být až tak platné).
Jinak - abych se vrátil k článku o Citroënu C 4 - pokud má někdo tak zvrácený vkus a chce si dobrovolně za svoje těžce vydělané peníze koupit C4 (a skousne ten příšerný interiér - proč se vůbec nedělá analogová - klasická - varianta jako u svého času Fiatu Tipo ???), tak rozhodně vzhledem ke kategorii aut...
Že vy vždycky hledáte nějaký srovnání, kde se míchají jabka s hruškama. Srovnání 136 koňovýho benzínu s 528 koňovým benzínem by taky dopadlo špatně pro výkonnější stroj v ohledech spotřeby. Zajímavé by bylo srovnání stejných vozidel, stejného výkonu, ale různých paliv. A tam se dá usuzovat na odchylku mezi 15-25%. To je jak dělat stejný test s litrovým benzínovým Yarisem a 3-litrovou naftovou Q-7. Rozdíl v časech hodina a spálené nafty podstatně více.
Myslím, že na případě Mondeí od Mufíků je krásně ukázaný, jaká je realita, když se člověk pustí do hlubší analýzy.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 11.03.2010 13:47, RE: Benzín ??? Jak kdy a v čem ....
mufik.martin napísal:
Ano psal jsem, ze benzin nam bere okolo 8,5 a naftak ze mi bere kolem 6,5 coz je rozdil 2 litry, ale pokud jedu jsem jezdil priblizne stejne trasy za podobne dynamiky tak tam jsou vetsi rozdily nez ty 2 litry. i kdyz bych to prepocetl na 2 litry rozdilu tak to je cca 20 tis kc rocne rozdil. Ale pokud jedu tech 140 na tempomat tak me dle palubaku bere nafta 5,8 a benzin nevim, nema palubak, ale kdyz jsem vyjel jednou skoro celou nadrz po dalnici na dlouhe strece tak me vyslo tech 9 litru. Jinak C...
Okamžitá spotřeba při ustálené rychlosti není podstatná. Podstatná je spotřeba na nějakou dlouhou vzdálenost, která ukazuje všechny typy a styly jízdy. Já mám dlouhodobou spotřebu po 9000 km na hodnotě 9,1 l/100 km (2,5 V6 170k) a momentálně jezdím posledních 350 km městského a příměstského provozu za 9,5 l/100 km. Skutečná čísla na skutečném autě s benzínovým motorem.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 11.03.2010 14:38, RE: Benzín ??? Jak kdy a v čem ....
mufik.martin napísal:
Ano psal jsem, ze benzin nam bere okolo 8,5 a naftak ze mi bere kolem 6,5 coz je rozdil 2 litry, ale pokud jedu jsem jezdil priblizne stejne trasy za podobne dynamiky tak tam jsou vetsi rozdily nez ty 2 litry. i kdyz bych to prepocetl na 2 litry rozdilu tak to je cca 20 tis kc rocne rozdil. Ale pokud jedu tech 140 na tempomat tak me dle palubaku bere nafta 5,8 a benzin nevim, nema palubak, ale kdyz jsem vyjel jednou skoro celou nadrz po dalnici na dlouhe strece tak me vyslo tech 9 litru. Jinak C...
Zaráží mě ten chybějící palubní počítač u benzínu. To jsem myslel, že to je v základu. Jinak chápu, že ten benzín byl problém sehnat se slušnou výbavou, sám jsem ho sháněl půl roku. Chtěl jsem ten dvoulitr benzín a velurový interiér, kterej se dával jen jako Ghia a ještě ne do každé. Nakonec jsem to trefil i s tempomatem stabilizací a protiprokluzem a dokonce střešním oknem, heč! Jinak ale ten protiprokluz na sněhu byl na nic, když mě zastihlo provní sněžení na letních, tak jsem nebyl schopen vyjet mírný kopeček, dokud jsem to nevypnul. Normálně to pomalu zpomalovalo, až jsem zůstal stát. Pak jsem sice kola trochu protočil, ale zase jsem se rozjel.

Je jasné, že nafťák má menší rozptyl ve spotřebě v extrémech a tak v zácpách a vyšších jízdních průměrech ty rozdíly ve spotřebě benzínu a nafty vyrostou. To pak ty výpočty vypadají jinak.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 11.03.2010 15:31, RE: Benzín ??? Jak kdy a v čem ....
David V napísal:
Že vy vždycky hledáte nějaký srovnání, kde se míchají jabka s hruškama. Srovnání 136 koňovýho benzínu s 528 koňovým benzínem by taky dopadlo špatně pro výkonnější stroj v ohledech spotřeby. Zajímavé by bylo srovnání stejných vozidel, stejného výkonu, ale různých paliv. A tam se dá usuzovat na odchylku mezi 15-25%. To je jak dělat stejný test s litrovým benzínovým Yarisem a 3-litrovou naftovou Q-7. Rozdíl v časech hodina a spálené nafty podstatně více.
Myslím, že na případě Mondeí od Mufíků je kr...
Ad srovnání :
1) Já nehledám - viz. : ... nejmenovaný německý časopis (o autech)
2) Auta najela na na kilometr stejnou trasu
3) Test byl právě z Německa, kde je na větší části dálnic neomezená rychlost (resp. omezená jen provozem)
4) Výhoda větší rychlosti se rozplynula s nutností vícekrát tankovat (a to mají Mercedesy větší nádrž, za příplatek tuším i 80 ltr.), běžné bývá kolem 60 ltr. ....
5) Šlo o reálném srovnání v reálném provozu
6) Motor V 8 od AMG o obsahu 6,2 ltr. nelze podezírat z toho, že má malý točivý moment (Nm.)
.... a tak dále a tak dále. Ten rozdíl v dojezdu toho slabého dieselu jen o 13 min. stojí za zamyšlení
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 11.03.2010 16:03, RE: Benzín ??? Jak kdy a v čem ....
Robe napísal:
Ad srovnání :
1) Já nehledám - viz. : ... nejmenovaný německý časopis (o autech)
2) Auta najela na na kilometr stejnou trasu
3) Test byl právě z Německa, kde je na větší části dálnic neomezená rychlost (resp. omezená jen provozem)
4) Výhoda větší rychlosti se rozplynula s nutností vícekrát tankovat (a to mají Mercedesy větší nádrž, za příplatek tuším i 80 ltr.), běžné bývá kolem 60 ltr. ....
5) Šlo o reálném srovnání v reálném provozu
6) Motor V 8 od AMG o obsahu 6,2 ltr. nelze podezírat z toho,...
1), 2), 3) Dobře, německý časopis srovnával nesrovnatelné - auta s různě velkými motory a výkony jela každé jinou trasu za různých podmínek rozdílem 13 minut a 100 litrů paliva. Lze z toho udělat nějaký kvalifikovaný závěr? Nelze! Přijde mi na tom něco zajímavé? Nepřijde, vzhledem k tomu, že neznám konkrétní podmínky jízdy. Je to test naprosto k ničemu.
4), 5) V reálném provozu při dodržování omezení nelze nahnat žádný zásadní čas, na to se nemusí dělat testy. Ale lze systémem brzda-plyn nebo plynulou jízdou ve stejném čase dosáhnout diametrálně různých spotřeb. Na to se také nemusejí dělat testy. Takže styl brzda plyn na dlouhé trati způsobuje časté zastávky u pump - nic neobvyklého.
6) Nikdy nelze posuzovat pouze motor, ale musí se posuzovat celek s převodovkou až ke kolům. Takže ohromná hodnota točivého momentu na motoru nezaručuje omračující dynamiku vozidla - teď mluvím konkrétně o naftových motorech. Stačí se podívat do specifikací vozidel a najít si kolonky točivý moment, výkon a zrychlení 0-100 a člověk zjistí, že se zrychlení je úměrné výkonu a ne točivému momentu. Například pro neustále propírané Mondeo jsou hodnoty následující:
2.0 benzín 107 kW (190Nm) 9,8s
2.0 TDCI 96 kW (330Nm) 10,1s
V pružném zrychlení na 4-ku má navrch nafťák, protože nabízí podstatě vyšší výkon v nízkých otáčkách než benzín. U benzínu by byla výhodnější 3-ka a tam zase nafťák nemá šanci.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 11.03.2010 16:20, RE: Benzín ??? Jak kdy a v čem ....
David V napísal:
1), 2), 3) Dobře, německý časopis srovnával nesrovnatelné - auta s různě velkými motory a výkony jela každé jinou trasu za různých podmínek rozdílem 13 minut a 100 litrů paliva. Lze z toho udělat nějaký kvalifikovaný závěr? Nelze! Přijde mi na tom něco zajímavé? Nepřijde, vzhledem k tomu, že neznám konkrétní podmínky jízdy. Je to test naprosto k ničemu.
4), 5) V reálném provozu při dodržování omezení nelze nahnat žádný zásadní čas, na to se nemusí dělat testy. Ale lze systémem brzda-plyn nebo p...
Tak ještě jednou : pro ty, co mají oční vadu (nebo neznají úplně všechna písmenka z abecedy) :
- auta jela STEJNOU trasu, proto jsem psal, že měly na km najeto stejně km
- auta vyjela stejně, tj. podmínky (provoz, počasí) byly stejné
- to, že jela v Německu (na rozdíl od nás) znamená, že AMG mohlo daleko více využít rozdílu ve výkonu (kde jsou navíc řidiči na rychlá auta zvyklí a z levého pruhu uhýbají - na rozdíl od nás)
- převodovky : nafta : 6st. manuál, AMG - 7 st. MTC sport. převodovka (automat)
- stejná auta, tj. stejná (+ - dáno rozdílem motorů) hmotnost, aerodynamika, diesel měl podstatně horší poměr výkon/hmotnost, tj. musel (pro dosažení nejlepšího času dojezdu) jet téměř pořád na max. schopností motoru (dle provozu), zatímco AMG určitě ne ....
- určitě to něco vypovídá (i u srovnatelných variant, např. 350 CDi x 350 CGi) by to bylo stejně, možná by dojeli (téměř zároveň), zřejmě ale o něco dřív diesel, nemusel by totiž tak často tankovat
- chtěl jsem ukázat na to, jak to vypadá v běžném provozu (vč. stání v kolonách, apod.) a proč se do střední - vyšší střední a luxusní třídy pořizují diesel motory.
A naposledy : ..... o rozdílech v cenách při pořízení ani o rozdílu v cenách nafty/benzínu při rozdílných spotřebách TO ALE OPRAVDU NENÍ !
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 11.03.2010 16:23, RE: Benzín ??? Jak kdy a v čem ....
David V napísal:
1), 2), 3) Dobře, německý časopis srovnával nesrovnatelné - auta s různě velkými motory a výkony jela každé jinou trasu za různých podmínek rozdílem 13 minut a 100 litrů paliva. Lze z toho udělat nějaký kvalifikovaný závěr? Nelze! Přijde mi na tom něco zajímavé? Nepřijde, vzhledem k tomu, že neznám konkrétní podmínky jízdy. Je to test naprosto k ničemu.
4), 5) V reálném provozu při dodržování omezení nelze nahnat žádný zásadní čas, na to se nemusí dělat testy. Ale lze systémem brzda-plyn nebo p...
Dopustil jsem se drobné nepřesnosti a naftové Mondeo má hodnotu zrychlení též 9,8s - původní číslo platí pro kombík, zatímco u benzínu to bylo pro sedan/liftback.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 11.03.2010 16:32, RE: Benzín ??? Jak kdy a v čem ....
Robe napísal:
Tak ještě jednou : pro ty, co mají oční vadu (nebo neznají úplně všechna písmenka z abecedy) :
- auta jela STEJNOU trasu, proto jsem psal, že měly na km najeto stejně km
- auta vyjela stejně, tj. podmínky (provoz, počasí) byly stejné
- to, že jela v Německu (na rozdíl od nás) znamená, že AMG mohlo daleko více využít rozdílu ve výkonu (kde jsou navíc řidiči na rychlá auta zvyklí a z levého pruhu uhýbají - na rozdíl od nás)
- převodovky : nafta : 6st. manuál, AMG - 7 st. MTC sport. převodovka (au...
Jo vidím, já četl nejela na km stejnou trasu a bylo tam najela. Ovšem v okamžiku, kdy se jejich cesty vlivem dosažené rychlosti rozdělily, tak už jela sice stejnou trasu, ale za různých podmínek. Stačí na státní jeden kamion, který nelze 10 km předjet a náskok je pryč.
Aha a já si bláhově myslel, že si lidi kupují naftová auta, aby ušetřili, a oni na peníze nehledí. Tak lidi jsou divnější, než jsem si myslel. Tak teď už rozumím i tomu, proč si je pak koupí jako ojetá. Netřeba dalšího vysvětlování. Ta poslední věta měla být první a ušetřili bychom si zbytečnou diskuzi.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 11.03.2010 16:55, RE: Benzín ??? Jak kdy a v čem ....
David V napísal:
Jo vidím, já četl nejela na km stejnou trasu a bylo tam najela. Ovšem v okamžiku, kdy se jejich cesty vlivem dosažené rychlosti rozdělily, tak už jela sice stejnou trasu, ale za různých podmínek. Stačí na státní jeden kamion, který nelze 10 km předjet a náskok je pryč.
Aha a já si bláhově myslel, že si lidi kupují naftová auta, aby ušetřili, a oni na peníze nehledí. Tak lidi jsou divnější, než jsem si myslel. Tak teď už rozumím i tomu, proč si je pak koupí jako ojetá. Netřeba dalšího vysvětlován...
Lidi jsou normální, jezdí tím, co jím lépe vyhovuje, míněno nafta x benzín. Srovnatelně (+-) výkonné motory budou u těchto aut dražší v naftě. Emise jsou majitelům (nových) aut v této kategorii úplně šuma fuk (standard je Euro 5).Jestli jste možnost jet (= řídit na delší trase) nový výkonný dieselový motor, tak to prosím udělejte, ušetříme si dlouhou diskusi (???) (doporučuji BMW, MB, ostatní jsou o 1 až 2 třídy po technologické stránce horší).
... jak psal Wendys : kdo měl možnost jet s novým dieselovým motorem (např. 320 CDi), tak si benzína pořídí jen s mimořádným sebezapřením (finančním) a rovnou si objedná největší možnou nádrž (jakou výrobce nabízí). Srovnání Mondea 2.0 i a 2.0 TDCi (TDCi 96 kW jsem shodou okolností měl) je pěkné, ale jako nová, stálo to TDCi podstatně více, u ojetých bych se rozhodně vybral to benzínové. Je to problém ale specifické konstrukce tohoto dieselu, naší nafty a z vlastní zkušenosti vím, že ani kvalitní nafta a aditivace VIFem dlouho nevydrží a je otázkou času, kdy se majitel tohoto motoru opět objeví ve specializovaném diesel servisu . S Mondeem (benzín, 1.8) jsem jako se služebním najel také hodně km, ale moderní dieslové motory ať už 4 válce (2.0) nebo 6 válce (3.0) od BMW (špička) nebo MB (taky slušný) nebo Audi (docela ujdou) jsou úplně někde jinde (i oproti Fordu, VW a zbytku světa, čest vyjímkám od Subaru).
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 11.03.2010 20:44, RE: Setrvačník
Koloss napísal:
Nebudu se přít, že předjetí je asi pohodlnější s TDCI, obzvláště při zatížení. Ale zase musím říct, že když je pěkná okreska se zatáčkami, tak tam nechám čtyřku a jízda je velice zábavná, auto jde za motorem přímo nedočkavě. Víc lidí je samozřejmě poznat, ale to až tak na tu pětku, při nižších kvaltech je to pořád v pohodě.

Jinak na čtyřku to ve 120 točí 4100 (ne 4700 jak jsem myslel), takže zrychlovat do 6000 znamená rychlost 175.

DPF je průser, protože na regeneraci (vypálení) je potřeba ust...
S DPF nemáte zcela pravdu, regenerace probíhá při plně zahřátém motoru a rychlosti nad 80 km/h. Nejvíc se ucpává při krátkých jízdách, při pojíždění ve městě a jízdním stylu "důchodce". Já třeba DPF mám a hlášku počítače o regeneraci jsem za 140 tisíc km ještě neviděl - jen jsem si o ní přečetl v manuálu. Stačí auto 2x za měsíc trochu projet mimo město a problém s DPF nemůže nastat.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 11.03.2010 22:59, RE: bohuzel...nic :(
Koloss napísal:
No a měl ho snad pochválit? Pokud je kritika přijata, může to vést k nápravě. Pokud kritika není, nestane se nic.
v tvem moudru je dulezite slovicko "může" - tj. muze, ale taky nemusi. myslim, ze tu byl pan Dvorsky za poslednich x mesicu za sve rady-nerady kritizovan uz dostkrat na to, aby to doslo snad i blbemu.

(nejen) mufin jen haze hrach na zed
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 12.03.2010 07:56, přesnost BC
Ještě se krátce vrátím k otázce přesnosti x nepřesnosti BC na dlouhé x krátké jízdy.
Napadlo mě, že nepřesnost na krátké jízdy (studený mtor) bude pravděpodobně způsobena přídavným naftovým topením. Samozřejmě se používá většinou asi jen u naftových motorů, takže u benzínů nevím proč tam je ta odchylka. U těch naftových motorů nejde o klasické nezávislé programovatelné topení, ale vlastně o závislé přídavné topení, které se automaticky sepne při studeném motoru, aby bylo docíleno rychlejšího prohřátí kapaliny. Toto je častý příplatkový prvek u hodně naftových aut. Alespoň tedy co já vim koncernu PSA. A taky vím, že hodně majitelů ojetin, kteří dané auto nekupovali jako nové ani neví, že tam toto přídavné topení mají. Funguje totiž zcela nezávisle na vůli řidiče.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 12.03.2010 11:05, RE: Setrvačník
Pavlik napísal:
S DPF nemáte zcela pravdu, regenerace probíhá při plně zahřátém motoru a rychlosti nad 80 km/h. Nejvíc se ucpává při krátkých jízdách, při pojíždění ve městě a jízdním stylu "důchodce". Já třeba DPF mám a hlášku počítače o regeneraci jsem za 140 tisíc km ještě neviděl - jen jsem si o ní přečetl v manuálu. Stačí auto 2x za měsíc trochu projet mimo město a problém s DPF nemůže nastat.
To co jste napsal, není nijak v rozporu s tím, co jsem napsal já. Zahřátý motor a rychlost 80 km/h nejsou jediné podmínky, ještě je potřeba takto ujet delší vzdálenost. Na okreskách dlouhodobě rychlost nad 80 km/h neudržíte, každá obec nebo ostřejší zatáčka vás zbrzdí. Zbývá jedině dálnice. Takže pokud prostě nemáte nějaký důvod jet tu delší vzdálenost po dálnici, tak nedáte motoru příležitost ten DPF zregenerovat.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 12.03.2010 13:06, RE: Setrvačník
Koloss napísal:
To co jste napsal, není nijak v rozporu s tím, co jsem napsal já. Zahřátý motor a rychlost 80 km/h nejsou jediné podmínky, ještě je potřeba takto ujet delší vzdálenost. Na okreskách dlouhodobě rychlost nad 80 km/h neudržíte, každá obec nebo ostřejší zatáčka vás zbrzdí. Zbývá jedině dálnice. Takže pokud prostě nemáte nějaký důvod jet tu delší vzdálenost po dálnici, tak nedáte motoru příležitost ten DPF zregenerovat.
Dle příručky k mému vozidlu regenerace DPF trvá jednu až dvě minuty - takže dálnici nevidím jako nutnost.
reagovať
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.