0
späť
 

diskuze k tématu: Chiptuning - cesta ke zvýšení výkonu a snížení spotřeby?

kategórie zaradenia témy:
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 14.05.2007 00:08, Co na to Martin
No tak tohle mi přijde jako nabídka na letáku tuningové firmy. TZN. Je to super, větší výkon, menší spotřeba, stejné opotřebení...
Určitě by mě zajímalo, co by na tohle řekl Martin Vaculík.
Ps: záruka 5 let je naprosto naprd, už vidím, jak si někdo jde po šesti letech koupit např. za 150 000,- nový motor, jelikož starý odrovnal.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 14.05.2007 00:09, moje zkušenosti
Otec měl Octavii s 66kW chipnutou na 85kW, u ní byl znatelný nárust výkonu a taky se snížila spotřebe. Já mám teď Fabii v základu s 74kW chiplou na 98kW a 320nM, u ní se ovšem spotřeba nesnížila, spíš šla nahoru. Obě auta jsme dělali u stejné firmy a nebyl zatím ani s jedním problém.
Takže moje zkušenost je, že by jsem se chiptuningu nebál a určitě do něj šel znovu, ale pokud to chce někdo udělat jen kvůli nižší spotřebě, tak to už je z otazníkem. Co jsem se bavil s lidmi co chituning dělají, tak u starých Tdi se opravdu spotřeba snížila, u nýnějších PDček se spotřeba spíše lehce zvyšuje, ale u mě to určitě výkon vynahrazuje.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 14.05.2007 06:42, RE: moje zkušenosti
Falco napísal:
Otec měl Octavii s 66kW chipnutou na 85kW, u ní byl znatelný nárust výkonu a taky se snížila spotřebe. Já mám teď Fabii v základu s 74kW chiplou na 98kW a 320nM, u ní se ovšem spotřeba nesnížila, spíš šla nahoru. Obě auta jsme dělali u stejné firmy a nebyl zatím ani s jedním problém.
Takže moje zkušenost je, že by jsem se chiptuningu nebál a určitě do něj šel znovu, ale pokud to chce někdo udělat jen kvůli nižší spotřebě, tak to už je z otazníkem. Co jsem se bavil s lidmi co chituning dělají, ta...
Ale ze jsou ti motorari uplni pitomci, kdyz opomijeji tak uzasnou moznost zvednout vykon motoru az o 45procent pouhym prehranim dat v epromce a pritom jeste zustanou v motoru rezervy (80procent). Proste kazde dehtove auto z fabriky ma priskrceny vykon minimalne na polovinu. Jeste, ze existuji firmy, ktere toto trestuhodne opomenuti napravi a nam ostatnim dopreji oblaka karcinogennich sazi, dekujemem pane Vaculik za tuto reklamu
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 14.05.2007 07:00, RE: moje zkušenosti
anonym napísal:
Ale ze jsou ti motorari uplni pitomci, kdyz opomijeji tak uzasnou moznost zvednout vykon motoru az o 45procent pouhym prehranim dat v epromce a pritom jeste zustanou v motoru rezervy (80procent). Proste kazde dehtove auto z fabriky ma priskrceny vykon minimalne na polovinu. Jeste, ze existuji firmy, ktere toto trestuhodne opomenuti napravi a nam ostatnim dopreji oblaka karcinogennich sazi, dekujemem pane Vaculik za tuto reklamu
Přesně. Fabriku vůbec nezajímá, že pouhou změnou pole dat v řídící jednotce by dosáhla úžasného zvýšení výkonu, životnosti a snížení spotřeby. Je to pro sériovou výrobu přeci nezajímavé (ty nuly a jedničky v paměti).

Takovéhle úděsné reklamní sračkobití, to už jsem dlouho nečetl.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 14.05.2007 07:08, RE: moje zkušenosti
Falco napísal:
Otec měl Octavii s 66kW chipnutou na 85kW, u ní byl znatelný nárust výkonu a taky se snížila spotřebe. Já mám teď Fabii v základu s 74kW chiplou na 98kW a 320nM, u ní se ovšem spotřeba nesnížila, spíš šla nahoru. Obě auta jsme dělali u stejné firmy a nebyl zatím ani s jedním problém.
Takže moje zkušenost je, že by jsem se chiptuningu nebál a určitě do něj šel znovu, ale pokud to chce někdo udělat jen kvůli nižší spotřebě, tak to už je z otazníkem. Co jsem se bavil s lidmi co chituning dělají, ta...
Až mi ukážete vzorek 100 lidí co to načipli, zvýšilo jim to výkon, snížilo spotřebu a najeli bez problémů 400-500 tisíc km - pochopitelně při všech běžných servisních úkonech, které jsou na takovou porci km nutné a ještě k tomu pokaždé prošli u STK na emisích takzvaně s prstem v nose, tak se můžeme bavit o jakési užitečnosti chiptuningu.

To že někdo načipl a třeba nepropálil píst u motoru po 10, 20, 50, 100 tisících klilometrů neznamená vůbec nic.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 14.05.2007 07:35, RE: moje zkušenosti
anonym napísal:
Až mi ukážete vzorek 100 lidí co to načipli, zvýšilo jim to výkon, snížilo spotřebu a najeli bez problémů 400-500 tisíc km - pochopitelně při všech běžných servisních úkonech, které jsou na takovou porci km nutné a ještě k tomu pokaždé prošli u STK na emisích takzvaně s prstem v nose, tak se můžeme bavit o jakési užitečnosti chiptuningu.

To že někdo načipl a třeba nepropálil píst u motoru po 10, 20, 50, 100 tisících klilometrů neznamená vůbec nic.
...stejne palivo, stejna jiskra, vsechno puvodni.....akorat se jinak nacasuje, kdy ta jiskra ma prijit. Nic vic chiptuning neznamena. Co z toho by, podle Vas, melo propalit ten pist?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 14.05.2007 07:59, Lenin
Já mám stříbrnou Oktáfku v tom červeným tédéíčku f plný palbě co táhne supr vodspodu a proto žádnej čiptúnink nepotřebuju
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 14.05.2007 08:10, RE: moje zkušenosti
KLR napísal:
...stejne palivo, stejna jiskra, vsechno puvodni.....akorat se jinak nacasuje, kdy ta jiskra ma prijit. Nic vic chiptuning neznamena. Co z toho by, podle Vas, melo propalit ten pist?
Ona v TDi (například) chodí nějaká jiskra ?

Jinak nemáte pravdu, nato abyste zvýšil výkon tam musíte vstříknout víc paliva (Karnotův adiabatický zákon). Průser je v tom, že tuner nijak netuší, co se uvnitř toho spalovacího prostoru děje, takže kolikrát palivo dohořívá na pístu (místo toho aby hořelo roptýleno ve spalovacím prostoru) a to čase vede například k upálení vrchlíku pístu. Další věc je, že ten vyšší kroutící moment musí umět přenést na kola spojka, převodovka hnací hřídele, něco (větší hladič) musí umět uchladit olej mající větší teplotu a tak dále. Což chiptuner neřeší vůbec.

Ještě bych se toho pána, jehož tédéíčkopo vočipování má dávat 320 Nm zeptal, jesli to někde změřil, případně jseli mu aspoň u fy Tuzing eseró ukázali protokoly z takovéhohle měření. Já jenom že jsem pár takových protokolů viděl i na normálních tédéíčkách z fabriky, a tak běžně ukazovaly o cca 10 % větší výkon a kroutící moment taky. Čili jestli chcete ode mě větší výkon o 10 %, pak si vezmu 5 tisíc a dám Vám za to 2 červený šroubky za pětikorunu a nálepku mé tuningové firmy (za 10 Kč) na Vaši ECU.))

reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 14.05.2007 08:27, A tak to je!
Vyhozené peníze.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 14.05.2007 08:29, lexus
dost průměrný PR článek.................
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 14.05.2007 08:39, RE: Co na to Martin
Aleš napísal:
No tak tohle mi přijde jako nabídka na letáku tuningové firmy. TZN. Je to super, větší výkon, menší spotřeba, stejné opotřebení...
Určitě by mě zajímalo, co by na tohle řekl Martin Vaculík.
Ps: záruka 5 let je naprosto naprd, už vidím, jak si někdo jde po šesti letech koupit např. za 150 000,- nový motor, jelikož starý odrovnal.
Je potřeba říct, že záruka se vztahuje na to vočipování, nikoliv na zbytek auta.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 14.05.2007 09:04, Kvalitní chiptuning
anonym napísal:
Je potřeba říct, že záruka se vztahuje na to vočipování, nikoliv na zbytek auta.
No tak PR jako blázen, ale to se nedá nic dělat...já mám s chiptuningem jen dobrý zkušenosti...jak s naftou, tak s benzinem,je třeba si ale dávat bacha na firmy, ktarý vám nabízej chipování za pár tisíc, ale kopírujou jeden program pro padesát aut.... mám tedˇupravenou octavii 1,8T na 195 PS, spotřeba průměr 8,4 což je slušný..(mám 4x4) . Mrkněte na stránky WWW.MAXPOWER.CZ, auto mi přijeli upravit až domů a fakt super přístup... a hlavně teda hodně vychytaný stránky...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 14.05.2007 09:09, Octavia a superb
Predem musim rict ze bych do toho nesel vyhozene penize. Mam kamose ktery to nechal udelat na sve octavii TDI 81kW a to myslim celkem brutalne na 120kW stalo ho to myslim 10 tacu. Spotreba spise vyssi. Je pravdou ze auto jelo o poznani lepe a kdyz auto prodaval mel najeto 300 tkm a motor porad slapal. Koupil Superba 2,5 TDI a nechal to taky precipovat. Spotreba pry se mu zvedla tak o 1-1,5 l na 100. Jinak je spokojen. At si kazdy dela co chce se svym autem.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 14.05.2007 09:15, RE: Octavia a superb
anonym napísal:
Predem musim rict ze bych do toho nesel vyhozene penize. Mam kamose ktery to nechal udelat na sve octavii TDI 81kW a to myslim celkem brutalne na 120kW stalo ho to myslim 10 tacu. Spotreba spise vyssi. Je pravdou ze auto jelo o poznani lepe a kdyz auto prodaval mel najeto 300 tkm a motor porad slapal. Koupil Superba 2,5 TDI a nechal to taky precipovat. Spotreba pry se mu zvedla tak o 1-1,5 l na 100. Jinak je spokojen. At si kazdy dela co chce se svym autem.
"At si kazdy dela co chce se svym autem. "

Nepochybně, ale pak taky ať při násedném prodeji na tohle kupujícího upozorní. Jinak se koupě ojetiny mění v ještě větší ruletu, než je.

"kdyz auto prodaval mel najeto 300 tkm a motor porad slapal"

Zase - 300 tisíc kilometrů vydrží skoro cokoliv . Průser ale může bejt u dalšího (mnohem chudšího) kupce.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 14.05.2007 10:08, RE: Octavia a superb
anonym napísal:
"At si kazdy dela co chce se svym autem. "

Nepochybně, ale pak taky ať při násedném prodeji na tohle kupujícího upozorní. Jinak se koupě ojetiny mění v ještě větší ruletu, než je.

"kdyz auto prodaval mel najeto 300 tkm a motor porad slapal"

Zase - 300 tisíc kilometrů vydrží skoro cokoliv . Průser ale může bejt u dalšího (mnohem chudšího) kupce.
Kámoš má čipnutýho Sharana, jede to sice jako brko, ale hulí to jak blázen. Loni se vrátil z dovolené v Itálii na laně. Možná náhoda, možná taky ne.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 14.05.2007 10:57, RE: moje zkušenosti
anonym napísal:
Ona v TDi (například) chodí nějaká jiskra ?

Jinak nemáte pravdu, nato abyste zvýšil výkon tam musíte vstříknout víc paliva (Karnotův adiabatický zákon). Průser je v tom, že tuner nijak netuší, co se uvnitř toho spalovacího prostoru děje, takže kolikrát palivo dohořívá na pístu (místo toho aby hořelo roptýleno ve spalovacím prostoru) a to čase vede například k upálení vrchlíku pístu. Další věc je, že ten vyšší kroutící moment musí umět přenést na kola spojka, převodovka hnací hřídele, něco (vět...
Ano byl jsem na brzdě před i po chipu a mé hodnoty jsou tedy naměřené. S tím, že to auto má vyšší výkon už z fabriky souhlasím, protože na brzdě před chipem jsem měl necelých 76kW (oproti 74 kW deklarovaných) a krouťák byl 260Nm oproti 245 v TP.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 14.05.2007 11:01, RE: moje zkušenosti
anonym napísal:
Ona v TDi (například) chodí nějaká jiskra ?

Jinak nemáte pravdu, nato abyste zvýšil výkon tam musíte vstříknout víc paliva (Karnotův adiabatický zákon). Průser je v tom, že tuner nijak netuší, co se uvnitř toho spalovacího prostoru děje, takže kolikrát palivo dohořívá na pístu (místo toho aby hořelo roptýleno ve spalovacím prostoru) a to čase vede například k upálení vrchlíku pístu. Další věc je, že ten vyšší kroutící moment musí umět přenést na kola spojka, převodovka hnací hřídele, něco (vět...
Jo a představte si, že jsem žádné červené šroubky ani nálepku nedostal a asi proto jsem to měl témeř za polovinu toho co říkáte vy.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 14.05.2007 12:07, Reklama
Škoda, že je to jen placená reklama a ne objektivní článek.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 14.05.2007 12:59, RE: Kvalitní chiptuning
cruise napísal:
No tak PR jako blázen, ale to se nedá nic dělat...já mám s chiptuningem jen dobrý zkušenosti...jak s naftou, tak s benzinem,je třeba si ale dávat bacha na firmy, ktarý vám nabízej chipování za pár tisíc, ale kopírujou jeden program pro padesát aut.... mám tedˇupravenou octavii 1,8T na 195 PS, spotřeba průměr 8,4 což je slušný..(mám 4x4) . Mrkněte na stránky WWW.MAXPOWER.CZ, auto mi přijeli upravit až domů a fakt super přístup... a hlavně teda hodně vychytaný stránky...
"Mrkněte na stránky WWW.MAXPOWER.CZ, auto mi přijeli upravit až domů a fakt super přístup..."

Nezlobte se, ale tolik údasných technických a fyzikálních blábolů pohromadě, to se hnedtak nevidí.

Například:

-Z hlediska modifikace není nutné tankovat paliva s vyšším oktanovým nebo cetanovým číslem. Tyto paliva jsou však vhodné tankovat jako další doplněk ke zvýšení výkonu

Vydrží motor ? autor:maxpower
Toto je velmi diskutované téma. Na diskusních fórech, na tuzemském i zahraničním internetu, se vedou doslova "flame wary" (diskusní války) zda-li se motor poškodí nebo ne. Pakliže je chiptuning proveden profesionálně a vozidlo je pravidelně servisováno tak nemůže. Z hlediska dlouhodobé praxe, v této oblasti, jednoznačně vyplývá že profesionálně provedená softwarová úprava nemůže snížit životnost motoru. Motor je konstruován na určitý počet pracovních cyklů. Zvýšeným výkonem není potřeba motor tolik namáhat, což znamená méně pracovních cyklů a delší životnost součástek potažmo celého agregátu.


Já mám takový dojem, že jste přímo sám Maxpower, přípoadně nekdo, kdo neriticky žere tyhlety produkty oblbování lidí.

reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 14.05.2007 13:40, RE: moje zkušenosti
Falco napísal:
Otec měl Octavii s 66kW chipnutou na 85kW, u ní byl znatelný nárust výkonu a taky se snížila spotřebe. Já mám teď Fabii v základu s 74kW chiplou na 98kW a 320nM, u ní se ovšem spotřeba nesnížila, spíš šla nahoru. Obě auta jsme dělali u stejné firmy a nebyl zatím ani s jedním problém.
Takže moje zkušenost je, že by jsem se chiptuningu nebál a určitě do něj šel znovu, ale pokud to chce někdo udělat jen kvůli nižší spotřebě, tak to už je z otazníkem. Co jsem se bavil s lidmi co chituning dělají, ta...
Doufam, ze budes stejny fanda, az si budes lecit raka ze svych karcinogenich sazi. Skoda, ze podobni chudaci neskonci hned na prvnich emisich, jak by se melo spravne stat.
reagovať
1 2


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.