Ráďa napísal:
Do težkého off-roadu nebo dodávky beru. Pokud najedete nad cca 30tkm ročně taky beru. Ale tady si kupuje ropák kde kdo a ještě do auta střední třídy co ročně najede 10 tkm. To nechápu. Nafta je trochu móda a ne všem co ji mají se doopravdy vyplatí.
...a vzhledem k přímému porovnání s benzínem leze i velmi modernímu ropáku z výfuku docela težký sajrajt
A kdo to tu má pak dýchat. Soused má fung novou O2 v ropě a dokud se ten motor nezahřeje, tak mě když to cítím natahuje na zvracení. Na za...
Jenze ten favorit ma s vyssi spotrebou benzinu primo umerne vyssi treba produkci CO2, coz ma vliv na celkovou tvorbu sklenikovych plynu. Neni samozrejme sporu o tom, ze je potreba u ropaka resit saze apod. Opravdu dobre diesely jsou take vybaveny filtry pevnych castic. Tolik k tomu smradu
Jinak se ale shodneme, ze do auta, ktere najezdi malo km nafta nepatri - vzdyt ma radu nevyhod: slozitejsi konstrukce (nakladnejsi servis), v zime trva dlouho nez se ohreje. Pokud chci, aby mi ten motor neco vydrzel, nesmim ho za studena trapit, ale take turbo je potreba po vetsi namaze ochladit. Z uzivatelskeho pohledu je tedy benzin pohodlnejsi. Pak je tady ale taky ten aspekt, ze se nekomu s turbodieselem lepe jezdi. K takovym ridicum patrim, a (nejen) proto i ja jeden naftovy motor provozuji.