0
späť
 

diskuze k tématu: Biopaliva – naše zelená budoucnost?

kategórie zaradenia témy:
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 03.04.2008 15:00, biopaliva
Biopaliva je cesta, která v obecném použití nikam nevede. Už samotná výroba biopaliv je energeticky náročná a hlavně s dost proměnlivou kvalitou. I samotné LPG má dost výraznou variabilitu složení propanu a butanu, tedy výhřevnosti, bodu varu, CO2 max. Podobně to platí o bioplynu, který má cca 45 % CO2.
Význam má jenom využití těchto paliv tam, kde by vznikaly jako odpad a ne je systematicky vyrábět, protože spíš zhoršují životní prostředí.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 03.04.2008 15:08, RE: směs pravdy a lží
anonym napísal:
Zdůvodňovat kácení pralesů v rozvojových zemích výrobou biopaliv je značně zkreslující. 2/3 vykácených ploch pralesů je káceno "na černo - nelegálně" za účelem těžby dřeva. A né za účelem získání nových zemědělských ploch.

V ČR byla řepka pro technické účely (biopaliva) pěstována na tzv. půdě uvedené do klidu. Což je tedy zemědělská půda na které nesmí být pěstována plodina za potravinářským nebo krmivářským účelem. Bylo to nařízeno z EU s cílem omezit výrobu potravin v Evropě. Tak jaké hladově...
Vinde,
biopaliva se skutečně nedají srovnat s klasickými benzíny, jde zajména o různou kvalitu a tedy o nekvalitní spalování. ale to už jsem tady psal v 15.00
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 03.04.2008 16:46, pri zemedelstvi se uvolnuje NOx
anonym napísal:
Studie vědeckého týmu vedeného laureátem Nobelovy ceny za chemii Paulem J. Crutzem varuje, že plodiny pěstované v Evropě a USA k produkci čistých biopaliv mají ve skutečnosti na klima horší vliv než paliva z ropy. Studie vědců z Británie, Německa a USA konstatuje, že paliva z řepky a kukuřice mohou při spalování produkovat až o 70 % více skleníkových plynů než ropná paliva. Při jejich pěstování jsou totiž potřebná dusíkatá hnojiva - spalování produktů z plodin tak vede k tomu, že se uvolňuje oxi...
zvlaste vzhledem k intenzivnimu hnojeni NPK a pod. Crutzen m.j. prokazal, ze jenom ty NOx emise jsou vetsi, nez maximlane mozny " usetreny " CO2, nehlede na emise ze zemedelske mechanizace a podobne.

Vzhledem k tmu, ze jine studie prokazaly (jak uvadi clanek v "Nevyhodach"), ze na vyrobu biopaliv je potreba alespon 130% energie ziskane spalenim biopaliva, je pomerne jasne, ze BOIPALIVA JSOU EKOLOGICKY I EKONOMICKY ZLOCIN, vzhledem ke zpubenym hladomorum v tretim svete i ZLOCIN PROTI LIDSKOSTI.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 03.04.2008 16:48, Biopaliva jsou evidentne ekologicka, ekonomicka a humanitarni katastrofa
Pri zemedelstvi se uvolnuje NOx kvuli intenzivnimu hnojeni NPK a pod. Crutzen m.j. prokazal, ze jenom ty NOx emise jsou vetsi, nez maximlane mozny " usetreny " CO2, nehlede na emise ze zemedelske mechanizace a podobne.

Vzhledem k tmu, ze jine studie prokazaly (jak uvadi clanek v "Nevyhodach"), ze na vyrobu biopaliv je potreba alespon 130% energie ziskane spalenim biopaliva, je pomerne jasne, ze BOIPALIVA JSOU EKOLOGICKY I EKONOMICKY ZLOCIN, vzhledem ke zpubenym hladomorum v tretim svete i ZLOCIN PROTI LIDSKOSTI.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 03.04.2008 16:57, RE: směs pravdy a lží
anonym napísal:
Vinde,
biopaliva se skutečně nedají srovnat s klasickými benzíny, jde zajména o různou kvalitu a tedy o nekvalitní spalování. ale to už jsem tady psal v 15.00
Co je to nekvalitní spalování?
Co spaluje huře: methanol, ethanol, benzín?
Já jsem mluvil o náhradě MN. Myslíte, že standardizace MN, benzinů je na výrazně vyšší úrovni?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 03.04.2008 19:20, RE: Biopaliva jsou evidentne ekologicka, ekonomicka a humanitarni katastrofa
anonym napísal:
Pri zemedelstvi se uvolnuje NOx kvuli intenzivnimu hnojeni NPK a pod. Crutzen m.j. prokazal, ze jenom ty NOx emise jsou vetsi, nez maximlane mozny " usetreny " CO2, nehlede na emise ze zemedelske mechanizace a podobne.

Vzhledem k tmu, ze jine studie prokazaly (jak uvadi clanek v "Nevyhodach"), ze na vyrobu biopaliv je potreba alespon 130% energie ziskane spalenim biopaliva, je pomerne jasne, ze BOIPALIVA JSOU EKOLOGICKY I EKONOMICKY ZLOCIN, vzhledem ke zpubenym hladomorum v tretim svete i ZL...
Mirek.
Já si myslím, že katastrofa je to, že zelení pablbci dokážou získat dostatek volebních hlasů a potom z vládních pozic prosazují svoje infantilně nedomyšlené způsoby záchrany Světa. Logika jde stranou, každý, kdo spočítá na kalkulačce jiný výsledek, než si odhlasovali ekofašo, je zaslepenec a egoista, který chce svým dětem zanechat na Zemi poušť. Novináři je samozřejmě podporují, protože noviny plné včerejších mordů a zítřejších ekoprůserů se lépe prodávají. Jedinci s rozumným názorem jsou zesměšňováni a nemají prakticky žádnou šanci komunikovat s veřejností. Já osobně si myslím, že nejvíce by ekologii prospělo, kdybychom vzali do ruky klacek a každého, kdo začne moc nahlas hulákat něco o alternativních zdrojích, vypráskali někam do lesa, ať si tam žije dle svých teorií !
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 03.04.2008 20:47, RE: Biopaliva jsou evidentne ekologicka, ekonomicka a humanitarni katastrofa
anonym napísal:
Mirek.
Já si myslím, že katastrofa je to, že zelení pablbci dokážou získat dostatek volebních hlasů a potom z vládních pozic prosazují svoje infantilně nedomyšlené způsoby záchrany Světa. Logika jde stranou, každý, kdo spočítá na kalkulačce jiný výsledek, než si odhlasovali ekofašo, je zaslepenec a egoista, který chce svým dětem zanechat na Zemi poušť. Novináři je samozřejmě podporují, protože noviny plné včerejších mordů a zítřejších ekoprůserů se lépe prodávají. Jedinci s rozumným názorem jsou...
Souhlasím. A věřím, že ekologové se do dalšího volebního období nedostanou.Nepamatuju si, že by přišli s něčím normálním.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 03.04.2008 21:26, RE: plytký a tendenční článek
anonym napísal:
n Nevím co je na tom k nepochopení - jasně, že pastování v Čechách na to vliv nemá ale obecně - co je pro zemědělce výhodnější, když bude něco dotovaného pěstovat se zajištěným odběrem nebo blbnout s produkty pro výživu, bez záruky. To asi nějaký vliv má, nemyslíte? Větrná elektrárna je taky většinou hovadina ale když na vše dostanete v pohodě úvěr, elektřinu od Vás "musí" vykoupit a ještě Vám dají 2x-3x více (no tak to by byl hlupákem..... )
Větrná elektrárna není hovadina vyrábí 1kw za 2,50kč a nevznikají žádné emise ani radioaktivní odpad. Svět sice nespasí, ale mně se líbí kdyby to šlo tak bych si aspoň jednu postavil.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 03.04.2008 21:33, RE: Bojkot
David V napísal:
Jenže toto se nedá bojkotovat, pokud člověk nebude z protestu tankovat výhradně benzín N98, který je o biosložku ochuzen. Je to dáno natvrdo a běžný člověk nemá šanci dokázat v pryxi, co si o celém tom povyku myslí. Myslím, že kdyby zavedli stojany s N95 s bio složkou a bez ní, tak by se hned vědělo, jak to je. A divím se, že si ještě někdo nesedl a nespočítal kolik MJ energie je potřeba na výrobu 1 MJ energie biopaliva a kolik na 1 MJ fosilního paliva. Tento poměr přesně vystihne ekologičnost p...
Fosilní paliva se nevyrábí, ale těží.V tom bude ten zásadní rozdíl. Je vždy snažší něco vyrabovat než to vyrobit(vypěstovat)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 03.04.2008 21:40, RE: plytký a tendenční článek
anonym napísal:
Větrná elektrárna není hovadina vyrábí 1kw za 2,50kč a nevznikají žádné emise ani radioaktivní odpad. Svět sice nespasí, ale mně se líbí kdyby to šlo tak bych si aspoň jednu postavil.
Možná by si chtělo něco nastudovat o investičních nákladech (z hlediska ekologie) daňovém zvýhodnění apod. Apropos vždycky se ptám, jestli má nějaký vliv, když zabrzdím ten vítr a on nedoletí tam, kam by normálně doletěl, kdyby nepředal energii lopatkám. Zatím mi na to nikdo kloudně neodpověděl.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 03.04.2008 21:42, RE: Biopaliva jsou evidentne ekologicka, ekonomicka a humanitarni katastrofa
anonym napísal:
Mirek.
Já si myslím, že katastrofa je to, že zelení pablbci dokážou získat dostatek volebních hlasů a potom z vládních pozic prosazují svoje infantilně nedomyšlené způsoby záchrany Světa. Logika jde stranou, každý, kdo spočítá na kalkulačce jiný výsledek, než si odhlasovali ekofašo, je zaslepenec a egoista, který chce svým dětem zanechat na Zemi poušť. Novináři je samozřejmě podporují, protože noviny plné včerejších mordů a zítřejších ekoprůserů se lépe prodávají. Jedinci s rozumným názorem jsou...
By je vyvedli policajti. V lese nikoho ouřadi nenechaj bydlet není prověk.
Les je na dřevo pole na žrádlo a pro bydlení je intravilán a zástavbové studie.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 03.04.2008 21:44, RE: Bojkot
anonym napísal:
Fosilní paliva se nevyrábí, ale těží.V tom bude ten zásadní rozdíl. Je vždy snažší něco vyrabovat než to vyrobit(vypěstovat)
Fosilní palivo - ropa - se těží v surovém stavu, jímání, doprava a rafinace a distribuce taky nejsou zadarmo, tak jsem to myslel. Takže o benzínu se dá taky říct, že se vyrábí, i když jeho báze je získána těžbou.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 03.04.2008 23:05, RE: směs pravdy a lží
anonym napísal:
Pardon. Uklepnutí.
Rostlinné oleje jsou samozřejmě směsi esterů mastných kyselin. FAME je methylester nikoliv ester.

Výroba FAME je esterifikace (transesterifikace) a probíhá v zásaditém prostředí.
Reesterifikace je v kyselém prostředí za použití kyselin a používá se k využití (převrácení) volných mastných kyselin do podoby FAME, ale značně kyselého. Toto je možno částečně snížit destilací. Takto vyrobený FAME se nehodí pro palivářské účely, protože je kysele a způsobuje korozi.
Reesterifikace...
FAME je obecně ester, konkrétně metylester.
Reesterifikace, transesterifikace - oba názvy jsou používány poměrně pružně pro metodu kyselé i zásadité katalýzy. Vlastní methylester připravený "kyselou" cestou kyselý není, spíš je to záležitost kvalitní separace.
Ester bude k hydrolýze náchylný, takže rozkladem se zvýší kyselost, byť při výrobě splňuje parametry ČSN.
Tmavnutí je dáno UV a oxidací, ale neměl by být MEŘO stabilnější, tedy lépe stabilizován? Setkal jsem se s názorem odborníka na motory, který tvrdil, že má bionaftu v barelu a jenom časem ztmavla, ale jinak je docela OK a motoru to neublíží, no nebyl bych si tak jistý.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 04.04.2008 22:29, RE: plytký a tendenční článek
David V napísal:
Možná by si chtělo něco nastudovat o investičních nákladech (z hlediska ekologie) daňovém zvýhodnění apod. Apropos vždycky se ptám, jestli má nějaký vliv, když zabrzdím ten vítr a on nedoletí tam, kam by normálně doletěl, kdyby nepředal energii lopatkám. Zatím mi na to nikdo kloudně neodpověděl.
Kdyby se Ema a Kyryl trošku zbrzdily určitě by se nikdo nezlobil.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 06.04.2008 11:39, RE: směs pravdy a lží
anonym napísal:
FAME je obecně ester, konkrétně metylester.
Reesterifikace, transesterifikace - oba názvy jsou používány poměrně pružně pro metodu kyselé i zásadité katalýzy. Vlastní methylester připravený "kyselou" cestou kyselý není, spíš je to záležitost kvalitní separace.
Ester bude k hydrolýze náchylný, takže rozkladem se zvýší kyselost, byť při výrobě splňuje parametry ČSN.
Tmavnutí je dáno UV a oxidací, ale neměl by být MEŘO stabilnější, tedy lépe stabilizován? Setkal jsem se s názorem odborníka na mo...
Jste schopen Vaše závěry o hydrolýze podložit nějakými rozbory, výsledky? Já mám výsledky rozborů i po 2 letech skladování a ČK se zvedlo jen v řádech desetin. Což, ale odporuje Vašemu tvrzení.

Toto téma mě značně zajímá a rád bych probral více. Pokud máte zájem, tak mail na mě je vind.o@seznam.cz

V
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 06.04.2008 11:51, RE: Další nevýhoda
David V napísal:
Proč se pužívá dusík, to nevím ani jaký je jeho obsah v konečném produktu. Co se týče spalin, tak ideál je H2O a CO2 a nevíce vzniká tepla, které má velký vliv na klima, ale mám pocit, že to trápí málo lidí. Jsou snahy, aby se N2 hoření neúčastnilo, a to jak obsažené v hořlavé látce, tak vzdušné a nevznikaly NOx (redukuje se snížením teploty hoření)a aby proces byl dostatečně okysličený a nevznikaly HC a CO. Jenže to je zase v rozporu s účinností tepelných strojů. Čím se jde na vyšší teplotu, tím lépe.
Dusík je pro rostliny základní stavební látka. Bez využitelné formy dusíku v půdě by rostliny nerostly.
Obsah dusíku v plodech a ve zbytku rostliny se liší. Souhlasit s tím, že hnojení dusíkem ovlińuje obsah dusíku v biopalivu se mi zdá vice jak zcestné.
David V
To co popisujes v posledních řádcích je absolutní pravda. Souhlasím. Nefunguje náhodou na tomto principu hledání optima mezi NOx versus CO2 a CH - řízený katalyzátor. :o))
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 06.04.2008 18:22,
tolik řečiček o biopalivách..hmm. A co takhle zkusit elektřinu jako pohon?? žadné emise pokud nepočítám uhelné elektrárny a radioaktivný odpad z jaderných elektráren a) není mnoho a za b) staví se elektrárny které dokáží využít i tento odpad...Já nevím co se pořád řeší...Jen prosím nepište o malém dojezdu na akumulátory a podobné nesmysli co jsou jen keci...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 06.04.2008 22:44, RE: Další nevýhoda
anonym napísal:
Dusík je pro rostliny základní stavební látka. Bez využitelné formy dusíku v půdě by rostliny nerostly.
Obsah dusíku v plodech a ve zbytku rostliny se liší. Souhlasit s tím, že hnojení dusíkem ovlińuje obsah dusíku v biopalivu se mi zdá vice jak zcestné.
David V
To co popisujes v posledních řádcích je absolutní pravda. Souhlasím. Nefunguje náhodou na tomto principu hledání optima mezi NOx versus CO2 a CH - řízený katalyzátor. :o))
Řízený katalyzátor to optimum už moc nehledá. To je víceméně pasivní element ve výfukovém potrubí. Nesprávně se mu říká řízený a třícestný, ale skutečnost je taková, že řízený je ten proces spalování před tím. A třícestný znamená, že transformuje 3 základní škodliviny (CO, HC a částečně NOx).Jeho správná funkce je závislá na poměrně vysoké kvalitě spalin už z procesu, což hlídá lambda sonda (fakticky sleduje obsah kyslíku ve spalinách, což je tzv. součinitel přebytku vzduchu a označuje se řeckým lambda) a to rozmezí, kdy katalyzátor efektivně funguje je poměrně úzké cca od lambda=0,97 - 1,03. k tomu dojde až po dokonale prohřátém motoru a hlavně prohřátém katalyzátoru. Studený motor s bohatou směsí (lambda<0.97) je stejně smradlavý a škodlivý u auta s katalyzátorem, jako u auta bez něj. Čili nějaké potrhy se sebe šetrnějším autem s EURO 20 se studeným motorem jsou prostě škodlivé. Pro redukci NOx se část spalin by-passuje zpět do sacího kanálu, čímž se snižuje využitelný podíl čerstvé nasávané směsi a klesá teplota hoření. toto způsobule potlačení tvorby NOx, ale zhoršuje to výkon a znečisťuje sací kanál. To má na svědomí tzv EGR (exhaust gas recirculation) ventil, který je u primitivnějších motorů ovládán pomocí podtlaku v sání a v moderních motorech přímo CPU. EGR ventil je vyřazen z provozu, když je motor studený (kvůli kouřivosti) a při maximálním výkonu (do válce se dostává nejvíce paliva, které po odpaření válec relativně hodně zchladí, čili konečná teplota spalování je tak nižší). Kdyby to někoho zajímalo dále, tak to dopíšu.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 20.05.2008 12:06, ste vsichni kokoti
vyliz te me vsichni prdel ;))
reagovať
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.