gablenz napísal:
Kdyby dokázalo nějaké fórum věštit, co čeká každého, kdo si koupí 15ti leté auto, tak to by bylo na světě krásně. Možná tě čeká ráj, množná peklo. Kup tak jako koupili jiní a přesvědči se sám, co to obnáší. Hlavně nečekej od 15ti letého auta zázraky. U takových aut + věk očekávej vstupní investici +- 100 000. Aby se to dalo dokupy. I u zachovalého. To platí i pro BMW, Hondu a podobné typy. Budeš - li ovšem chtít, aby to auto fungovalo jako zamlada a na technické to prošlo bez jediného zápisu... Koupíš za 50 000 slušný kousek (pokud nejsi exot a nevnutí ti šrot nějaký zm*d tuner nebo BBB auto, nebo jiní zmr*i), vrazíš těch sto litrů za generálku všeho (podvo, klima, motor, všechno komplet, plus oživení laku...atd), koupíš pořádné gumy a pět šest roků si jenom fičíš. Získáš navíc touhle cestou auto, které na rozdíl od BMW nebo Hondy bude po překonání určité časové hranice nabývat na ceně. To je typické pro tyhle exoty. Budeš mít youngtimer, s kterým budeš ještě až mu bude 25 objíždět srazy v Alpách. To tě s Hondou nečeká. S toyotou už vůbec ne... A že by někdo pořádal srazy BMW 5 po dvaceti letech, to také není... Možná tak na vesnici před diskotékou... Jinak na tohle auto už jsou levné i originální díly... Naposledy jsem koupil koncový tlumič u Alfy Romeo v Ostravě za 4000 originál. A ještě mi vnuitili slevu, bo krachujou. To je jeden příklad za všechny. Ostatní díly stojí jako na Octavii I, myšleno ty značkové. Takže za 100 litrů si obnovíš auto a máš starou kastli a komplet nový podvozek (od ramen, přes tlumiče...všechno, repas klimy, řízení, motor daný do pucu... olej čerpadlo, svíčky, cívky... termostat, řemeny, kladky..., v ceně počítám i oživení vzheldu... světlomety originál, lak, vyčištění...) Počítej celkovou investici za 2.5 včetně komplet všeho i poplatků...atd., za auto bez jediného kazu jak z hlediska techniky tak vzhledu... +- 130 - 150 000. Za to budeš mít leštěnku v 100 proc stavu. To je moje zkušenost a druhých, co měli prachy na důkladný repas a tohle auto, nebo podobné ve stejném věku. A zbytek ti vydrží, protože to byla ve své době prémiovka. Mělo to zachránit tuhle automobilku, tak do toho nacpali kvalitu. Interiér a exteriér jsou na úrovni Audi A8, nebo Mercedesu vyšších tříd té doby. Kvalita je mnohem vyšší než třeba u stejně starých Superbů. Plasty, kůže... karoserie nerezne, plasty venku drží, ocel se leskne.., ... kvaltiní materiály a povrchová úprava spodku auta... i v 15 letech to vypadá jako u dvouletého Fordu. Stínění výfuku, napravnice, potrubí... hliniková vana...atd. To vydrží roky bez kazu. Blok motoru bez zrnka rzi, Šrouby kvality jak z Bentley. Odšroubuješ je i po deseti letetch... Kvalitní povrchová úprava. Vše made in Svizzera, Deutschland, Japan. Italové na to nedodávali skoro nic. Nakupovali hliník ve švýcarsku... Klimy z japonska. Ta moje mi kixla poprvé až v 14 letech. Už stará 75 měla komplet elektriku Bosch, co vydržela. Tahle má taky. Prostě tady se investice vyplatí, protože si tu generálku užiješ. JE problém, jak uděláš generálku a rozpadne se ti mezitím auto. Takhle trestá lidi Opel, Ford...
Nevím proč se mi to tu takhle vložilo. Ale je to tu. Tak ještě jeden poznatek: Dobré díly na tohle dělají mojeauto.cz (SKF, TRW, SACHS, KAYBA), dilifiatov.cz, u Fiatu je dobré je zmáčknout a říct jak to s AR je (že to nemá právě zářivou budoucnost a moc velký odbyt taky není... pak rádi dají slevu. Moje zkušenost. Dobrý kamenný obchod je velký hangár za Třincem u hlavní cesty. Dávají slevy fandům, co dojedou po vlastní ose. Originál rameno TRW určené do sítě autor. servisů fiat stálo 3400 Kč. Spojka LUK v akci komplet 2700... Táhla stab. vpředu originál 600 Kč... Originál svěrlomet Carello u nich asi 2500 Kč i s motorkem.
Prostě už to je výběhovka a dílu je plno, tak musí pryč. Běžně se taky dělá, že se do méně značkového obalu sttčí origo díl. Koupil jsem méně značkové náboje kol a byl tam zabalený SKF. To platí i pro jiné náhradní díly. Když si člověk nakloní prodejce (co mají vztah k tomuhle autu), tak ho sami upozorní, že mají zásilku neznačkových ramen - originál TRW do sítě AR, ale s přebroušeným znakem koncernu Fiat... mám takové horní hliníkové ramena. Prodával je Magneti marelli... ale jenom vybrousil znaky. Dodal svůj sáček. To je taková zvláštnost.