anonym napísal:
Nikdy jsem do diskuse nepsal. Tento super clanek mi vsak uz nedal. Blahopreji autorovi. Jen muj vysneny civic dostava trhliny...forda nemuzu, ma ho kazdy v rodine..
Ahoj.
Je jasne, ze multilink ma sirsi moznosti nastaveni, ale to je pouze obecna informace a pri hodnoceni je treba prihlednout ke konkretnim vlastnostem konkretniho vozu.
Mel jsem moznost zucastnit se detailniho srovnani CV 8. generace verze sedan a hatchback a zavery, ktere jsme si po tom dnu udelali, jdou castecne proti zde prezentovanym informacim.
Pri testu se ukazalo, ze sedan s multilinkem je podvozkove jen o malo komfortnejsi nez HB, zatimco HB s torzkou je daleko stabilnejsi napriklad v zatackach, pri brzdeni nebo kombinaci. HB je i pres svoji jednodussi techniku daleko jistejsi. Test se provadel na okreskach a letisti (s kuzelkami). HB mame take otestovany na okruhu v Moste.
Souhlasim s tim, ze vetsina ridicu se nepriblizi k limitum sveho vozidla. Nicmene i takovemu ridici se muze stat, ze se dostane do krizove situace, pri ktere ho mene komfortni a vice sportovni chovani muze zachranit. Tim netvrdim, ze vsichni maji jezdit ve sportovnich autech, ale ze kazdy si ma najit ten svuj salek kavy s prihlednutim ke vsem plusum a minusum, tedy nejen komfortu. Asi nemusim zduraznovat, ze se lepe prispusobi styl jizdy, kdyz na vas rizeni krici, ze to klouze :)
Jinak kalkulovana cena vyroby hrala pri vyvoji jiste svoji ulohu, ale troufam si tvrdit, ze v tomto pripade byl dulezitejsi argument prakticnost. Pri tomto tvrzeni vychazim z prohlaseni konstrukteru a take praxe - velikost zavazadloveho prostoru je v HB pri zachovani prostoru v interieru nadprumerna, o moznosti "magic seats" ani nemluve (tato vychytavka jde na vrub hlavne presunutim nadrzi, ale dotvari celkovy pocit ze zamereni auta).
-- jc