0
späť
 

diskuze k tématu: Ach ty zadní nápravy...

kategórie zaradenia témy:
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 21.01.2008 09:58, reakce autora
Dobry den vsem

Predne se omlouvam za zpozdeni s mou reakci. Misto reagovani jsem se rekreoval. Dekuji za prispevky do diskuse a za Vase pripominky.
Clankem jsem se nesnazil zatratit jednoduchou napravu s vlecenymi rameny. Jiste ma v produkci stale sve misto. Otazkou je jestli ma sve misto ve stredni a nizsi stredni tride automobilu, ktere tezknou, zrychluji se a velikosti jsou tam, kde byly o tridu vetsi vozy deset let zpatky. A u Hondy me onen “krok zpet” prekvapuje predevsim. Je to trosku jako zbavit se variabilniho zdvihu a casovani ventilu (to by asi priznivce Hondy poslalo rovnou do psychiatrickych leceben).
Nejsem priznivcem vyvoje za kazdou cenu, ktery mnohdy zpusobuje ztratu spolehlivosti. Na druhou stranu nesmime byt prilis konzervativni, jinak bychom dnes jezdili zebrinakama.
Ohledne spolehlivosti zadnich viceprvkovych naprav nevim o zadnych velkych problemech se spolehlivosti. Pokud ma nekdo opacne zkusenosti a vi o nejake vrozene nemoci u konkretniho vozu, prosim podelte se s nami o informace.
Nemyslim si, ze vyhoda viceprvkove napravy se projevi jen v meznich situacich. Presne to v diskusi vystihl Tomas Dusil kdyz napsal, ze Honda s viceprvkem se chova dospeleji. Jak bylo uvedeno v clanku, viceprvek zkratka umozni lepe skloubit komfort a jizdni vykony.
Souhlasim se ctenarem, ktery vola po testovani vozidel take v plnem zatizeni. Ale pozor, neco jineho je plne zatizeni a neco jineho nakolik metraku v kufru! Co se tyce zatizitelnosti napravy, lehke pick-upy jsou urcite dobrymi adepty pro pouziti napravy s vlecenymi rameny.
Dale bych souhlasil se ctenarem, ktery upozornuje na dulezitost spravnych pneumatik. Je pravda, ze kdyz na vozidlo s viceprvkem obujete pneu pochybne kvality dostanete se zrejme s vlastnostmi niz nez spravne obute vozidlo s jednoduchou zadni napravou. To same plati i o pruzinach a tlumicich.
Jeste jeden postreh z oblasti rally. Videli jste nekdy zadni napravu Octavie Kit Car nebo Seatu Ibiza Kit Car? Naprava musela byt dramaticky vyztuzena aby se neohybala a drzela spravnou sbihavost. Naproti tomu Honda Integra brazdila trate rally na takrka seriove viceprvkove naprave bez vetsich problemu. Je to priklad extremniho zatizeni a viceprvek toto zatizeni snasel lepe. Mozna to neni uplne nejlepsi argument, ale snad neni uplne mimo misu…

Hezky den

Slavek Styblo
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 21.01.2008 12:06, souhlasim
taky mi to tak prijde, ze se zlevnuje nikoliv zlepsuje.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 21.01.2008 15:12, Toyota používala...
... např. u Corolly jednoduchou tříprvkovou nápravu (dvě příčná ramena, jedno podélné, tlumič systému McPherson, příčný zkrutný stabilizátor) od roku 1987 (generace E9) až do roku 2000 (konec generace E11). Měl jsem možnost to opravdu hodně vyzkoušet u dvou aut generace E10. Náprava bez opravy vydržela 15 let a asi 650 tis. km po našich silnicích. Jízdní vlastnosti a ovladatelnost nesrovnatelné s tehdejší generací Golfu (a tedy i odvozenin typu Škoda Octavia I. a Audi A3).
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 21.01.2008 15:50, RE: Recenze
anonym napísal:
Jak my jsme se to vůbec před 25 lety mohli vejít do zatáčky se škodovkami,vartburgi a ladami,většina lidí nejezdí na hranici limitu podvozku.A o bezpečném projetí zatáčky rozhoduje především zkušenost řidiče.
Taky jsem se teď začal divit, že ještě žiju...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 21.01.2008 20:03, RE: Krasny clanek,
anonym napísal:
Ještě než Almera doslouží, svezte se v Subaru. O dalším autě bude rozhodnuto. Přeci jen Subo je ještě o kus dál. Uvidíte.
Porovnávejte porovnatelné. 4x4 jsou všechny o něčem jiném.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 21.01.2008 20:20, Zapoměli jste na Nissan Primera P10.
To auto, které vzniklo v r. 1990, mělo tak úžasné jízdní vlastnosti, že i Focus, který vznikl o mnoho let později, může závidět. P10 1,6 SLX jsem vlastnil od r. 1994. Když měla najeto 72 tis. km, tak jsem ji půjčil. Prodal jsem vrak. Jezdil jsem i s Focusem. Na tvrdou Primeru P10, Focus prostě nemá, ani po těch letech. Ford, jak bývá zvykem se začal vytahovat a zbytek světa mu to musel žrát. Kdo to nežral, přestal existovat. Ještě ty vychytávky v konstrukci motoru v Nissanu. To, když jiná evropská automobilka začala dělat po deseti letech, to bylo slávy. Jinak doporučuji přečíst porovnávací testy jízdních vlastností ADACem u Focusu a jiných při jeho vzniku. Budete koukat. ADAC je organizace nikým neovlivňovaná, tak jak tomu je u časopisů zabývajících se touto tématikou. Kde prostě, když nebudete chválit, nebudou auta a peníze za reklamu.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 22.01.2008 16:01, RE: Zapoměli jste na Nissan Primera P10.
anonym napísal:
To auto, které vzniklo v r. 1990, mělo tak úžasné jízdní vlastnosti, že i Focus, který vznikl o mnoho let později, může závidět. P10 1,6 SLX jsem vlastnil od r. 1994. Když měla najeto 72 tis. km, tak jsem ji půjčil. Prodal jsem vrak. Jezdil jsem i s Focusem. Na tvrdou Primeru P10, Focus prostě nemá, ani po těch letech. Ford, jak bývá zvykem se začal vytahovat a zbytek světa mu to musel žrát. Kdo to nežral, přestal existovat. Ještě ty vychytávky v konstrukci motoru v Nissanu. To, když jiná evrops...
Naprosty souhlas. Primera P10, P11 a Almera N15 byly a leckdy jeste jsou super. Pro kritiky - uvedomte si, ze P10 je od cca 1990, N15 od 1996 a vse to byly opravdu lidovky, zadne radoby super kary (BMW3, Subaru, ... - nic proti nim, ale cenove nekde jinde). Kam se tehdy s odpustenim sraly vsechny ostatni.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 22.01.2008 18:09,
Clanek byl zameren spise na vozy nizsi stredni tridy, kde jeste neni uplne jasno, jakym smerem se svet se zadnimi napravami vyda. U stredni a vyssich trid je viceprvek jiz spise standardem. Primera P10 ma skutecne vyborne jizdni vlastnosti a byla na techto strankach mnohokrat chvalena. Nejsem fanatickym priznivcem Fordu, ani zadne jine znacky. Focus byl vybran, protoze v jeho podani slo opravdu o masovy nastup viceprvku do nizsi stredni tridy (nikde neuvadim, ze Ford byl prvni v jeho pouziti). S tim vytahovanim si myslim, ze si vyrobci nemaji co vycitat. Reklamy jsou plne blabolu a bohuzel jsem strasne nesmysly slysel i od prodejcu v autorizovanych prodejnach.
To co pisete o motoristickych casopisech je bohuzel (alespon v CR) pravdepodobne castym jevem. Nastesti dnes mame i jina media a hlavne spoustu moznosti se povozit a udelat si obrazek sam (navsteva dealera, bazaru, pujceni si auta v pujcovne atd.).
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 22.01.2008 19:24, Ježíši, to je blití....
Pokud píše o sporťáku pro dva, má pravdu skoro stoprocentní, pokud si do kufru nedáte golfové hole! Pokud je máte v sedanu o 1300kg, s užitečnou hmotností nad 600kg, máte problém, kdykoliv naložíte kufr! No a u kombi, SUV a jiných, u kterých předpokládáte plné zatížení, je multilink, pokud nesplníte několik dalších podmínek, úplná vražedná zbraň!!!! Takže je to psaní "odborníka" pro frikulíny a jiné čepičáře....A to nepášu o potřebě velice precisní a drahé údržby, zvláště na našich tankodromech - ostatně běžně "udržovaná" silnice II. třídy snižuje vlastnosti multilinku na úroveň "banja", ale to vědí jen ti, kteří opravdu jezdí!
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 23.01.2008 01:46, Ono je třeba vědět co vlastně od té nápravy chcete.
Ne každý je závodník na okreskách, ale skoro každý jezdí po dálnici +/-130km/h. A tam je vlečená náprava (ideální kliková s torzkami ) jedinečná co se týče podélné stability vozu. Zatímco multilinky pořád kličkují.
Zkrátka naložte do auta 4 pořádný chlapy a něco do kufru a projeďte na dálnici zatáčku kde jsou "hupy". Pak můžeme v diskuzi pokračovat.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 23.01.2008 16:57, RE: Ježíši, to je blití....
anonym napísal:
Pokud píše o sporťáku pro dva, má pravdu skoro stoprocentní, pokud si do kufru nedáte golfové hole! Pokud je máte v sedanu o 1300kg, s užitečnou hmotností nad 600kg, máte problém, kdykoliv naložíte kufr! No a u kombi, SUV a jiných, u kterých předpokládáte plné zatížení, je multilink, pokud nesplníte několik dalších podmínek, úplná vražedná zbraň!!!! Takže je to psaní "odborníka" pro frikulíny a jiné čepičáře....A to nepášu o potřebě velice precisní a drahé údržby, zvláště na našich tankodromech...
Vazeny pane, mohl byste mi laskave popsat precisni a drahou udrzbu multilinku, konkretne u Almera N15? Nejak jsem si po 10 letech a 150.000 km nestacil nutnosti Vami zminovane precisni udrzby vsimnout.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 24.01.2008 09:48, RE: Ono je třeba vědět co vlastně od té nápravy chcete.
anonym napísal:
Ne každý je závodník na okreskách, ale skoro každý jezdí po dálnici +/-130km/h. A tam je vlečená náprava (ideální kliková s torzkami ) jedinečná co se týče podélné stability vozu. Zatímco multilinky pořád kličkují.
Zkrátka naložte do auta 4 pořádný chlapy a něco do kufru a projeďte na dálnici zatáčku kde jsou "hupy". Pak můžeme v diskuzi pokračovat.
Nestastny clovece. Tak to zkuste, a potom teprve nekam piste. pro zacatek doporucuji vyzkouset s Almerou N15.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 24.01.2008 11:40, RE: reakce autora
slavek napísal:
Dobry den vsem

Predne se omlouvam za zpozdeni s mou reakci. Misto reagovani jsem se rekreoval. Dekuji za prispevky do diskuse a za Vase pripominky.
Clankem jsem se nesnazil zatratit jednoduchou napravu s vlecenymi rameny. Jiste ma v produkci stale sve misto. Otazkou je jestli ma sve misto ve stredni a nizsi stredni tride automobilu, ktere tezknou, zrychluji se a velikosti jsou tam, kde byly o tridu vetsi vozy deset let zpatky. A u Hondy me onen “krok zpet” prekvapuje predevsim. Je to trosku jak...
Dobry den pane Styblo,
cVas clanek byl velmi dobre a ctive napsany, jen bych chtel objasnit, co jsem myslel zamerenim auta. Hodne casto, dokonce i na Vasem serveru je u kombiku psano, ze nechapete, pro si je lidi kupuji, ze nevite , co porad prevazi apod. No a kdyz se tu objevi nekdo, kdo kombi plne vyuzije, tak mu hned nekdo nabizi Zetor apod. Podle me je kombi prave od toho, abych ho mohl nalozit a jet treba sam. Jako remeslnik nepotrebuji vozit 4 lidi, ale nalozit do kufru 6pytlu cementovych smesi apod je na dennim poradku. Nepotrebuji dodavku, staci mi kombi a sklopit sedacky a ijnak ho muzu pouzivat jako rodinne auto. Proto si myslim, ze nalozeny kufr a jeden nebo dva lide by nemeli byt v pripade vozu kombi zase nic tak udivujiciho.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 14.02.2008 10:54, RE: to jsem potreboval slyset
anonym napísal:
Nikdy jsem do diskuse nepsal. Tento super clanek mi vsak uz nedal. Blahopreji autorovi. Jen muj vysneny civic dostava trhliny...forda nemuzu, ma ho kazdy v rodine..
Ahoj.

Je jasne, ze multilink ma sirsi moznosti nastaveni, ale to je pouze obecna informace a pri hodnoceni je treba prihlednout ke konkretnim vlastnostem konkretniho vozu.

Mel jsem moznost zucastnit se detailniho srovnani CV 8. generace verze sedan a hatchback a zavery, ktere jsme si po tom dnu udelali, jdou castecne proti zde prezentovanym informacim.

Pri testu se ukazalo, ze sedan s multilinkem je podvozkove jen o malo komfortnejsi nez HB, zatimco HB s torzkou je daleko stabilnejsi napriklad v zatackach, pri brzdeni nebo kombinaci. HB je i pres svoji jednodussi techniku daleko jistejsi. Test se provadel na okreskach a letisti (s kuzelkami). HB mame take otestovany na okruhu v Moste.

Souhlasim s tim, ze vetsina ridicu se nepriblizi k limitum sveho vozidla. Nicmene i takovemu ridici se muze stat, ze se dostane do krizove situace, pri ktere ho mene komfortni a vice sportovni chovani muze zachranit. Tim netvrdim, ze vsichni maji jezdit ve sportovnich autech, ale ze kazdy si ma najit ten svuj salek kavy s prihlednutim ke vsem plusum a minusum, tedy nejen komfortu. Asi nemusim zduraznovat, ze se lepe prispusobi styl jizdy, kdyz na vas rizeni krici, ze to klouze :)

Jinak kalkulovana cena vyroby hrala pri vyvoji jiste svoji ulohu, ale troufam si tvrdit, ze v tomto pripade byl dulezitejsi argument prakticnost. Pri tomto tvrzeni vychazim z prohlaseni konstrukteru a take praxe - velikost zavazadloveho prostoru je v HB pri zachovani prostoru v interieru nadprumerna, o moznosti "magic seats" ani nemluve (tato vychytavka jde na vrub hlavne presunutim nadrzi, ale dotvari celkovy pocit ze zamereni auta).

-- jc
reagovať
1 2 3


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.