Prihlásenie
Užívateľské meno / e-mail
Heslo
Registrácia
Napísať recenziu na môj voz  +Vložiť inzerát

Toyota Corolla a zkušenosti majitele při 260 000 km

Recenzie užívateľov
meky (27) - Česká republika | 07.03.2013
foto: TipCars.com
Toyota Corolla E12, 1,4 D4-D predstavuje výbornú voľbu pre rodinu. Prevádzkové náklady sú predvídateľné a pomerne nízke, priestorom i pohodlím cestovania vyhovie aj na dlhšie trasy.
Značka:Toyota
Model:Corolla
Typ:E12
Bližší označení:1,4 D4-D
Karoserie:kombi
Objem motoru:1400
Palivo:nafta
Rok výroby:2005
Typ řazení:manuální
Najeto km při koupi:245000
Najeto km nyní:260000
Koupen jako:ojetý
Jak dlouho vůz využívám:1
Průměrná spotřeba:5
Poruchy:nie
Předchozí vozidlo:Škoda Octavia

Vzhľadom na ďalšie rozšírenie našej rodiny pred rokom vznikol problém, ako všetkých naložiť do našej Octavie 1 – obzvlášť bol problém s detskými sedačkami.

Preto sme O1 výhodne a rýchlo predali a začali sme hľadať nový rodinný koráb podľa nasledovných špecifikácií:
Kombi nižšej strednej triedy

(Malé kombíky typu Fabie, P207 a pod. majú priveľmi stiesnený interiér, preto boli vylúčené. Veľké kombíky sú zase zbytočne veľké a v kombinácii s veľkým motorom majú neakceptovateľné prevádzkové náklady.)


Malý dieselový motor
(Najazdíme cca 15 až 20tkm ročne, prevažne medzimesto a mesto. Veľká nafta je určite vhodnejšia na diaľnicu, takýto režim však je jazdený len výnimočne. Po skúsenostiach s viacerými akožespoľahlivými benzínovými motormi som nadobudol presvedčenie, že prí správnom výbere a troche šťastia nie je kúpa ojazdeného naftového motora o nič rizikovejšia ako kúpa benzínu..)



Základným kritériom pre výber sa stali:
• Spoľahlivosť (po otravnej skúsenosti s benzínovými motormi, ktoré žrali, nešli a navyše sa kazili bola spoľahlivosť pohonnej jednotky prioritou No.1)
• blbovzdornosť a servisná nenáročnosť (základný servis DYI)
• krátke servisné intervaly (opať zlé skúsenosti s autami prevádzkovanými v long life servisnom móde, teda som predpokladal, že ak výrobca drží krátky servisný inerval – motor vozidla vydrží viac ako pri autách s long life intervalom)
• možnosť parkovať kdekoľvek s minimálnym rizikom krádeže/poškodenia (radi chodíme na výlety a myslieť na to, či po návrate nájdem auto na parkovisku je otravné..)

Po zadefinovaní hlavných očakávaní a požiadaviek na auto sa začalo hľadanie. Prekvapujúco odpadli viacerí favoriti.. Postupne som vyraďoval:
• Octavia 1 combi TDI – málo miesta, veľa zlodejov
• Astra H CDTi combi – long life intervaly, problémy s EGR, vstrekovačmi, vírivými klapkami, často vybavené DPF, dvojhmotový zotrvačník
• Octavia 2, Golf V – vysoká cena, záujem zlodejov, long life
• Ceed SW, i30 CW, CRDi – vysoká cena
• Peugeot, Citroen, Ford HDI – problém s motormi HDI, vstrekovače, zotrvačníky, problémová elektroinštalácia
• Renault DCI – slabá výdrž motorov, problémy ako vyššie uvedené + nízka odolnosť pri vyššom počte km, problémová elektroinštalácia
• Fiat Stilo MW JTD – zlé skúsenosti so značkou, škaredé auto
• Nissan, Mitsu, Honda – žiadne kombi, žiadna použiteľná nafta

Do finále sa dostala prakticky sama Toyota Corolla. Napokon, po teoretickom preštudovaní pri jej výbere vynikli nasledovné prednosti:
• prijateľný dizajn (nenápadné, ale nie úplne škaredé auto)
• jednoduchá technika – žiadne DPF, žiadny dvojhmotový zotrvačník, vstrekovače BOSCH repasovateľné, elektromechanický EGR ventil, jednoduchá elektroinštalácia
• akceptovateľný priestor vnútri
• nízka deklarovaná spotreba, prijateľný výkon a nízka servisná náročnosť (cenník servisných prác zverejnený na internete, rozvody hnané reťazou, žiadne poruchy typické pre tento model)

Po krátkej eskapáde s hľadaním a komunikáciou s indivíduami, ktoré sa živia predajom polepených búračiek a stočených verglov po dôchodcoch sa mi podarilo pomerne draho kúpiť Toyota Corolla, 1.4D-4D, facelift, kombi, 66kw, model E12 – 9.gen., skutočných 245000km, jediný majiteľ. Tu sú moje skúsenosti po prvom roku nášho spolužitia a cca 20 000 km..

Dizajn a exteriér
+ továrenské zásterky na všetkých kolesách,
+ veľké a výborne svietiace svetlá, ľahko sa zatvárajúce dvere.
+ nehrdzavie (na rozdiel od Astry ale žiaľ aj iných celkom moderných áut)
- žiadne oterové lišty na nárazníku/dverách, nízko sa vyklápajúce zadné dvere


Interiér
+ v tmavej šedej vyzerá stále dôstojne, ľahko sa čistí,
+ prijateľný priestor na sedenie a hlavu vpredu aj vzadu (Ceed i Astra má miesta na nohy i hlavu viac..), slušné opierky hlavy (O1 má o dosť horšie),
+ veľmi prehľadné prístroje a ovládacie prvky, solídne spracovanie všetkých ovládačov – odolný plast/kov, ani po 260tkm sa nič nelúpe – dokonca ani volant, koženka na páke, či pedále nie sú poškodené,
+ volant nastaviteľný v dvoch osiach v solídnom rozsahu, nastaviteľná sedačka vodiča a sériová opierka ruky zabezpečujú príjemný posed,
+ dostatok odkladacích priestorov – na mobil, drobné, veľká schránka na rukavice, výborné odkladacie priestory vo dverách aj pre veľkú PET fľašu, menšie odkladacie priestory na kávu/papierový pohár medzi sedadlami, lampička na čítanie a osvetlenie interiéru možno ovládať osobitne, prípadne úplne vypnúť – napr. Astra H to nedokáže a zúfalý nedostatok odkladacích priestorov sa dotýka aj Astry H aj Octavie 1
+ prehľadné kontrolky – vrátane budíka teploty motora, kontrolky stavu (nielen tlaku) oleja, stavu chladiacej kvapaliny

- prístrojovka vyzerá lacno, nastavovanie podsvetlenia prístrojov je hrozné a za jazdy prakticky nemožné,
- budíky podsvietené bielo, ale rádio a ovládače zeleno..
- zadné pásy – kotvy, nie sú pevne prichytené, ale len voľné – teda problematické upevňovanie detských sedačiek vzadu,
- otravné pípanie nezapnutých pásov – našťastie sa dá vypnúť
- slabšie sedadlá – čudná poťahová látka, pôsobí veľmi „plastovo“, na dotyk studená a klzká

Používanie
+ ľahké štartovanie, krátke žeravenie motora
+ sériové prídavné kúrenie – stačí zapnúť po štarte a kým človek oškriabe okná od ľadu je vnútri príjemne teplo
+ ľahký chod riadenia, presné ovládanie prevodovky, príjemný volant, vhodný chod ovládacích páčok
+ dobrý výhľad, slušné zrkadlá
+ výborné riešenie na kontrolu prevádzkových náplní – napr. veľká mierka na olej, praktický lievik na kvapalinu ostrekovačov
+ tachometer ukazuje rýchlosť veľmi presne (na rozdiel od O1, kde bol rozdiel voči skutočnej rýchlosti aj 10kmh..)
+ rovná podlaha v kufri, bez nakladacieho schodu
+ malý odkladací priestor pod podlahou kufra (stačí na drobnosti a povinnú výbavu)
- nepraktický a veľký kľúč zapaľovania
- v zime zamŕza krytka nádrže
- pri dynamickej jazde nepokojné jazdné vlasnosti (Astra je na tom lepšie, na Corolle akoby trochu odskakoval zadok)
- nepraktický kryt kufra (krytka a roletka – obe zavadzajú a niet to kam odložiť)

Motor, dynamika, spotreba
+ motor je v porovnaní s rotačným Tdi veľmi tichý, nedrní, neduní a beží veľmi hladko
+ výkon 90 koní stačí na bežné jazdenie (jazdím podľa predpisov + 10kmh)
+ pomerne rýchlo sa zohreje aj v mraze
+ olej nežerie ani po 260tkm (za 15tkm interval netreba doliať vôbec nič)
+ dynamicky sa plne vyrovná Octavii 1 66kw
+ nemá DPF, nemá dvojhmotový zotrvačník, vstrekovače a čerpadlo sú Bosch, baterka EU typu = lacnejšia
+ dobre odstupňovaná prevodovka pre mesto a medzimesto– v meste na 5ty stupeň možno jazdiť bez problému 60kmh, pri 90kmh točí niečo cez 2000ot, pri 130kmh točí okolo 3000ot (všetko tachometrové rýchlosti)

- spotreba je o cca 0,5litra vyššia ako na O1 s rovnako výkonným motorom – t.j. v mojom prípade je to cca 5 litrov/100km. Neviem si predstaviť, že niekto dokáže jazdiť za menej. Upozorňujem, že moje spotreby sú reálne – PP klame o cca 0,5litra smerom nadol..
- spotreba a otáčka na diaľnici (pri 140kmh točí cez 3200ot) a spotreba presahuje 6,5litra
- po naložení rýchlo klesá dynamika (veľký pocitový rozdiel pri jazde s prázdnym a naloženým autom)
- nízka užitočná hmotnosť – v mojom prípade len mizerných 390kg. Teda – bežná rodinná dovolenka a sme na hranici nosnosti

Údržba a servis
+ Keďže rozvody sú hnané reťazou, náklady na servis sú pomerne nízke.
+ Okrem toho, bežne servisované časti sú dobre prístupné. Výmena oleja, vzduchového i peľového filtra a žiaroviek je hračkou aj pre priemerného človeka a nevyžadujú nijaké zručnosti či náradie. Opať neporovnateľne jednoduchšie v porovnaní s Astrou či Octaviou.
+ Kvitujem tiež zverejnenie cien údržby autorizovaným servisom – je to prehľadné.
+ Toyota nepredpisuje nijaké zvláštne nároky na olej či iné kvapaliny – teda nájsť vhodnú náplň je hračkou a náplne sú cenovo dostupné.
+ Na internete je množstvo stránok venovaných Toyote, cez Ebay možno kúpiť doplnky či náhradné diely ale dá sa tiež nájsť schéma zapojenia elektriny i celá opravárenská príručka.

Záver
Toyota Corolla E12, 1,4 D4-D predstavuje výbornú voľbu pre rodinu. Prevádzkové náklady sú predvídateľné a pomerne nízke, priestorom i pohodlím cestovania vyhovie aj na dlhšie trasy. Celý dobrý dojem dopĺňa výborná spoľahlivosť, ľahká servisovateľnosť a nízky záujem zlodejov. Auto nie je vhodné na športové zážitky ani pretekanie po horských serpentínach. Na prevoz detí do školy, nákupy, cesty do práce a odbčasný výlet po diaľnici – perfektné.

KladyZápory
spoľahlivosť interiér
spotreba  
jednoduchý servis  
  
  





Spolehlivost
2
 
Provozní náklady
2
 
Cena náhradních dílů
2
 
Dostupnost náhradních dílů
2
 
Koupili byste si automobil od stejné značky znovu? ano

Hodnotenie
Brzdy
3
Design
3
Dílenské zpracování
3
Dynamika motoru
2
Jízdní komfort
2
Ovladatelnost
2
Prostornost
2
Pružnost motoru
2
Řazení
2
Řízení
2
Sedadla
3
Spotřeba
2
Výhled z vozu
2
Celkové hodnocení - průměr:
2.31
* Hodnotenie podľa známky od 1 do 5 ako v škole, kde 5 je najhorší výsledok a 1 je najlepší výsledok
Hodnotenie článku
4.0 z 5 (80%)
Hodnocené: 7x
Ještě jste nehodnotil/a
Tagy
Diskusia
dattlik, 11.03.2013 16:20

já mám taky Toyotu,akorát že Avensis. Je to 2005,nafta a mám na ni 134tkm. Ono ne každý najezdí 30tkm ročně,takže bych neházel všechny do jednoho pytle
Jinak mě se recenze líbila ,chtěl bych vidět ty posměváčky co by stvořili oni.
David V, 11.03.2013 16:54


Hele, to mě zajímá. Proč jsi tehdy zvolil naftu? O kolik byla dražší než srovnatelně výkonný benzín?
Petr S, 11.03.2013 22:18


Nikomu se neposmívám. Oceňuju že autor měl koule na to koupit dieslové auto s reálným nájezdem.
Petr S, 11.03.2013 22:21


Pokud je to ojetina, tak byla nejspíš levnější.
David V, 12.03.2013 00:57


Právě z reakce mi to přišlo, že je nové.
vstúpiť do diskusie
vložiť príspevok do tejto diskusie
Nejčtenější články předchozích 7 dnů