Značka: | Daewoo |
Model: | Leganza |
Typ: | 2.0 |
Bližší označení: | CDX |
Karoserie: | sedan |
Objem motoru: | 1998 |
Palivo: | benzín |
Rok výroby: | 1998 |
Typ řazení: | manuální |
Najeto km při koupi: | 225 000 |
Najeto km nyní: | 236 100 |
Koupen jako: | ojetý |
Jak dlouho vůz využívám: | 1 rok |
Průměrná spotřeba: | 8,1 |
Poruchy: | poruchy veľmi ojedinelé. najčastejšie z ojedinelých chýb je nenačítanie imobilizéru. |
Předchozí vozidlo: | Daewoo Nexia |
Daewoo patrí medzi ľuďmi považovanú 'divnú' značku. Ja však som kúpil ako prvé Nexiu a po tomto type vozidla som sa rozhodol byť verný značke, nakoľko som bol maximálne spokojný spoľahlivosťou, tak aj jazdnými vlastnosťami a pod.
Vozil som sa v rôznych značkách, ale pri predstave, že jazdné vlastnosti sú rovnaké, možno aj horšie a vysolil som za to 3 a viac krát peňazí, sa u mňa tento rešpekt k automobilkám stratil.
Bohužiaľ je táto značka výrazne podceňovaná a vôbec si to nezaslúži. My Daewááci ale vieme, ako to chodí.
A tuto hodnotím za veľmi vydarený model od Daewoo.
Výbava mojej Legy:
CDX - 4x el. okná, centrál + DO, ABS,TCS, permanentné servo, autoklíma (veľmi inteligentná!), lakťová opierka, výborné kreslá aj po 236t km, man. prevodovka. K full verzií mi chýba len tempomat, ICS (staviteľné tlmiče), vyhrievané sedačky a automat.
Jazda maximálne pohodlná, veľmi tichá a naprosto inteligentná. Akurát mi nesedí prevodovka pri dlhšej jazde v meste. Spojka je dlhá a časté preraďovanie je trošku o nervy, ale verzia s automatom tento problém maximálne vyrieši, a nakoľko bola skrátená na 4 stupne a tým pádom svyžnejšie zaberie.
Pedále, v porovnaní iných vozidiel rovnakého veku, sú veľmi mäkké a na spojke je cítiť záber.
V zákrutách sedí naprosto, v lete používam zimné gumy a tie tiež nemajú problém. Jej mäkší podvozok spôsobuje zvýšené nakláňanie oproti ostatním európskym autám, ale prejazd po jame je tichší a mäkší oproti druhým.
Veľa miesta všade okolo a človek sa v nej cíti bezpečne. Pri dlhšej jazde oprete ruky o dvere a opierku a nieje čo riešiť :-) Po čase je možné si všimnúť permanntný záber posilňovača, v meste pri jemných pohyboch treba vycieliť viacej sily. Aspoň má auto lepšiu stabilitu (čo sa týka aj dialníc).
Motor po zahriatí tichučký s pekným zvukom. Od 2.2t otáčok a hlavne na 5ke ťahá ako o závod (-:
Ľúbi sa mi aj Bosch-ka RJ, kt. sa prispôsobuje aktuálnemu plynu, čiže je schopná ísť za 7.5l/100 a keď ju trošku preluftujete, ukáže jej dôrazný výkon motora a vtedy si potiahne do 9l/100 .
Spotreba u tohto vozidla nie je na 100 kW 2 l ale vôbec nič extra.
V kľudnej jazde do 2.5t otáčok sa dá spraviť 7.5l . Dlhodobú priemernú spotrebu mám 8.1 l a dosť tam robí studená jazda do roboty a s5.
V porovnaní s Citroen Xsara 1.4i, kt. má 66kW a žerie 6.5 l je to veľmi krásne číslo. Alebo u Nexie 1.5ky len o liter viac to papá.
Čo sa týka servisu, tak ten moje auto nepozná. Len 2x tam bol - na GO motora.
Týmto pozdravujem Araver BA, nech sa naučia dolievať správnu hladinu oleja.
Druhý raz boli menené 4 tlmiče a komponenty na náprave, kt. sa mimochodom po 170 000 pýta znovu. (aspoň tá zadná).
Som maximálne spokojný a nechcem, aby toto auto opustilu našu rodinu (al. aspoň známych).
Klady | Zápory |
motor | Nemá 5. dvere, čiže väčšiu vec nenaložíte |
ponúkaná výbava | trošku slabšie brzdy oproti iným automobilkám |
cena/kvalita nemá konkureciu | silnejšie brzdí až pri väčšom zatlačení pedálu |
Spolehlivost | 1 |
Provozní náklady | 2 |
Cena náhradních dílů | 2 |
Dostupnost náhradních dílů | 2 |