Značka: | Alfa Romeo |
Model: | 156 |
Typ: | JTD |
Bližší označení: | 2.4 20V multijet |
Karoserie: | sedan |
Obsah motoru: | 2387 |
Palivo: | nafta |
Rok výroby: | 2004 |
Typ řazení: | manuální |
Najeto km při koupi: | 250000 |
Najeto km nyní: | 260 tisíc |
Koupen jako: | ojetý |
Jak dlouho vůz využívám: | alfy používam tretí rok |
Průměrná spotřeba: | 7l/100km |
Předchozí vozidlo: | Alfa Romeo 156 |
Je to moja piata Alfa 156. Odkedy som skúsil Alfu, iné auto už nechcem. Mal som aj BMW 3, aj Hondu, ale Alfa mi proste prisrástla k srdcu. A dokiaľ som nemal Alfu, jazdil som iba na benzínových autách. Všetky Alfy, ktoré som mal, boli JTD. Tento druh motoru môžem odporučiť. Hoci v základe výkonom neoslní, po načipovaní úplne zmení charakter a potom aj najslabšia verzia 77kw je vcelku čiperná a autá s konkurenčnými 1.9 si hravo podá. Motory JTD sú oproti VW PD veľmi tiché a distingvované. Obzvlášť to platí pre päťválec 2.4, ktorého zvuk je jedinečný, pripomína v zábere šesťvalcové benziniaky. Jeho mamutí záťah odspodu nenechá nikoho chladným a hravo sa točí až k hranici 4500ot/min, kde pozvoľna začne strácať ťah. Kráľom medzi naftovými Alfami je motor 2,4 Multijet, ten má už v základe úctyhodný výkon 175k a šesťstupňovú prevodovku. Moja Alfa má výkon zvýšený cca na 210k, hravo prekračuje rýchlosti nad 240km/h. Spoterba sa dá udržat rozumnou jazdou na hranici 6,5l, ale pri využití výkonu, k čomu zvádza aj podvozok auta, je pochopiteľne vyššia, neprekračuje však 8l/100km. U starších motorov 2,4 JTD je to podobne.
Alfa má fantastické brzdy, strmé riadenie a veľmi dobre naladený športový podvozok. Od r. 2002 má sériovo VDC (ESP), s ktorým je naozaj problém vyviezť auto zo stopy. K dizajnu je škoda sa vyjadrovať, aj dnes pôsobí toto auto z roku 1997 výnimočne. A to nehovoriac o verzii z r. 2004, kedy bol exteriér faceliftovaný designérom Giugiarom. Každé auto má aj svoje slabé stránky, u Alfy je to obmedzený komfort pruženia, hlavne pri prejazde krátkych priečnych nerovností, ďalej malý a zle prístupný batožinový priestor, nemožnosť sklopiť zadné sedadlá u verzie sedan. Možno by ste čakali, že budem nadávať na kvalitu spracovania, ale mýlite sa. Model 156 je prvým modelom Alfy, ktorým si automobilka smelo napravuje reputáciu kazových áut, dokonca aj v nemeckom rebríčku spoľahlivosti figuruje napr. nad VW Passat. A keď sa Alfa pokazí, zväčša sa nejedná o závadu, ktorá by spôsobila úplné odstavenie vozidla. Časté pporuchy sú: pazvuky a drnčanie pal. dosky u staršieho modelu, rýchlo sa opotrebovávajúce ramená prednej nápravy, poruchy váhy vzduchu u všetkých motorov, časté poruchy prevodovky selespeed, rezonujúce šponovacie kladky drážkového remeňa, u dieselu opotrebované dvojhmotové zotrvačníky, u motorov TS poruchové variátory sania, a v dôsledku zlej údržby poškodené ojničné ložiská u TS. Systém common rail vrátane všetkých komponentov je pomerne stály a vydrží bez zásahu často viac ako 500 tisíc km. U verzie 2.4 sa častejšie zanášujú lopatky turba, stačí ich však vyčistiť a všetko beží ďalej ako má.
Alfa nie je typickým rodinným autom, ale pre človeka, ktorý túži zažiť radosť z jazdy, je to určite to pravé. Naviac za cenu porovnateľnú, ba nižšiu ako Octavia z toho istého roku. A kto sa bojí ceny za náhradné diely - porovnajte si sami ceny na Alfu s cenou trebás na Octaviu, a budete určite milo prekvapení.
Klady | Zápory |
nestarnúci vzhľad | komfort pruženia |
jazdné vlastnosti | batožinový priestor |
motory JTD | spotreba u šesťválca |
prestíž | poruchové motory TS |
bohatá výbava | poruchové prevodovky selespeed |
Spolehlivost | 4 |
Provozní náklady | 4 |
Cena náhradních dílů | 4 |
Dostupnost náhradních dílů | 5 |