David V napísal:
Je smutné, že dnešní auta v podstatě diktují, kdy mohu vypnout motor. Chtělo by to řešit jako u počítače při vypínání, kdy se před vypnutím nainstalují aktualizace a ten se pak sám vypne. Prostě při regeneraci by i po vytažení klíčku motor stále běžel, dokud se filtr neregeneruje. Přece nebudu jezdit jak trotl po okolí nebo čekat 5 minut než se auto uráčí... S doporučením nouzového použití ruční brzdy bych byl velmi opatrný. Zkuste si schválně její účinek v porovnání s pedálem. Při nějaké nenadálé situaci není absolutně šance. Takže místo odtahu za 2,5 tisíce to bude odtah+oprava+pokuta+malus. Pokuta možná ne, protože teď máme tu skvělou vymoženost, že pod 100 tisíc bez bebina se nikdo neobtěžuje. Jak absurdní, za bukem se měří rychlost a pokutuje se, i když se nikomu nic nestalo, ale když se vinou porušení předpisů skutečně něco stane, tak tam ani nikdo nejede.
Neřekl bych, že mi auto něco diktuje. Hlavní je nebýt lenoch nebo brouk pytlík a přečíst se důkladně manuál, potom mě nic překvapit nemůže.
PS: s tou ruční brzdou je to pravda, ale nouzově s tím opravdu dojet lze - chce to ale předvídat a mít zkušenosti. Kdysi dávno jsem tak ujel v noci téměř 150 km domů, protože v sobotu večer bylo nemožné sehnat mechanika.