Jo pan Stýblo to napsal dobře. Ještě měl doplnit, že těch 6 křivek má takový tvar proto, protože se snaží přiblížit té trakční hyperbole. No maximálka benziňáku, já, to se to určuje že. Ale dieselu v regulárorové větvi se s tím někomu hrát nechtělo
Počítání je to vždycky zajímavé a vždycky mě bavilo. Pro článek to tu bohatě stačí, v praxi je trochu problém získat přesně některé vstupní údaje. Třeba jak přesně vždycky narůstá valivý odpor ve vysokých rychlostech (200 nedejbože 300+ už se to mega zvedá) nebo nejvíc ty rotační koeficienty na motoru, s tím je problém, to fakt musím ze skušenosti střílet podle podobných motorů. To stačí trochu jiné čísla a už je ten výsledek dost rozhozený
... Jako námět, možná bylo atraktivní a není to tak složité pro čtenáře připravit nějakou on-line matrici, kde by si každý vepsal své vstupní hodnoty (průběh toč mom v závislosti na otáčkách, okamž hmotnost, převodovné poměry, stálý převod, pneu, Cx, čelní plochu, stoupání atd) a ono by mu to vykreslilo kinematické charakteristiky třeba jak je tu s maximálkou + pilu + křivku časového průběhu zrychlení atd ...hm?