0
späť
 

diskuze k tématu: Vše o palivech - Vznik škodlivin v motorech (9. díl)

kategórie zaradenia témy:
David V
počet príspevkov2067
dátum registrácie16.05.2007
Štvrtok 13.11.2014 09:42, Nesouhlas
Tedy nemohu souhlasit s tím, že by emise NOx měly vrchol při bohaté směsi. Je to naopak při chudé a graf to i potvrzuje a ten mechanizmus vysoké teploty je jiný, než, že by s bohatou směsí byl teplejší plamen. Právě chudá směs (lambda >1, čili přebytek vzduchu) způsobuje, že se odpařením menšího množství paliva neochladí spalovací prostor (odpar paliva odebírá teplo změnou skupenství) a pak roste teplota spalování a vznikají NOxy.
Jediné motory, které zvládnou jet s chudou směsí jsou přímovstřikové, kde se to skupenské teplo odebírá přímo ve spalovacím prostoru.
Bohatá směs má naopak pozitivní vliv na tvorbu NOxů, výkonové parametry motoru, avšak díky nedokonalému spalování vznikají HC a CO.
Vůbec se mi ten graf pro zážehové motory zdá celý posunutý mírně do oblasti chudé směsi. Normálně zážehové motory mají okno lambda někde mezi 0,97 a 1,03, ale oblast bohaté směsi tady není znázorňena vůbec.
reagovať


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.