0
späť
 

diskuze k tématu: Vše o diferenciálech

kategórie zaradenia témy:
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 21.03.2008 02:33, :-)
Teď šlo rozumět všemu, dokonce aj obrázky byly. JJ, bez výhrad, pěkné počtení, děkuji. ... Kdyby příště byly převody (pro inspiraci kapalinová spojka, volnoběžka, synchronizace, planetovka, hydrodynamický měnič) nebo dále retardér, homokinetický kloub, tak by to taky třeba nebylo na škodu
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 21.03.2008 05:46, dekuji za pekny clanek
Fakt dobre. Mel by jste vydat knihu, neco jako "Poznej sve auto" hned bych si ji koupil. Ale vazne, publikujete i nekde jinde?
Minule nekdo psal ze pisete nekorektne a pridal nize uvedenou pasaz. Nesouhlasim, naopak se mne tahle veta velmi libi. 3D graf "svornost - polomer zataceni - adheze" bude preci az v te knizce
""
Teprve v dalších momentech, kdy přeci jen donutíme vůz k zatočení, se začne vnitřní kolo v důsledku odstředivých sil nadlehčovat a má tendenci se roztočit rychleji, než kolo vnější (zatížené), začne téci více momentů na kolo vnější, což začne působit přetáčivě.
""
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 21.03.2008 09:45, RE: dekuji za pekny clanek
anonym napísal:
Fakt dobre. Mel by jste vydat knihu, neco jako "Poznej sve auto" hned bych si ji koupil. Ale vazne, publikujete i nekde jinde?
Minule nekdo psal ze pisete nekorektne a pridal nize uvedenou pasaz. Nesouhlasim, naopak se mne tahle veta velmi libi. 3D graf "svornost - polomer zataceni - adheze" bude preci az v te knizce
""
Teprve v dalších momentech, kdy přeci jen donutíme vůz k zatočení, se začne vnitřní kolo v důsledku odstředivých sil nadlehčovat a má tendenci se roztočit rychleji, než kolo...
Pěkné knížky o autech jsou, stačí zajít do knihovny.
Jinak opět výborný článek. Už teď se těším na další.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 21.03.2008 10:51, Prevodovky ...
Take dekuji za pekny clanek, na sve urovni bych mozna uvital vice detailu, ale k zakladnimu pochopeni principu a pouziti toho ktereho diferencialu to takto staci. Pokud se mohu primluvit, velice me v posledni dobe zaujaly prevodovky s plynule menitelnym prevodem fungujici bez preruseni toku vykonu oznacovane nejcasteji jako CVT (Nissan, Ford, Honda, Rover), a rad bych se neco dozvedel o jejich konstrukci, slozitosti, poruchovosti a jejich vlivu na spotrebu vozidla ve srovnani s mechanickymi a samocinnymi stupnovymi prevodovkami.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 21.03.2008 11:07, Děkuji za článek...
...více takových!
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 21.03.2008 11:13, RE: Prevodovky ...
AnderN napísal:
Take dekuji za pekny clanek, na sve urovni bych mozna uvital vice detailu, ale k zakladnimu pochopeni principu a pouziti toho ktereho diferencialu to takto staci. Pokud se mohu primluvit, velice me v posledni dobe zaujaly prevodovky s plynule menitelnym prevodem fungujici bez preruseni toku vykonu oznacovane nejcasteji jako CVT (Nissan, Ford, Honda, Rover), a rad bych se neco dozvedel o jejich konstrukci, slozitosti, poruchovosti a jejich vlivu na spotrebu vozidla ve srovnani s mechanickymi a sa...
To je velmi jednochuché - v osobních autech tyto převodovky nefungují pořádně nikde.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 21.03.2008 12:55, Cena
A ty samosvorne diferencialy se taky hazeji pod kola?
Jaka je cena samosvorneho diferencialu v porovnani s tou lopatou pisku, o kterem pisete az na konci? Pokud je ta vecicka lacinejsi nez pisek, rad bych si ji na zimu koupil.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 21.03.2008 13:16, Jméno
Co je to "sportovní auto"??? Jsou auta normální pro normální lidi a pak jsou auta zmršená úpravami aby jezdila rychleji. Tomu se říká sportovní? Osobně tam nikde žádný sport nevidím.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 21.03.2008 16:52,
Zatímco ESP funguje na jedničku, tak elektronická uzávěrka diferenciálu EDS je pro mne zklamáním. Skoro bych řekl k ničemu. Nejlepším řešením je stejně ruční brzda na hnané nápravě. Na vyjetí pár desítek metrů to stačí a výkony dnešních aut to skousnou a ani o tom nevědí. A navíc je to zadara.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 21.03.2008 17:32, RE: Jméno
anonym napísal:
Co je to "sportovní auto"??? Jsou auta normální pro normální lidi a pak jsou auta zmršená úpravami aby jezdila rychleji. Tomu se říká sportovní? Osobně tam nikde žádný sport nevidím.
Audi Quattro Sport A2, S1 a S2, BMW M3 E30 (novější jsou těžká), BMW Z3M, Lancia Delta HF Integrale (a výš), Lancia Hyenna, Alfa Romeo 155 GTA, Alfa Romeo 75 (1.8 Turbo/V6 QV nebo Evoluzione), Alfa Romeo Alfetta GTV6/Turbodelta, Zagato RZ/SZ, Mazda 323 GT-R (GT-X), Nissan Pulsar, Nissan 350 Z, Nissan Skyline, Toyota Celica ST 185/205 (alias GT-Four), Honda NSX, Ferrari komplet, Maserati (od Biturba přes 222, 224 až po Coupé) , Mitsubishi Lancer Evo, Subaru Impreza (GT) STi (WRX), atd.
Ale i naprosto obyčejný Fiat Coupé 16v/20v Turbo má vepředu viskospojku jako uzávěrku a 16v má vynikající motor (z Delty Integrale 16v EvoII) a 20v zase výborné brzdy Brembo (lepší verze Coupé s lepším odpružením a zpracováním se jmenuje Lancia Delta HF HPE)
Ale Lancer Evo IX je zatím asi to nejlepší, co kdy kdo vyrobil...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 21.03.2008 19:29, RE: dekuji za pekny clanek
David V napísal:
Pěkné knížky o autech jsou, stačí zajít do knihovny.
Jinak opět výborný článek. Už teď se těším na další.
Já vím, třeba od F. Vlka že
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 22.03.2008 12:42, RE: Jméno
anonym napísal:
Audi Quattro Sport A2, S1 a S2, BMW M3 E30 (novější jsou těžká), BMW Z3M, Lancia Delta HF Integrale (a výš), Lancia Hyenna, Alfa Romeo 155 GTA, Alfa Romeo 75 (1.8 Turbo/V6 QV nebo Evoluzione), Alfa Romeo Alfetta GTV6/Turbodelta, Zagato RZ/SZ, Mazda 323 GT-R (GT-X), Nissan Pulsar, Nissan 350 Z, Nissan Skyline, Toyota Celica ST 185/205 (alias GT-Four), Honda NSX, Ferrari komplet, Maserati (od Biturba přes 222, 224 až po Coupé) , Mitsubishi Lancer Evo, Subaru Impreza (GT) STi (WRX), atd.
Ale i napr...
A tyhle auta jste všechny měl...zapomněl jste dodatz). Ne vážně výčet dobrý, ale Fiat Coupé a výborný 16 ventilový motor, to nevím. Možná tak do 100 000 km, pak se většinou zlikviduje sám tím, že se prostě zadře. Ten 20 ventil, to už je lepší. S tou vyskosní spojkou je to ale tak.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 22.03.2008 20:58, Dotaz na autora
V prve rade dekuji za opet skvely dil dnes jiz serialu o poznavani nasich vozu. Jako znaleho vozu passat mne az tak neprekvapuje Vase hodnoceni jeho jizdnich vlastnosti, tak u odborniku obvykleho. Jednoznacne mate pravdu. Chtel bych se ale zeptat jak hodnotite jizni vlastnosti konkretne passata B5 - syncro/4Motion vybavene mezinapravovym diferencialem torsen?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 23.03.2008 16:27, RE: bez předmětu
anonym napísal:
Zatímco ESP funguje na jedničku, tak elektronická uzávěrka diferenciálu EDS je pro mne zklamáním. Skoro bych řekl k ničemu. Nejlepším řešením je stejně ruční brzda na hnané nápravě. Na vyjetí pár desítek metrů to stačí a výkony dnešních aut to skousnou a ani o tom nevědí. A navíc je to zadara.
O jaké auto s EDS šlo, že jste byl zklamán. Problém není v principu EDS, ale v aplikaci.
EDS je plně srovnatelný s aktivním svorným diferenciálem. Je generačně výš než jednoduché svorné diferenciály s visközní spojkou apod.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 23.03.2008 17:35, RE: bez předmětu
anonym napísal:
O jaké auto s EDS šlo, že jste byl zklamán. Problém není v principu EDS, ale v aplikaci.
EDS je plně srovnatelný s aktivním svorným diferenciálem. Je generačně výš než jednoduché svorné diferenciály s visközní spojkou apod.
Funguje to dokud auto jede, to je slyšet, že se snaží. Ale při rozjezdu kdy jsou otáčky kol nulové to nefunguje (ani z principu nemůže). Až když je prokluz poměrně značný (rozjezd "na hrabačku") tak se začne pokoušet. Jenže to víme, že už je pozdě. Já mám rád rozjezd absolutně bez prokluzu, protože je nejefektivnější. Tisíckrát vyzkoušeno, protože domů jezdím lesní cestou do kopce. Možná to pomůže v rozjezdu tomu, kdo to na sněhu vůbec neumí.
Citlivý rozjezd bez prokluzu přenáší moment na obě kola stejný= pohon obou kol. EDS naproti tomu nechá vždy jedno kolo klouzat (takže nepřenáší prakticky nic), akorát jeho přibrzďováním přenese nějaký moment na stojící kolo = výsledkem je pohon jednoho kola.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 23.03.2008 17:50, RE: bez předmětu
anonym napísal:
Funguje to dokud auto jede, to je slyšet, že se snaží. Ale při rozjezdu kdy jsou otáčky kol nulové to nefunguje (ani z principu nemůže). Až když je prokluz poměrně značný (rozjezd "na hrabačku") tak se začne pokoušet. Jenže to víme, že už je pozdě. Já mám rád rozjezd absolutně bez prokluzu, protože je nejefektivnější. Tisíckrát vyzkoušeno, protože domů jezdím lesní cestou do kopce. Možná to pomůže v rozjezdu tomu, kdo to na sněhu vůbec neumí.
Citlivý rozjezd bez prokluzu přenáší moment na obě ko...
Budu pokračovat: Kdyby měl EDS nějaký režim pro rozjezd na sněhu, tak by stačilo přibrzďovat obě kola hnací nápravy stejným momentem a kašlat na nějaký měření rozdílu otáček kol. Tím bych měl při rozjezdu z nuly eliminován rozdílný povrch pod jednotlivými koly a už od NULY zajištěn hnací moment na obou kolech. Samotného by mne to zajímalo, jaký by byl výsledek. Samozřejmě by to muselo být "na čudlík", aby to nebrzdilo při každém rozjezdu.
ASR funguje naopak lépe než dokážu zařídit nohou. Prakticky si to nehrábne (právě s vyjímkou malých rychlostí, což je pochopitelné)
Jinak se jedná o Sharan r.2003
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 23.03.2008 20:05, RE: bez předmětu
anonym napísal:
Budu pokračovat: Kdyby měl EDS nějaký režim pro rozjezd na sněhu, tak by stačilo přibrzďovat obě kola hnací nápravy stejným momentem a kašlat na nějaký měření rozdílu otáček kol. Tím bych měl při rozjezdu z nuly eliminován rozdílný povrch pod jednotlivými koly a už od NULY zajištěn hnací moment na obou kolech. Samotného by mne to zajímalo, jaký by byl výsledek. Samozřejmě by to muselo být "na čudlík", aby to nebrzdilo při každém rozjezdu.
ASR funguje naopak lépe než dokážu zařídit nohou. Praktic...
Lze jen doporucit prodat Sharan a si koupit treba Subaru Legacy nebo Forester
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 23.03.2008 22:04, RE: bez předmětu
anonym napísal:
Lze jen doporucit prodat Sharan a si koupit treba Subaru Legacy nebo Forester
Bavíme se o EDS a ne o autu jako takovém. Jinak s trakčními schopnostmi dvojkolek jsem více méně spokojen a nikdy bych si čtyřkolku nekoupil, přesto že bydlím 600mnm a 200 m od silnice. Hmotnost, cena, spotřeba, prostor, hluk,údržba - a to vše kvůli 14dnům v roce = blbost.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 24.03.2008 11:41, animace
http://auto.howstuffworks.com/differential2.htm (otevřený)
http://www.youtube.com/watch?v=Hn0uSCmrNc8 (torsen)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 27.03.2008 07:30, RE: bez předmětu
anonym napísal:
Bavíme se o EDS a ne o autu jako takovém. Jinak s trakčními schopnostmi dvojkolek jsem více méně spokojen a nikdy bych si čtyřkolku nekoupil, přesto že bydlím 600mnm a 200 m od silnice. Hmotnost, cena, spotřeba, prostor, hluk,údržba - a to vše kvůli 14dnům v roce = blbost.
Ja som naopak z ASR sklamaný (Seat Ibiza). Vyhrabať sa s tým zo snehu je problém, príliš to obmedzuje prekĺzovanie kolies. Osobne by som uvítal mód, v ktorom by to len pribrzďovalo kolesá, ale neznižovalo výkon motora. Takto väčšinou dosahujem lepšie výsledky s vypnutým ASR.
reagovať


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.