0
späť
 

diskuze k tématu: První auto do 100 000 Kč

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, automobilky, česká vozidla, německá vozidla, ostatní
Lukin123
počet príspevkov2
dátum registrácie26.04.2016
Utorok 26.04.2016 22:09, První auto do 100 000 Kč
Zdravím,

Můj kamarád by si rád pořídil svoje první auto. Za týden začíná dělat řidičák a už přemýšlí nad autem.

Požaduje:
kvalitní auto - aby nestálo pořád v servisu
výkon minimálně 100 koní
rozumná spotřeba v poměru k výkonu,
větší nádrž - aby nemusel pořád zastavovat na benzínky
zábava za volantem, resp. žádné nudné a úplně gumové řízení, auto na hranici sportovnosti a komfortu
bezpečné
klimatizace - stačí manuální
karoserie sedan nebo liftback, rozhodně ne kombi
Z výbavy navíc - příjemný bonus by byly kožené sedačky

Rozpočet je 100 000 Kč včetně investic po koupi. Oba víme, že to není mnoho, ale bohužel více momentálně nemá.

Očekávaný a předpokládaný roční nájezd je okolo 10 tisíc km, většinou po městě a okreskách, ale i na dálnicích (palivo samozřejmě benzín).
Auto si chce nechat 3 až 5 let, maximálně 7.
Maximální nájezd 300 000 km, ale důležitější je celkový stav a aby dalších 50 až 75 tisíc km vydrželo bez větších investic.

Preferované značky:
Volvo, Mercedes, Škoda, BMW, Audi, Saab.

Budeme velmi rádi za každou odpověď.




reagovať
Giorgio
počet príspevkov814
dátum registrácie09.05.2007
Streda 27.04.2016 07:39, RE: První auto do 100 000 Kč
Lukin123 napísal:
Zdravím,Můj kamarád by si rád pořídil svoje první auto. Za týden začíná dělat řidičák a už přemýšlí nad autem.Požaduje:kvalitní auto - aby nestálo pořád v servisuvýkon minimálně 100 konírozumná spotřeba v poměru k výkonu,větší nádrž - aby nemusel pořád zastavovat na benzínkyzábava za volantem, resp. žádné nudné a úplně gumové řízení, auto na hranici sportovnosti a komfortubezpečnéklimatizace - stačí manuálníkaroserie sedan nebo liftback, rozhodně ne kombiZ výbavy navíc - příjemný bonus by byly kožené sedačkyRozpočet je 100 000 Kč včetně investic po koupi. Oba víme, že to není mnoho, ale bohužel více momentálně nemá. Očekávaný a předpokládaný roční nájezd je okolo 10 tisíc km, většinou po městě a okreskách, ale i na dálnicích (palivo samozřejmě benzín).Auto si chce nechat 3 až 5 let, maximálně 7.Maximální nájezd 300 000 km, ale důležitější je celkový stav a aby dalších 50 až 75 tisíc km vydrželo bez větších investic.Preferované značky:Volvo, Mercedes, Škoda, BMW, Audi, Saab.Budeme velmi rádi za každou odpověď.


Pokud kamarád není pitomec, zapomene na preferované značky a zaměří se na zbytek požadavků a možností - tzn. bezpečnost, nízké pořizovací a provozní náklady, šance vydržet pár let v provozu - a začne hledat něco jako Fiat Stilo 1.4 16V ve výbavě Racing (3dveřák, origo 17" kola s nízkým profilem pneu, origo bodykit, slušná výbava). Obvykle je v červené, žluté nebo černé barvě, teď tady na TipCars je v nabídce pouze 1 vyžilý kus v modré metalíze, takže ani toto hledání nebude úplně snadné. V úvahu připadá taky zachovalý VW Golf IV, kde je potenciál pro optituning a možná se na to chytí i nějaká slípka, ale najít opravdu zachovalý kus bude ještě horší než u toho Fiatu Stilo Racing. Na prémiové značky rozpočet není, možná tak na BMW E46 Compact, ale pochybuju, že má kamarád prostředky na servisování brambory.
reagovať
ewing1
počet príspevkov46
dátum registrácie29.05.2009
Streda 27.04.2016 13:10, VOLVO
Doporučil bych Volvo devítkovou řadu - 940, 960 nebo S90. Co se týká servisních nákladů, tak asi nejlepší z výše uvedených vychází Volvo 940. Atmosférický motor 2,3 má 96 kW, s turbem až 121 kW.
reagovať
zmazaný používateľ
počet príspevkov
dátum registrácie
Streda 27.04.2016 16:37, Ach jo,
jako malý děcka
Zkus mu do začátku vysvětlit,že na silnici je důležitější než 100 koní a sportovní vlastnosti:
Pozornost,ohleduplnost,předvídavost a ZDRAVÝ ROZUM,ctění pravidel a SPOLUODPOVĚDNOST za životy a zdraví ostatních účastníků provozu,včetně cyklistů a chodců,
A největší umění je auto zastavit na vzdálenost,na jakou vidí.,a ne jet rychle.
To jsou největší záruky bezpečnosti nejen jeho ale nás všech.
Taky se rád svezu,ne že ne,nechci planě moralizovat ale jen tam,kde to dobře znám,a jen tehdy,není li na silnici široko daleko nikdo jiný
jinak co něco takovýho?
http://www.tipcar.cz/inzerat/suzuki-swift-15i-2x-kola-2xklic--cz-20236028.html
http://www.tipcar.cz/inzerat/mazda-mx-5-19i-16v-103-kw-top-model-cz-18695837.html
reagovať
Lukin123
počet príspevkov2
dátum registrácie26.04.2016
Streda 27.04.2016 21:24, Díky všem za rady
Vzhledem k tomu, že kamarád se rozhodl dále studovat (učit se) na učňáku, tak odpadají ty Volva a jiné výkonnější či dražší auta.
Navíc hodlá vozit kamarády, takže odpadá Mazda mx5 či BMW e46 Compact.

Ještě přemýšlí nad Octavii I, ale nebudou to vraky? Jak jsou na tom se spolehlivostí?

Můj názor je a také jsem mu ho řekl, že si má počkat, až dokončí školu a pak si koupí (téměř) jakékoliv auto, protože ho z platu uživí.
Ohledně bezpečnosti v jeho rukách a zbytečnosti mít výkonnější auto než rodiče (Mazda 6 2.2 diesel) jsem mu také říkal, ale bohužel o tom nechce slyšet.
Moje osobní rada byla co nejmenší vůz ale zároveň pro 4 pasažéry dostatek místa. Jenže Fabia nebo francouzi této kategorie jsou pod jeho úroveň.
Takže, jak se říká, babo raď!
reagovať
stréc od piva
počet príspevkov652
dátum registrácie23.11.2007
Streda 27.04.2016 21:56, 100
proč se to tu stále opakuje....čerstvý řidičák...100 tisíc (na splátky)...a minimilně 100kw..

Racionální rady stejně směřují k autům,které nejsou mainstream a ano v očích mladého člověka jsou untermensch značky...

Takže pokud je zde doporučeno např.Fiat Stillo nebo nějaká Mazda,tak se to prostě nehodí do krámu ani kdyby byly v top stavu se zárukou bezproblémového provozu dalších 5-10let.

Doporučil bych tvému známemu,aby si koupil něco v čem absolvuje první nekontrolovaný smyk na sněhu,vyškolí jej v 100km/h nečekaně zajíc,naučí se v zimě na dálnici měnit pneumatiku,nabere zkušenosti v provozu....
a pak až totot zvládne,tak at si koupí pořadné auto...takto to budou jen vyhozené peníze za vysněné BMW a jiné UBER značky....které s 100 budou v stavu generálky...
reagovať
Mare34k
počet príspevkov3
dátum registrácie18.01.2016
Streda 27.04.2016 23:21, Proč ne?
Tohle asi nebude moc populární příspěvek, ale já nevidím důvod proč ho nenapsat Hádanku "100 tisíc a 100 koní" by jistě, ke kamarádově spokojenosti, vyřešil benzínový čtyřválec v BMW trojkové řady E46 z přelomu tisíciletí.

Nevím proč zde byl doporučován kompakt, který je dle mého názoru tak trochu zprzněný po stránce designu, když ty nejojetější kousky v klasické karoserii sedan začínají dnes již na padesáti tísích korunách. Sto tisíc považuji na koupi 316i, případně 318i jako již rozumný rozpočet včetně vstupního servisu. Udržet v provozuschopném stavu zachovalý kousek, který doposud nebyl napaden korozí nebude zase takový horor, - pokud samozřejmě uvážím že se člověk bude k auto zodpovědně. Další věc je takové auto vůbec najít. Čtyřválce jsou vcelku bezproblémové. Náhradní díly (podvozek) nejsou zadarmo, ale trágédie to taky není a navíc si s tímto modelem poradí slušný podíl garážníků.

Co se týče bezpečnosti a vhodnosti E46 jako prvního auta, musím jen pokrčit rameny. Pokud kamarádovi nechybí zdravý rozum a respekt z auta, tak by snad neměl být problém. Někdo možná bude namítat, že normální jedinec přece neuvažuje před dokončením autoškoly o BMW. Ale proč ne? BMW E46 bylo povedené jako nové a i po patnácti letech ve své cenové relaci vyčnívá. Tak proč nekoupit auto, ze kterého bude mít mladý člověk radost.

Stačí si jen uvědomit nutnost pravidelného servisu a respektu za volantem, pak ani starší BMW není v roli prvního auta katastrofou globálních rozměrů, jak se tu někteří snaží prezentovat
reagovať
brin
počet príspevkov727
dátum registrácie28.03.2011
Štvrtok 28.04.2016 00:16, Stylovka
Pokud na tom mermomocí trvá, tak bych mu doporučil Imprezu ve dvoulitru, v nejhorším 1,6, ale ta žere a nejede. Nebudu tu teď řešit, že se v tom zabije a podobně, ale styl to auto rozhodně má, zvuk taky, 92 kW není sice 100 kW, ale to auto je relativně lehké a je to čtyřkolka. A do 100 tisíc se pořídí slušný kus, když si k tomu vezmě někoho znalého.
reagovať
Giorgio
počet príspevkov814
dátum registrácie09.05.2007
Štvrtok 28.04.2016 06:20, RE: Proč ne?
Mare34k napísal:
Nevím proč zde byl doporučován kompakt, který je dle mého názoru tak trochu zprzněný po stránce designu, když ty nejojetější kousky v klasické karoserii sedan začínají dnes již na padesáti tísích korunách. Sto tisíc považuji na koupi 316i, případně 318i jako již rozumný rozpočet včetně vstupního servisu.


100 000 včetně servisu na sedan za dostatečné peníze nepovažuji, na Compact ano. Jsou výrazně levnější a nemívají tolik nalítáno. Historičtí čtenáři tohoto serveru vzpomenou, že takovým vozem jezdil i jeden z redaktorů a sám několikrát zmínil výhody tohoto provedení nad těmi ostatními. Ta cena a "neoblíbenost" jsou právě tím, co přibližuje tazatele ke splnění snu o BMW bez výraznějších rizik (na rozdíl od sedanu). To, že se dá koupit za 50 tisíc, to asi dá. Ale dá se za 50 tisíc udělat jeho generálka (kterou bude potřebovat)?
reagovať
Mare34k
počet príspevkov3
dátum registrácie18.01.2016
Štvrtok 28.04.2016 07:47, Souhlasím, ale
Upřímě s tím kompaktem z tohoto úhlu pohledu nemůžu nesouhlasit. Vše co jste napsal dává smysl. Jenom ještě jednou podotknu, že nepovažuji ani nákup a prvotní servis sedanu v této cenové relaci za nereálný. Servery zabývající se soukromou inzercí takové možnosti aktuálně slibují. Kompakt bude ale z Vámi zmíněných důvodů racionálnější, ano.

Loni jsem absolboval jízdu v E46 320D CR, kteoru majitel koupil právě za částku těsně pod sto tisíc. Auto bylo celkem slušně zachovalé, podvozek mi přišel v pořádku, interiér nevybydlený. Byla ale patrná zvýšená kouřivost, vzhledem k povaze tohoto kouře pravděpodobně způsobená průsakem oleje ložisky turbodmychadla.

Volba benzínového motoru pomáhá drahá rizika eliminovat, nicméně stanovení rezervy na vstupní servis je určitě prozíravé, stejně jako počítat s nutností údržby do budoucna.
reagovať


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému

podobné vozidlá v ponuke:


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.