0
späť
 

diskuze k tématu: Volvo XC90 D5 AWD a pozitivní zkušenosti majitele

kategórie zaradenia témy: ostatní
David V
počet príspevkov2067
dátum registrácie16.05.2007
Utorok 30.07.2013 16:20, Úhel pohledu
Nic mu nebylo, ale má nově čerpadlo Haldexu a ve 110 tkm jdou kuláky do kytek u SUV, kde se vyšší zatížení předpokládá. Na mnohých autech vydrží 1/4 mio km. Já bych u Volva tolik rozjásaný nebyl.
reagovať
Pepe
počet príspevkov1136
dátum registrácie09.05.2007
Utorok 30.07.2013 17:09, RE: Úhel pohledu
David V napísal:
Nic mu nebylo, ale má nově čerpadlo Haldexu a ve 110 tkm jdou kuláky do kytek u SUV, kde se vyšší zatížení předpokládá. Na mnohých autech vydrží 1/4 mio km. Já bych u Volva tolik rozjásaný nebyl.


Předpokládal bych, že tě víc nadzvedne naftový motor na nájezd 10kkm/rok. Nejspíš jen rozvoz dětí do/z školky/školy. Na to je totiž SUV s proklatě tlustýma dveřma třeba. Ale proč ne
reagovať
Reno
počet príspevkov1352
dátum registrácie30.03.2010
Utorok 30.07.2013 19:49, RE: Úhel pohledu
Pepe napísal:
David V napísal:
Nic mu nebylo, ale má nově čerpadlo Haldexu a ve 110 tkm jdou kuláky do kytek u SUV, kde se vyšší zatížení předpokládá. Na mnohých autech vydrží 1/4 mio km. Já bych u Volva tolik rozjásaný nebyl.
Předpokládal bych, že tě víc nadzvedne naftový motor na nájezd 10kkm/rok. Nejspíš jen rozvoz dětí do/z školky/školy. Na to je totiž SUV s proklatě tlustýma dveřma třeba. Ale proč ne


U SUV bych se nerozpakoval a koupil bych naftu taky.
Jinak se rozplývat nad tím, že auto do 110 tkm nemělo závadu - to by snad mělo zvládnout každé auto.

reagovať
David V
počet príspevkov2067
dátum registrácie16.05.2007
Utorok 30.07.2013 21:45, RE: Úhel pohledu
Pepe napísal:
David V napísal:
Nic mu nebylo, ale má nově čerpadlo Haldexu a ve 110 tkm jdou kuláky do kytek u SUV, kde se vyšší zatížení předpokládá. Na mnohých autech vydrží 1/4 mio km. Já bych u Volva tolik rozjásaný nebyl.
Předpokládal bych, že tě víc nadzvedne naftový motor na nájezd 10kkm/rok. Nejspíš jen rozvoz dětí do/z školky/školy. Na to je totiž SUV s proklatě tlustýma dveřma třeba. Ale proč ne


U SUV nafta smysl má. Jde o to, většina SUV nemá tak nějak smysl obecně. S Haldexem jsou mi trochu k smíchu. Jediný SUV, který uznávám je Forester.
A když už XC90, tak asi jedině s D5.
I když můj šálek s čaje je spíše S80 s nejméně T6 (samozřejmě ojetá).
reagovať
david1983
počet príspevkov42
dátum registrácie19.04.2013
Streda 31.07.2013 00:05, Nové čepy....
Ajaj, co se týče kulových čepů. Počítal jsem u tohoto auta s trochu větší odolností (Přeci už je to SUV, ne?). Je pravda že to není žádný střízlík a při našich cestách necestách bych se ani moc nedivil, ale na hodnocení auta jaký je to držák je ještě moc dle mého názoru brzy. Až to bude mít minimálně 250 000km najeto, tak bych se o té spolehlivosti klidně bavil. Když je s autem majitel spokojený, proč ne, je to jeho věc. Co mě ale zklamalo je recenze...nedozvěděl jsem se o autu vůbec nic, jen to že má nové čerpadlo u systému Haldex a vyměněné čepy a nikde ještě nestálo. U tohoto auta které se mě také líbí, mě to jen zamrzí.
reagovať
free78
počet príspevkov300
dátum registrácie19.09.2008
Streda 31.07.2013 11:02, kuláky
platí - co jedinec to názor. Když jsem si přečetl, že tam původní kuláky vydržely celých 110tkm, tak první co mne napadlo, bylo no jo kvalitka. Jak tak čtu diskuzi, tak 110tkm se zdá mnohým málo. No u BMW s hliníkovým podvozkem to jde do kopru po cca 60 až 80 tkm...
reagovať
David V
počet príspevkov2067
dátum registrácie16.05.2007
Streda 31.07.2013 11:41, RE: kuláky
free78 napísal:
platí - co jedinec to názor. Když jsem si přečetl, že tam původní kuláky vydržely celých 110tkm, tak první co mne napadlo, bylo no jo kvalitka. Jak tak čtu diskuzi, tak 110tkm se zdá mnohým málo. No u BMW s hliníkovým podvozkem to jde do kopru po cca 60 až 80 tkm...


Mluvíme o spodních kulových čepech pro uchycení náboje kola? Myslím, že se jim také říká rejdové. Takový ten kus železa nanýtovaný na spodní rameno....Aby nedošlo k záměně s čepy pro tyčky řízení.
Mně to prostě přijde málo a skutečně si neuvědomuji nějaký rozšířený problém u většiny značek, že by se musely měnit kulové čepy tak často. Mám za to, že dřív odejdou, různé tyčky stabilizátorů, čepy řízení, uložení náprav, silentbloky, ale kuláky bývají z těch trvanlivějších částí podvozku. Tohle bude bezpečně vědět Gablenz, ten je přes podvozky.
reagovať
free78
počet príspevkov300
dátum registrácie19.09.2008
Streda 31.07.2013 13:46, RE: kuláky
David V napísal:
free78 napísal:
platí - co jedinec to názor. Když jsem si přečetl, že tam původní kuláky vydržely celých 110tkm, tak první co mne napadlo, bylo no jo kvalitka. Jak tak čtu diskuzi, tak 110tkm se zdá mnohým málo. No u BMW s hliníkovým podvozkem to jde do kopru po cca 60 až 80 tkm...
Mluvíme o spodních kulových čepech pro uchycení náboje kola? Myslím, že se jim také říká rejdové. Takový ten kus železa nanýtovaný na spodní rameno....Aby nedošlo k záměně s čepy pro tyčky řízení. Mně to prostě přijde málo a skutečně si neuvědomuji nějaký rozšířený problém u většiny značek, že by se musely měnit kulové čepy tak často. Mám za to, že dřív odejdou, různé tyčky stabilizátorů, čepy řízení, uložení náprav, silentbloky, ale kuláky bývají z těch trvanlivějších částí podvozku. Tohle bude bezpečně vědět Gablenz, ten je přes podvozky.


Kdepak Gablenz, ten je i odborník přes BMW...
Jo a mluvíme o kulový čepech. U E39 jsou vepředu na každé straně 2 ramena na potom navíc ještě čep s tyčí řízení. Ty ramena moc nevydrží... (ve smyslu nevydrží 110tkm např.)
Ale přeci stejný problém byl u některých generací AUDI a VW Passat (hliník co nevydrží českou kvalitu silnic).
reagovať
David V
počet príspevkov2067
dátum registrácie16.05.2007
Streda 31.07.2013 14:48, RE: kuláky
free78 napísal:
David V napísal:
free78 napísal:
platí - co jedinec to názor. Když jsem si přečetl, že tam původní kuláky vydržely celých 110tkm, tak první co mne napadlo, bylo no jo kvalitka. Jak tak čtu diskuzi, tak 110tkm se zdá mnohým málo. No u BMW s hliníkovým podvozkem to jde do kopru po cca 60 až 80 tkm...
Mluvíme o spodních kulových čepech pro uchycení náboje kola? Myslím, že se jim také říká rejdové. Takový ten kus železa nanýtovaný na spodní rameno....Aby nedošlo k záměně s čepy pro tyčky řízení. Mně to prostě přijde málo a skutečně si neuvědomuji nějaký rozšířený problém u většiny značek, že by se musely měnit kulové čepy tak často. Mám za to, že dřív odejdou, různé tyčky stabilizátorů, čepy řízení, uložení náprav, silentbloky, ale kuláky bývají z těch trvanlivějších částí podvozku. Tohle bude bezpečně vědět Gablenz, ten je přes podvozky.
Kdepak Gablenz, ten je i odborník přes BMW... Jo a mluvíme o kulový čepech. U E39 jsou vepředu na každé straně 2 ramena na potom navíc ještě čep s tyčí řízení. Ty ramena moc nevydrží... (ve smyslu nevydrží 110tkm např.) Ale přeci stejný problém byl u některých generací AUDI a VW Passat (hliník co nevydrží českou kvalitu silnic).


Co se týká hliníku, tak jsem měl za to, že se buď deformují ramena nebo se zničí jejich uložení, ale o kulových čepech se toho moc nenapsalo. I Signum/Vectra C má hliníková ramena a taky nemají životnost nic moc. Ale o kulových čepech se tady v diskusích skutečně diskutuje sporadicky.
Nicméně Alfy jsou taky celkem pověstné malou výdrží zejména přední nápravy. Většinou je to daň za malé neodpružené hmoty (méně pevný lehký hliník nebo subtilní ocel).
Přesto u SUV bych automaticky očekával v tomto místě bohatější dimenzování. Já mám u své popelnice na tacho přes 170 tisíc a čepy zatím neklepou (ťuk, ťuk, ťuk).
reagovať
wickymouse
počet príspevkov1
dátum registrácie24.10.2006
Streda 28.08.2013 10:56, Hodnocení
Nechápu, co přesně tu řešíte. Auto má nyní 110tkm a jen jsem konstatoval, že jediný "vícenáklad" zatím byly čepy. Navíc za tak směšnou cenu i v autorizovaném servisu, že je to zcela marginální záležitost. Čerpadlo Haldexu bylo měněno v záruce, protože bylo netěsné. Nestálo to nic a ani nevím, že by nějak častěji odcházely, takže to byl zjevně vadný kus. Interiér vypadá skvěle, kůže není popraskaná, diagnosticka nehlásí žádné chyby. Proto to auto považuji za skvělé. Nejsem obhíjcem značky, protože už si další Volvonekoupím (potřebuji větší auto a téo Vovlvo nevyrábí). Ale po zkušenosti s tímto kouskem každému rád jeho koupi doporučím.
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.