Piatok 30.03.2007 18:04,
Ehm...
No alespoň poznali, že podvozky nejsou totožné, narozdíl od jiných pisatelů, kteří tvrdí opak. Měkce naladěný podvozek je blbost, možná ve srovnání s nějakými sporťáky. Ve srovnání třeba s 850 či dvojkou je spíše tvrdší. Vůz se mi nikdy nerozvlnil, možná mají blbé tlumiče. Sportovní ladění podvozku neznám, ale je prý tvrdší, na naše silnice asi opravdu nic moc. Přední náprava mi moc jednoduchá nepřijde, spíše tak akorát, přílišnou složitost vidím na obtíž údržbě a na kvalitní "sezení" vozu stačí. Že jacísi "konkurenti" ji mají "mnohem složitější" mě nebere, nejsem škodolibý (většinou Laughing ) Že je její oprava levná a snadná beru jako plus. Navíc já na ni ve 130 kkm nepotřebuji sáhnout, takže asi drží. Že jsou zážehové motory spolehlivé je pravda, o jejich montáži do Renaultů nevím. O motoru Mitsubischi GDI je zde toho napsáno dost, autorovi uniklo, že byly dvě výkonové varianty. S plasty v interiéru jsem spokojen, nevím co kritizuje. jinak autor o voze nic moc nenapsal, naplnil řádky "kecy" o ničem. Spolehlivost se mu může zdát průměrná, ale a´t si koupí třeba Renaulta a potom srovnává Wink Dostupnost servisu mi přijde v Praze dobrá, jinde nevím. Já mám limuzínu, kufr 470l mi nepřijde malý, spíše nadprůměrný. Alespoň ve třidě. Pokud srovnává s paskvilem Oktávie, která je spíše jezdícím kufrem s trochou místa pro pasažéry, pak má možná pravdu. Na kecy o jen průměrných jízdních vlastnostech jsem již alergickej, jízdní vlastnosti jsou skvělý! Možná pokud budu jezdit po okreskách 200km/h pak něco ke kritice najdu, ale já nejsem blb, jezdím rozumně a jsem spokojen. Již jsem zde někde psal, že v zatáčce kde jezdím Feldou 80 a libuji si jsem jel 40kou 110 a nevšim jsem si toho. Možná je auto, s kterým bych tam jel 150, ale po pravdě proč??? Zabít se nespěchám. Denně jezdím s Dvojkou mnohem pomaleji a jsem spokojen. Nicméně mě 40ka vždy v krizi podržela a to i ve 150 km rychlosti na chorvatské dálnici při smyku na vrstvě vody a toho jejich vápencového prachu. Nějak tam zapracovalo DSA a přestože jsem se již málem po, tak se vůz krásně srovnal. Potom mi došlo, proč tam mají omezenou rychlost na 100km/h. Wink (uznávám, byl jsem blbý).
Naftové motory do roku 2000 jsou opravdu trochu slabší, ale je zde mnoho lidí, kteří jsou s nima spokojeni. Hlučnost asi je, chtělo by to změřit s jinými vozy podobného typu.???
relativně vysoké ceny ojetin - asi jsou vyšší než u renaultů, ve srovnání se škodou mi nepřijdou
- drahé některé náhradní díly- asi u všech aut, jak co
- příliš účinný posilovač řízení- opět blbost, ať si zkusej dvojku či 850. Řekl bych že je akorát, možná předtím jezdil bez posilovače.
Z plusů bych opravil "pasivní bezpečnost" z dobrá na vynikající, bylo to ve své době nejbezpečnější auto ve třídě i mimo ni a je stále v popředí. Dále bych zmínil "Dobrou protikorozní ochranu" na vynikající, zatím jsem viděl jen jednu opravdu korodující a to jsme se tu dohadovali, zda nebyla zatopená. Jinak co jsem viděl podvozky třeba 10 let staré a celorok ježděné, byly netknuté. Opět srovnejte třeba s renaulty.
Ze závad _rychlé opotřebení zadních brzdových destiček
· vůle v závěsech předních kol
· pazvuky plastů uvnitř
· uvolněná hadice turbodmychadla (diesel)
· závady klimatizace (hlučnost kompresorů, únik média)
· přimrzlá parkovací brzda nemám ve 130km nic, proto to považuji za kecy. Akorát jsem nyní trochu doplnil limatizaci, ale to prej po 7 letech je normální u všech aut???Nevím. Stálo to 350 Kč i s dýškem. Destičky a kotouče jsem dělal ve 110 kkm na předku, resp. Volvo v autorizovaném servisu, to považuji za normální opotřebení.
Uváděná spotřeba 10l se mi zdá rovněž trochu nadnesená, ale podívej se do S/V40 "Vaše spotřeba", já jsem línej.
O motorech DCI ať se vyjádří majitelé, rád si jejich zkušenosti přečtu! Wink
Všimni si, že ve všech těchto testech nevyjdou ta auta nijak lichotivě. Neber je moc vážně Wink Možná by bylo zajímavé se zeptat pana Vaculíka, kolik 40tek odjezdil a nakolik autům rozumí! Případně z jakého počtu srovnání vycházel.
reagovať