Lubido napísal:
Já sám vlastním benzínové Mondeo 2,Oi z roku 2003 a i přestože má tento vůz deklarovanou spotřebu 7,9l jezdím s ním v průměru za 8,5l. Můj švagr má o rok mladší v provedení kombi s motorem 2,5l a jezdí za 10,5l. Můj bratr má model 2002 a silnější naftový motor 2,0l TDDI a přestože na rozdíl ode mne a švagra jezdí pouze převážně velmi krátké trasy má spotřebu 6,5l, a nedá se říci, že by servisní náklady byli výrazně vyšší proti mému benzínu. Vím, že se tento motor již nenabízí ve Vámi vybraném...
Podla mojho nazoru je presne toto nazeranie na motory "cez spotrebu" totalne kratkozrake. Je predsa jasne, ze nafta "zerie" menej. Otazne je, ci sa Vam tieto zdanlivo nizke naklady vyplatia aj ked na diesely odidu vstreky, cerpadlo... To mate hned vydavok niekolko desiatok tisic a neusetrili ste NIC. Auta tejto triedy, obzvlast v diesely sa nekupuju aby najazdili 10 000 km rocne, prave naopak, su to vacsinou firemne vozy, ktore sa predavaju po riadnej porcii kilometrov. Samozrejme, ine je kupovat diesel novy. Co sa tyka spotreby benzinoveho dvojlitra - ja jazdim takmer vylucne kratke trasy po meste zdravym tempom (z duse neznasam podtacanie!) a berie si dlhodobo 9,1 litra (hoci v papieroch je nieco cez 11l !). Rad by som upozornil, ze tolko si berie hociktora 1,6-tka. Co sa tyka spotreby je na tom tento Duratec prave naopak velmi dobre. Samozrejme, nemozno to porovnavat s dvojlitrom z 90. rokov, ktore pohanali auta vaziace o niekolko sto kg menej. Pokial by som potreboval viac jazdit, napr. sluzobne, urcite sa rozhliadnem po nafte. Ohladne sania - odporucam neverit analfabetom z autorizovanych (aj inych) servisov a nechat si to radsej rozobrat - budete tak 100% vediet, na com ste.