Ahoj,
přicházím s prosbou o radu.
Koupili jsme si před měsícem ojeté auto Volkswagen touareg - ve stavu odpovídajícím počtu najetých km a stáří. Při prodeji nám bylo sděleno, že automobil nepotřebuje žádné investice.
První týden jsme nechali vyměnit termostat, jelikož netopilo jak se mělo - nic extra, něco s čím se dá počítat, že člověk investuje do ojetého vozu.
Po diagnostice nám bylo řečeno, že vynechává 5. válec - v nastartovaném autě to jde cítit - "cukne" to, ale ne při každé jízdě (někdy je to OK jindy ne).
To nás ještě neděsilo, až do doby, kdy cca po týdnu začaly problémy se startováním vozu. Po delším stáním nastartovalo až po několikátém pokusu, a museli jsme držet klíč v pozici na startování delší dobu, než je zvykem - auto má automaticky startovat jen při pootočení.
V servise přes diagnostiku nepřišli na žádnou závadu, volali jsme prodejci auta, který po domluvě s jeho automechanikem nám sdělil následující. Může se jednat o žhaviče (co se týče startování), což je investice 300 Kč za jeden ks (plus práce). Řekl, že toho může být více, ale je třeba zkontrolovat v servise (včetně závady na pátém válci).
A teď k jádru problému. Pokud takovéto problémy s autem začaly do měsíce od jeho koupě, je zodpovědný za řešení těchto "závad" prodejce či my jako kupující? Máme investovat do servisu, aby nám vlastně řekli, co s autem je nebo se máme dožadovat prodejce po provedení servisu na autě i kdyby se jednalo o žhaviče pro startování (bylo mi řečeno, že se jedná o provozní opotřebení, za které neodpovídá.. i tak mi to přijde po necelých dvou týdnech od koupě dost brzy na projevení).
Je to naše první ojeté auto, proto nevím, jaké práva mi vyplývají z takovéto situace. Proto prosím o radu :)
Moc děkuji všem za jejich přispěvky.