0
späť
 

diskuze k tématu: Vady na ojetém voze

kategórie zaradenia témy: poradna, ostatní, automobilky, německá vozidla, typ vozidla, osobní
garnet123
počet príspevkov4
dátum registrácie15.03.2016
Utorok 15.03.2016 18:17, Vady na ojetém voze
Ahoj,
přicházím s prosbou o radu.

Koupili jsme si před měsícem ojeté auto Volkswagen touareg - ve stavu odpovídajícím počtu najetých km a stáří. Při prodeji nám bylo sděleno, že automobil nepotřebuje žádné investice.
První týden jsme nechali vyměnit termostat, jelikož netopilo jak se mělo - nic extra, něco s čím se dá počítat, že člověk investuje do ojetého vozu.

Po diagnostice nám bylo řečeno, že vynechává 5. válec - v nastartovaném autě to jde cítit - "cukne" to, ale ne při každé jízdě (někdy je to OK jindy ne).

To nás ještě neděsilo, až do doby, kdy cca po týdnu začaly problémy se startováním vozu. Po delším stáním nastartovalo až po několikátém pokusu, a museli jsme držet klíč v pozici na startování delší dobu, než je zvykem - auto má automaticky startovat jen při pootočení.

V servise přes diagnostiku nepřišli na žádnou závadu, volali jsme prodejci auta, který po domluvě s jeho automechanikem nám sdělil následující. Může se jednat o žhaviče (co se týče startování), což je investice 300 Kč za jeden ks (plus práce). Řekl, že toho může být více, ale je třeba zkontrolovat v servise (včetně závady na pátém válci).

A teď k jádru problému. Pokud takovéto problémy s autem začaly do měsíce od jeho koupě, je zodpovědný za řešení těchto "závad" prodejce či my jako kupující? Máme investovat do servisu, aby nám vlastně řekli, co s autem je nebo se máme dožadovat prodejce po provedení servisu na autě i kdyby se jednalo o žhaviče pro startování (bylo mi řečeno, že se jedná o provozní opotřebení, za které neodpovídá.. i tak mi to přijde po necelých dvou týdnech od koupě dost brzy na projevení).

Je to naše první ojeté auto, proto nevím, jaké práva mi vyplývají z takovéto situace. Proto prosím o radu :)

Moc děkuji všem za jejich přispěvky.
reagovať
Giorgio
počet príspevkov814
dátum registrácie09.05.2007
Utorok 15.03.2016 18:44, RE: Vady na ojetém voze
garnet123 napísal:
Ahoj,přicházím s prosbou o radu. Koupili jsme si před měsícem ojeté auto Volkswagen touareg - ve stavu odpovídajícím počtu najetých km a stáří. Při prodeji nám bylo sděleno, že automobil nepotřebuje žádné investice.První týden jsme nechali vyměnit termostat, jelikož netopilo jak se mělo - nic extra, něco s čím se dá počítat, že člověk investuje do ojetého vozu.Po diagnostice nám bylo řečeno, že vynechává 5. válec - v nastartovaném autě to jde cítit - "cukne" to, ale ne při každé jízdě (někdy je to OK jindy ne). To nás ještě neděsilo, až do doby, kdy cca po týdnu začaly problémy se startováním vozu. Po delším stáním nastartovalo až po několikátém pokusu, a museli jsme držet klíč v pozici na startování delší dobu, než je zvykem - auto má automaticky startovat jen při pootočení. V servise přes diagnostiku nepřišli na žádnou závadu, volali jsme prodejci auta, který po domluvě s jeho automechanikem nám sdělil následující. Může se jednat o žhaviče (co se týče startování), což je investice 300 Kč za jeden ks (plus práce). Řekl, že toho může být více, ale je třeba zkontrolovat v servise (včetně závady na pátém válci). A teď k jádru problému. Pokud takovéto problémy s autem začaly do měsíce od jeho koupě, je zodpovědný za řešení těchto "závad" prodejce či my jako kupující? Máme investovat do servisu, aby nám vlastně řekli, co s autem je nebo se máme dožadovat prodejce po provedení servisu na autě i kdyby se jednalo o žhaviče pro startování (bylo mi řečeno, že se jedná o provozní opotřebení, za které neodpovídá.. i tak mi to přijde po necelých dvou týdnech od koupě dost brzy na projevení). Je to naše první ojeté auto, proto nevím, jaké práva mi vyplývají z takovéto situace. Proto prosím o radu :) Moc děkuji všem za jejich přispěvky.


1) Touareg je chronicky problémové auto, horší ojetinu jste si vybrat snad ani nemohli.
2) Kdo s takovým autem chce jezdit, musí mít na provoz i servis (uvědomte si cenu nového).
3) Nepíšete stáří ani nájezd auta, ale zmíněné věci lze obvykle připsat na vrub provozu/opotřebení, takže s reklamací u prodávajícího nepochodíte.
reagovať
garnet123
počet príspevkov4
dátum registrácie15.03.2016
Utorok 15.03.2016 18:57, Děkuji za Vaši odpověď...
Najeto 180 000 Km, stáří 10 let

Děkuji za Váš názor na auto jako takové, ovšem mě více zajímá problematika toho, že se do dvou týdnů od koupě vozidla projevily závady výše popsané.

Kolik stojí servis atp. samozřejmě víme, ale jde nám spíše o to, kdo zodpovídá za vady, které se projevily po tak krátké době po koupi vozidla.

Víme, v jakém stavu je vozidlo, a proto nám nedělá problém do něj něco investovat, co se týká opotřebení provozem... Ale dávat auto do servisu a nechávat opravovat za své, POKUD jsme v právu, mi přijde nerozumné. POKUD nejsme v právu, tak bez keců servisovat budeme... Spíše nás zajímá postup při nastalé situaci

Děkuji
reagovať
Giorgio
počet príspevkov814
dátum registrácie09.05.2007
Utorok 15.03.2016 19:08, RE: Děkuji za Vaši odpověď...
garnet123 napísal:
Najeto 180 000 Km, stáří 10 let Děkuji za Váš názor na auto jako takové, ovšem mě více zajímá problematika toho, že se do dvou týdnů od koupě vozidla projevily závady výše popsané. Kolik stojí servis atp. samozřejmě víme, ale jde nám spíše o to, kdo zodpovídá za vady, které se projevily po tak krátké době po koupi vozidla. Víme, v jakém stavu je vozidlo, a proto nám nedělá problém do něj něco investovat, co se týká opotřebení provozem... Ale dávat auto do servisu a nechávat opravovat za své, POKUD jsme v právu, mi přijde nerozumné. POKUD nejsme v právu, tak bez keců servisovat budeme... Spíše nás zajímá postup při nastalé situaci Děkuji


"10 roků staré" je odpověď na všecko. Tady není co řešit, nejedná se o vady, ale o dosloužení stářím. Nové to auto stálo 3 miliony, pravděpodobně jste zaplatili tak desetinu, tzn. právnickou praxí jste si koupili soubor náhradních dílů. Po 10 letech jsou za formální životností např. i airbagy, i kdyby nebyly nikdy vystřeleny.

Nepíšete nic o motorizaci. Jestliže tam máte cokoliv jiného než 3.0 TDI V6, nedejbože 5.0 TDI V10, tak je možná to lepší i na ty díly rovnou zase prodat. Určitě nevyreklamujete u 10leté ojetiny s nájezdem 180 tkm (i kdyby reálným) selhávající žhaviče nebo vstřikovače, pokud jsou původní a někdo vám netvrdil, že je právě vyměnil za nové. Vstupní servis u auta této kategorie je bez ohledu na pořizovací cenu 100 tisíc a více (pokud je například problém s podvozkem), s tím je nutné počítat.
reagovať
garnet123
počet príspevkov4
dátum registrácie15.03.2016
Utorok 15.03.2016 19:19, RE: Děkuji za Vaši odpověď...
Děkuji za Váš příspěvek.
Auto určitě nikdy nestálo 3 miliony Takže si myslíte, že když nám prodejce tvrdil bez investic, naprosto v pořádku a do dvou týdnů nastaly zmiňované problémy, tak se nemáme dožadovat nějaké nápravy? Nejedná se v tomto případě o jakési "skryté vady" o kterých by měl prodejce vědět v době prodeje auta?
reagovať
Giorgio
počet príspevkov814
dátum registrácie09.05.2007
Utorok 15.03.2016 20:53, RE: Děkuji za Vaši odpověď...
garnet123 napísal:
Děkuji za Váš příspěvek.Auto určitě nikdy nestálo 3 miliony Takže si myslíte, že když nám prodejce tvrdil bez investic, naprosto v pořádku a do dvou týdnů nastaly zmiňované problémy, tak se nemáme dožadovat nějaké nápravy? Nejedná se v tomto případě o jakési "skryté vady" o kterých by měl prodejce vědět v době prodeje auta?


To se tedy nejedná. Prodejce nemá křišťálovou kouli, aby věděl, kdy přesně na 10leté ojetině něco umře.

Jinak základní cena touarega byla 1,5 mil. Kč, ale se "nutnými" příplatky byla reálná cena od 1,9 mil. výše. Silnější motory 2,4 mil. a výše, ceny ke 3 milionům jsou naprosto reálné Touareg patří k těm autům, které zasáhla finanční krize a mezigeneračně zlevnily. S ohledem na cenové rozpětí zdejší nabídky ročníku 2006 jste opravdu koupil auto za 10-15 % původní ceny, tady je vaše touha reklamovat možná lidsky pochopitelná, nicméně zcela neopodstatněná a nelegitimní.

"Skrytá vada" je vada, kterou nelze při prohlídce zjistit s vynaložením tzv. přiměřeného úsilí. Nejedná se o vady, které odpovídají stáří a míře opotřebení vozidla.
reagovať
garnet123
počet príspevkov4
dátum registrácie15.03.2016
Utorok 15.03.2016 21:03, RE:
Řeším reklamaci pouze proto, že hned při servisní prohlídce po třech dnech od koupi vozidla se zjistilo, že vynechává pátý válec.. Neřešila bych asi v případě, kdyby se tato "závada" objevila např. po půl roce, klidně i po třech měsících.. To opravdu mám za to, že takové věci se prostě stávají, je to ojeté auto, i na novém je nutný servis

Prodejce nám o nějakém vynechávání válce nic neřekl, možná to věděl, možná ne.. na to by se nám věštecká koule opravdu hodila

Každopádně díky za příspěvky do diskuze
reagovať
Giorgio
počet príspevkov814
dátum registrácie09.05.2007
Streda 16.03.2016 06:06, RE:
garnet123 napísal:
Řeším reklamaci pouze proto, že hned při servisní prohlídce po třech dnech od koupi vozidla se zjistilo, že vynechává pátý válec.. Neřešila bych asi v případě, kdyby se tato "závada" objevila např. po půl roce, klidně i po třech měsících.. To opravdu mám za to, že takové věci se prostě stávají, je to ojeté auto, i na novém je nutný servis Prodejce nám o nějakém vynechávání válce nic neřekl, možná to věděl, možná ne.. na to by se nám věštecká koule opravdu hodila Každopádně díky za příspěvky do diskuze


Váš problém je v tom, že v rámci výše zmíněného "přiměřeného úsilí" by mělo být vynechávání válce zjistitelné a vůz jste měl podrobit prohlídce s diagnostikou před nákupem. Pokud nedodržíte všeobecné základní rady pro nákup ojetiny a zjevně se v nich nevyznáte sám, pak můžete leda zpytovat svědomí. Nicméně žhaviče jsou spotřební díl, dtto vstřikovače a podobné komponenty. Jako skrytou vadu byste (možná) uhádal např. prasklý blok motoru.

Ostatně mě by zajímalo, co vůbec člověka vede k tomu takovou ojetinu koupit. S průměrnou cenou okolo 230 tisíc se dá koupit nové auto se zárukou nebo slušná ojetina nižší i střední třídy. Dá se koupit zachovalé menší SUV, za 250 tisíc jsou výrazně spolehlivější landruisery (pokud někdo potřebuje do terénu). Z pohledu image by byl vhodnější např. Mercedes-Benz ML, BMW X5 nebo Range Rover (oba rovně poměrně drahé na servis). Dokonce i ne o moc dražší faceliftované provedení Q7 s 3.0 TDI by bylo lepší (na image i fakticky). Touareg je mačo auto, proto kdo chce chovat opici, musí mít na banány (a respektovat její vrtochy). Jako ojetina nedává smysl. Ostatně tomu odpovídá i pokles hodnoty. Jestliže se 10letý prodává za 10-15 % původní ceny a takový golf za 30 % a více, tak je zjevné, že ani prestiž značky to nezachrání.

To, že bude touareg průběžně vyžadovat servisní zásahy a že řada z nich bude drahá, musíte brát jako fakt a nesouvisí to s vaším konkrétním kusem. Motor 2.5 TDI není zrovna tím nejlepším, co VW vytvořil, a spojení dvou do 5.0 TDI je téměř pohroma. 2.5 TDI je navíc základním agregátem, proto k rozpohybování toho mastodonta často jezdí na vrcholu svých možností, a tím rychleji se opotřebovává.
reagovať
Citroenak
počet príspevkov727
dátum registrácie13.04.2012
Streda 16.03.2016 12:20, Uznanie vady predajcom
Da sa to zhrnut nasledovne: ak dokazete, ze tato chyba bola na aute este predtym, ako ste ho kupili, a nie je to chyba spotrebneho materialu (cize napr. vybehany motor, prasknuty blok, alebo mozno aj nieco s turbom, co sa neda na prvy pohlad odhalit), mozte dat predavajuceho na sud. Je tam podla mna sanca, ze to vyhrate. Kazdopadne ale musite najskor zistit, co s tym autom je, na svoje naklady. Ak to bude naozaj nieco tak vazne, ako vylagrovany motor, tak by som sa toho nechytal a hned zavolal pravnika. Potom by to mal obhliadnut sudny znalec. Ten uz bude vediet poradit. Ak Vam ale bazarnik nebude chciet vyjst v ustrety, zistil by som este, o kolko to auto realne pretocil :)

PS: Ak to ale chcete cele absolvovat, tak si pripravte vela nervou, a myslim ze pocas sudu nebudete moct auto pouzivat. Nakoniec docielite v najlepsom pripade to, ze po 2 rokoch sudov a bez auta Vam bazarnik vrati peniaze za auto. Ci to ma cele zmysel. Treba si preto vyberat kvalitne auta.
reagovať
stréc od piva
počet príspevkov652
dátum registrácie23.11.2007
Pondelok 21.03.2016 21:45, RE: Uznanie vady predajcom
Citroenak napísal:
Da sa to zhrnut nasledovne: ak dokazete, ze tato chyba bola na aute este predtym, ako ste ho kupili, a nie je to chyba spotrebneho materialu (cize napr. vybehany motor, prasknuty blok, alebo mozno aj nieco s turbom, co sa neda na prvy pohlad odhalit), mozte dat predavajuceho na sud. Je tam podla mna sanca, ze to vyhrate. Kazdopadne ale musite najskor zistit, co s tym autom je, na svoje naklady. Ak to bude naozaj nieco tak vazne, ako vylagrovany motor, tak by som sa toho nechytal a hned zavolal pravnika. Potom by to mal obhliadnut sudny znalec. Ten uz bude vediet poradit. Ak Vam ale bazarnik nebude chciet vyjst v ustrety, zistil by som este, o kolko to auto realne pretocil :)PS: Ak to ale chcete cele absolvovat, tak si pripravte vela nervou, a myslim ze pocas sudu nebudete moct auto pouzivat. Nakoniec docielite v najlepsom pripade to, ze po 2 rokoch sudov a bez auta Vam bazarnik vrati peniaze za auto. Ci to ma cele zmysel. Treba si preto vyberat kvalitne auta.


doplnil bych je,ze pokud budete dávat "opotřebení auta" k soudu,tak nezapomente,že v okamžik kdy žaoba přistane na soudu,tak od toho dne s autem nesmíte jezdit.Tedy můžete,ale pokud soud po dvou letech dospěje k tomu,že jste v právu,tak Vam již nevrátí tu cenu za kterou jste to koupili,ale cenu tržní v okamžiku rozhodnutí soudu.... pokud v celé te době totiž s voizkdem budete jezdit,tak jej budete znehodnocovat...a může se stat,že žalovany vás napadne,že defacto to auto nakonec máte zapujčeno (proto jsem zminil tu nutnist zakonzervováni)
reagovať
PetrT
počet príspevkov1076
dátum registrácie24.05.2009
Utorok 22.03.2016 19:30, xxxx xxxx xxxxx
Pokud byla chyba pateho valce uz pred nakupem stacilo zajet na diagnostiku. To se skryt neda. Vzhledem k tomu ze jste to evidentne neudelali zanedbali jste prednakupni kontrolu a nikdo vam nic neda.

Jinak Touareg ve sve tride neni zas takova hruza jak pise Giorgio, neni o nic poruchovejsi nez ML, X5 nebo dokonce Range Rover. Spravna verze je dokonce spolehlivejsi, jako ojetina. Nesmi to byt ale V10 TDI.

3,0 TDI je celkem v pohode a nijak nevybocuje problemy z prumeru tridy. 2,5 TDI musi mit bezpodminecne kvalitni vymenu oleje po 15t, lepe drive. Potom drzi dobre, vim to - mel jsem jich dost ve firemnich Transporterech. Nebyl problem bez zavad ujet 250t km. Pruser je ze takovou peci mel maloktery, longlife byl mor. Potom se obrousi vrstva na valci a je vymalovano. Oprava u 10 let streho auta nedava smysl.
Mimochodem, soused ma Toyotu LC a uz ho taky vezla odtahovka kdyz kleknul motor. A to je to nove auto.
reagovať
stréc od piva
počet príspevkov652
dátum registrácie23.11.2007
Utorok 22.03.2016 19:57, RE: xxxx xxxx xxxxx
PetrT napísal:
Pokud byla chyba pateho valce uz pred nakupem stacilo zajet na diagnostiku. To se skryt neda. Vzhledem k tomu ze jste to evidentne neudelali zanedbali jste prednakupni kontrolu a nikdo vam nic neda. Jinak Touareg ve sve tride neni zas takova hruza jak pise Giorgio, neni o nic poruchovejsi nez ML, X5 nebo dokonce Range Rover. Spravna verze je dokonce spolehlivejsi, jako ojetina. Nesmi to byt ale V10 TDI. 3,0 TDI je celkem v pohode a nijak nevybocuje problemy z prumeru tridy. 2,5 TDI musi mit bezpodminecne kvalitni vymenu oleje po 15t, lepe drive. Potom drzi dobre, vim to - mel jsem jich dost ve firemnich Transporterech. Nebyl problem bez zavad ujet 250t km. Pruser je ze takovou peci mel maloktery, longlife byl mor. Potom se obrousi vrstva na valci a je vymalovano. Oprava u 10 let streho auta nedava smysl. Mimochodem, soused ma Toyotu LC a uz ho taky vezla odtahovka kdyz kleknul motor. A to je to nove auto.


tak to bohužel dopadá,když se kupuje auto za miliony ale šetří se na (fyzickém) prověření tisícovky..
reagovať
Petr S
počet príspevkov1250
dátum registrácie28.11.2008
Utorok 22.03.2016 21:40, Odpovědnost za vady
Jak to tu popisujete, tak to vypadá, že kupující si na všechny vady musí přijít sám a prodávající je úplně v pohodě. Tak to snad není ne? Doporučil bych se obrátit na nějakou právní kancelář, protože tady v diskusi co člověk to názor.

Njn. tak to dopadá když si člověk koupí starou přešlechtěnou opici... Na banány prachy jsou, ale už ne na veterináře a ten je sakra drahý... A předchozí majitel asi tušil, že se auta zbavil právě včas.
reagovať
stréc od piva
počet príspevkov652
dátum registrácie23.11.2007
Utorok 22.03.2016 21:58, RE: Odpovědnost za vady
Petr S napísal:
Jak to tu popisujete, tak to vypadá, že kupující si na všechny vady musí přijít sám a prodávající je úplně v pohodě. Tak to snad není ne? Doporučil bych se obrátit na nějakou právní kancelář, protože tady v diskusi co člověk to názor.Njn. tak to dopadá když si člověk koupí starou přešlechtěnou opici... Na banány prachy jsou, ale už ne na veterináře a ten je sakra drahý...


"bohužel" většina názorů,které zde v diskuzi zazněly,tak jsou opodstatněné a opravdu oprávněné.Prodávající v případě opotřebené věci odpovídá opravdu jen za vady,o kterých v době prodeje věděl,ale tuto skutečnost kupujícímu zamlčel.A to navíc se musí jednat o vady,které nepodléhají opotřebení.
Tzn.zašlé světlomety,sjeté gumy,brzdy sjeté na kov,vychozené synchrony v řazení,hvízdající dosluhující turbo,rachtající dvojhmota,polomrtvá baterie,odcházející vstřiky(které nelze moc zjistit).....to vše jsou běžné opotřebení...

Vysoká spotřeba oleje,úniky kapalin maskované při prodeji,demontované airbagy,maskované opravy...atd...to vše jsou skryté vady.....
reagovať
Petr S
počet príspevkov1250
dátum registrácie28.11.2008
Utorok 22.03.2016 22:23, RE: Odpovědnost za vady
stréc od piva napísal:
Petr S napísal:
Jak to tu popisujete, tak to vypadá, že kupující si na všechny vady musí přijít sám a prodávající je úplně v pohodě. Tak to snad není ne? Doporučil bych se obrátit na nějakou právní kancelář, protože tady v diskusi co člověk to názor.Njn. tak to dopadá když si člověk koupí starou přešlechtěnou opici... Na banány prachy jsou, ale už ne na veterináře a ten je sakra drahý...
"bohužel" většina názorů,které zde v diskuzi zazněly,tak jsou opodstatněné a opravdu oprávněné.Prodávající v případě opotřebené věci odpovídá opravdu jen za vady,o kterých v době prodeje věděl,ale tuto skutečnost kupujícímu zamlčel.A to navíc se musí jednat o vady,které nepodléhají opotřebení.Tzn.zašlé světlomety,sjeté gumy,brzdy sjeté na kov,vychozené synchrony v řazení,hvízdající dosluhující turbo,rachtající dvojhmota,polomrtvá baterie,odcházející vstřiky(které nelze moc zjistit).....to vše jsou běžné opotřebení...Vysoká spotřeba oleje,úniky kapalin maskované při prodeji,demontované airbagy,maskované opravy...atd...to vše jsou skryté vady.....


Jak se říká, když se sejdou 3 právníci, tak vzniknou 4 názory No jak to čtu tak jsem rád, že už nemusím kupovat ojetiny... Resp. že nemám nutkání si honit ego kupováním ojetých prémiovek v původní ceně 3M za zlomek ceny.
reagovať
Tommm
počet príspevkov79
dátum registrácie14.09.2015
Utorok 22.03.2016 22:26, Snad si prectete jeste nasledujici
NOZ = novy obcansky zakonik

U noveho vozidla plati
§2165, odst. 1 NOZ
„Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí.“

U pouziteho /ojeteho/
(logicky se vyse zmineni jiz nepouzije)
§2167, písm. c) NOZ
Jednoduseji receno - prodavajici odpovida za vady, ktere auto melo pri prodeji, ALE
toto se nevztahuje na vady, ktere odpovidaji mire opotrebeni dane veci

Budete tedy muset prokazat, ze:
1) vada existovala v dobe, kdy ste vozidlo prebiral/a
a/nebo
2) vada neodpovida mire pouzivani a opotrebeni vozidla

Zarucni doba je i u ojeteho vozdila 2 roky, ale smluvne muze byt zkracena az na polovicni dobu.

Pozor! U ojeteho vozu (proti novemu) nemate narok na vymenu veci za vec bez vady, ale pouze na slevu z ceny. Ostatni naroky sou stejne jako u vozidla noveho.


EDIT: Zabyval bych se jeste onou 6 mesicni lhutou od prodeje veci. Pokud se objevi zavada v prvnich 6 mesicich od prodeje ma se za to, ze existovala jiz pri prodeji veci a tedy za ni nese odpovednost prodavajici, nikoliv nabyvatel veci.

Jeste zaverem - nejlepsi reseni je vzdycky dohoda a smirne reseni. Zkuste kontaktovat prodejce a vse s nim v klidu probrat a vysvetlit si situaci. Dobry komrpmis je, u vetsiho peneziteho nakladu, se dohodnou napriklad na podileni se na vyreseni zavady v pomeru 50/50.
Nebo muzete vyjmenovat zavady, ktere mate, dohodnout se na tech, ktere se zdaji byt "skryte" a domluvit slevu z kupni ceny, ktera by vam pokryla castene naklady na opravu.

Nechodte do vyhroceneho sporu a nereste vec s horkou hlavou. Ste bohuzel realne v horsi pozici - mate auto, ktere ma vady a druha strana ma sve penize. Pripadny pravni sport by Vas stal vydaje za pravniho zastupce (sazby 2000 Kc/hodina, v Praze) a vysledek by byl nejasny a cela zalezitost zdlouhava.
reagovať
stréc od piva
počet príspevkov652
dátum registrácie23.11.2007
Utorok 22.03.2016 22:33, :)
to jo když si člověk už opravdu chce koupit ojetinu,tak pokud nechce opravdu šlápnout vedle,tak minimálně je potřeba si nachystat aspon 2-5000 za kompletní proklepnutí auta.
V těch 5000 hrubý odhad (mechanik co věnuje cca 2-3 hodky celkem tomu,že s váma pojede do nezávislyho servisa,zvedne to mrkne..),případně si zavolat do ciziny,kde auto jezdilo na prvotní servisy...dál je dobré auto projet přes CEBII (i když je spousta názoru na komerčnost teto služby a je již spousta případů,kdy data v CEBII nebyla k ničemu a maskovala podvod).
Určitě je v dnešní době základem před koupí si zjisti v registru dlužníku jestli prodejce nefiguruje v databázi (spíš přes právnika,který má přístup do registru dlužníků - pokud je prodávající v exekuci,tak to nikde jinde nezjistíte než v registru a pokud vám prodá auto,tak si pro něj exekutor přijde k vám a zbydou vám jen oči pro pláč..protože takový prodej je neplatný..a peněz zpět se nedomůžete a VIN auta v registrech (leasingových či PČR) v takových případech není !..
I takových případů je čím dál více...
reagovať
Petr S
počet príspevkov1250
dátum registrácie28.11.2008
Utorok 22.03.2016 22:44, Viz taky
http://www.vasestiznosti.cz/stiznost/6368/neuznana-reklamace-na-skrytou-vadu-motoru

Nevím na kolik je to relevantní pro tenhle případ, možná moc ne... dTest mj. píše:

citácia:
Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí jako v tomto případě, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí.
Atd.
reagovať
Giorgio
počet príspevkov814
dátum registrácie09.05.2007
Streda 23.03.2016 05:42, RE: Viz taky
Petr S napísal:
http://www.vasestiznosti.cz/stiznost/6368/neuznana-reklamace-na-skrytou-vadu-motoruNevím na kolik je to relevantní pro tenhle případ, možná moc ne... dTest mj. píše:
citácia:
Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí jako v tomto případě, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí.
Atd.


Ano, a přesně v tom je ten problém - může tam být při převzetí, ale je na kupujícím, aby prokázal, že taková vada neodpovídá míře používání a opotřebení vozu a že nebylo možné ji odhalit běžnou prohlídkou (nepravidelný chod motoru lze) a nemá výslovně uvedeno, že věc je bez vad. Na to si bude muset nechat udělat znalecký posudek, auto odstavit a náklady na znalce pak vymáhat u soudu jako účelně vynaložené. A do rozhodnutí sporu se auto nesmí opravovat a používat.

http://magazinspotrebitele.cz/reklamace-vad-stareho-auta-v-autobazaru/
reagovať
Tommm
počet príspevkov79
dátum registrácie14.09.2015
Streda 23.03.2016 11:43, RE: Viz taky
Giorgio napísal:
Petr S napísal:
http://www.vasestiznosti.cz/stiznost/6368/neuznana-reklamace-na-skrytou-vadu-motoruNevím na kolik je to relevantní pro tenhle případ, možná moc ne... dTest mj. píše:
citácia:
Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí jako v tomto případě, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí.
Atd.
Ano, a přesně v tom je ten problém - může tam být při převzetí, ale je na kupujícím, aby prokázal, že taková vada neodpovídá míře používání a opotřebení vozu a že nebylo možné ji odhalit běžnou prohlídkou (nepravidelný chod motoru lze) a nemá výslovně uvedeno, že věc je bez vad. Na to si bude muset nechat udělat znalecký posudek, auto odstavit a náklady na znalce pak vymáhat u soudu jako účelně vynaložené. A do rozhodnutí sporu se auto nesmí opravovat a používat.http://magazinspotrebitele.cz/reklamace-vad-stareho-auta-v-autobazaru/


Pro to, jak sem psal, dojit s prodavajim k smirne dohode a pokusit se dohodnout podileni se na odstraneni vady, nebo slevy z celkove ceny.
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.