Z principu ani jeden. Touarega měl manžel od mojí sestřenice, 3,0TDI. Byl to vinař, potřeboval jezdit na vinice a taht těžký vozík s nákladem patoků pro pražáky
Auto mu udělaloo radost dvakrát. poprvé, když ho natěšený přivezl domů a pak, když s eho po skončení lízingu zbavil za směšnou cenu. Neskutečnej sr*č, ale opravdu echtovní. Například neřešitelný probléms kmitáním předních kol při brždění. Vyměněno bylo snad vše, snad pouze blatníky zůstaly původní. Nepomohlo nic. kotouče asi 20x, desky, vzájemné kombinace desek a kotoučů, čepy, tyčky, stabilizátory., Nic. prostě vlastnost. Dále trvale potíže s nějakými banalitami kolem elektroinstalce. Tu nešla stahovat okna, tu nešel centrál, tu nešel zavřít šíbr, tu se nenaklápěly xenony, prostě furt dokola. Servisáci před ním utíkali do atomových krytů. Ale to byly vše jen život otravující banality, takové epizodky ze života. Kolem 90.0000km nebo tak něak přišly ty pravé problémy. Motor začal žrát olej. Údajěn tyto šestiválce na to netrpí, čili on byl výjimka potvrzující pravidlo. Podotýkám, že auto bylo staré asi 2 roky a bylo v prodloužené záruce! Nakonec to doapdlo tak, že byl motor zapečetěn a měřila se nějak spotřeba oleje, podrobnosti netuším. Verditk: motor je v pořádku, spotřeba oleje v ormě - auto bralo asi litr na tisíc km. Chápu, tehnciké podmínky něco takového píšo, ale dolévat mezi výměnami 30 litrů oleje (měl LL a interval byl tuším 30tkm, pokud to bylo 20, omlouvám se, ale podronosti nevím. Ale jistě to bylo víc, než klasických 15tkm. Takže Peter jezdil a v kufru měl kanystr s olejem. Opruz. Reklamace neuznána, jde o vlastnost a souhlasí se specifikací. Avšak tím to neskončilo. Odešel kompresor klimy - výměna ND neuznána - díl prý byl poškozen nedostatkem chladící náplě !!!! Peter cáloval skoro 40 tisíc za ND a prci. proč mu nikod, v servisu nikdy neřekl, že má málo chladiva??? Děkuji - ale VW NIKDY!!! Mně stačila zkušenost s firemními Sharany 1,9TDI 96, které jsem sedla za dob působení ve firmě a od té doby, jak slyším VW, utíkám pryč. Pokud bych mermomocí musel mít SUV, vezmu Forestera 2008-2010 a jsem vysmátej s hubou od ucha k uchu. Jednoduchá robustní a hlavně lety prověřená koncepce, včetně jednoduchýho a levnýho motoru. Nehldě na fakt, že na rozdíl od Kodiaka s tím může člověk do terénu, do lesa, na pole, t je je prostě poctivá mechanikcý 4x4 se 3 diferáky, co se terénu nelekne. A rto, co ybch ušetřil na nákupu sra*ky VW, vrazím do LPG Vialle, jezdím za 8 litrů LPG a až se rozsype čerpadlo v nádrži a motoru foukne těsnění pod hlavami, tak to za kilo nechám zgenerálkovat a jezdím dál a v životě se na náklady VW ani Kodiaka nedostanu... Ale chápu, to nemá tu imič, nabubřelý Touarge či Kodiak... Forester je nenápdaný spolehlivý dříč téměř k neutahání a to vše s pitomým 2 litrem a 110kW. Jenže to je důkaz auta podle rčení, že i s malým kašpárkem lze udělat obrovskou muziku.
PS: mě neberte vážně, mám Subaru, mám dokonce již třetí a další bude zase Subaru. A vím proč....