0
späť
 

diskuze k tématu: O motor 1,4 TSI je třeba pečovat. Co se stane, když to neuděláte?

kategórie zaradenia témy: německá vozidla
mykovec
počet príspevkov33
dátum registrácie13.12.2008
Streda 24.01.2018 14:14, Kvalita made in EU
Svět se zbláznil. Náplň, která má mazat přesnou mechaniku motoru v něm necháme 30 tisíc km a rozvody měníme po 70 tisících, byť jsou řetězové. To vše s doporučením výrobce. Kde jsou ty doby, kdy řetězový rozvod zvládal několik set tisíc km a olej se měnil tak, aby se motor nemusel zadřít? K čemu jsou všechny ty technologie, když ve výsledku vypadne vysokonákladový těžkoudržovatelný šrot? Čím vyšší emisní norma, tím větší sajrajty, byť v menším množství (bohužel jen teoreticky) vylétávají z výfuku. Možná by se mohli úředníci zamyslet nad tím, že "důležité" jsou nejen papírové emise, ale i to, kolik toho dotyčné auto najede. Že je tvorba oxidu uhličitého poloviční (v laboratoři) je sice líbezné, ale co to pomůže, když aut je násobně víc a násobně víc i jezdí?
reagovať
stréc od piva
počet príspevkov652
dátum registrácie23.11.2007
Streda 24.01.2018 18:37, a
opět česká vesnice v praxi.Koupí si auto za 750 000.-kč a pak řeší jestli tam nalije olej za 400 nebo za 200...co k tomu říct
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1328
dátum registrácie09.10.2008
Streda 24.01.2018 18:55, RE: a
stréc od piva napísal:
opět česká vesnice v praxi.Koupí si auto za 750 000.-kč a pak řeší jestli tam nalije olej za 400 nebo za 200...co k tomu říct


Proč vesnice? Lidé kteří jsou ochotni si pro korunu nechat vrtat koleno jsou podle mých zkušeností rozprostřeni zcela rovnoměrně bez ohledu na lokalitu nebo příjmovou skupinu. Pokud se k tomu přidá neznalost (v tomto případě moderní motor vs. moderní olej) je většinou vymalováno...
reagovať
stréc od piva
počet príspevkov652
dátum registrácie23.11.2007
Streda 24.01.2018 18:57, RE: a
Pavlik napísal:
stréc od piva napísal:
opět česká vesnice v praxi.Koupí si auto za 750 000.-kč a pak řeší jestli tam nalije olej za 400 nebo za 200...co k tomu říct
Proč vesnice? Lidé kteří jsou ochotni si pro korunu nechat vrtat koleno jsou podle mých zkušeností rozprostřeni zcela rovnoměrně bez ohledu na lokalitu nebo příjmovou skupinu. Pokud se k tomu přidá neznalost (v tomto případě moderní motor vs. moderní olej) je většinou vymalováno...


to byl nadhled,samozřejmě to není cíleny na lidi z nějaké oblasti....jen navazuji na to,že u většiny lidí se bijí věci jako mít něco na něco co nemám,a šetřit i na provozu té věci..
reagovať
Citroenak
počet príspevkov727
dátum registrácie13.04.2012
Streda 24.01.2018 20:12, Nechapem
V clanku je uvedene, ze mal najazdene 28t km. Olej menil kazdych 30t km. Takze ak tomu spravne chapem, mal tam olej od vyroby. Ako je teda mozne, ze bol zlej specifikacie?
Preventivne vymenil rozvody... Mal 28t km!!! a uz menil retazove rozvody?
Ak ma tento clanok sluzit na odstrasenie ludi od kupy tohto motora, dajte to prosim do nadpisu. Takto to znie len ako obycajna rada, aby si ho kupili a na co si maju dat pozor. Niektory by sa potom mohli hnevat. Najme ti, co mali predtym akukolvek inu znacku a motor im fungoval.
reagovať
zmazaný používateľ
počet príspevkov
dátum registrácie
Streda 24.01.2018 21:41, olej
Nechápu že si někdo koupí auto za statisíce a pak mění olej po 30tis. km, vždyť olej nemá jen mazací funkci, ale usazují se v něm nečistoty které musí pryč.
Vždy si vzpomenu na jednoho starého mechanika, který říkal: raději levnější olej ale častější výměny
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1328
dátum registrácie09.10.2008
Streda 24.01.2018 21:51, RE: Nechapem
Citroenak napísal:
V clanku je uvedene, ze mal najazdene 28t km. Olej menil kazdych 30t km. Takze ak tomu spravne chapem, mal tam olej od vyroby. Ako je teda mozne, ze bol zlej specifikacie?Preventivne vymenil rozvody... Mal 28t km!!! a uz menil retazove rozvody?Ak ma tento clanok sluzit na odstrasenie ludi od kupy tohto motora, dajte to prosim do nadpisu. Takto to znie len ako obycajna rada, aby si ho kupili a na co si maju dat pozor. Niektory by sa potom mohli hnevat. Najme ti, co mali predtym akukolvek inu znacku a motor im fungoval.


Myslím si, že jsi to špatně pochopil. Z textu lze pochopit, že to byla koupená ojetina (s neuvedeným nájezdem) u které nový majitel nechal vyměnit rozvody. Olej ale zůstal původní s intervalem výměny long-life, tedy 30 tisíc km a po 28 tisících km z toho posledního intervalu motor nevydržel.
Jinak ano, všechny motory TSi jsou hoooodně spolehlivé. Konečně Fanda tady o tom napsal dlouhé texty. To už snad raději Wankel, ten alespoň jede.
reagovať
Koloss
počet príspevkov639
dátum registrácie19.09.2008
Štvrtok 25.01.2018 18:19, nevím
Já teda nevím, ale kvůli špatné specifikaci oleje je propálený píst? Jako chápal bych třeba vydřené vložky válců, klepající ojniční ložiska, ale propálený píst?
reagovať
Fanda
počet príspevkov551
dátum registrácie28.09.2008
Štvrtok 25.01.2018 18:37, RE: Nechapem
Pavlik napísal:
Citroenak napísal:
V clanku je uvedene, ze mal najazdene 28t km. Olej menil kazdych 30t km. Takze ak tomu spravne chapem, mal tam olej od vyroby. Ako je teda mozne, ze bol zlej specifikacie?Preventivne vymenil rozvody... Mal 28t km!!! a uz menil retazove rozvody?Ak ma tento clanok sluzit na odstrasenie ludi od kupy tohto motora, dajte to prosim do nadpisu. Takto to znie len ako obycajna rada, aby si ho kupili a na co si maju dat pozor. Niektory by sa potom mohli hnevat. Najme ti, co mali predtym akukolvek inu znacku a motor im fungoval.
Myslím si, že jsi to špatně pochopil. Z textu lze pochopit, že to byla koupená ojetina (s neuvedeným nájezdem) u které nový majitel nechal vyměnit rozvody. Olej ale zůstal původní s intervalem výměny long-life, tedy 30 tisíc km a po 28 tisících km z toho posledního intervalu motor nevydržel.Jinak ano, všechny motory TSi jsou hoooodně spolehlivé. Konečně Fanda tady o tom napsal dlouhé texty. To už snad raději Wankel, ten alespoň jede.


I když to někteří neradi slyší,tak motory tsi jsou dnes spolehlivé. Zrovna tak jako jsou dnes spolehlivé i motory dci nebo hdi .
reagovať
Citroenak
počet príspevkov727
dátum registrácie13.04.2012
Štvrtok 25.01.2018 21:40, Spolahlive TSI
Mozno uz su, ale v clanku sa pise o ojazdenom aute. Verim tomu, ze su spolahlive, ved menit retazovy rozvod kazdych 70t km :) to by uz musel byt velky pruser, aby sa roztrhli.Aj ked myslim, ze tam maju nove motory naspat remen. Neviem, nezaujimam sa. Jedine stastie tychto motorov je, ze sa davaju do skodovie a ostatnych koncernovych aut. Keby taky motor dal do svojho auta napr. renault (a je jedno ci 1.2, 1.4, 1.8 alebo 2.0 TSI), tak by len kazdy pokrutil hlavou, ze je to predsa renault a tam sa to ocakava. Ale v koncernovom aute je vlastne spolahlivy :D Koncern zije len zo svojej povesti. Ale budem ticho, lebo ja by som chcel citroen C5 s benzinovym motorom. PSA to ale s vacsim benzinom vzdala uplne. Koncern to aspon skusa.
reagovať
petous22
počet príspevkov1
dátum registrácie15.02.2018
Štvrtok 15.02.2018 09:58, https://www.tipcars.com/magazin/poradna/o-motor-1-4-tsi-je-treba-pecovat-co-se-stane-kdyz-to-neudelate.html#
Jestlipak není ten píst propálený spíš z důvodu šetření na palivu - nemá náhodou tento motor doporučenou 98ku?
reagovať
Koloss
počet príspevkov639
dátum registrácie19.09.2008
Štvrtok 15.02.2018 12:02, RE: https://www.tipcars.com/magazin/poradna/o-motor-1-4-tsi-je-treba-pecovat-co-se-stane-kdyz-to-neudelate.html#
petous22 napísal:
Jestlipak není ten píst propálený spíš z důvodu šetření na palivu - nemá náhodou tento motor doporučenou 98ku?


To spíš vypadá na špatný vstřikovač, palivo odkapává na píst a je vymalováno.
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.